Már vagy 15 éve a Mavic csúcs (montis) kerékszettjeik is ott készültek.
amit most fogok majd a közeljövőben lecserélni open pro felniket, azok a franciáknál készültek. az újabbakon nincsen feltüntetve a gyártó ország.
Már vagy 15 éve a Mavic csúcs (montis) kerékszettjeik is ott készültek.
amit most fogok majd a közeljövőben lecserélni open pro felniket, azok a franciáknál készültek. az újabbakon nincsen feltüntetve a gyártó ország.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
egy kis érdekesség. mavic open elite felnik Romániában készülnek.
Már vagy 15 éve a Mavic csúcs (montis) kerékszettjeik is ott készültek.
https://www.youtube....h?v=MZBzT4ZmSTU
most, h már a 3d nyomtatás is elérhető, sztem lenne igény az ilyen tuning cuccra. megkérdeztem néhány éve csoltmestert, h nem tudna e ilyet csinálni a cnc gépével, de sajna nem vállalta be. jó a 10-es is, de jobb lenne egy 11-es. a könnyű kerekeimen általában 12-25-ös sor van. jó lenne ugyanez a sor 11-esben. abban lenne 18-as fogaskerék is.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
ma még megfuttattam a bianchit. idén talán már nem lesz hasonló idő. télen ezt a gépet ropira szoktam szedni, és átnézve, felújítva, zsírozva várja a tavaszt. na ez idén nem lesz meg. csak egy kisebb kis karbantartást ejtek meg rajta. még bovdeneket se cserélek. alig van kilim idén, így nem látom értelmét. a hajtókaroknak kell majd egy kis polírozás, mert vlmi genya ráfröccsent, amit nem tudtam leszedni. ez lesz talán egy kis extra meló.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
ezen a képen látszik a deda nyereg cső. sztem tök jól néz ki. illik a géphez.
van az úgy, h nekem se jön össze egy szerelés.... a jobbos ergopower-be egy kicsit több zsírt, illetve talán jobb, ha azt írom, h rossz helyre tettem a kencét. tegnap ezt megoldottam. kis féktisztító, és már frankó is. szeretem ezeket az ergókat. könnyen javítható, meg minden. ezek konkrétan 2003 körül vettem, újonnan. 9-es volt, de kicseréltem 2 db alkatrészt, és 10-es lett. egyébként veloce. azért is szeretem, mert könnyű kideríteni, h hol van a hiba, így nem feltétlen kell leszedni a kormányról, h javítani lehessen rajta. ha felfelé nem vált rendesen, akkor az első traktusában van a gond, ha lefelé, akkor meg a G rugók környékén. most az volt, h előre több zsírt raktam a kelleténél, és betapadt tőle a váltókar. így a következő váltásnál már volt olyan, h egy kattintásra 2 fokozatot rakott fel a váltó. szóval egy jó adag féktisztítóval kifújtam a fölös zsírt, és csepegtettem némi olajat a helyére. elég volt a fékkar gumit leszedni. jó lenne nem leszedni az ergót javítani. remélem nem is kell majd ezen a télen. volt már rá példa, de szerencsére már van itthon elég alkatrész, h orvosolni tudjam a hibákat.
a küllőkre sajna még várnom kell, így az open elite felnik még pihiznek. mondjuk, amikor meg fognak érkezni, akkor meg nem nagyon lesz időm átfűzni a kerekeket.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
egy kis érdekesség. mavic open elite felnik Romániában készülnek.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
Ezt a fajta rögzítést, mint ezen is van, nem szeretem, mert nem lehet vele rendesen megszorítani a táskát. Emiatt, ha nincs teljesen kitömve, zajos lehet (terepen). Neki is adtam a kisebbik gyereknek, ő mindig telepakolja.
Én ilyet használok, teljesen oké és olcsó is:
https://www.decathlo...354448&c=FEKETE
ilyen van nekem is, csak a 4 decis. amit linkeltem, azt meg a jól bevált klipsz szíjjal rögzíteném.
donciccio módosította - 2022. november 07. - 10:17
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
egész jó kis nyeregtáska a decától. 0,3 literes. pont elég sztem. mondjuk az a fránya tépőzár ott van a nyereg csőnél, ami nem túl szerencsés. kikoptatja a nadrágot. meg a lámpámat nem tudnám felhekkelni rá. az ára se veszedelmes. én a télin egy decás 0,4 literest használok. azon van rögzítési pont a saját lámpájához. azon is volt tépőzár a nyereg csőnél, de azt eltávolítottam. klipsz szíjjal rögzítettem az egész táskát. https://www.decathlo...569890&c=FEKETE
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
Nagyon komoly, Don! A legközelebbi építésnél megkereslek.
oké.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
ezt meg talán nem kell magyarázni. ezután beépítettem a record monoblokkot. természetesen nyomatékkulccsal húztam meg. nem szorul. tökéletesen működik. pedig az se mai darab. majd alkalom adtán veszek hozzá új csapágyakat. a hajtás oldalon 2 db kicsi csapágy van. azok szoktak behalni. már volt rá példa, h cserélnem kellett.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
a középrészt is kezelésbe vettem. elsőnek a menetet, aztán a peremet. egy record monoblokk van benne. ennél meg láttam már olyat, h a pereme letörött, mert túlhúzták, és/vagy a perem nem volt párhuzamos a két oldala a csapágyháznak. olyat is láttam, h szorult a csapágy, amikor be lett építve. na ez akkor van amikor rossz a menet. amúgy a peremező szerszámnak is kell a megfelelő menet.
itt már a peremező szerepel. látszik a kis sorja, amit lemart a peremről:
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
itt az látszik, ahogy a homlok csövet marom meg.
itt a végeredmény:
ezt a műveletet mind a két oldalon megcsináltam, ahogy kell. ezután már gyerekjáték volt beépíteni a chorus kormány csapit. rohadt régi az is. még a maliban vettem, kb 20 éve. még a számlája is megvan. hiába régi, attól még szuperül működik. mondjuk nem árt néhány havonta bezsírozni, mert azért a golyók kicsit megnyomták a futófelületet. ha be van zsírozva, akkor egyáltalán nem akad.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
itt a téli gépem első villája, meg a korona maróm. látszik, h nem ment rá a szerszám, így nem tudtam volna felütni rá a koronát. ilyen lett utána:
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
itt vannak a spéci szerszámaim. mind cyclus tools. múlt télen vettem őket. mindet a rose-tól, mert nagyon le volt nyomva az áruk. az eredeti ár kb 60%-a volt. mondjuk így sem volt olcsó, de nekem megérte.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
azt hiszem,h egy közel végleges setup sikeredett. sikerül a sárvédő toldásokat megcsinálnom. vettem decás lámpákat. kicsik,és nem volt túl nehéz rögzíteni őket. a hátsó csak fel van akasztva a nyeregtáskára. az elsőhöz kellett egy egész kicsi sarokvasat használnom...meg némi barkácsolás kellett hozzá. cseréltem még néhány apróságot,ami nem látványos,de pótlásra szorultak. a nyereg tatyi is le lett cserélve. 3 dl-es,ez a régi bringáról került át. igaz ez is módosítva lett. nem szeretem,ha a nyeregcsőnél rögzítve van egy tépőzárral. tönkre vágja a nadrágot. ez a tépőzár le lett szedve,és egy régi,bőr klipsz szíjjal biztosítottam a rögzítést. tuti nem hagyom így el. egyébként az összes nyeregtatyimnál szeretem ezt a megoldást alkalmazni. mondjuk a klipsz szíjjakra érdekes reakciók szoktak keletkezni. nem értik a mai suhancok,h mire is jó ez a szíj. vettem piros vizes körülményekre való fékbetéteket. ezek is le lettek cserélve. a papucsba való M3-as csavarok is rozsdamentesre lettek cserélve. nem akartam,h bele rohadjon a papucsba. természetesen kapott zsírt is ez a csavarka. a bovdenakasztó is campa lett. jó volt a shimi is. az volt rajta,de az nem kerek csöves vázakhoz volt. igazából ezt a campát akartam első körben is felrakni,csak az építés közben nem találtam meg. meg kapott még trikolor kormányvég dugókat a bicaj. úgy gondoltam,h ez a gép megérdemli ezt a kis apróságot. végül egy agyon használt 13-26-os sor is felkerült a hátsó kerékre. ez nem volt éppen a legjobb ötletem,mert egy csomó fokozatban ugrott a lánc. volt egy 12-23-as sorom,amit első körben használtam ezen a bringán. ebből vettem ki 7 lánckereket. ezekkel nem ugrott a lánc. szóval most is 13-26-os sor van hátul,csak éppen a nagyon kopott részek ki lettek cserélve. rakhattam volna fel 12-25-öt is,vagy az említett 12-23-at is,de télire nem kell a 12-es lánckerék nekem. viszont a 18,és a 26 meg igen. szóval ez lett. ami már biztos,h a következő téli szezont új felnikkel lenne érdemes megkezdeni. eléggé megkoptak. remélem még tavaszig kihúzom velük.
na. itt a jó kis téli bicajkám. frankó columbus max csövekből, de erről már írtam. nem kell sokat vissza lapozni. (nem nagyon pörög mostanában a fórum, sajna. vlszínű, h többet fogok írkálni ide, mert a facebook... na az tudjuk milyen) a nyáron kicseréltem a nyereg csövet. egy deda rs01-re. polírozott alu. sztem nagyon szép. a feliratot egy pillanat alatt leszedtem róla, némi acetonnal, és vattával.
idén kap új felniket is a vas. már megvan a két felni. mavic open elite-ek lesznek. most a küllőkre várok. 2-1,8-2-es dt-el lesz fűzve, alu niplikkel. az agyak maradnak. könnyebb a mostani open pro, de nem akartam annyit költeni rá. basszus. azért ezek az open pro felnik legalább 10 éve használatban vannak nálam. lehet, h még régebb óta. még a Matuz Zsolti fűzte nekem. na mind1 is. cserélni kell, mert már nagyon kopott az oldala. félek, h szétnyomja a guminyomás. ezzel se fogok szervízbe menni. van itthon minden hozzá. egyedül küllő feszesség mérőm nincsen, de vlmikor azt is fogok venni. mondjuk eddig megoldottam enélkül is a kerék építést. sztem egész jó kerekeket építek.
és legyen egy kis fekete leves is. amikor vettem a vázat, akkor nem is gondoltam arra, h esetleg az első váltó konzolja nincsen jó pozícióban. nem tudom ki gyártotta a vázat. azt se, h mikor, de nagyon lent van ez a konzol. sztem még az 50-es lánctányérhoz is alacsonyan lenne. tuti, h használta vlki, de nem tudom milyen hajtómű, és első váltó lehetett rajta. tervben volt, h nyáron átrakatom vlmi szakival, csak éppen ez elmaradt. a bilincs nem játszik. oválisak a csövek. szóval nem tudok rá rakni bilincset. remélem jövőre nem marad el ez az átalakítás.
fel tudtam szerelni az első váltót, de nagyon nem szerencsés megoldással.
szóval van ez a kis bibi. majd megoldom.
amúgy a amikor az spéci szerszámokat használtam, akkor láttam, h a kidolgozása a váznak okés. szépen szépen be vannak reszelve a muffokba a csövek. az első villa nyakát kapásból meg kellett marnom a korona marómmal. nem 26,4 volt az átmérője. 26,8 mm volt talán, vagy már nem is tudom. az első váltó konzolt leszámítva elégedett vagyok a téli bringámmal. jó a cső szett, és jó a geója is. mit meg nem adtam volna egy ilyen vázért a 90-es években.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
ez az új bianchi oltre rc. többen röhögnek a stucni, kormány kombón. nekem se tetszik. ami viszont tetszik, h ezt az ejtett felsőcsöves megoldást végre kezdik hanyagolni a váz gyártók.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
"https://www.youtube.com/watch?v=ymcKwwCyoXY"
írok is a magyar szarfaszú közútnak, hogy sejtik-e már miért gondolja mindenki, hogy egy semmirekellő aljadék szarhadék az egész társaságuk
vittore30 módosította - 2022. augusztus 22. - 22:41
Donciccio köszönöm!