itt egy rövid kis videó arról, h hogyan lehet átalakítani a 9-es ergókat 10-re. én is ezt csináltam a veloce-mel. https://www.youtube....h?v=PJ5nK_VswEI
Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#401
Írta 2022. december 15. - 10:18
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#402
Írta 2022. december 14. - 19:27
https://bikemag.hu/t...orutol-1945-ig/ Újpesten már volt egy fapálya. ezért írtam, h ismét van egy idehaza.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#403
Írta 2022. december 14. - 19:11
https://www.velo.hu/...ringarenat.html
egyik szemem sír, a másik nevet. végre van fapálya ismét idehaza ..... de ez csak egy félkész vlmi. Eisi kapott, hideget, meleget a fb-on. próbál(t) védekezni, de vlhol megértem a kritizálókat is. fűtés nincs a sátor alatt. a nézőtér meg extra kicsi. mondjuk úgy tudom, h elég minimális támogatást kapott a kormánytól ez a pálya. sajnálom, mert nagyon nagy szükség lenne rá. a további fejlesztésekre még keresik a rávalót.
egy kicsit a giro-ra is visszatérnék. természetesen én is kint voltam, és megnéztem, amit tudtam. úgy éreztem, h ilyen lehetőségem max 3x lesz ebben az életben: előszőr, utoljára, és soha többet. viszont volt bennem vlmi rossz érzés, h ez nem az ami igazán jó lenne a kerékpársportnak. aztán nem olyan régen hallottam egy Filu interjú részletet. abban az hangzott el, h ez nem tett hozzá a kerékpársporthoz. ez a turisztikának használt inkább. az tett volna jót, ha inkább az utánpótlásra fordították volna azt a pénzt, amit a giro-ra költött a kúrmány. ezzel viszont teljesen egyet tudok érteni, és emiatt volt bennem vlmi rossz érzés a hazai giro szakaszokkal kapcsolatban.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#404
Írta 2022. december 11. - 14:57
https://cinelli.it/en/prodotti/xcr-en/
https://cinelli.it/e...ti/nemo-tig-en/
https://cinelli.it/e.../supercorsa-en/
ez a 3 váz jól mutatja, h mi volt régen, és most. a Supercorsa (Columbus SL) hasonló technológia, mint amivel Merckx-ék mentek. ez ugyan szép, de nagyon elmaradott. a Nemo már más tészta. az is Nivacrom, mint az én vázaim. ez egy komoly ugrás volt a 80-as években. mármint a nivacrom megjelenése. természetesen nem csak a Columbus fejlesztett. a Reynolds is megcsinálta a maga szuper acélját. természetesen a többi cső gyártó is beállt a sorba. azért itt már az ötvözetekbe is belenyúltak elég rendesen. ez tette lehetővé, h lehessen hegeszteni a vázakat. aztán ott van az Xcr. rozsdamentes. megnövelt csőátmérők mellett tudja hozni az 1600 gramm körüli tömeget. az én Genius csöves vázam is 1660 gramm. amikor átültem a Reynolds 531-es csövekből épített vázamról arra, hát.... ég, és föld. a Reynolds 1800 gramm volt, és úgy hajlott, mint a kifli, a Genus-hoz képest. kisebb tömeg, nagyobb csőátmérők, mégis merevebb a másiknál. jobb irányítás, jobb erőátvitel. jelenleg bő 50 ezer kili van benne, és tök rendben van. a Max csöves váznak nagyobb a tömege. az 1900 gramm. cserébe merevebb az egész, a Genius-hoz képest. meg azért azt is érdemes megnézni, h a 2 modern vázon milyen hátsó papucsok vannak. azok is merevebbek, mint a Supercorsa kovácsolt papucsai. nagyon fontos elem az erő leadásával kapcsolatban. az acél is elég exkluzív lett, mint a titán. más a vevőkör is. nem fogja felvenni a versenyt az új karbon vázakkal, cserébe elég szépek, és nem olyan jellegtelenek, mint sok mai gép.
ezeket a cikket találtam a bikkmakkon a témával kapcsolatban:
https://bikemag.hu/m...olds-vazcsovek/
https://bikemag.hu/m...e-bicycle-show/
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#405
Írta 2022. december 11. - 12:23
bikefit: régen annyi volt, h néztek minket az edzők, vagy a nálunk tapasztaltabb versenyzők aztán, ha vlmi nem odaillőt láttak, akkor állítottunk valamit. volt, van néhány képlet, ami alapján ki lehet számolni a megfelelő nyereg magasságot, de nem nagyon válnak be. már próbáltam őket. mondjuk már azzal is sokat javíthatunk a testtartáson, h ha egyenesbe állítjuk a nyerget. ez hülyeségnek tűnhet, de néhány hete magamnak is be kellett állítani. van egy bikefit könyvem. pdf. elég újnak számít. na ott már más a tészta. kameráznak, és nézik a szögeket laptopon. ez már nagyon nem a jóleszazúgy kategória. sokkal pontosabban be lehet állítani a bringákat. véleményem szerint ezt a profi bikefit beállítást többször is meg lehet ejteni, akár egy éven belül is. ha jobb a forma, akkor lehet, h mélyebbre is lehet tenni a kormányt, meg ilyenek. fontos a hajlékonyság is. én sokszor csináltam azt, h télen, tavasszal emeltem egy kicsit a kormányon, h kényelmesebb legyen. aztán, ahogy megjött a forma, úgy lejjebb lehetett tenni. nem sokat, max 5 mm-t.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#407
Írta 2022. december 10. - 20:00
Csatlakozom Kisherceghez mindkét dologban!
Lehet hogy nem teljesen helytálló itt említeni de a német Bike Magazinban volt egy acél váz körkép. Mindent (súlyt, vázmerevséget középcsapinál+fejcsőnél,...) mértek, ahogy a németek szoktak. Ők is kb 2 kilónál húzták meg az acél váz határait. Szerintük az 1,7-1,8kg körüli acéloknál már fokozottabb a váz rugalmassága és az élettartam is csökken. DE! az egy mtb újság, lehet nem teljesen érvényes az országúti bringákra is.
A bike-fitről tényleg elmondhatná a véleményét valaki, aki már találkozott vele. Tényleg sokat változtatott? Csak egyszerűen nem hiszem el, hogy minden testre érvényesek az ott kitalált szabályok. Én úgy érzem, az ember ha sokat teker érzi min is kéne változtatni de lehet hogy ők ezt tudományosan jobban kitalálták.
én azt tapasznyalom így pár hónapos rálátással (meg egy két ismerős régebbi tapazstalat) hogy még a kollégáim is akik megcsináltatták - s általában nem tegnap ültek először biciglire - érzik a pozítív változásokat.
váz tömeg meg....egy nehéz biliacél váz minden lesz csak komfortos nem. a rugalmasság meg, kinek mi a szempont , aki nem full teljesítmény centrikus és nem megy heti 600-800 kilómétert, vszínű jobban fog értékelni egy "nyeklő nyakló" vázat, mint egy masszívabbat amin minden úthibát érez. nem beszélve a geóról s még kis millió egyéb paraméterről.
Bikertigger módosította - 2022. december 10. - 20:06
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#408
Írta 2022. december 10. - 18:44
Csatlakozom Kisherceghez mindkét dologban!
Lehet hogy nem teljesen helytálló itt említeni de a német Bike Magazinban volt egy acél váz körkép. Mindent (súlyt, vázmerevséget középcsapinál+fejcsőnél,...) mértek, ahogy a németek szoktak. Ők is kb 2 kilónál húzták meg az acél váz határait. Szerintük az 1,7-1,8kg körüli acéloknál már fokozottabb a váz rugalmassága és az élettartam is csökken. DE! az egy mtb újság, lehet nem teljesen érvényes az országúti bringákra is.
A bike-fitről tényleg elmondhatná a véleményét valaki, aki már találkozott vele. Tényleg sokat változtatott? Csak egyszerűen nem hiszem el, hogy minden testre érvényesek az ott kitalált szabályok. Én úgy érzem, az ember ha sokat teker érzi min is kéne változtatni de lehet hogy ők ezt tudományosan jobban kitalálták.
- Kisherceg kedveli ezt
#409
Írta 2022. december 10. - 16:02
nem tudom, a vázak esetében az a 3-400 gramm "előny" valójában mit tehet hozzá. élményben biztosan más lehet egy könnyebb váz, de "teljesítményorientált" szemmel nézve nem hiszem, hogy lényegesen jobb lenne. utóbbi szempontból biztosan jobb egy modern alu vagy karton váz. ezen nem is pörögnék túl sokat.
a bikefit dologról viszont érdekelnének valós, megalapozott tapasztalatok és vélemények. (magam inkább tartom "úri huncutságnak" vagy elitista sznobságnak, de persze sosem próbáltam és valszeg nem is fogom...)
Kisherceg módosította - 2022. december 10. - 16:02
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#410
Írta 2022. december 10. - 09:45
néhány éve beszélgettem egy ismerőssel az acél vázakról. szerelő volt. ráadásul kiváló. ő mondta nekem, h a mostani csúcs acél vázakból is lehet teljesítmény orientált vázakat gyártani. ez a Battaglin kiváló példa rá. tömegben nem tudom, h mit tudhat egy ilyen váz, de nem 2,1 kg, az tuti, mint a ribble váza. egyébként ebből van felni fékes verzió is. az sztem könnyebb. mindemellett méretre gyártják, ami überel minden bikefit dolgot. mondjuk ez a bikefit divat is megérne néhány sort. cserébe ezek a vázak elég drágák. én úgy gondolom, h ha vlki acél vázakban gondolkodik, ott jobban megéri egy 90-es években gyártott felső kategóriás vázat beszerezni, aztán arra építeni vlmit. abban az időben már simán tudtak 1,6-1,8 kg-s vázakat építeni. a villa már más kérdés. van még néhány gyártó, aki készít még 1"-os karbon villát, amit bele lehet rakni, de nagyon megdobja az árát, viszont kb 300 grammot lehet faragni az össz tömegből. meg én úgy vagyok vele, h az eredeti villa a tuti, mert ahhoz gyártották a vázat. legalábbis jobb helyeken ez így működött.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#411
Írta 2022. december 10. - 09:23
kb 3-4 éve kerestem villát az egyik vázamhoz. akkor betértem egy ismertebb bp-i üzletbe (recikli) volt náluk egy új, nyers első villa. akkor kb 30 ezer volt. nem vettem meg, mert a váz alig ért ennyit, amibe került volna. erre meg most akadtam, igaz, h már tárgytalan a dolog: https://www.condorcy...=41987167682710 https://www.condorcy...=41987167781014 ez legalább krómozott, cserébe 82 ezer. mondjuk elég sokat romlott a forint, és a másikat még festeni is kellett volna.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#412
Írta 2022. december 10. - 09:14
https://apro.bikemag...s-csoves--82934
mondom mi a bajom
- egy nullával a reális ár felett, 10-szeres áron hirdetik
- csőves
- megkímélt állapot = csontig kopott külsők?
- a homlokcső alja fuldoklik a mocsokban
- fantasztikus stucni, igényes bovdenvezetés
- egy 600 ezres bringát nyilván kötélen lógatok
az első pont után érdektelen a többi.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#413
Írta 2022. december 10. - 09:12
sajnos elég nehézre sikerült, M-méret 2,1 kg az 50 éves is sok volt https://www.ribblecy...725-frameset-1/
ezt nem is néztem. tényleg sok. ennek a csőszettnek sokkal könnyebnek kellene lennie. az lehet, h a megnövelt cső átmérők mellett meghagyták a falvastagságot.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#414
Írta 2022. december 09. - 21:00
na találtam két viszonylag megfizethető országútit, ami érdekes lehet, és némileg szembe megy a mai trendekkel. acél váz, Reynolds 725 csőszett.
https://www.ribblecy...shimano-tiagra/
sajnos elég nehézre sikerült, M-méret 2,1 kg az 50 éves is sok volt https://www.ribblecy...725-frameset-1/
#415
Írta 2022. december 09. - 20:56
https://apro.bikemag...s-csoves--82934
mondom mi a bajom
- egy nullával a reális ár felett, 10-szeres áron hirdetik
- csőves
- megkímélt állapot = csontig kopott külsők?
- a homlokcső alja fuldoklik a mocsokban
- fantasztikus stucni, igényes bovdenvezetés
- egy 600 ezres bringát nyilván kötélen lógatok
- donciccio kedveli ezt
#416
Írta 2022. december 09. - 19:13
pont olyan nincsen, mint ami nekem kellene. dt competition kellene. ezüst színben 2-1,8-2 mm-es átmérővel. 298 mm hosszban. ebből is elég lenne 20 db.
rosszul írtam. 50 db kellene belőle. de ma jó hírt kaptam. már éppen rendelni akartam a küllőket külföldről, de előtte felcsörögtem a boltot, ahonnan rendeltem, és azt az infót kaptam, h meghozták a nagykerbe a küllőt. jövő héten nálam lesz már a küllő a két kerékhez. egyébként kb csak a 4., 5. webshopban találtam küllőt. viszont ott volt vittoria latex belső is, ami mostanában ugyancsak hiánycikk, mint sok egyéb alkatrész. a múltkor csak azért rendeltem egy láncot, h legyen itthon, mert az is hiánycikk szokott lenni.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#417
Írta 2022. december 09. - 19:05
na találtam két viszonylag megfizethető országútit, ami érdekes lehet, és némileg szembe megy a mai trendekkel. acél váz, Reynolds 725 csőszett.
https://www.ribblecy...shimano-tiagra/
https://www.ribblecy...ance-725-sport/
donciccio módosította - 2022. december 09. - 19:07
- vittore30 kedveli ezt
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#418
Írta 2022. december 09. - 10:50
A keréképítés luxus.
Régen sem lehetett bízni a magyarországi beszerzésben, én mindig itt kötöttem ki, ha küllőt kellett vettem:
amúgy pazarlásnak érzem, h van két jó agyam, és nem hasznosítom őket. szóval, h vennék komplett kerék szettet, azzal ugyan kevés a vesződség, de a meglévő két agy, meg max dísz lenne.
- Kisherceg kedveli ezt
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#419
Írta 2022. december 09. - 10:26
A keréképítés luxus.
Régen sem lehetett bízni a magyarországi beszerzésben, én mindig itt kötöttem ki, ha küllőt kellett vettem:
pont olyan nincsen, mint ami nekem kellene. dt competition kellene. ezüst színben 2-1,8-2 mm-es átmérővel. 298 mm hosszban. ebből is elég lenne 20 db.
donciccio módosította - 2022. december 09. - 10:26
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#420
Írta 2022. december 08. - 21:19
lehet, h ez a francos téli bringához szánt felnik idén már nem készülnek el. még mindig nincsen olyan küllő a nagykerben, ami nekem kellene. közben meg már 2 szett kerék is szembe jött velem, ami megoldotta volna a problémám. hozzá tenném, h ha a melót is nézem, akkor semmivel nem lesznek olcsóbbak a megépítendő kerekek. tiszta vicc már ez az egész. ilyen 60-65 ezer körül egész korrekt kerék szettek vannak.
A keréképítés luxus.
Régen sem lehetett bízni a magyarországi beszerzésben, én mindig itt kötöttem ki, ha küllőt kellett vettem:
https://www.actionsp...speichennippel/
- zscs kedveli ezt