Rabbit módosította - 2023. január 22. - 02:17
Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#361
Írta 2023. január 22. - 02:15
- donciccio kedveli ezt
#362
Írta 2023. január 21. - 22:37
Ne irjuk le kérem, emberünk lehet 65 éves, gernicbajjal de imádja a bringajat, és még mindig nyomja.
ha te mondod
https://bikeindex.org/bikes/684793
- donciccio kedveli ezt
#363
Írta 2023. január 21. - 21:14
https://www.youtube....XVN47LAk&t=117s régi indián trükk, amit a srác csinál. a kommentekben is írták, h régen a versenyek előtt zsír helyett olajozták a csapágyakat. ilyet én is láttam már. pálya agyakon néha a porvédő is el volt távolítva, h könnyebb legyen olajozni.
egy kicsit más, de vlmennyire kapcsolódik ehhez a videóhoz.
nekem ez a titán record első kerékagy van a könnyű kerekembe fűzve. annyit érdemes tudni róla, h a campa a felső kategóriás agyakhoz nem nagyon használt "ipari" csapágyakat. ez az agy a kivétel. 1997-98 között volt gyártásban. titán tengelyes. 609 2RS csapágyak valók bele. most cseréltem. SKF ment bele. made in italy. koyo-t akartam, de most ez volt a csapágyboltban. egyébként az eredeti is ilyen volt: SKF. szóval a boltban rákérdeztem, h ilyen méretű kerámia csapágyat tudnak e hozni. elvileg megoldható a dolog. nem jutottunk tovább, mert jött egy normális vevő, akit ki kellett szolgálni. nem ilyen hülye, mint én.
kerámia csapágygolyó, én a lemezjátszómba vettem. nem biztos hogy javít a hangzáson az acélgolyóhoz képest, de az tuti hogy könnyebb. ami egy kerékagynál számít, a hifi-ben inkább hátrány/semleges :-) na persze az audio az más árazás: 7000 ft/db https://vinil.hu/pro...ards-audio-wcb/ de csapágyboltban is 3000/db. acélgolyó ugyanilyen 3/16 méretben körülbelül 30 ft :-)
- donciccio kedveli ezt
#364
Írta 2023. január 21. - 19:22
itt egy rövid kis videó arról, h hogyan lehet átalakítani a 9-es ergókat 10-re. én is ezt csináltam a veloce-mel. https://www.youtube....h?v=PJ5nK_VswEI
Ifjúkoromban álmodoztam arról, hogy lehetne olyan fékváltókart készíteni, amin kis pöcökkel állítható a fokozatszám és a húzás aránya. Ezt egyik gyártó sem lépte meg valamiért...
Ilyesmit házilag is meg lehetne oldani, pl. korábban egy Acera váltókarba reszeltem egy másik "körfűrészlapot", egy Tiagrába pedig egy kilincset hengerzárbetétből. Innen már csak egy lépés az egy fvk mindenek felett... Az elektronikus váltás korában ez a dolog már máshogy megy.
- donciccio kedveli ezt
#365
Írta 2023. január 21. - 14:23
https://www.youtube....XVN47LAk&t=117s régi indián trükk, amit a srác csinál. a kommentekben is írták, h régen a versenyek előtt zsír helyett olajozták a csapágyakat. ilyet én is láttam már. pálya agyakon néha a porvédő is el volt távolítva, h könnyebb legyen olajozni.
egy kicsit más, de vlmennyire kapcsolódik ehhez a videóhoz.
nekem ez a titán record első kerékagy van a könnyű kerekembe fűzve. annyit érdemes tudni róla, h a campa a felső kategóriás agyakhoz nem nagyon használt "ipari" csapágyakat. ez az agy a kivétel. 1997-98 között volt gyártásban. titán tengelyes. 609 2RS csapágyak valók bele. most cseréltem. SKF ment bele. made in italy. koyo-t akartam, de most ez volt a csapágyboltban. egyébként az eredeti is ilyen volt: SKF. szóval a boltban rákérdeztem, h ilyen méretű kerámia csapágyat tudnak e hozni. elvileg megoldható a dolog. nem jutottunk tovább, mert jött egy normális vevő, akit ki kellett szolgálni. nem ilyen hülye, mint én.
- Kisherceg kedveli ezt
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#367
Írta 2023. január 19. - 23:34
5 évente rátévedek a bikeforumsra, a milyen országútid van topikba
nem kellene, rettenet építkezésre képesek egyesek, sírnak ezek a príma vázak, itt például egy fantasztikus stucni...
- donciccio kedveli ezt
#368
Írta 2023. január 19. - 11:09
https://bikerumor.co...i-bottle-cages/ néhány éve vettem, keresgéltem az aliexpress-en titán csavarokat, kulacstartókat, nyeregcsöveket. a csavarok még okésak. abból van bőven. még look stoplihoz is találtam készletet. kulacstartóból kevés volt, nyeregcsőből meg még kevesebb. elvetettem az ötletet, h vegyek az utóbbi kettőből, mert elég drágának tartottam. na most a cikkben szereplő titán kulacstartót sem fogom beszerezni. ez is elég drága játékszer. inkább maradok az elite ciussi inox-nál.
- Kisherceg kedveli ezt
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#369
Írta 2023. január 19. - 11:05
https://bikerumor.co...assic-headsets/ hmmm. a chris king megoldotta a belső kábelezést a hagyományos kormánycsapágyainál. pofás darab lett. mondjuk ettől még nem nagyon erőltetném ennyire ezt a mindenáron való belső kábelezést. én már egy jó ideje campa chorus, illetve record kcs használok. tuti minőség ez is. amúgy azt nézem, olvasom sokszor, h ha vlki minőségi kcs-at akar venni, az chris king-et, v campát vesz. azt nem tudom, h ennyire minőségi cucc, v ezek az ismertebbek.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#370
Írta 2023. január 16. - 19:18
éves nagy karbantartás.
én télen szoktam megcsinálni a Bianchimon ezt a nagy karbantartást. ilyenkor ropira szedem az egész gépet. ezt úgy kell érteni, h a váltókat, fékeket, fékváltókarokat is. ilyenkor építem be az új alkatrészeket, bovden, lánc, ilyesmi. ilyenkorra már készen szoktam lenni vele. ez kb 2 nap meló, de lehet több is egy kicsivel. ez most kimarad idén. nem sokat tekertem az előző évben, így nem is lenne túl sok értelme. úgy gondoltam, h elég lesz néhány csapágy újra kenése, aztán annyi. kicsit belegondoltam, h miket is lenne jó megcsinálni. hááááát, azért az sem olyan kevés.
-2 kerékszett: csapágyak kenése, ellenőrizni, h nincs e nyolcas bennük. vettem a rotorokhoz csapágyakat, azokat is cserélni kellene.
-kormány csapi kenése
-a közép csapágyat ősszel csináltam meg, de vlmi ráment a hajtókarra, és elég csúnya nyomot hagyott, így azt is szedhetem szét, és polírozhatom újra a karokat.
-pedál csapágyat se ártana megkenni
-meg persze takarítani is kellene a bicajt. mondjuk talán ez a legkisebb feladat.
szóval így is lesz némi meló.
a listáról sikerült a pedálok kenését lehúznom. meg megpróbáltam krómtisztítóval leszedni a hajtókarokról azt a valamit, ami ráment. ebben csak rész sikereket értem el. szóval nem úszom meg a hajtómű szétszedését. majd a rongy koronggal megoldom. maga a polírozás pár perc lesz sztem, de a szétszedés, és összerakás kíván majd némi időt. azért dühítő egy kicsit. amikor cseréltem csészéket, akkor políroztam újra a karokat. azóta meg alig mentem ezzel a bicajommal. majd, ha kész lesz a polírozás, teszek fel képeket róla.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#371
Írta 2023. január 14. - 10:44
éves nagy karbantartás.
én télen szoktam megcsinálni a Bianchimon ezt a nagy karbantartást. ilyenkor ropira szedem az egész gépet. ezt úgy kell érteni, h a váltókat, fékeket, fékváltókarokat is. ilyenkor építem be az új alkatrészeket, bovden, lánc, ilyesmi. ilyenkorra már készen szoktam lenni vele. ez kb 2 nap meló, de lehet több is egy kicsivel. ez most kimarad idén. nem sokat tekertem az előző évben, így nem is lenne túl sok értelme. úgy gondoltam, h elég lesz néhány csapágy újra kenése, aztán annyi. kicsit belegondoltam, h miket is lenne jó megcsinálni. hááááát, azért az sem olyan kevés.
-2 kerékszett: csapágyak kenése, ellenőrizni, h nincs e nyolcas bennük. vettem a rotorokhoz csapágyakat, azokat is cserélni kellene.
-kormány csapi kenése
-a közép csapágyat ősszel csináltam meg, de vlmi ráment a hajtókarra, és elég csúnya nyomot hagyott, így azt is szedhetem szét, és polírozhatom újra a karokat.
-pedál csapágyat se ártana megkenni
-meg persze takarítani is kellene a bicajt. mondjuk talán ez a legkisebb feladat.
szóval így is lesz némi meló.
- Kisherceg kedveli ezt
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#372
Írta 2023. január 12. - 19:24
ebbe az agyba lett cserélve a tengely, és a rotor. egyébként 10 grammal könnyebb is lett a kerék.
- Kisherceg kedveli ezt
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#373
Írta 2023. január 12. - 19:22
itt már jobban látszik a 2-es furat. nagyon pontosnak kell lenni a készítésénél. sok mérés, és egy pontos fúrás kell hozzá. jó lett volna egy állványos fúróval csinálni, de az nem állt rendelkezésemre, így csak egy kis aksis kézi fúróval oldottam meg. hát így ennyi. apró, de fontos trükk ez.
kicsit tuningoltam a könnyű kerekemet. https://www.youtube....gvsv2wqpU&t=22s szuper racsni hang lett a végeredmény. ebben a kerékben egy régebbi record agy van. alu tengelyes, alu rotoros, de még szép fényes, nem fekete, mint amilyen lett 2008 után. erről lenne szó:
a csere oka az az idézetben látható rotor fehér színű tömítésének kopottsága. ilyen rotort már nem kaptam, még a használtat sem. múlt évben vettem egy újabb verziót belőle. ehhez másik tengely is kell. már 1x összeraktam, de úgy tűnt, h görbe a tengely. használtan vettem, így ez előfordulhatott volna. aztán most rászántam magam, h cseréljek a rotorokban csapágyakat. be is raktam az újabbakba, és az összeszerelés után már látszott, h nem volt görbe a tengely. egyébként ez volt az egyik tippem a racsni imbolygására. múlt év végén vettem új kalapácsokat, és rugót is a rotorhoz. azzal raktam össze. szóval most már van sok-sok züm-züm.
ez az újabb agy, amiben már más a tengely, és a rotor is. egyébként a rotor titánból van, és egyetlen darabból van kialakítva. annyira örültem, h tuti lett minden, mert egy ilyen tengely újonnan kb 40 euró. mondjuk a csapágyak ára rendesen felment. gagyit nem rakok ilyen szintű alkatrészekbe, így mint már eddig is a koyo márka mellett döntöttem.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#374
Írta 2023. január 06. - 19:08
én úgy emlékszem, h az új 2x12-es rendszereknél már nincsen felni fék. mondjuk a shimano-t nem igazán követem. sztem egyáltalán nem olyan jó, mint amekkora hájp van mögötte. főleg idehaza. itthon vlmiért berögzült az emberekbe, h sz@rolasz. a sram meg nem annyira elterjedt. sztem sok horgász lehet a bringások között, ezért az imádat a shimi iránt. azzal is érvelnek, h a campa drága, meg nincsen hozzá alkatrész. ez sem igaz. külföldi webshopok árait nézve (mert itthon ilyen nem nagyon van) a campa kb ugyanabban az árban mozog, mint a többi. alkatrész meg elég sok van, még itthon is.
utána néztem, és rosszul tudtam. a dura ace, és az ultegra szetteknek van felni féke még. a 105-nek már nincsen. egyébként múlt évben sok ilyen videó, meg komment volt, h jó lenne ha a 105-ös is elektromos lenne. na most van, de qrva drága.
- Kisherceg kedveli ezt
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#375
Írta 2023. január 06. - 10:01
Ultegránál és Dura Ace-nél még létezik felnifék, teljesen nem értem a 105-nél miért hagyták ki. Ugyanez a helyzet a kazettával is, ultegrától felfele elérhető a 16T. Meg kell hagyni a 11-30 v. 11-32-es kiosztást is hiányolom, de ez már legyen csak az én bajom Még jó, hogy a jelenlegi 5800-as szettem vígan megfelel még évekig és nem kell ilyen problémákkal vesződnöm!
én úgy emlékszem, h az új 2x12-es rendszereknél már nincsen felni fék. mondjuk a shimano-t nem igazán követem. sztem egyáltalán nem olyan jó, mint amekkora hájp van mögötte. főleg idehaza. itthon vlmiért berögzült az emberekbe, h sz@rolasz. a sram meg nem annyira elterjedt. sztem sok horgász lehet a bringások között, ezért az imádat a shimi iránt. azzal is érvelnek, h a campa drága, meg nincsen hozzá alkatrész. ez sem igaz. külföldi webshopok árait nézve (mert itthon ilyen nem nagyon van) a campa kb ugyanabban az árban mozog, mint a többi. alkatrész meg elég sok van, még itthon is.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#376
Írta 2023. január 05. - 19:21
követek néhány yt csatornát, és ott is megemlítették, h jó lenne egy mechanikus 105-ös szett. ami vonzó volt a szettben az az elektromos váltással ki lett iktatva. ez pedig az ár. én visszahoznám a felni féket is. pont az ára miatt. az mondjuk nevetséges, h most sem raktak a 12 lánckerék közé egy 16T-t.
Ultegránál és Dura Ace-nél még létezik felnifék, teljesen nem értem a 105-nél miért hagyták ki. Ugyanez a helyzet a kazettával is, ultegrától felfele elérhető a 16T. Meg kell hagyni a 11-30 v. 11-32-es kiosztást is hiányolom, de ez már legyen csak az én bajom Még jó, hogy a jelenlegi 5800-as szettem vígan megfelel még évekig és nem kell ilyen problémákkal vesződnöm!
#377
Írta 2023. január 05. - 18:57
Úgy tűnik a villanyos agymenés mellett fog jönni mechanikus 105-ös szett is:
követek néhány yt csatornát, és ott is megemlítették, h jó lenne egy mechanikus 105-ös szett. ami vonzó volt a szettben az az elektromos váltással ki lett iktatva. ez pedig az ár. én visszahoznám a felni féket is. pont az ára miatt. az mondjuk nevetséges, h most sem raktak a 12 lánckerék közé egy 16T-t.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#378
Írta 2023. január 05. - 18:47
Úgy tűnik a villanyos agymenés mellett fog jönni mechanikus 105-ös szett is:
https://www.bicyclin...eed-mechanical/
- donciccio kedveli ezt
#379
Írta 2023. január 05. - 13:56
https://vintagevelob...Gewiss_SHOP.php ez is nagyon szép. a leírás szerint a Gewiss csapaté volt. ebből nekem a stucni kellene, 110 mm hosszban. egy ilyen 3ttt titán stucni szuper lenne az én bringámon is. a kormányom is passzolna hozzá. az ára brutális 4200 euro.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#380
Írta 2023. január 05. - 13:53
https://vintagevelob...s_1990_SHOP.php ilyen vázam van. mondjuk a felszereltsége az enyémnek jobb. ott van a lap alján az ára. 2750 euro. csak 400-as euróval számolva 1100000 ft. hááát, nem tudom. azt hiszem itthon nem lehetne ennyiért eladni. jók az ilyen oldalak. szeretem végig bogarászni az alkatrész listát. itt most éppen a gumin akadt meg a szemem. neten megnéztem, nem olcsó cucc. hiába. a retro külsőt meg kell fizetni.
- Kisherceg és talpfa kedveli ezt
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A