áttételezzünk egy kicsit. a minap megakadt egy insta bejegyzés: https://www.instagra...g_web_copy_link versenyzők áttételei. már elég gyakori az 53-as lánctányéroktól való eltérés. 54-55-56-os lánctányérokat már sokan használnak. mondjuk a kistányérok fogszámára is kíváncsi lennék. azért az első váltóknak már igencsak fel van adva a lecke. sztem már az 50/34-nél is túl nagy a különbség. ez a helyzet elől, de milyen sorokat használnak hátul? shimi dura ace 11-30-as sor, 12 fogaskerék. megnéztem a shimi 12-es sorait. hát basszus 2 fajta van. 11-30, és 11-34. mi van? oké. nem csak 2 van, mert a 105-höz van egy 11-36-os sor is. ez már nálam az mtb kategória. azért jó lenne, ha gyártanának mondjuk egy 11-25-öst is, v vlmi hasonló egyes emelkedésű sort. mondjuk az is csoda, h a 12 fogaskerék közé sikerült a shiminek berakni egy 16T fogszámút is. még szerencse, h más gyártók sorai is jók a shimivel. pl a sram. 10-11-es sorokból jó nagy választék van. én, ha shimit használnék, akkor tuti nem shimi sorral mennék. mondjuk a 12-es soruk nekik sem a legjobb. ott már 10T-vel kezdődik mindegyik sor. hozzá elől kisebb lánctányérok dukálnak. tudomásom szerint nem a legideálisabb 11T alatt a lánc futása. azért az is vicces, h 10T-vel kezdődő sorokhoz megnövelt méretű váltógörgőket használnak. szóval nem biztos, h annyira jó a 10T fogaskerék. és mi van az olaszoknál? a 12-es soroknál legalább van 3 féle változat, és mindegyikben van 16T fogaskerék., viszont náluk sincs 12T-vel kezdődő sor. néztem a 11-es sorokat is. na ott viszont megint csak nagy a választék. https://www.campagno...rus-11s-12-25z/ van olyan sor amit azonnal bevállalnék. 12-25. ez mehetne kapásból mind a két kerékszettemre. van 12-29 is, ami meg nekem jó lenne a hazai hegyekre. szóval ja. itt talán a mérnökök is beleszólhattak a dolgokba. 10-es sorokból is van választék még nekik. mondjuk a kompakt hatáshoz csak 1 fajta van, egy 11-25-ös. sajna ebben sincsen 16T lánckerék. mondjuk régebben ennél több soruk volt, de mára csak ezek maradtak.
egyébként azt gondolná az ember, h a több fogaskerékkel hátul, legalább egyenletesebb fogkiosztású sorokat is gyártani fognak. ehelyett elég széles az áttétel tartomány, nagy ugrásokkal, ami nem annyira szerencsés sztem. oké 1xűbb 2 fajta sort gyártani, de ez nem biztos, h ideális lesz. egy csomó fokozatot nem is használ ki az ember. vagy használ, de totál keresztbe vált. ha összefutok egy országútissal rengetegszer látom, h inkább keresztbe vált, de nem rakja le elől a kicsire.
ha most építenék egy bringát, akkor a vázra egy 2x11-es campa szett kerülne. az a 12-25-ös sor naon teccik.