na, kész lettem a bianchi-val. ránéztem az időjárás jelentésekre, és ha jövő héten még nem is, de talán a következőn már hajthatom is. szétkaptam a shamal gurcsikat. hát.. alig használtam. még el sem koszolódott a motorex zsír benne.
kicseréltem a rotort rajta. a jobb állapotú került bele, új csapágyakkal. minden oké a bringán, de a kéo blade pedálokkal nem igazán vagyok megelégedve. kicsit szoros a csapágyazása. újonnan is ilyen volt. van kéo max2 pedálom is. annak sokkal jobbak a csapágyai. vlszínüleg ki tudnám cserélni a csapágyakat, de még nem találtam hozzá alkatrészt. na mind1. így marad egy darabig.
Jelentkezz be Regisztrálj
![Kép](http://forum.bikemag.hu/uploads/profile/photo-thumb-748.jpg?_r=1554182913)
Országútikról mindent
#281
Írta 2023. február 12. - 17:28
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
- Kisherceg és talpfa kedveli ezt
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#282
Írta 2023. február 12. - 17:20
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
https://www.velo.hu/...kod=260&kezd=40
https://www.velo.hu/...su-orca-ja.html
ezekben a cikkekben megtalálhatóak a dura ace fc 7800c hajtókarok. elég ritka darabok.
- talpfa kedveli ezt
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#283
Írta 2023. február 12. - 10:47
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
en meg vettem egy ilyet
https://www.ebay.com/itm/175418802501
na, ez olyan, mint a fehér holló. azért ez érdekes, h a shimi nem csinál karbon hajtóműveket.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#284
Írta 2023. február 11. - 22:39
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
- donciccio kedveli ezt
-- Go ahead, Droids! --->
#285
Írta 2023. február 10. - 10:54
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
ez meg megint a record alatti szint. spiáter "G" rugó tartó. ebből több van még most is. én is ilyet használok többnyire. ugyanilyen kis okosságok vannak a balos ergókban is. szóval ja. szokták mondani, h a chorus alig különbözik a record-tól. ez így van. csak az ilyen kis finomságok választják el egymástól a 2 szettet.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#286
Írta 2023. február 10. - 10:54
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
egy kis campa érdekesség
record ergo vs chorus ergo. 324 gramm vs 348 gramm. oké, de honnan van a különbség? megint a részletekben kell keresni.
ez a record "ricnije"
ez meg az összes többié, még a chorus-é is. persze nem minden évjáratnál.
aztán van még néhány apróság
ez a record "G" rugó tartója. ez kompozit
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#287
Írta 2023. február 06. - 19:34
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
éves nagy karbantartás.
én télen szoktam megcsinálni a Bianchimon ezt a nagy karbantartást. ilyenkor ropira szedem az egész gépet. ezt úgy kell érteni, h a váltókat, fékeket, fékváltókarokat is. ilyenkor építem be az új alkatrészeket, bovden, lánc, ilyesmi. ilyenkorra már készen szoktam lenni vele. ez kb 2 nap meló, de lehet több is egy kicsivel. ez most kimarad idén. nem sokat tekertem az előző évben, így nem is lenne túl sok értelme. úgy gondoltam, h elég lesz néhány csapágy újra kenése, aztán annyi. kicsit belegondoltam, h miket is lenne jó megcsinálni. hááááát, azért az sem olyan kevés.
-2 kerékszett: csapágyak kenése, ellenőrizni, h nincs e nyolcas bennük. vettem a rotorokhoz csapágyakat, azokat is cserélni kellene.
-kormány csapi kenése
-a közép csapágyat ősszel csináltam meg, de vlmi ráment a hajtókarra, és elég csúnya nyomot hagyott, így azt is szedhetem szét, és polírozhatom újra a karokat.
-pedál csapágyat se ártana megkenni
-meg persze takarítani is kellene a bicajt. mondjuk talán ez a legkisebb feladat.
szóval így is lesz némi meló.
le tudtam végre húzni erről a listáról a hajtókarok polírozását. van egy fúróba befogható szövet korongom. ezzel sikerült a bringán megoldani a dolgot. legalább nem kell szétszedni ezt az alkatrészt. maradt még:
-a shamal kerékszett kenése
-kormány csapi kenése
-takarítás
szóval azért haladok. na nem nagy léptekkel, de azért haladok.
donciccio módosította - 2023. február 06. - 19:34
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#288
Írta 2023. február 06. - 13:55
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
amikor jól jön a sárvédő. régen mennyi ilyen volt. most meg már ennek a kis hónak is örülni lehet.
- Kisherceg és Rabbit kedveli ezt
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#289
Írta 2023. február 06. - 08:14
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
https://www.briko-bi...mm-ref-819.html
nem is rossz ez a webshop. nincsenek brutál elszabadult árak. 90 ójró, de ez új korában se volt olcsóbb. ha 5 mm-el hosszabb lenne, akkor még lehet, h rá is repülnék. egy jó féle 3ttt prima kormánnyal tuti lenne. volt egy ilyen kormányom, de eladtam. sajnos túl karcos volt, cserébe csak 200 gramm tömeggel bírt.
donciccio módosította - 2023. február 06. - 08:18
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#290
Írta 2023. február 05. - 18:48
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Donciccio - nem tudom, volt-e már, itt is lehet szemezgetni:
ezt az oldalt nem ismerem. köszi.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#291
Írta 2023. február 04. - 20:29
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
- donciccio kedveli ezt
#292
Írta 2023. január 31. - 10:21
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
.
majd le fogom mérni a bianchi tömegét. elképzelhető, h megközelíti a 8600 grammot. tavasszal mértem, akkor 8670 volt, pedállal, meg kulacstartókkal. azóta cseréltem belsőket. ott jött le némi súly. a michelin latex belsők szélesebbek, mint a vittora latex, így könnyebbek is. a vittoria 71 gramm. a michelin 88. szóval itt nyertem kb 34 grammot. meg a rotor csere is levett néhány grammot, úgyhogy olyan 8625 gramm lehet most a bringa. még jó lenne vlhol megspórolni még egy kicsit. mondjuk már nincsen ötletem, h honnan lehetne. persze, h tudnék venni egy titán record nyeregcsövet, és/vagy egy 3ttt titán stucnit, azzal megoldódna dolog, de azok kb a beszerezhetetlen kategória. illetve lehet venni, csak rohadt drága.
ezt a témát átviszem a grammánia topikba. inkább odavaló, és tegnap méricskéltem is.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#293
Írta 2023. január 30. - 10:00
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
csak, h érzékeltessem, h milyen áron futnak az alkatrészek: https://steel-vintag...30112-0001-0009 ennél jobb állapotú az én nyeregcsövem. ugyanez a c record. ha szép lenne, akkor legalább 200 euro lenne. a titán nyeregcső még drágább. ebay-en láttam. bitang árak. https://www.ebay.com...:Bk9SR4ru7ZrAYQ ez egy kevésbé jó állapotú, de itt van egy dobozos: https://www.ebay.com...:Bk9SR4ru7ZrAYQ a titán stucnik is hasonló árakon futnak. az alu nem annyira vészes.https://steel-vintag...en/2201213-0104
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#294
Írta 2023. január 29. - 22:35
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
hát a kis karbantartásommal nem nagyon haladok. még a kerekek agyaihoz se nagyon nyúltam. viszont a téli bringámra fordítottam egy kis időt. cseréltem hátsó váltó bowdent, mert elég nehézkesen mozgatta már a váltót. kb havonta cserélem, mert rohadtul lassú lesz a cucc. na meg azt a kis bowden ház darabot is cseréltem, ami a váltónál van. a helyi boltban vettem egyébként ezeket a spagócákat. talán saccon, vagy mi. a campához 1,1 mm-es bowden kell. ez még egy kicsit vékonyabb is. 1,07-et mértem. amúgy nem is értem. ha nekem ennyire elhasználódik, akkor mi lehet a csillivilli bringákon? sokan most is azokkal nyomják, pedig brutál mód kikezdi a tél a bringákat. sokan még sárvédőt se használnak. na mind1. legyen az ő bajuk. belemértem a láncba is. még nem esik bele a 0,75-ös idom. sztem a tél végén cserélnem kell majd. van még egy használt láncom, ami jobb állapotban van. majd az meg fel rá, de sztem a következő télre veszek egy új sort. lánc van hozzá. azt nem olyan régen vettem. connex lánc. sokan nem szeretik, mert állítólag nem vált szépen. nekem 1x volt ilyen láncom. kaptam egyik ismerősömtől egy alig használt 9-es dura ace sort. ahhoz használtam. szuper volt. sose akart elkopni.
9-es veloce váltóval működtettem. elvileg nem kellett volna, de olyan szépen váltott, h csak na. rendeltem karbon zsírt. majd kell a téli bicaj nyeregcsövéhez. azt vettem észre, h időnként beljebb csúszik. jók az átmérők, sztem jó a nyomaték is, csak éppen túl sima a felülete a nyeregcsőnek. remélem beválik majd a cucc.
majd le fogom mérni a bianchi tömegét. elképzelhető, h megközelíti a 8600 grammot. tavasszal mértem, akkor 8670 volt, pedállal, meg kulacstartókkal. azóta cseréltem belsőket. ott jött le némi súly. a michelin latex belsők szélesebbek, mint a vittora latex, így könnyebbek is. a vittoria 71 gramm. a michelin 88. szóval itt nyertem kb 34 grammot. meg a rotor csere is levett néhány grammot, úgyhogy olyan 8625 gramm lehet most a bringa. még jó lenne vlhol megspórolni még egy kicsit. mondjuk már nincsen ötletem, h honnan lehetne. persze, h tudnék venni egy titán record nyeregcsövet, és/vagy egy 3ttt titán stucnit, azzal megoldódna dolog, de azok kb a beszerezhetetlen kategória. illetve lehet venni, csak rohadt drága.
- Kisherceg kedveli ezt
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#295
Írta 2023. január 22. - 16:52
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
https://www.youtube....XVN47LAk&t=117s régi indián trükk, amit a srác csinál.
a kommentekben is írták, h régen a versenyek előtt zsír helyett olajozták a csapágyakat. ilyet én is láttam már. pálya agyakon néha a porvédő is el volt távolítva, h könnyebb legyen olajozni.
egy kicsit más, de vlmennyire kapcsolódik ehhez a videóhoz.
nekem ez a titán record első kerékagy van a könnyű kerekembe fűzve. annyit érdemes tudni róla, h a campa a felső kategóriás agyakhoz nem nagyon használt "ipari" csapágyakat. ez az agy a kivétel. 1997-98 között volt gyártásban. titán tengelyes. 609 2RS csapágyak valók bele. most cseréltem. SKF ment bele. made in italy. koyo-t akartam, de most ez volt a csapágyboltban. egyébként az eredeti is ilyen volt: SKF. szóval a boltban rákérdeztem, h ilyen méretű kerámia csapágyat tudnak e hozni. elvileg megoldható a dolog. nem jutottunk tovább, mert jött egy normális vevő, akit ki kellett szolgálni.
nem ilyen hülye, mint én.
kicsit tovább gondoltam ezt a kerámia csapágya dolgot. nem biztos, h jó ötlet lenne. attól félek, h tönkre vágom az agyat. amúgy az alin találtam csapágyat. szóval, eleve a radiális fűzés miatt már jelentősen terhelve van az agy pereme. hozzá tenném a kerámia csapágyat, ami elvileg keményebb, mint az acél, és már kész is van a baj.
viszont találtam kerámia csapágyas váltógörgőt, ami jól jöhet. igazából az a csapágy, aminél a legnagyobb a fordulatszám. okés. mostanában már elég sok ilyen cumú van, de nekem 10T görgő kellene. na ez erősen szűkíti a kínálatot. na mind1. bbb-t találtam. most is az van a váltómban csak éppen normál csapágyas. https://bbbcycling.c...lerboys-ceramic
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#296
Írta 2023. január 22. - 11:52
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Ifjúkoromban álmodoztam arról, hogy lehetne olyan fékváltókart készíteni, amin kis pöcökkel állítható a fokozatszám és a húzás aránya. Ezt egyik gyártó sem lépte meg valamiért...
Ilyesmit házilag is meg lehetne oldani, pl. korábban egy Acera váltókarba reszeltem egy másik "körfűrészlapot", egy Tiagrába pedig egy kilincset hengerzárbetétből. Innen már csak egy lépés az egy fvk mindenek felett... Az elektronikus váltás korában ez a dolog már máshogy megy.
https://www.modolo.i...-morphos-lever/ már megcsinálták.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#297
Írta 2023. január 22. - 02:15
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Rabbit módosította - 2023. január 22. - 02:17
- donciccio kedveli ezt
#298
Írta 2023. január 21. - 22:37
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Ne irjuk le kérem, emberünk lehet 65 éves, gernicbajjal de imádja a bringajat, és még mindig nyomja.
ha te mondod
https://bikeindex.org/bikes/684793
- donciccio kedveli ezt
#299
Írta 2023. január 21. - 21:14
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
https://www.youtube....XVN47LAk&t=117s régi indián trükk, amit a srác csinál.
a kommentekben is írták, h régen a versenyek előtt zsír helyett olajozták a csapágyakat. ilyet én is láttam már. pálya agyakon néha a porvédő is el volt távolítva, h könnyebb legyen olajozni.
egy kicsit más, de vlmennyire kapcsolódik ehhez a videóhoz.
nekem ez a titán record első kerékagy van a könnyű kerekembe fűzve. annyit érdemes tudni róla, h a campa a felső kategóriás agyakhoz nem nagyon használt "ipari" csapágyakat. ez az agy a kivétel. 1997-98 között volt gyártásban. titán tengelyes. 609 2RS csapágyak valók bele. most cseréltem. SKF ment bele. made in italy. koyo-t akartam, de most ez volt a csapágyboltban. egyébként az eredeti is ilyen volt: SKF. szóval a boltban rákérdeztem, h ilyen méretű kerámia csapágyat tudnak e hozni. elvileg megoldható a dolog. nem jutottunk tovább, mert jött egy normális vevő, akit ki kellett szolgálni.
nem ilyen hülye, mint én.
kerámia csapágygolyó, én a lemezjátszómba vettem. nem biztos hogy javít a hangzáson az acélgolyóhoz képest, de az tuti hogy könnyebb. ami egy kerékagynál számít, a hifi-ben inkább hátrány/semleges :-) na persze az audio az más árazás: 7000 ft/db https://vinil.hu/pro...ards-audio-wcb/ de csapágyboltban is 3000/db. acélgolyó ugyanilyen 3/16 méretben körülbelül 30 ft :-)
- donciccio kedveli ezt
#300
Írta 2023. január 21. - 19:22
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
itt egy rövid kis videó arról, h hogyan lehet átalakítani a 9-es ergókat 10-re. én is ezt csináltam a veloce-mel. https://www.youtube....h?v=PJ5nK_VswEI
Ifjúkoromban álmodoztam arról, hogy lehetne olyan fékváltókart készíteni, amin kis pöcökkel állítható a fokozatszám és a húzás aránya. Ezt egyik gyártó sem lépte meg valamiért...
Ilyesmit házilag is meg lehetne oldani, pl. korábban egy Acera váltókarba reszeltem egy másik "körfűrészlapot", egy Tiagrába pedig egy kilincset hengerzárbetétből. Innen már csak egy lépés az egy fvk mindenek felett... Az elektronikus váltás korában ez a dolog már máshogy megy.
- donciccio kedveli ezt