Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34258 hozzászólás a témában

#261
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 467 hozzászólás

igen. szépen is lehet csinálni a bovdenezést. meg el is lehet részlegesen rejteni. ez nem akkora tudomány. 40 éve is meg tudták oldani. 

 

amúgy a másik tuti dolog, h mondjuk ezek a spéci hézagolók nem kompatibilisek, mert minden gyártónak fel kell találnia a melegvizet. aztán ezeket nem gyártják, csak egy darabig. aztán meg, ha kellene egy, akkor meg nehéz felhajtani. a spéci nyeregcsöveknél is ez a helyzet. erre mondom, h nem felhasználóbarát a dolog. az egybe kormány, stucni is ilyen. nincsen lehetőség állítani a kormány dőlésén. 

Pontosan erről van szó!

Egyszer sérüljön, repedjen..stb. egy ilyen aero karbon nyeregcső, melyik boltba "szaladjak" venni egy pont ugyan olyan formájú, méretű ny.csövet?

Reménykedhet az ember, hogy a gyártónak van még gyártásban ilyen modellje,nyeregcsöve...stb.

Mert amúgy a nyeregcső hiánya miatt, nem tudom használni, az amúgy működőképes bringámat?

Egyébként, hogy a túróba tudom "kiváltani" azt a nyeregcsövet? Félek, hogy sehogy.


talpfa módosította - 2023. február 18. - 22:05

  • donciccio kedveli ezt

#262
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 467 hozzászólás

Ó, köszi! Mondjuk ja, annyi kábelkötegelő egyik bringámon sincs, mint a Roninon.... Viszont sosem volt ezekkel gondom, a C kapcsoknál egyszerűbb bontani is.

Nem bántásból írtam, ettől ez még szép bicó.smile.png

Egyszerűen csak igénytelen megoldásnak tartom, a régi klasszikus megoldás sokkal szemrevalóbb.

Ja és a bontáshoz nem kell hegyes oldalcsipőfogó és nem kell minden alkalommal új kábelkötegelőt feltenni.smile.png

De tudom, hogy ez sem jelent gondot senkinek, mint ahogy azt is meg fogják szokni, hogy belül megy a bovdenezés.

 

Számomra érthetetlen dolog, hogy egyszer már valamit, szépen és jól kitaláltak, miért "rontják" el? Kitalálom, spanyolviasz... biggrin.png

Jelentéktelen dolog, de ha nincs kéznél bosszantó, holott idáig k.kötegelő nélkül is működött a bovdenezés.


  • Kisherceg és donciccio kedveli ezt

#263
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.925 hozzászólás

Olyan igényes profi bovdenezést lehet már manapság készíteni a bringákra, hogy csorog a nyálam. 😊 Mindenféle színű kupakok, porvédő gumik, bovdenházak vannak. Ezeket nem eldugni kell, hanem megmutatni, mennyire szép és igényes is tud lenni a bovdenezés egy bringán. Mondjuk a kábelkötegelők megjelenése a bringákon, nálam kiverte anno a biztosítékot. Jó példa erre a Ronin, mert egy kifejezetten szép bringa.


Ó, köszi! 😁 Mondjuk ja, annyi kábelkötegelő egyik bringámon sincs, mint a Roninon.... 🥴 Viszont sosem volt ezekkel gondom, a C kapcsoknál egyszerűbb bontani is.
  • donciccio és talpfa kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#264
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.304 hozzászólás

Olyan igényes profi bovdenezést lehet már manapság készíteni a bringákra, hogy csorog a nyálam. Mindenféle színű kupakok, porvédő gumik, bovdenházak vannak. Ezeket nem eldugni kell, hanem megmutatni, mennyire szép és igényes is tud lenni a bovdenezés egy bringán. Mondjuk a kábelkötegelők megjelenése a bringákon, nálam kiverte anno a biztosítékot. Jó példa erre a Ronin, mert egy kifejezetten szép bringa.

igen. szépen is lehet csinálni a bovdenezést. meg el is lehet részlegesen rejteni. ez nem akkora tudomány. 40 éve is meg tudták oldani. 

 

amúgy a másik tuti dolog, h mondjuk ezek a spéci hézagolók nem kompatibilisek, mert minden gyártónak fel kell találnia a melegvizet. aztán ezeket nem gyártják, csak egy darabig. aztán meg, ha kellene egy, akkor meg nehéz felhajtani. a spéci nyeregcsöveknél is ez a helyzet. erre mondom, h nem felhasználóbarát a dolog. az egybe kormány, stucni is ilyen. nincsen lehetőség állítani a kormány dőlésén. 


  • Kisherceg és talpfa kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#265
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 467 hozzászólás
Olyan igényes profi bovdenezést lehet már manapság készíteni a bringákra, hogy csorog a nyálam. 😊 Mindenféle színű kupakok, porvédő gumik, bovdenházak vannak. Ezeket nem eldugni kell, hanem megmutatni, mennyire szép és igényes is tud lenni a bovdenezés egy bringán. Mondjuk a kábelkötegelők megjelenése a bringákon, nálam kiverte anno a biztosítékot. Jó példa erre a Ronin, mert egy kifejezetten szép bringa.
  • donciccio kedveli ezt

#266
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.304 hozzászólás

https://www.youtube....h?v=jJZ7CaLNnsQ 3:09-től beszél a srác a bovdenezésről, és, h milyen hatása van a kormányzásra. volt is vele gondja, csak azt a videót nem találom. és ezen az oltre vlmin kívül vannak a bovdenek. legalábbis a az alsó, illetve a felső csőig. a mostani trendek szerint meg már minden rejtett. elektromos váltónál még a vezetékek nem akkora parák, de a bovden, vagy hidraulikus csövek már igencsak korlátozzák az irányítást sztem. néhány napja néztem a gcn videót, amiben egy mostani, és egy 10 évvel ezelőtti top országútit hasonlítottak össze. a régin még kint voltak a bovdenek, és vlmi könnyű mavic kerekek voltak, és persze azt hozták ki, h x km/h-val gyorsabb az újabb bicaj. állítom, h nem a bovdenek miatt lassabb (ha valóban lassabb. azért vannak fenntartásaim az áltudományos tesztjeikkel kapcsolatban) a régebbi gép. 

 

szóval nem igazán tetszenek a mai trendek, mert nem feltétlenül a rájder van a központban. sztem most már egy olyan pontnál jár a bringa ipar, amikor már a marketingesek határoznak meg mindent. a mérnökök, és a felhasználók már kevésbé tényezők, holott ezzel a maszlaggal árulják a bringákat. 

 

azt se állítom, h olyan régi vassal járjon mindenki, mint amit én használok. néhány éve még voltak frankó gépek. aztán a tárcsafék, és az elektromos váltás elvitt mindent. meg a sztem feleslegesen széles külsők, és kerekek. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#267
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 467 hozzászólás

megnéztem ezt bringaépítő videót. "hátnemtom'..."

a vázszett éppen tetszene is, vannak rajta szép részletek, látszik az aprólékosság.

viszont a rejtett kábelezéssel járó tökölés... meg minek rá a tapered, félintegrált fejcső, ha beleteszi az 1 1/8-os villát?

ronda a felső kormánycsapágy-csésze, az aero hézagolók meg a stucni is. (kb mintha 3D printelve lennének)

a hajtóművet sem értem, biztos nagyon jó (tanulatlan vagyok, azt se tudom mi ez), de számomra a kilencvenes évek CNC csodáit idézi, plusz kell hozzá egy marék célszerszám...

külön vicces, ahogyan nyomatékkulccsal húzza meg a nyeregnél a csavarokat, nagyon tudományos. biggrin.png

a háttérzenét 5 percig bírtam, kegyetlen... biggrin.png

Valahogy én is így vagyok. smile.png

Annyi féle hajtómű-középcsapágy rögzítési mód van, már alig bírom követni. Mindig van valami újdonság nekem, mikor ezeket a videókat nézem.biggrin.png

Ez a rejtett bovdenezés egy katasztrófa, orbitális szívás lehet a szerelőknek. Nekem sem tetszik. Én kifejezetten szeretem, ha kívül megy a felső csövön és nyitott....

Az sem tetszik, ha a kormány és a stucni egybe van integrálva. Nincs meg a választás szabadság már itt sem.

De már az integrált kormánycsapágyak sem tetszenek. 

Azt veszem észre, lassan több féle célszerszám kell egy bringa műhelynek, mint egy autószerelő műhelybe.

Ja én mindig lehalkítva nézem az építős videókat, nem tudtam, hogy ennyire gáz. Bocsi. biggrin.png


talpfa módosította - 2023. február 17. - 16:57

  • donciccio kedveli ezt

#268
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.925 hozzászólás

Még mindig a "Link-esek" biggrin.png Aki szereti a "papagáj" színeket.

 

https://www.youtube....h?v=1TkENULoMTM

 

Az a stucni, kormány színkombó gáz. Persze ízlések és pofonok, nekem ez már "sok".

 

megnéztem ezt bringaépítő videót. "hátnemtom'..."

a vázszett éppen tetszene is, vannak rajta szép részletek, látszik az aprólékosság.

viszont a rejtett kábelezéssel járó tökölés... meg minek rá a tapered, félintegrált fejcső, ha beleteszi az 1 1/8-os villát?

ronda a felső kormánycsapágy-csésze, az aero hézagolók meg a stucni is. (kb mintha 3D printelve lennének)

a hajtóművet sem értem, biztos nagyon jó (tanulatlan vagyok, azt se tudom mi ez), de számomra a kilencvenes évek CNC csodáit idézi, plusz kell hozzá egy marék célszerszám...

külön vicces, ahogyan nyomatékkulccsal húzza meg a nyeregnél a csavarokat, nagyon tudományos. :D

a háttérzenét 5 percig bírtam, kegyetlen... :D


  • donciccio kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#269
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.925 hozzászólás

tiszta röhej ez a nagy aero mánia mostanában. nem is olyan régen, még egy rossz bovdenezéssel el lehetett cseszni a kormányzást, mert elhúzta a kokpitet. erre meg most a lehető legrosszabb helyre rakja mindenki a kábeleket. tuti nem tesz jót a kormányzásnak, plusz azért ott elég sok kábel súrlódik fölöslegesen.

 

ez mennyire igaz!


  • Rabbit és donciccio kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#270
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.001 hozzászólás
  • LocationKelenföld

tiszta röhej ez a nagy aero mánia mostanában. nem is olyan régen, még egy rossz bovdenezéssel el lehetett cseszni a kormányzást, mert elhúzta a kokpitet. erre meg most a lehető legrosszabb helyre rakja mindenki a kábeleket. tuti nem tesz jót a kormányzásnak, plusz azért ott elég sok kábel súrlódik fölöslegesen.

Szerintem ez a egész koncepció a villanyos cuccoknak ágyaz meg. A kábeleknek és a rádiójelnek mindegy. Én már a montiknál a fékkábel és az egyszál váltóbowdenház összezsugorcsövezésénél ledobtam az ékszíjat.


  • Kisherceg és donciccio kedveli ezt

#271
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.304 hozzászólás

Még mindig a "Link-esek" biggrin.png Aki szereti a "papagáj" színeket.

 

https://www.youtube....h?v=1TkENULoMTM

 

Az a stucni, kormány színkombó gáz. Persze ízlések és pofonok, nekem ez már "sok".

tiszta röhej ez a nagy aero mánia mostanában. nem is olyan régen, még egy rossz bovdenezéssel el lehetett cseszni a kormányzást, mert elhúzta a kokpitet. erre meg most a lehető legrosszabb helyre rakja mindenki a kábeleket. tuti nem tesz jót a kormányzásnak, plusz azért ott elég sok kábel súrlódik fölöslegesen.


  • Kisherceg kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#272
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 467 hozzászólás

Még mindig a "Link-esek" biggrin.png Aki szereti a "papagáj" színeket.

 

https://www.youtube....h?v=1TkENULoMTM

 

Az a stucni, kormány színkombó gáz. Persze ízlések és pofonok, nekem ez már "sok".


talpfa módosította - 2023. február 17. - 12:57

  • donciccio kedveli ezt

#273
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.304 hozzászólás

Azt a betyár mindenit, igazi retro!smile.png  

 

https://www.youtube....h?v=Q2P7swuJFe4

 

Végre! Semmi karbon, csak csillogás és fém minden mennyiségben.

egy jó váz lehetne, de túltolták a bianchinál. értem ezt a bovden vezetésre, és a villa vállra. régebben néztem ezt a vázat, de elég lehangoló volt emiatt a két tényező miatt. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#274
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.304 hozzászólás

Nem értek a vázépítéshez, de ha már szóba került a homlokcső, akkor kérdem a szakértőket, hogy országútin van létjogosultsága a tapered homlokcsőnek?

Mert a montiknál, a mostani telóknál még megértem, na de az országútin..???

elméletileg igen, gyakorlatban meg nem. a jobb irányíthatóság mindig jól jön, de országúton ez már egy kicsit túlzás. ez a sok, nagy felület kellő merevséget ad, de itt már más a szempont. villákat már kevesen gyártanak, főleg, ha ilyen egyedi bringáról van szó. tehát alkalmazkodni kell az építőnek a villákhoz, és a cső gyártóhoz is. mos így pacekból nem tudom megmondani, h a columbus xcr csőszetthez milyen homlok csövet adnak, de talán pont ilyen tapered-et. tehát, ha vlki ilyen vázat akar, akkor nem lesz más választása. amúgy azért vannak már a modern acél csöveknek az átmérője megnövelve, mert már nagyon vékony fallal készülnek. talán 0,4 mm körül vannak, de lehet, h már kevesebb. a cső végeken persze kicsit vastagabbak, de ott sem több 0,7 mm-nél. inkább alatta. másik a villa. 1 colos karbon ahead villát már csak ritchey gyárt. régebben elég sok volt. Pantani bianchi gépében pl time volt. a többi, nagyobb méretben még vannak, de azért már ott is szűkül a kínálat. értem ezt arra, h utánfutás, magasság stb. 

 

szóval nincsen szükség a tapered homlok csőre, de ez van. illetve kisebb átmérővel még talán lenne értelme.  


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#275
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 467 hozzászólás

Azt a betyár mindenit, igazi retro!smile.png  

 

https://www.youtube....h?v=Q2P7swuJFe4

 

Végre! Semmi karbon, csak csillogás és fém minden mennyiségben.


  • donciccio kedveli ezt

#276
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 467 hozzászólás

ez a homlokcső túlzás, ha ilyennel építkezünk akkor hülyén néz ki a külső bovdenezés. nézz rá, itt az alsócső mellett hol fut a bovden, ránézésre több cm-re

Nem értek a vázépítéshez, de ha már szóba került a homlokcső, akkor kérdem a szakértőket, hogy országútin van létjogosultsága a tapered homlokcsőnek?

Mert a montiknál, a mostani telóknál még megértem, na de az országútin..???


  • donciccio kedveli ezt

#277
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.863 hozzászólás

sztem meg egy record szett jobb lett volna erre a gépre. az a power torque hajtómű nagyon gáz. az nem egy jó fejlesztése az olaszoknak.

ez a homlokcső túlzás, ha ilyennel építkezünk akkor hülyén néz ki a külső bovdenezés. nézz rá, itt az alsócső mellett hol fut a bovden, ránézésre több cm-re


  • donciccio kedveli ezt

#278
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.304 hozzászólás

Szeretem az ilyen minőségi építős videókat. 

Igényes, tiszta profi műhely, hozzá való szerszámokkal.

Ahol minden "tökéletes", ahol az sem mindegy, hogy állnak a szerszámok a falon vagy a fiókban.

Fontos, hogy a szerszámon lévő felirat azonos irányba nézzen. biggrin.png

Nagyon tudok ezzel "fílinggel" azonosulni , mert ez "én vagyok", az életben is. smile.png

A bringákon is ugyan ez az elvárásom, de néha sajnos kompromisszumot kell kötnöm, de csak azért mert nem rajtam múlik. wink.png

 

Vissza térve a bringára, kár azért az aero-karbon kormányért (nekem nem illik a képbe), de megértem, ha ez volt a megrendelőnek a kívánsága.

sztem meg egy record szett jobb lett volna erre a gépre. az a power torque hajtómű nagyon gáz. az nem egy jó fejlesztése az olaszoknak.


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#279
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 467 hozzászólás

https://www.youtube....h?v=yzlnHGA1PiM na ez tényleg egy elejétől, a végéig bringa építés. emberünk megépíti a vázat, lefesti, aztán összerakja a bicajt. biztos, ami biztos, még a gurcsikat is ő pattintja össze. és persze használja a váz előkészítő szerszámokat, ahogy kell. cyclus tools szerszámok. nekem is ilyen van. smile.png olyan kézi menetfúró tokmány jó lenne nekem is. sajna még nem láttam sehol.  

Szeretem az ilyen minőségi építős videókat. 

Igényes, tiszta profi műhely, hozzá való szerszámokkal.

Ahol minden "tökéletes", ahol az sem mindegy, hogy állnak a szerszámok a falon vagy a fiókban.

Fontos, hogy a szerszámon lévő felirat azonos irányba nézzen. biggrin.png

Nagyon tudok ezzel "fílinggel" azonosulni , mert ez "én vagyok", az életben is. smile.png

A bringákon is ugyan ez az elvárásom, de néha sajnos kompromisszumot kell kötnöm, de csak azért mert nem rajtam múlik. wink.png

 

Vissza térve a bringára, kár azért az aero-karbon kormányért (nekem nem illik a képbe), de megértem, ha ez volt a megrendelőnek a kívánsága.


talpfa módosította - 2023. február 16. - 15:29

  • donciccio kedveli ezt

#280
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.304 hozzászólás

https://www.youtube....h?v=yzlnHGA1PiM na ez tényleg egy elejétől, a végéig bringa építés. emberünk megépíti a vázat, lefesti, aztán összerakja a bicajt. biztos, ami biztos, még a gurcsikat is ő pattintja össze. és persze használja a váz előkészítő szerszámokat, ahogy kell. cyclus tools szerszámok. nekem is ilyen van. :) olyan kézi menetfúró tokmány jó lenne nekem is. sajna még nem láttam sehol.  


  • talpfa kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A