Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34314 hozzászólás a témában

#4341
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Sosem vettem 8 tól drágább fliteot, a concor 1500 volt, de annyit SEM ér

Prologo kappa? Az kb egy tizes, és egy haver nagyon szereti, nem is rossz. :)

 

Esetleg Spoon (Charge) szintén jó. Élőben meglepően széles, mint valami leszállópálya.


Vejne módosította - 2015. november 30. - 07:11


#4342
bartadavid94

bartadavid94

    fórumtag

  • fórumtag
  • 23 hozzászólás

Sokan elítélik a "seggcsont távolság mérés" alapú nyeregválasztást, én nem. Ahol van Specialized nyereg ott van ilyen zselés mérőcucc, de homokkal/liszttel töltött nejlonzacskó házilag is megteszi...nekem a Specializedes cucc 132-133 mm-t mutatott, a 130-as Specialized Rival montin és a Toupé aszfalton életem legkényelmesebb nyergei. meg a Fizik Arione, újabban, az pont 132-es, 270 km-n már bizonyított...a 145 széles Speci Avatart viszont utáltam.

Itthoni amatőr (de többszöri) mérés alapján nekem 133-135 körüli lehet a seggem. Amiket írnak a termékeknél a szélességre, az erre az adatra vonatkozik? Vagy arra hogy a nyereg széltől szélig mekkora?

 

BP-en tudtok olyan boltokat ahol nagy mennyiségben vannak jó nyergek, esetleg amiket ki is lehet próbálni?



#4343
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

Sokan elítélik a "seggcsont távolság mérés" alapú nyeregválasztást, én nem. Ahol van Specialized nyereg ott van ilyen zselés mérőcucc, de homokkal/liszttel töltött nejlonzacskó házilag is megteszi...nekem a Specializedes cucc 132-133 mm-t mutatott, a 130-as Specialized Rival montin és a Toupé aszfalton életem legkényelmesebb nyergei. meg a Fizik Arione, újabban, az pont 132-es, 270 km-n már bizonyított...a 145 széles Speci Avatart viszont utáltam.

 

Van még egy WTB Rocketm, az majdnem mint a Speci Rival formára/keménységre, az 10e alatt is van, vagy ha még WTB akkor a Volt, ez nagyon kicsit 10k feletti, használtba már alatta van.  http://bringabarlang...eszek/wtb-volt/

 

a sportosabb nyergek közül meg hogy országúti vagy crosscountry modell-e, az kb mindegy, amíg kényelmes. de a +1-1.5 centik szélességben szerintem számítanak, ha szélesebb nyerget veszel, mint ami neked jó. hogy love channeles, flow lyukas vagy sima az megint egyéni ízlés kérdése.

 

szerkesztés:

 

a WTB-nek van is tesztprogramja, és ezek elérhető árú nyergek. asszem' 1 hétre lehet elhozni, az alatt szerzett tapasztalat többet ér, mint itt akárhány karakter :)

http://www.wtb-bike.hu/test_ride.html

wtb-nél forgalmazóváltás van, szal tesztprogram momentán annyira nem működik.

 

egyébként pl nálam is speci és wtb ami bejön csak a szélesebbek (140-145 között) . amit meg a tudomány kiadott (nem a speci féle) az nem jött be.


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#4344
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás

 Szia   bartadavid94 !

 

Nekem is volt ilyen gondom. 190 cm magas vagyok. váz 58-as merida . Stucni 120-as volt.50- 60 km után alig tudtam felmenni a garázsból.

Stucni 90-es lett. Lehet , hogy nem szép, de a hátfájás elmúlt. Az ülés  12-14 cm -el van magasabban a kormánynál.

Amit még "megszóltak" , hátranyúlás nélküli üléscső.

Lehet,hogy nem szép , de nem fáj a hátam.

Üdv.

 

 

 

igen, a zero setback cső sem rossz, ilyen nagy méretű váznál nem is viszi el annyira a súlypontot talán. de ha ilyen nyeregcső kell, akkor valószínűleg a térdkalács-a-pedáltengely-felett beállítás alapból nem is jöhetett volna össze :)


  • coffein kedveli ezt

#4345
coffein

coffein

    vendég

  • fórumtag
  • 129 hozzászólás
 Szia   bartadavid94 !

 

Nekem is volt ilyen gondom. 190 cm magas vagyok. váz 58-as merida . Stucni 120-as volt.50- 60 km után alig tudtam felmenni a garázsból.

Stucni 90-es lett. Lehet , hogy nem szép, de a hátfájás elmúlt. Az ülés  12-14 cm -el van magasabban a kormánynál.

Amit még "megszóltak" , hátranyúlás nélküli üléscső.

Lehet,hogy nem szép , de nem fáj a hátam.

Üdv.

 
  • bartadavid94 kedveli ezt

#4346
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás

Olyanra gondoltam ami 10ezer alatt beszerezhető használtan vagy újan.

A Q-bik az monti nyereg, nem? Q-bik Flow is játszik még? Az E-bike-on 8ezer körül van.

 

Sokan elítélik a "seggcsont távolság mérés" alapú nyeregválasztást, én nem. Ahol van Specialized nyereg ott van ilyen zselés mérőcucc, de homokkal/liszttel töltött nejlonzacskó házilag is megteszi...nekem a Specializedes cucc 132-133 mm-t mutatott, a 130-as Specialized Rival montin és a Toupé aszfalton életem legkényelmesebb nyergei. meg a Fizik Arione, újabban, az pont 132-es, 270 km-n már bizonyított...a 145 széles Speci Avatart viszont utáltam.

 

Van még egy WTB Rocketm, az majdnem mint a Speci Rival formára/keménységre, az 10e alatt is van, vagy ha még WTB akkor a Volt, ez nagyon kicsit 10k feletti, használtba már alatta van.  http://bringabarlang...eszek/wtb-volt/

 

a sportosabb nyergek közül meg hogy országúti vagy crosscountry modell-e, az kb mindegy, amíg kényelmes. de a +1-1.5 centik szélességben szerintem számítanak, ha szélesebb nyerget veszel, mint ami neked jó. hogy love channeles, flow lyukas vagy sima az megint egyéni ízlés kérdése.

 

szerkesztés:

 

a WTB-nek van is tesztprogramja, és ezek elérhető árú nyergek. asszem' 1 hétre lehet elhozni, az alatt szerzett tapasztalat többet ér, mint itt akárhány karakter :)

http://www.wtb-bike.hu/test_ride.html


DaveRider módosította - 2015. november 29. - 23:09


#4347
bartadavid94

bartadavid94

    fórumtag

  • fórumtag
  • 23 hozzászólás

Flite Max

Turbomatic 2

Q-Bik

 

Ezeket ajánlom. mindegyik tesztelve 100k fölött is, egyedül a Turbomatic2-vel volt egy kis zsibbadás..

 

Amit nagyon nem:

 

Concor, concor light.. :D

Olyanra gondoltam ami 10ezer alatt beszerezhető használtan vagy újan.

A Q-bik az monti nyereg, nem? Q-bik Flow is játszik még? Az E-bike-on 8ezer körül van.



#4348
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Flite Max

Turbomatic 2

Q-Bik

 

Ezeket ajánlom. mindegyik tesztelve 100k fölött is, egyedül a Turbomatic2-vel volt egy kis zsibbadás..

 

Amit nagyon nem:

 

Concor, concor light.. :D


Vejne módosította - 2015. november 29. - 22:18


#4349
bartadavid94

bartadavid94

    fórumtag

  • fórumtag
  • 23 hozzászólás

nyilván ahány ember annyi seggszerkezet, de az egy nagyon durva nagyfater trekking nyereg. én 5 kilométert nem bírnék ki rajta. szóval lehet ki kénr próbálni mást is.

Ezt a Bajnokban vettem Budapesten, azt mondta a srác hogy kényelmes nyereg, és a többihez képest amiket mutatott, tényleg sokkal kényelmesebbnek is tűnt. Ez előtt használam valami noname fordított bőr retro nyerget ami iszonyat kényelmetlen volt, ezért cseréltem le.

 

Amit még kipróbáltam az a San Marco Spid ami ezen a versenybringán van. Ezzel kb 5km-t mentem de nagyon kemény, és keskeny, kényelmetlen az egész.



#4350
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

Tel


 

Eddig egy Monte Grappa Liberty nyerget használtam, ez nagyon kényelmes, hosszabb távon (nálam ez 30-40km megállás nélkül) azonban kicsit kényelmetlenné válik, de nem nyom, csak már megérzem.

nyilván ahány ember annyi seggszerkezet, de az egy nagyon durva nagyfater trekking nyereg. én 5 kilométert nem bírnék ki rajta. szóval lehet ki kénr próbálni mást is.


Bikertigger módosította - 2015. november 29. - 22:07

"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#4351
bartadavid94

bartadavid94

    fórumtag

  • fórumtag
  • 23 hozzászólás

Én onnan tudtam hogy hosszú kicsit a vas (pedig flexibilis vagyok+edzek törzsre is), hogy legkényelmesebben a fékváltókar előtt 1-1.5 centivel fogtam a kormányt. 100>90 stucnicsere, most alapból a fékváltókra "dőlök" rá, ahogy ráülök és kényelmes...sokat elárul az is, hogy hol fogja a legtöbbet az ember a kormányt - ha a fékváltónál ("hood"), akkor csak nem szokta meg (sporttárs nem írta, hogy újonc e vagy régóta szaggatja az aszfaltot) vagy gyenge törzsizomzat.

 

a kérdésre válaszolva én amit kipróbálnék:

0. nyereg vízszintesbe és kicsit lentebb, ezzel előrébb is jön valamennyit.

1. pluszosba fordítanám a stucnit, ez kb olyan, mintha egy mínuszos 110-est raknék fel.

2. ha így se kényelmes több kör után sem, akkor egy 100-asat szereznék és azzal próbálnám meg

 

utcai cipőben, talpközépre állva nem látszik, lehet, hogy ez a setup így pont a "térdkalács a pedáltengely feletti", ha a "hagyományos", bringás elrendezést nézzük. http://twentynineinc...04/dscn4311.jpg

 

szerkesztés:

 

elsőként akkor mindenképp a nyereg problémát orvosold kényelem és beállítás szempontból is. én mondjuk a Fizik Arione-ra esküszöm, de nekem keskenyek a seggcsontjaim :D

Teljesen újunc vagyok, eddig ezen a piros bringán nyomtam majdnem egy évet, most ez az első országútim.

A tippeket ki fogom próbálni amint lehet.

 

Akkor tereljük a témát a nyergek felé.  :D

 

Nektek milyen nyergek jöttek be? mikre kell odafigyelni, illetve honnan tudhatom hogy nekem milyen nyereg lenne kényelmes? Új vagy használt vétele érdemes?

 

Eddig egy Monte Grappa Liberty nyerget használtam, ez nagyon kényelmes, hosszabb távon (nálam ez 30-40km megállás nélkül) azonban kicsit kényelmetlenné válik, de nem nyom, csak már megérzem.


bartadavid94 módosította - 2015. november 29. - 21:58


#4352
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Dave: a stucniforgatásért jár a like, pedig az a legolcsóbb és legegyszerűbb ;)



#4353
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás

De miért is fáj a hátad? Nem görnyedt a tartás, se nem alacsony. A hatfajosoknak szokták a szép kinyujtott gerincet javasolni, ahhoz meg pont hosszú stutzni kell. Nem akarok magammal dobalozni, de tizenevesen tonkrevagtam a derekam és gerincem, most meg 135 ös stucnit vettem, mert úgy éreztem, szükség van rá. Igaz, kormányvaltas is volt...

Ha azért fáj a hátad, mert gyenge a törzs, akkor meg plank és extenzio, catcamel, Fallout..

 

Én onnan tudtam hogy hosszú kicsit a vas (pedig flexibilis vagyok+edzek törzsre is), hogy legkényelmesebben a fékváltókar előtt 1-1.5 centivel fogtam a kormányt. 100>90 stucnicsere, most alapból a fékváltókra "dőlök" rá, ahogy ráülök és kényelmes...sokat elárul az is, hogy hol fogja a legtöbbet az ember a kormányt - ha a fékváltónál ("hood"), akkor csak nem szokta meg (sporttárs nem írta, hogy újonc e vagy régóta szaggatja az aszfaltot) vagy gyenge törzsizomzat.

 

a kérdésre válaszolva én amit kipróbálnék:

0. nyereg vízszintesbe és kicsit lentebb, ezzel előrébb is jön valamennyit.

1. pluszosba fordítanám a stucnit, ez kb olyan, mintha egy mínuszos 110-est raknék fel.

2. ha így se kényelmes több kör után sem, akkor egy 100-asat szereznék és azzal próbálnám meg

 

utcai cipőben, talpközépre állva nem látszik, lehet, hogy ez a setup így pont a "térdkalács a pedáltengely feletti", ha a "hagyományos", bringás elrendezést nézzük. http://twentynineinc...04/dscn4311.jpg

 

szerkesztés:

 

elsőként akkor mindenképp a nyereg problémát orvosold kényelem és beállítás szempontból is. én mondjuk a Fizik Arione-ra esküszöm, de nekem keskenyek a seggcsontjaim :D


DaveRider módosította - 2015. november 29. - 21:43

  • Vejne és bartadavid94 kedveli ezt

#4354
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.863 hozzászólás

 lemértem a nyereg-kormányfogás távolságot és ebbőlaz jött ki, hogy 90es stucni kellene körülbelül.

 

nem jó módszer mert ennek a piros bringának nagyon kicsi a nyeregvázcső szöge, nem is országúti geo

 

 



#4355
bartadavid94

bartadavid94

    fórumtag

  • fórumtag
  • 23 hozzászólás

azrt is fájhatott a háta (vagy dereka) mert folyton előrecsúszott

Az eddig használt bringámon nem fáj semmim. Azon lemértem a nyereg-kormányfogás távolságot és ebbőlaz jött ki, hogy 90es stucni kellene körülbelül.

 

A régi bringa:

 

https://www.dropbox.....24.50.jpg?dl=0



#4356
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás
Volt ilyenem, imádtam, csak azért cseréltem, mert kaptam szebb allapotut. Ez a fajta 145*285 mmes, hihetetlen jó formája van és stresszmentes.

#4357
bartadavid94

bartadavid94

    fórumtag

  • fórumtag
  • 23 hozzászólás

vittore30:

 

A nyerget mindenképpen cserélni szeretném, mert ez nagyon nem kényelmes. Akkor ez után gondolkodjak el stucnicserén?

 

Vejne:

 

Hátizomerősítést sokszor próbáltam, de nem voltam kitartó, és semmi hatása nem lett végül. Nem szeretnék ezzel foglalkozni, ha a helyes beállításokkal ismeg lehet oldani a problémát.

 

Korábban beszéltünk a nyergekről (nem a fórum keretein belül), a baloldali nyereg elvileg Flite, ez ugyanolyan jó mint amit te mutattál?

 

11856351_10206229257921859_2763095261666



#4358
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.863 hozzászólás

azrt is fájhatott a háta (vagy dereka) mert folyton előrecsúszott



#4359
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás
De miért is fáj a hátad? Nem görnyedt a tartás, se nem alacsony. A hatfajosoknak szokták a szép kinyujtott gerincet javasolni, ahhoz meg pont hosszú stutzni kell. Nem akarok magammal dobalozni, de tizenevesen tonkrevagtam a derekam és gerincem, most meg 135 ös stucnit vettem, mert úgy éreztem, szükség van rá. Igaz, kormányvaltas is volt...

Ha azért fáj a hátad, mert gyenge a törzs, akkor meg plank és extenzio, catcamel, Fallout..

#4360
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.863 hozzászólás

De attól még fog kelleni rövidebb stucni, ha szeretném elkerülni a hátfájást, nem?

 

Ha lejjebb rakom a nyerget, és ki is egyenesítem akkor sokkal alacsonyabban leszek, pedálozás szempontjából nem lesz jó a helyzet.

először a nyerget érdemes jól belőni