ez egy katalógusfotó, ugye? többet tudunk segíteni egy saját kép alapján
Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#4281
Írta 2016. január 05. - 11:25

#4282
Írta 2016. január 05. - 11:14

Sziasztok!
36 éves vagyok, két éve tekerem életem első országútiját, ami egy kb 2006-os Trek 1500 SLR, eddig kb 2000km-t rakhattam bele.
Ennyi idő és km távlatából az tudom mondani, hogy nem igazán kényelmes...
173cm vagyok a bringa vázmérete 52cm, szerintem nem ezzel van a baj. A legfőbb bajom egyébként a fékkarokal van. Nekem soha nem álltak kézre, kicsi a kezem és fentről fogva nem tudok elég mélyre fogni a fékkaron hogy megfelelő erővel tudjam húzni. Ha nagy ritkán lejtőzésnél lejjebb fogok a kormányon, akkor is problémásan tudom elérni az újjaimmal a fékkart. Egyszer Bp-en a Budakeszi úton befelé a hosszú lejtőn félre kellett állnom, mert a folyamatos fékezéstől begörcsölt a tenyerem. Ez azért elég gáz.
Egyébként főként hosszabb távokat megyek, felmerült bennem, hogy esetleg ez a vázgeometria nem is arra való.
Vélemény, javaslat?
#4283
Írta 2016. január 05. - 10:04

Ha acel vaz akkor azon lehet ennyit szukiteni.celszerszam is letezik a muvelethez.
ÁÁÁ, váz hajlítgatás kizárt, van egy majdnem teljes 10-es szettem is, lehet, hogy egyszer erre megy majd fel, akkor majd hajlítgathatnám vissza.
Végiggondolva az lesz a legegyszerűbb, ha kap egy új (130-as agyhoz való) tengelyt az agy és a záróanyák alá még 1-1 alátétet a 2 oldalra így meg is van a 130mm. Így nem kell variálni a csapágyakkal sem, minden eredeti csapágyalkatrésze mehet vissza és a kerék középsíkja sem megy el.
#4284
Írta 2016. január 04. - 21:00

#4285
Írta 2016. január 04. - 18:09

#4286
Írta 2016. január 04. - 18:06

regi/hibas agyvaltokat veszek.
#4287
Írta 2016. január 04. - 17:29

Hello, kérdésem lenne a szerelős szakikhoz: van egy 6400-as Tricolor HG-s hátsó agyam, 7-es HG-s kazettás sorral viszont a váz amiben van 130-as és nem 127-es. Vagyis a gyorszár húzza össze. Használtam így sokáig nem volt gond viszont itt a tél és lehetne szerelgetni...
Arra gondoltam veszek egy olcsó agyat (mondjuk SH Claris) amiből kiveszem a hosszabb tengelyt és leveszem a kazettatestet is és átteszem ezeket a 6400 tricolor agytestre. A kérdés csak az, hogy szerintetek a tengely mérete / menet emelkedése azonos lehet, illetve hogy a kazettatestet át tudom-e tenni. Régen szereltem szét hátsó agyat de úgy rémlik a shimano kazettatesteket egy komolyabb imbuszos rögzítés fogja rá az agytestre, ez talán azonos minden agynál.
Az tudom, hogy emiatt elmegy a felni középsíkja amit vissza kell centrírozni középre.
Ja és persze az is kérdés, hogy a 7-es fogsor a szélesebb kazettatestre hogyan megy fel, kell-e alá tenni alátétet vagy a záróanya simán fel tudja-e szorítani.
Üdv,
KP
#4288
Írta 2016. január 04. - 16:20

Nem találtam volt e erre külön topik, nem használok Strava-t vagy ilyesmit, de idén én is tüzetesebben jegyeztem az óraállásokat, ez sült ki belőle (görgőzés nélkül):
2 monti összesen: 9667 km (~2000-el kevesebb mint tavaly, de céltudatosabb kilóméterek voltak), 76111 m szint (ami többszöröse a tavalyinak
), az átlagban naponta ~26,5 km/210 m, átlagsebesség ~18 km/h (ebben minden benne van, közlekedés, bevásárlás stb.). Azt hozzátenném hogy most 4 kerékből hármon 2,25" Nobby Nic van és 2 bar nyomás fölé nem megyek
http://forum.bikemag...n/#entry1219034
- Tekergek kedveli ezt
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#4289
Írta 2016. január 03. - 11:49

érdemes 31.6-os nyeregcső helyett 27.2esre váltani szűkítővel? Vagy, ha nincs különösebb komfortbéli probléma a 31.6tal, akkor jobb a ngyobb átmérő (nem ejtett felsőcsöves váz, keveset lóg ki a nyeregcső, kb 17cm van exponálva csak)
Kb mindegy
- Vejne kedveli ezt
A sebesség mindent megold.
#4290
Írta 2016. január 03. - 11:01

érdemes 31.6-os nyeregcső helyett 27.2esre váltani szűkítővel? Vagy, ha nincs különösebb komfortbéli probléma a 31.6tal, akkor jobb a ngyobb átmérő (nem ejtett felsőcsöves váz, keveset lóg ki a nyeregcső, kb 17cm van exponálva csak)
#4291
Írta 2016. január 03. - 10:14

Nem találtam volt e erre külön topik, nem használok Strava-t vagy ilyesmit, de idén én is tüzetesebben jegyeztem az óraállásokat, ez sült ki belőle (görgőzés nélkül):
2 monti összesen: 9667 km (~2000-el kevesebb mint tavaly, de céltudatosabb kilóméterek voltak), 76111 m szint (ami többszöröse a tavalyinak
), az átlagban naponta ~26,5 km/210 m, átlagsebesség ~18 km/h (ebben minden benne van, közlekedés, bevásárlás stb.). Azt hozzátenném hogy most 4 kerékből hármon 2,25" Nobby Nic van és 2 bar nyomás fölé nem megyek
Országúti topik
A sebesség mindent megold.
#4292
Írta 2016. január 02. - 22:54

ma lenullázom már a km órám. múlt évben összejött 7000 kili. sztem elég jó,ahhoz képest,h el volt törve a bokám. jó lenne idén egy kicsivel többet menni. kb 8-9 ezret.
Nem találtam volt e erre külön topik, nem használok Strava-t vagy ilyesmit, de idén én is tüzetesebben jegyeztem az óraállásokat, ez sült ki belőle (görgőzés nélkül):
2 monti összesen: 9667 km (~2000-el kevesebb mint tavaly, de céltudatosabb kilóméterek voltak), 76111 m szint (ami többszöröse a tavalyinak ), az átlagban naponta ~26,5 km/210 m, átlagsebesség ~18 km/h (ebben minden benne van, közlekedés, bevásárlás stb.). Azt hozzátenném hogy most 4 kerékből hármon 2,25" Nobby Nic van és 2 bar nyomás fölé nem megyek
- donciccio kedveli ezt
#4293
Írta 2016. január 02. - 09:32

lemértem most a télin a láncot. 132,2 mm lenne az új láncon egy bizonyos mennyiségű láncszem távolsága. na most az enyém 135 mm. ez kb 2,1%-nyi kopás. megnézem még mik vannak itthon,aztán kap egy új használtat. 30-án bementem egy helyi bringás boltba. nem nagyon szoktam odajárni,így nem is ismernek ott igazán. na mind1. kérdeztem az új láncot,h mennyi az annyi. az eladó meg elkezdte mondani,h sort is kéne cseréljek,mert nem lesz jó. mondtam neki,h télen tök mind1 hogy hogyan vált,csak működjön,ha lassabban teszi a lánc a dolgát az sem érdekel. amúgy tök vicces lenne havonta új láncot,meg sort venni. sztem anyagi csőd lenne. főleg egy 11-es campa. 45 papír egy új sor hozzá.
fékbetétet is kérdeztem. persze olyan nem volt neki,mint ami nekem kellett volna (1xű cserélhető betétes),így kértem v fékhez valót. erre kezd mutogatni vlmi merida abs-es betétet. a hideg futkosott a hátamon ezektől a marhaságoktól. 1: merida. már rosszul kezdődik. 2: abs-es betét. mutattam a srácnak,h a kezemben van az abs,aztán már csak röhögtünk rajta mind a ketten.
ma lenullázom már a km órám. múlt évben összejött 7000 kili. sztem elég jó,ahhoz képest,h el volt törve a bokám. jó lenne idén egy kicsivel többet menni. kb 8-9 ezret.
- Kisherceg kedveli ezt
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#4294
Írta 2016. január 02. - 09:16

fasza jó hideg van nálunk. lehet,h inkább görgőzök,mert már érzem mostanában a térgyem kalácsát. nem igazán tesz neki jót. mostanában elég jól gurul a görgőn is a bringa. már évek óta csak szenvedtem rajta,de mostanában simán el tudom forgatni a nagyobb áttételeket is rajta. tegnap elvittem a télimet lemosni. kb 1 kilire van tőlem egy kézi,önkiszolgáló mosó. oda szoktam elgurulni vele,aztán lecsapatom. tegnap,mire hazagurultam befagyott mind a két váltóm.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#4295
Írta 2016. január 01. - 17:01

#4296
Írta 2016. január 01. - 16:38

Tolhatod az apróba!
Már bánom, hogy megvettem a Syntace stucnit. Vehettem volna kicsit drágábban Dedát ebayen, 140mm-est. Még a kormányhoz is ment volna
![]()
#4297
Írta 2016. január 01. - 14:17

Már bánom, hogy megvettem a Syntace stucnit. Vehettem volna kicsit drágábban Dedát ebayen, 140mm-est. Még a kormányhoz is ment volna
Egyébként ezek a "campycatgirl" "campyfastgirl" "cutecampygirl" nevű akárkik vajon ugyanazok? Feltűnően átfed az árukészletük jellege
Amúgy a Cannondale trekkingesedik.
A 120mm hosszú Deda stucnit cserélem 130mm-es FSA-ra, előbbi 8, utóbbi hat fokos. Távtartók nincsenek alatta, de a hat fokos, 130mm-es stucnival hat! mm-rel magasabbra kerül a kormány. Igaz, a stucni "reach" 9mm-rel több lesz, de!
Nyakonöntöd azzal, hogy a kormány "reach" 12mmrel rövidebb lesz, máris ott vagy, hogy 6mm-rel magasabbra kerül a kormány, és mellette a reach is lecsökken 3 egész mm-t! Még jó,hogy nem invesztáltam a Pro PLT kormányba, mert azzal még 6mm-rel kevesebb lenne a reach, szóval majdnem 1 cm-rel közelebb kerülnék a 6mm-rel magasabban levő kezelőszerveimhez.
Már csak egy libegő bermuda gatya és színes polikarbonát platformpedál hiányzik.
Vejne módosította - 2016. január 01. - 14:22
- donciccio kedveli ezt
#4298
Írta 2016. január 01. - 14:00

Ez a másik terv, picit hosszabb és pár mm-rel magasabb.
-17,5 a vízszintes.
sztem ez jobban nézne ki. eleve a hosszabb stucni jobban mutat egy bringán.
donciccio módosította - 2016. január 01. - 14:01
- MJani01 kedveli ezt
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#4299
Írta 2016. január 01. - 12:15

Még egy újévi ötlet!
http://ruedatropical...p-bar-geometry/
Pont egymás mellett van az FSA és a Ritchey Classic. Utóbbin a fékváltókar-fogás lentebb fog kerülni-messzebbre picit a kar (nagyobb drop-reach fékváltókar-fogásban) de az alsó fogásban nem sok különbség van (128mm tudtommal a ricsi mélysége, és 125mm az fsa)
http://forum.tour-ma...lassic-WCS-Road
Vejne módosította - 2016. január 01. - 12:19
#4300
Írta 2015. december 31. - 19:07

az nem lenne jobb,ha hosszabb lenne a stucni,és max vízszintes?
Ez a másik terv, picit hosszabb és pár mm-rel magasabb.
-17,5 a vízszintes.
- donciccio kedveli ezt
A sebesség mindent megold.