Srácok, valaki tudja Andersen forumtag elérhetőseget?
Mert Felt(ennék) kérdéseket, BB30, Time Expresso és miegyéb..
Vejne módosította - 2016. január 10. - 07:36
Srácok, valaki tudja Andersen forumtag elérhetőseget?
Mert Felt(ennék) kérdéseket, BB30, Time Expresso és miegyéb..
Vejne módosította - 2016. január 10. - 07:36
Ilyet hasznalt mar valaki?
Zseniliasnak tunik. Fekpofa beallito segedeszkoz.
Szerintem ez csak paraszt vakítás. 11 EURO a bikecomponents.de-n. Itt egy kis űr technológia pl...
Ilyet hasznalt mar valaki?
Zseniliasnak tunik. Fekpofa beallito segedeszkoz.
én egy leszedek neked bármelyik alap bringához adott kerékszettből 120 grammot,kb 3600 ft ráfordítással. kicserélem a belsőket könnyűekre,vagy 7000-ből latexet teszek bele. a maradék grammokon még gondolkodok,de még kicsit kómás vagyok
nem a gumi-belső kombóra, hanem szigorúan a kerékre gondoltam.
Amúgy leggányabb bringába én inkább szélesebb külsőt vennék, mert a rossz aluváz... jaj
Kis érdekesség, mennyit számíthat a cockpit-finish kit.
Ritchey nyeregszár van a coralban, 220 gramm, a stucni 139 gramm volt, de cserélődött 155 grammosra, a kormány meg 300 kereken, korábban volt 252.
De nézz meg egy alap bianchit pl, batár 360 gramm körüli kormány, majd' 180 grammos stucni, bőven 300 gramm feletti nyeregcső.
Van egy ismerős, aki szerint a grammozást a kereken kell elkezdeni, amivel én nem 100%-ig értek egyet. Igen, sokat jelent, DE, egy igazán könnyű kerékszettért pengetni kell az eurókat, míg, ha ügyes vagy, kb. gombokért összeszedsz olyan finish kitet, ahol a kormány 260 körül van (vagy, ha nem félsz, akár 30 dollárért Alis FSA replikát is kapsz. Azért írtam az FSA replikát, mert a félfogyatékos hajlítású kacatok semmire nem jók) nyeregcsővel 200 körülre szagolhatsz a gyári 330 helyett, a stucnit meg 130 alá tudod drukkolni.
Pl.:
-Alis FSA replika kormány kb. 30 dollár
-Kalloy Uno stucni, 130 mm hosszban is kb. 130 gramm csak, és kb. 20 dollár
-Feliratmentes replika nyeregcső (mivel ilyet használtam is, és tökéletesen elégedett voltam vele, így nem tartom kockázatosnak) 22 dollár
szóval, kevesebb, mint 80 dollárból lefaragtál kb. negyed kilót a gépről, kaptál egy "útvasaló" nyeregszárat, jó hajlítású, modern formájú kormányt, és egy könnyű, merev, bár kissé suta kinézetű stucnit.
Mennyit is kéne költeni kerékszettre, hogy negyed kg-ot leszedj a gyárihoz képest? Ja, sokat. És azért egy nyeregcső-kormány sokat javít a kényelmen.
Szóval, nem csoda, hogy a canyonok még tiagrával is könnyűek: sokat számít a finish kit. Meg az, hogy nem dögdebella villával, drótos külsőkkel dobálják őket.
Csak az olcsó kategóriában nincs olyan vázuk, amit be lehet kényelmesre állítani számomra. (1.4 és 1.45 közti stack-reach arány)
sajnos a bringáim hetek óta ilyen állapotban vannak, de addig is elmászkálok a kis trekkingemmel. Csak azon viszont bitang alacsonyan van a kormány, és TÉNYLEG kényelmetlen
én egy leszedek neked bármelyik alap bringához adott kerékszettből 120 grammot,kb 3600 ft ráfordítással. kicserélem a belsőket könnyűekre,vagy 7000-ből latexet teszek bele. a maradék grammokon még gondolkodok,de még kicsit kómás vagyok
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
Kis érdekesség, mennyit számíthat a cockpit-finish kit.
Ritchey nyeregszár van a coralban, 220 gramm, a stucni 139 gramm volt, de cserélődött 155 grammosra, a kormány meg 300 kereken, korábban volt 252.
De nézz meg egy alap bianchit pl, batár 360 gramm körüli kormány, majd' 180 grammos stucni, bőven 300 gramm feletti nyeregcső.
Van egy ismerős, aki szerint a grammozást a kereken kell elkezdeni, amivel én nem 100%-ig értek egyet. Igen, sokat jelent, DE, egy igazán könnyű kerékszettért pengetni kell az eurókat, míg, ha ügyes vagy, kb. gombokért összeszedsz olyan finish kitet, ahol a kormány 260 körül van (vagy, ha nem félsz, akár 30 dollárért Alis FSA replikát is kapsz. Azért írtam az FSA replikát, mert a félfogyatékos hajlítású kacatok semmire nem jók) nyeregcsővel 200 körülre szagolhatsz a gyári 330 helyett, a stucnit meg 130 alá tudod drukkolni.
Pl.:
-Alis FSA replika kormány kb. 30 dollár
-Kalloy Uno stucni, 130 mm hosszban is kb. 130 gramm csak, és kb. 20 dollár
-Feliratmentes replika nyeregcső (mivel ilyet használtam is, és tökéletesen elégedett voltam vele, így nem tartom kockázatosnak) 22 dollár
szóval, kevesebb, mint 80 dollárból lefaragtál kb. negyed kilót a gépről, kaptál egy "útvasaló" nyeregszárat, jó hajlítású, modern formájú kormányt, és egy könnyű, merev, bár kissé suta kinézetű stucnit.
Mennyit is kéne költeni kerékszettre, hogy negyed kg-ot leszedj a gyárihoz képest? Ja, sokat. És azért egy nyeregcső-kormány sokat javít a kényelmen.
Szóval, nem csoda, hogy a canyonok még tiagrával is könnyűek: sokat számít a finish kit. Meg az, hogy nem dögdebella villával, drótos külsőkkel dobálják őket.
Csak az olcsó kategóriában nincs olyan vázuk, amit be lehet kényelmesre állítani számomra. (1.4 és 1.45 közti stack-reach arány)
sajnos a bringáim hetek óta ilyen állapotban vannak, de addig is elmászkálok a kis trekkingemmel. Csak azon viszont bitang alacsonyan van a kormány, és TÉNYLEG kényelmetlen
Vejne módosította - 2016. január 08. - 18:45
Canyon Endurace Tiagra 4700-al 8.45 kg (S-es méret) - 290 ezerből itt volt láncvillavédővel és tartalék váltófüllel, majd dobok fel pár képet, tegnap raktam össze. első blikkre a 2.5 cm spacert azonnal kiveszem a kormány alól, elég trekking így, ellenben kényelmes.
Cube Attain Tiagra 4700-al, elvben könnyebb kerékkel 9.35 kg és 330e körüli kiskerárat mondtak amikor néztem..és ez elvileg az új, hiperszuper német dizájn nemkatalógus superlight vázuk
esetleg eladni és venni új orbea avantot? tiagrával szvsz 3k körül-alatt kijön, és nagyon -nagyon magas fejcsöve van. Vagy Cube Attain, Canyon Endurace, Felt Z.
DaveRider módosította - 2016. január 08. - 15:08
Értem, tehát alapvetően ez egy Performance kategóriás gép.
6600 vagy 6700-as ultegra van rajta.
Stucnim már felfelé áll kezdetektől.
Hát el vagyok kicsit kenődve, mert több dolog is amellett szól hogy cseréljem le, pedig ezt is nagyon sok keresgélés után sikerült találni
esetleg eladni és venni új orbea avantot? tiagrával szvsz 3k körül-alatt kijön, és nagyon -nagyon magas fejcsöve van. Vagy Cube Attain, Canyon Endurace, Felt Z.
Vejne módosította - 2016. január 08. - 07:36
http://forum.tour-ma...-Basso-Viper-54
a hülye 18mcdv6ht hőkezelt dedaccsáj csövekből
http://forum.tour-ma...so-ZERO-9-in-56
emmeg méretem, a basso vázak úgyis orbitálisan magas fejcsővel készültek-készülnek, kivéve a diamantét.
Ennek a váznak a maiakhoz képest nagyon rövid volt a fejcsöve, ahogy a képen is látszik jó sok hézagoló kell a stucni alá, hogy elfogadható legyen a kormány magassága a legtöbb embernek. Cserébe a versenyzősebb pozíciót is be lehet rajta állítani. Ha sok hézagoló ellenére is nagyon lent van a kormány akkor érdemes volna egy kicsi esésű un. kompakt kormánnyal próbálkozni, de ez sem fogja megoldani a fékkar nehéz elérhetőségét, sőt! A kompakt kormányok hajlítása általában olyan, hogy alsó fogásban még messzebb kerül a fékkar mint az un. "anatomikus" hajlításúaknál (ami a képen is van)
Ha messze van a fékkar arra az egyetlen megoldás a gumi közbetét a fékkar "alá" ami fékkar feltámaszkodó felületét módosítja úgy, hogy kiengedett állapotban közelebb kerül a kormányhoz. Újabb - rejett váltóbowdenes - fékváltókaroknál ilyen betéteket adnak gyárilag is a bringához / fékváltókarhoz. Ha a tied korábbi - 6600 ultegra? - akkor nem biztos, hogy van hozzá ilyen.
Az biztos, hogy ebből a bringából nehéz Endurance bringát csinálni.
Én egyszer majdnem vettem amúgy egy pont ilyet de a rövid fejcső miatt végül nem vettem meg (meg 3X10 volt rajta a 2X10 helyett ami nem tetszett)
Ja igen, hogy áll a stucnid? első lépésben fordítsd meg, hogy felfelé álljon
Értem, tehát alapvetően ez egy Performance kategóriás gép.
6600 vagy 6700-as ultegra van rajta.
Stucnim már felfelé áll kezdetektől.
Hát el vagyok kicsit kenődve, mert több dolog is amellett szól hogy cseréljem le, pedig ezt is nagyon sok keresgélés után sikerült találni
Szia,
Én is hasonlóan voltam egy Trek Alpha-val, igaz abból a váz is nagy volt. Most egy Canyon Endurace-t vettem, ugyan a hóban még nem vittem ki, de már görgőn is nagyságrendileg kényelmesebbnek tűnik...az újabb fékkarokon állítható is az elérés, elvileg.
Sziasztok!
36 éves vagyok, két éve tekerem életem első országútiját, ami egy kb 2006-os Trek 1500 SLR, eddig kb 2000km-t rakhattam bele.
Ennyi idő és km távlatából az tudom mondani, hogy nem igazán kényelmes...
173cm vagyok a bringa vázmérete 52cm, szerintem nem ezzel van a baj. A legfőbb bajom egyébként a fékkarokal van. Nekem soha nem álltak kézre, kicsi a kezem és fentről fogva nem tudok elég mélyre fogni a fékkaron hogy megfelelő erővel tudjam húzni. Ha nagy ritkán lejtőzésnél lejjebb fogok a kormányon, akkor is problémásan tudom elérni az újjaimmal a fékkart. Egyszer Bp-en a Budakeszi úton befelé a hosszú lejtőn félre kellett állnom, mert a folyamatos fékezéstől begörcsölt a tenyerem. Ez azért elég gáz.
Egyébként főként hosszabb távokat megyek, felmerült bennem, hogy esetleg ez a vázgeometria nem is arra való.
Vélemény, javaslat?
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
...
azzal miként gurul. azon használt 622x23-as vittoria zaffiro pro van,hagyományos belsővel. jól érezhető a különbség a két gumi kombó közt. 53-19-et hajtva kb 30-as tempónál a rubino+latex-el kb 120-as pulzusom van,a másiknál meg ugyanez az áttétel,és tempó mellett simán fölmegy 140-re is
En csinaltam minap olyat, hogy leszaltam tekeres kozben es allitottam a gorgot a kerekhez szorito csavaron. Nem sokat, tovabbra sem csuszott meg a gumi, de nagy valtozast okozott.
https://www.strava.c...ities/454653132
A lenyeg, hogy az első résztáv 240W @ 43.7 km/h, a második résztáv 240W @ 38.3 km/h. A pedalfordulat picit nott 96-rol 98-ra. Szoval ket foggal konnyebb attetelen kellett tekernem (azt hiszem 50x14->50x16), de alig gyorsabban, ugyanahhoz a terheleshez.
Vagyis eleg nagy kulonbseg van abbol, hogy mennyire szoritod oda a gumit. Ketszer ugyanugy nem tudod odaszoritani, ha tekeros a rogzites, ha gyorskioldos akkor meg ott van meg a guminyomas/homerseklet kerdese is.
De biztos szamit a gumi tipusa is.
Upd: Meg annyit, hogy a sebessegek nem jonnek ki a pedalfordulatbol szamolva, megpedig azert nem, mert a 20 perces resztavok alatt jopar kerekfordulat alatt nem erzekelte a magnest a szenzor. De ebben ranezesre nincs nagy valtozas a ket resztav alatt. (Stravas belejentkezes nelkul nem is latszik a kihagyott jel a fenti linken.)
ave módosította - 2016. január 07. - 01:57
van itthon 1 vittoria rubino pro tech használt külsőm,és 1 conti gran prix 4000 használt. ez a gp 4000-es vlmi régebbi cucc. ennek mennyi lehet a szövetsűrűsége? van legalább 120-150 tpi? lehet,h lecserélném a Bianchi-n a mostani külsőt hátul. elől nem kopik,de hátul egy kicsit igen. nem akarom idő előtt cserélni.
emlékeim szerint a régi is 3 réteg, és 160 vagy 180
görgőre,: én vennék egy alap tacx-ot /42 ebikeon/ meg vami hulladék biciklit, amiért nem kár.
az előző hsz-em is mehetett volna a görgős topikba,és sztem a mostani is,de én inkább ide biggyesztem. sőt. valójában a gumi topikba is beleférne a mostani.
néhány napja csak görgőzni tudok. elég szépen is gurul a Bianchi. jelenleg új 622x25-ös vittoria rubino pro van a kerekeken,latex belsővel. tegnap kipróbáltam egy másik kerekemmel,mert kíváncsi voltam,h azzal miként gurul. azon használt 622x23-as vittoria zaffiro pro van,hagyományos belsővel. jól érezhető a különbség a két gumi kombó közt. 53-19-et hajtva kb 30-as tempónál a rubino+latex-el kb 120-as pulzusom van,a másiknál meg ugyanez az áttétel,és tempó mellett simán fölmegy 140-re is. érezhetően lassabb a zaffiro+1xű belső. most még azon gondolkodom,h elég lenne e a belsőt kicserélni,h gyorsuljon vlmit a kerék? van itthon nem latex,de könnyű belsőm. a nyáron kezdtem el használni latex belsőket,és ott is kijött a különbség. nem volt ennyire szembetűnő,de akkor is lehetett érezni a gördülési ellenállás változását. azt még elfelejtettem írni,h a 25-ös külsőt 8,6 bar körülire dudáltam,a másikat meg 9-re.
van itthon 1 vittoria rubino pro tech használt külsőm,és 1 conti gran prix 4000 használt. ez a gp 4000-es vlmi régebbi cucc. ennek mennyi lehet a szövetsűrűsége? van legalább 120-150 tpi? lehet,h lecserélném a Bianchi-n a mostani külsőt hátul. elől nem kopik,de hátul egy kicsit igen. nem akarom idő előtt cserélni.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
az előző hsz-em is mehetett volna a görgős topikba,és sztem a mostani is,de én inkább ide biggyesztem. sőt. valójában a gumi topikba is beleférne a mostani.
néhány napja csak görgőzni tudok. elég szépen is gurul a Bianchi. jelenleg új 622x25-ös vittoria rubino pro van a kerekeken,latex belsővel. tegnap kipróbáltam egy másik kerekemmel,mert kíváncsi voltam,h azzal miként gurul. azon használt 622x23-as vittoria zaffiro pro van,hagyományos belsővel. jól érezhető a különbség a két gumi kombó közt. 53-19-et hajtva kb 30-as tempónál a rubino+latex-el kb 120-as pulzusom van,a másiknál meg ugyanez az áttétel,és tempó mellett simán fölmegy 140-re is. érezhetően lassabb a zaffiro+1xű belső. most még azon gondolkodom,h elég lenne e a belsőt kicserélni,h gyorsuljon vlmit a kerék? van itthon nem latex,de könnyű belsőm. a nyáron kezdtem el használni latex belsőket,és ott is kijött a különbség. nem volt ennyire szembetűnő,de akkor is lehetett érezni a gördülési ellenállás változását. azt még elfelejtettem írni,h a 25-ös külsőt 8,6 bar körülire dudáltam,a másikat meg 9-re.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
Áh értem köszi! Én még sosem használtam görgőt és azért érdeklődöm csak leginkább hogy ez pl maximális teljesítménye 550 watt és látom hogy a drágábbak pl 900 meg némelyik 1200wattos is ,szóval hogy ez az 550watt nem kevés? vagy ez görgőzéshez bőven elégséges?
Én pár éve kipróbáltam ilyet Dekathlonban, ott állt mellette egy Tacx is, a dekás nekem nagyon könnyűnek tűnt még a legnagyobb ellenálláson is. A Tacx még középső fokozatokban is erősebb volt - nagyobb ellenállást tudott. Az 550w önmagában nem sokat mond, az is kéne tudni, hogy milyen sebességnél tudja ezt. Lassú fordulatos erőfejlesztésre nem biztos, hogy alkalmas ez a görgő de minden másra valszeg jó. A bringádon meg sokat leszel "nagytányér-kónuszon".
Szerintem menj el és próbáld ki személyesen, telente ilyen szokott lenni bringával együtt felállítva az áruházakban.
Ha meg később esetleg "virtual power" alapon is akarsz edzeni akkor érdemes olyan görgőt venni ami ismert gyártótól van és elérhető a karakterisztikája. mondjuk itt: http://www.powercurv...r-power-curves/
Sziasztok! Egy kis véleményt szeretnék kérni, görgővétellel kapcsolatban! Kinéztem egyet a decatlonban és kíváncsi vagyok mi erről a véleményetek, esetleg valaki használ e ilyet? Karbon vázas bringával szeretném használni.
én dolgoztam néhány hónapot egy decathlon áruházban. hoztak ilyen görgőt vissza. sajnos csak jól néz ki,de nem komolyabb sportcélokra van méretezve. amúgy kicserélik neked minden zokszó nélkül,vagy visszaadják a pénzed. inkább vlmi tack-ot,v elite-t vegyél. én sem javaslom egyébként a karbon vázat ilyen görgőkbe befogni (szépen meg tudja tekergetni a vázat,főleg a hátsó papucsnál,és a középrésznél),de ez majd a te döntésed lesz. én inkább szabad görgőre váltottam még nagyon régen emiatt.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
Igen, a Dale-en is mukodott az első váltó csilingelésmentesen, a coralon meg igen, de ott kb. mindegy (12 klikkes a bal kar)
Nagytányéron végig váltod a sort, kicsinél meg egyszer kell trimmelni, hogy ne legyen csilingelés az alsóbb lánckerekek esetén.
Vagy nem lenne szabad mennie az állítócsavar nélkül?
Amúgy azért vettem, mert ahogy magam ismerem, tuti, hogy majd valamikor egy nyári szlovák kiruccanás során fog kelleni utánállítani..
Vejne módosította - 2016. január 06. - 07:56