
kimy módosította - 2016. január 11. - 13:46
kimy módosította - 2016. január 11. - 13:46
Én kb pont M-es méret vagyok (178cm) és normális arányúak a lábaim - leszámítva, hogy érzésre az egyik rövidebb olyan 5mm-el. nekem van mind a 3 standard méret különböző bringákon vegyesen - mtb-n van a 175. Átülve az egyikről a másikra nem igazán érzek különbséget, esetleg a 175-ről a 170-re talán, szóval ilyen arányokkal kb mindegy. Pályán még a 160-as is játszik, időfutisták meg szeretik a 180-ast is ha nagyok (Indurain pl)
Most más: bírom ezeket a "motivációs videókat" híres hágókról. Tök jók meg minden de ez a csávó csak kiállva tud tekerni???? Azért megnéztem volna a forgatást a Zoncolanon, hogy ezt a kiállva taposós tempót meddig bírja 34/28-26-ban ott. Még a végén sokat azt fogják hinni, hogy így kell biciGlizni :-)
Apropó van még itt olyan valaki akinek rövidebb az egyik lába, és ezt mérték is neki és esetleg használ "ellene" valamit? pl. stopli és cipő közé közbetétet?
Egy csontkovács lehet tudna segíteni a hosszkülönbségen. A többségnek csak a csípője nincs a helyén.
A sebesség mindent megold.
Nyeregcsővel egyetértek, jómagam is szűkítővel használok komfortosabbat, igazából arra reagáltam, hogy azt a bizonyos negyed kg-os fogyást, amit melítettél, olcsóbb egyéb alkatrészekből elérni, ez igaz is lehet, csak semmi értelme, lehet pont ezért kell jobban megfizetni kerekek esetében, arról ne is beszéljünk, hogy pont a kerék van kitéve a legtöbb szadizásnak...
Agree.
Ellenben tudok tuti tippet, amitől jobb lesz a saját kerékszettem.
a randa "campagnolo" akármi matricákat lekaparod, kerekenként nyersz 7-8 grammot, és még értékben is nőni fog a kerék, mert nem lesz rajta Campag felirat.
A hajtkarom is kb. dupláját éri most campag logó-felirat nélkül, mint korábban.
más:
új kokpit-felállás idénre.
3mm-rel kisebb reach és 6mm-rel magasabb stack, ha a kormány-stucni kombinációt nézem.
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
kíváncsi vagyok, kényelmesebbnek fogom-e érezni a felegyenesedett-nem hasalós felállást. Az alsó fogás 14mm-rel lesz így magasabban.
Vejne módosította - 2016. január 11. - 13:36
lecseréltem a kormányomat egy 50grammal nehezebbre a kényelem miatt
a másik bringán meg egy 60 grammal könnyebbre, szintén a kényelem miatt
ellenben, mikor a wilierben a 31.6-os ütővágó majd' 400 grammos ricsi csövet kicseréltem 190 grammos kínai karbonra, egyből kényelmes lett a bringa (kb. 26cm-re volt kihúzva a cső, így volt benne flexió bőven)
legfontosabb kormánynál a hajlítás, nyeregcsőnél a fokozatmentes állítás és compliance.
stucninál meg a hossz-dőlésszög.
a tömeg kérdése is érdekes, mikor kezdtem, 2-3 km per órával jobb átlagokat mentem hosszabb távokon (80-90km), mint most rövidebbeken, pedig 15 kg-al nehezebb voltam.
JA, nem zsírban
Vejne módosította - 2016. január 11. - 13:28
Hajtókarhossznál van vmi alapigazság hogy melyiket célszerű választani? Gondolom a belső lábhossz a mérvadó de mettől meddig kell pl 170 és mikor 172,5 v 175 ?
A 2,5mm es lépcsők nem tűnnek nagynak,fogok érezni számottevő különbséget ha 172,5 helyett mondjuk 175 öt választok?
Én kb pont M-es méret vagyok (178cm) és normális arányúak a lábaim - leszámítva, hogy érzésre az egyik rövidebb olyan 5mm-el. nekem van mind a 3 standard méret különböző bringákon vegyesen - mtb-n van a 175. Átülve az egyikről a másikra nem igazán érzek különbséget, esetleg a 175-ről a 170-re talán, szóval ilyen arányokkal kb mindegy. Pályán még a 160-as is játszik, időfutisták meg szeretik a 180-ast is ha nagyok (Indurain pl)
Most más: bírom ezeket a "motivációs videókat" híres hágókról. Tök jók meg minden de ez a csávó csak kiállva tud tekerni???? Azért megnéztem volna a forgatást a Zoncolanon, hogy ezt a kiállva taposós tempót meddig bírja 34/28-26-ban ott. Még a végén sokat azt fogják hinni, hogy így kell biciGlizni :-)
Apropó van még itt olyan valaki akinek rövidebb az egyik lába, és ezt mérték is neki és esetleg használ "ellene" valamit? pl. stopli és cipő közé közbetétet?
Hajtókarhossznál van vmi alapigazság hogy melyiket célszerű választani? Gondolom a belső lábhossz a mérvadó de mettől meddig kell pl 170 és mikor 172,5 v 175 ?
A 2,5mm es lépcsők nem tűnnek nagynak,fogok érezni számottevő különbséget ha 172,5 helyett mondjuk 175 öt választok?
nincs rá alapigazság, hosszabb kart jobban szeretik akik erőből hajtanak, rövidebbet akik pörgetnek vagy pl térdproblémájuk van.
S-es vázhoz 170, M-eshez 172.5, L és felette 175öst szoktak adni gyárilag...nézz meg pár gyártónál táblázatokat, hogy milyen magassághoz milyen váz és ahhoz mit adnak, ha meg abszolút tanácstalan vagy vegyél 172.5-t.
részben egyetértek, részben nem. egy jó kerék nem csak könnyebb, de jellemzően erősebb is, egy prémium, könnyű külső jobban is tapad.
pl alap shimano WH-RS010 első kerék + Conti GP gumi mérve 1203gramm, a Fulcrum R5 + egy nehezebb Tufo peremes szingó 1205 gramm...pedig utóbbi könnyebb kerék, egy jó Conti gumival sokat tudnék faragni rajta.
replika kormányt akkor se vennék, ha kényszerítenek - ahogy nyeregszárat sem.
Canyon: itt nem beszélünk nagy dolgokról, a 2.5 cm spacert kiszedve egy sportosabb bringát kapsz. ha egyszer a héten világosban érek haza lefotózom az enyém, most jött meg
Kis érdekesség, mennyit számíthat a cockpit-finish kit.
Ritchey nyeregszár van a coralban, 220 gramm, a stucni 139 gramm volt, de cserélődött 155 grammosra, a kormány meg 300 kereken, korábban volt 252.
De nézz meg egy alap bianchit pl, batár 360 gramm körüli kormány, majd' 180 grammos stucni, bőven 300 gramm feletti nyeregcső.
Van egy ismerős, aki szerint a grammozást a kereken kell elkezdeni, amivel én nem 100%-ig értek egyet. Igen, sokat jelent, DE, egy igazán könnyű kerékszettért pengetni kell az eurókat, míg, ha ügyes vagy, kb. gombokért összeszedsz olyan finish kitet, ahol a kormány 260 körül van (vagy, ha nem félsz, akár 30 dollárért Alis FSA replikát is kapsz. Azért írtam az FSA replikát, mert a félfogyatékos hajlítású kacatok semmire nem jók) nyeregcsővel 200 körülre szagolhatsz a gyári 330 helyett, a stucnit meg 130 alá tudod drukkolni.
Pl.:
-Alis FSA replika kormány kb. 30 dollár
-Kalloy Uno stucni, 130 mm hosszban is kb. 130 gramm csak, és kb. 20 dollár
-Feliratmentes replika nyeregcső (mivel ilyet használtam is, és tökéletesen elégedett voltam vele, így nem tartom kockázatosnak) 22 dollár
szóval, kevesebb, mint 80 dollárból lefaragtál kb. negyed kilót a gépről, kaptál egy "útvasaló" nyeregszárat, jó hajlítású, modern formájú kormányt, és egy könnyű, merev, bár kissé suta kinézetű stucnit.
Mennyit is kéne költeni kerékszettre, hogy negyed kg-ot leszedj a gyárihoz képest? Ja, sokat. És azért egy nyeregcső-kormány sokat javít a kényelmen.
Szóval, nem csoda, hogy a canyonok még tiagrával is könnyűek: sokat számít a finish kit. Meg az, hogy nem dögdebella villával, drótos külsőkkel dobálják őket.
Csak az olcsó kategóriában nincs olyan vázuk, amit be lehet kényelmesre állítani számomra. (1.4 és 1.45 közti stack-reach arány)
sajnos a bringáim hetek óta ilyen állapotban vannak, de addig is elmászkálok a kis trekkingemmel. Csak azon viszont bitang alacsonyan van a kormány, és TÉNYLEG kényelmetlen
Hajtókarhossznál van vmi alapigazság hogy melyiket célszerű választani? Gondolom a belső lábhossz a mérvadó de mettől meddig kell pl 170 és mikor 172,5 v 175 ?
A 2,5mm es lépcsők nem tűnnek nagynak,fogok érezni számottevő különbséget ha 172,5 helyett mondjuk 175 öt választok?
A Sky (és sokan mások) szerint a rövidebb sokkal hatékonyabb.
Hajtókarhossznál van vmi alapigazság hogy melyiket célszerű választani? Gondolom a belső lábhossz a mérvadó de mettől meddig kell pl 170 és mikor 172,5 v 175 ?
A 2,5mm es lépcsők nem tűnnek nagynak,fogok érezni számottevő különbséget ha 172,5 helyett mondjuk 175 öt választok?
ha jól emlékszem,akkor a combcsont hosszával van összefüggésben a hajtókar hossza inkább. van rá képlet,ki lehet számolni,de függ a stílustól is. ha pörgetős vagy,akkor jobb lehet a rövidebb is.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
Mert Felt(ennék) kérdéseket, BB30, Time Expresso és miegyéb..
Ha rövid lábad van, és 175-öst használsz, kényelmetlen lesz, hosszabb lábbal rövidebbhez tudsz alkalmazkodni.
Én 175-tel jobban szeretek menni, de 172.5-el sincs gondom. Egyik ismerős 177.5-öst használ, de ő 10cm-rel magasabb tőlem, és természetesen Merlinről vette 99GBP-ért a rekord UT hajtását
nem ilyesmit keres valaki?
igen. pl én kerestem tegnapig.
ilyet vettem helyette 5000-ért
kicsit viseltes darab,de legalább nincsen kiülve. még cikk is volt róla: http://bikemag.hu/te...es-modellcsalad Selle Italia Flite Genuine Gel ilyen az enyém.
valójában egy olyan flite max-ot kerestem,mint ami a bianchi-mon van,de azt nem láttam már hónapok óta.
donciccio módosította - 2016. január 10. - 15:57
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
En a felnire ragasztok kis szigszalagot az allitashoz, de amivel gondom van, az, hogy elforognak/mozognak a pofak, ez meg ugy nez ki, hogy meg is vezeti a poziciojukat. Kepbol ezt nehez kitalalni, ezert kerdezem.
Lehet hogy arra jó mondjuk, de ezért nem venném meg. Óvatosan kell meghúzni és utána a betétet kézben tartva készre húzni...
Szerintem ez csak paraszt vakítás. 11 EURO a bikecomponents.de-n. Itt egy kis űr technológia pl...
En a felnire ragasztok kis szigszalagot az allitashoz, de amivel gondom van, az, hogy elforognak/mozognak a pofak, ez meg ugy nez ki, hogy meg is vezeti a poziciojukat. Kepbol ezt nehez kitalalni, ezert kerdezem.
Srácok, valaki tudja Andersen forumtag elérhetőseget?
Mert Felt(ennék) kérdéseket, BB30, Time Expresso és miegyéb..
Vejne módosította - 2016. január 10. - 07:36