Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34313 hozzászólás a témában

#4201
Sasimer

Sasimer

    fórumtag

  • fórumtag
  • 48 hozzászólás
Hajtókarhossznál van vmi alapigazság hogy melyiket célszerű választani? Gondolom a belső lábhossz a mérvadó de mettől meddig kell pl 170 és mikor 172,5 v 175 ?
A 2,5mm es lépcsők nem tűnnek nagynak,fogok érezni számottevő különbséget ha 172,5 helyett mondjuk 175 öt választok?

#4202
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.328 hozzászólás

nem ilyesmit keres valaki?

http://bolha.testbik...php?clid=238983

igen. pl én kerestem tegnapig. :)

 

ilyet vettem helyette 5000-ért

86_2880.jpg87_2380.jpgkicsit viseltes darab,de legalább nincsen kiülve. még cikk is volt róla: http://bikemag.hu/te...es-modellcsalad  Selle Italia Flite Genuine Gel ilyen az enyém. 

 

valójában egy olyan flite max-ot kerestem,mint ami a bianchi-mon van,de azt nem láttam már hónapok óta.


donciccio módosította - 2016. január 10. - 15:57

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#4203
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.004 hozzászólás

 ma 10 éves a topic. :)

 


  • donciccio kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#4204
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.004 hozzászólás

nem ilyesmit keres valaki?

http://bolha.testbik...php?clid=238983

 


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#4205
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

En a felnire ragasztok kis szigszalagot az allitashoz, de amivel gondom van, az, hogy elforognak/mozognak a pofak, ez meg ugy nez ki, hogy meg is vezeti a poziciojukat.   Kepbol ezt nehez kitalalni, ezert kerdezem.

Lehet hogy arra jó mondjuk, de ezért nem venném meg. Óvatosan kell meghúzni és utána a betétet kézben tartva készre húzni...



#4206
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

Szerintem ez csak paraszt vakítás. 11 EURO a bikecomponents.de-n. Itt egy kis űr technológia pl... :)

En a felnire ragasztok kis szigszalagot az allitashoz, de amivel gondom van, az, hogy elforognak/mozognak a pofak, ez meg ugy nez ki, hogy meg is vezeti a poziciojukat.   Kepbol ezt nehez kitalalni, ezert kerdezem.



#4207
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Srácok, valaki tudja Andersen forumtag elérhetőseget?

Mert Felt(ennék) kérdéseket, BB30, Time Expresso és miegyéb.. :D


Vejne módosította - 2016. január 10. - 07:36


#4208
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

Ilyet hasznalt mar valaki?

Zseniliasnak tunik.   Fekpofa beallito segedeszkoz.

 

$_12.JPG

Szerintem ez csak paraszt vakítás. 11 EURO a bikecomponents.de-n. Itt egy kis űr technológia pl...:)

 

23667146_3751f0d48ca33fcccec5eb67e466ceb



#4209
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

Ilyet hasznalt mar valaki?

Zseniliasnak tunik.   Fekpofa beallito segedeszkoz.

 

$_12.JPG



#4210
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás
Srácok, valaki tudja Andersen forumtag elérhetőseget? 😊😊

#4211
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

én egy leszedek neked bármelyik alap bringához adott kerékszettből 120 grammot,kb 3600 ft ráfordítással. kicserélem a belsőket könnyűekre,vagy 7000-ből latexet teszek bele. :) a maradék grammokon még gondolkodok,de még kicsit kómás vagyok ;)

nem a gumi-belső kombóra, hanem szigorúan a kerékre gondoltam.

 

Amúgy leggányabb bringába én inkább szélesebb külsőt vennék, mert a rossz aluváz... jaj



#4212
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.328 hozzászólás

 

Kis érdekesség, mennyit számíthat a cockpit-finish kit.

 

Ritchey nyeregszár van a coralban, 220 gramm, a stucni 139 gramm volt, de cserélődött 155 grammosra, a kormány meg 300 kereken, korábban volt 252. 

 

De nézz meg egy alap bianchit pl, batár 360 gramm körüli kormány, majd' 180 grammos stucni, bőven 300 gramm feletti nyeregcső.

 

Van egy ismerős, aki szerint a grammozást a kereken kell elkezdeni, amivel én nem 100%-ig értek egyet. Igen, sokat jelent, DE, egy igazán könnyű kerékszettért pengetni kell az eurókat, míg, ha ügyes vagy, kb. gombokért összeszedsz olyan finish kitet, ahol a kormány 260 körül van (vagy, ha nem félsz, akár 30 dollárért Alis FSA replikát is kapsz. Azért írtam az FSA replikát, mert a félfogyatékos hajlítású kacatok semmire nem jók) nyeregcsővel 200 körülre szagolhatsz a gyári 330 helyett, a stucnit meg 130 alá tudod drukkolni.

 

Pl.:

-Alis FSA replika kormány kb. 30 dollár

-Kalloy Uno stucni, 130 mm hosszban is kb. 130 gramm csak, és kb. 20 dollár

-Feliratmentes replika nyeregcső (mivel ilyet használtam is, és tökéletesen elégedett voltam vele, így nem tartom kockázatosnak) 22 dollár

 

szóval, kevesebb, mint 80 dollárból lefaragtál kb. negyed kilót a gépről, kaptál egy "útvasaló" nyeregszárat, jó hajlítású, modern formájú kormányt, és egy könnyű, merev, bár kissé suta kinézetű stucnit.

 

Mennyit is kéne költeni kerékszettre, hogy negyed kg-ot leszedj a gyárihoz képest? Ja, sokat. És azért egy nyeregcső-kormány sokat javít a kényelmen.

 

Szóval, nem csoda, hogy a canyonok még tiagrával is könnyűek: sokat számít a finish kit. Meg az, hogy nem dögdebella villával, drótos külsőkkel dobálják őket.

 

Csak az olcsó kategóriában nincs olyan vázuk, amit be lehet kényelmesre állítani számomra. (1.4 és 1.45 közti stack-reach arány)

 

sajnos a bringáim hetek óta ilyen állapotban vannak, de addig is elmászkálok a kis trekkingemmel. Csak azon viszont bitang alacsonyan van a kormány, és TÉNYLEG kényelmetlen :D

 

12506518_913981272025830_587998418_n_www

12527672_913981265359164_1601422804_n_ww
 

 

én egy leszedek neked bármelyik alap bringához adott kerékszettből 120 grammot,kb 3600 ft ráfordítással. kicserélem a belsőket könnyűekre,vagy 7000-ből latexet teszek bele. :) a maradék grammokon még gondolkodok,de még kicsit kómás vagyok ;)


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#4213
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Kis érdekesség, mennyit számíthat a cockpit-finish kit.

 

Ritchey nyeregszár van a coralban, 220 gramm, a stucni 139 gramm volt, de cserélődött 155 grammosra, a kormány meg 300 kereken, korábban volt 252. 

 

De nézz meg egy alap bianchit pl, batár 360 gramm körüli kormány, majd' 180 grammos stucni, bőven 300 gramm feletti nyeregcső.

 

Van egy ismerős, aki szerint a grammozást a kereken kell elkezdeni, amivel én nem 100%-ig értek egyet. Igen, sokat jelent, DE, egy igazán könnyű kerékszettért pengetni kell az eurókat, míg, ha ügyes vagy, kb. gombokért összeszedsz olyan finish kitet, ahol a kormány 260 körül van (vagy, ha nem félsz, akár 30 dollárért Alis FSA replikát is kapsz. Azért írtam az FSA replikát, mert a félfogyatékos hajlítású kacatok semmire nem jók) nyeregcsővel 200 körülre szagolhatsz a gyári 330 helyett, a stucnit meg 130 alá tudod drukkolni.

 

Pl.:

-Alis FSA replika kormány kb. 30 dollár

-Kalloy Uno stucni, 130 mm hosszban is kb. 130 gramm csak, és kb. 20 dollár

-Feliratmentes replika nyeregcső (mivel ilyet használtam is, és tökéletesen elégedett voltam vele, így nem tartom kockázatosnak) 22 dollár

 

szóval, kevesebb, mint 80 dollárból lefaragtál kb. negyed kilót a gépről, kaptál egy "útvasaló" nyeregszárat, jó hajlítású, modern formájú kormányt, és egy könnyű, merev, bár kissé suta kinézetű stucnit.

 

Mennyit is kéne költeni kerékszettre, hogy negyed kg-ot leszedj a gyárihoz képest? Ja, sokat. És azért egy nyeregcső-kormány sokat javít a kényelmen.

 

Szóval, nem csoda, hogy a canyonok még tiagrával is könnyűek: sokat számít a finish kit. Meg az, hogy nem dögdebella villával, drótos külsőkkel dobálják őket.

 

Csak az olcsó kategóriában nincs olyan vázuk, amit be lehet kényelmesre állítani számomra. (1.4 és 1.45 közti stack-reach arány)

 

sajnos a bringáim hetek óta ilyen állapotban vannak, de addig is elmászkálok a kis trekkingemmel. Csak azon viszont bitang alacsonyan van a kormány, és TÉNYLEG kényelmetlen :D

 

12506518_913981272025830_587998418_n_www

12527672_913981265359164_1601422804_n_ww
 

Vejne módosította - 2016. január 08. - 18:45


#4214
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás

Canyon Endurace Tiagra 4700-al 8.45 kg (S-es méret) - 290 ezerből itt volt láncvillavédővel és tartalék váltófüllel, majd dobok fel pár képet, tegnap raktam össze. első blikkre a 2.5 cm spacert azonnal kiveszem a kormány alól, elég trekking így, ellenben kényelmes.

 

Cube Attain Tiagra 4700-al, elvben könnyebb kerékkel 9.35 kg és 330e körüli kiskerárat mondtak amikor néztem..és ez elvileg az új, hiperszuper német dizájn nemkatalógus superlight vázuk :D

 

esetleg eladni és venni új orbea avantot? tiagrával szvsz 3k körül-alatt kijön, és nagyon -nagyon magas fejcsöve van. Vagy Cube Attain, Canyon Endurace, Felt Z.


DaveRider módosította - 2016. január 08. - 15:08


#4215
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Értem, tehát alapvetően ez egy Performance kategóriás gép.

6600 vagy 6700-as ultegra van rajta.

Stucnim már felfelé áll kezdetektől.

Hát el vagyok kicsit kenődve, mert több dolog is amellett szól hogy cseréljem le, pedig ezt is nagyon sok keresgélés után sikerült találni :(

esetleg eladni és venni új orbea avantot? tiagrával szvsz 3k körül-alatt kijön, és nagyon -nagyon magas fejcsöve van. Vagy Cube Attain, Canyon Endurace, Felt Z.


Vejne módosította - 2016. január 08. - 07:36


#4216
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

http://forum.tour-ma...-Basso-Viper-54

 

a hülye 18mcdv6ht hőkezelt dedaccsáj csövekből

 

http://forum.tour-ma...so-ZERO-9-in-56

 

emmeg méretem, a basso vázak úgyis orbitálisan magas fejcsővel készültek-készülnek, kivéve a diamantét.



#4217
laspring

laspring

    vendég

  • fórumtag
  • 90 hozzászólás

Ennek a váznak a maiakhoz képest nagyon rövid volt a fejcsöve, ahogy a képen is látszik jó sok hézagoló kell a stucni alá, hogy elfogadható legyen a kormány magassága a legtöbb embernek. Cserébe a versenyzősebb pozíciót is be lehet rajta állítani. Ha sok hézagoló ellenére is nagyon lent van a kormány akkor érdemes volna egy kicsi esésű un. kompakt kormánnyal próbálkozni, de ez sem fogja megoldani a fékkar nehéz elérhetőségét, sőt! A kompakt kormányok hajlítása általában olyan, hogy alsó fogásban még messzebb kerül a fékkar mint az un. "anatomikus" hajlításúaknál (ami a képen is van)

Ha messze van a fékkar arra az egyetlen megoldás a gumi közbetét a fékkar "alá" ami fékkar feltámaszkodó felületét módosítja úgy, hogy kiengedett állapotban közelebb kerül a kormányhoz. Újabb - rejett váltóbowdenes - fékváltókaroknál ilyen betéteket adnak gyárilag is a bringához / fékváltókarhoz. Ha a tied korábbi - 6600 ultegra? - akkor nem biztos, hogy van hozzá ilyen.

Az biztos, hogy ebből a bringából nehéz Endurance bringát csinálni.

Én egyszer majdnem vettem amúgy egy pont ilyet de a rövid fejcső miatt végül nem vettem meg (meg 3X10 volt rajta a 2X10 helyett ami nem tetszett)

 

Ja igen, hogy áll a stucnid? első lépésben fordítsd meg, hogy felfelé álljon

 

Értem, tehát alapvetően ez egy Performance kategóriás gép.

6600 vagy 6700-as ultegra van rajta.

Stucnim már felfelé áll kezdetektől.

Hát el vagyok kicsit kenődve, mert több dolog is amellett szól hogy cseréljem le, pedig ezt is nagyon sok keresgélés után sikerült találni :(



#4218
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás

Szia,

 

Én is hasonlóan voltam egy Trek Alpha-val, igaz abból a váz is nagy volt. Most egy Canyon Endurace-t vettem, ugyan a hóban még nem vittem ki, de már görgőn is nagyságrendileg kényelmesebbnek tűnik...az újabb fékkarokon állítható is az elérés, elvileg.

 

Sziasztok!

 

36 éves vagyok, két éve tekerem életem első országútiját, ami egy kb 2006-os Trek 1500 SLR, eddig kb 2000km-t rakhattam bele.

1500_silverblueteam.jpg

Ennyi idő és km távlatából az tudom mondani, hogy nem igazán kényelmes...

173cm vagyok a bringa vázmérete 52cm, szerintem nem ezzel van a baj. A legfőbb bajom egyébként a fékkarokal van. Nekem soha nem álltak kézre, kicsi a kezem és fentről fogva nem tudok elég mélyre fogni a fékkaron hogy megfelelő erővel tudjam húzni. Ha nagy ritkán lejtőzésnél lejjebb fogok a kormányon, akkor is problémásan tudom elérni az újjaimmal a fékkart. Egyszer Bp-en a Budakeszi úton befelé a hosszú lejtőn félre kellett állnom, mert a folyamatos fékezéstől begörcsölt a tenyerem. Ez azért elég gáz.

Egyébként főként hosszabb távokat megyek, felmerült bennem, hogy esetleg ez a vázgeometria nem is arra való.

Vélemény, javaslat?


  • laspring kedveli ezt

#4219
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.328 hozzászólás

 
Vagyis eleg nagy kulonbseg van abbol, hogy mennyire szoritod oda a gumit.   Ketszer ugyanugy nem tudod odaszoritani, ha tekeros a rogzites, ha gyorskioldos akkor meg ott van meg a guminyomas/homerseklet kerdese is.
 
De biztos szamit a gumi tipusa is.  ;)




Én szabad görgőt használok. Ott meg az én tömegem ami odaszoritja a gumit a gördülő felülethez. Így nálam hamarabb kijön,hogy milyen a külső.
 

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#4220
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

...

azzal miként gurul. azon használt 622x23-as vittoria zaffiro pro van,hagyományos belsővel. jól érezhető a különbség a két gumi kombó közt. 53-19-et hajtva kb 30-as tempónál a rubino+latex-el kb 120-as pulzusom van,a másiknál meg ugyanez az áttétel,és tempó mellett simán fölmegy 140-re is

En csinaltam minap olyat, hogy leszaltam tekeres kozben es allitottam a gorgot a kerekhez szorito csavaron.   Nem sokat, tovabbra sem csuszott meg a gumi, de nagy valtozast okozott.

https://www.strava.c...ities/454653132

 

A lenyeg, hogy az első résztáv 240W @ 43.7 km/h, a második résztáv 240W @ 38.3 km/h.    A pedalfordulat picit nott 96-rol 98-ra. Szoval ket foggal konnyebb attetelen kellett tekernem (azt hiszem 50x14->50x16), de alig gyorsabban, ugyanahhoz a terheleshez.

 

Vagyis eleg nagy kulonbseg van abbol, hogy mennyire szoritod oda a gumit.   Ketszer ugyanugy nem tudod odaszoritani, ha tekeros a rogzites, ha gyorskioldos akkor meg ott van meg a guminyomas/homerseklet kerdese is.

 

De biztos szamit a gumi tipusa is.  ;)

 

Upd: Meg annyit, hogy a sebessegek nem jonnek ki a pedalfordulatbol szamolva, megpedig azert nem, mert a 20 perces resztavok alatt jopar kerekfordulat alatt nem erzekelte a magnest a szenzor.   De ebben ranezesre nincs nagy valtozas a ket resztav alatt.   (Stravas belejentkezes nelkul nem is latszik a kihagyott jel a fenti linken.)


ave módosította - 2016. január 07. - 01:57