Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34322 hozzászólás a témában

#4161
inas

inas

    fórumtag

  • fórumtag
  • 91 hozzászólás
Üdv!
Tudom, hogy van országúti fék topik, de az elég halott. Problémám, az 5800-as fék kioldókar elég kicsit emel ki, a 25-ös gumi nem fér ki rajta, csak ha leengedem. A Merida saját fékével nem volt gond 25-ös gumival. Próbáltam a lehető legtávolabb állítani a felnitől, de így sem jó. Ez vajon általános a Shimanonál?

#4162
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Srácok, valaki tudja Andersen forumtag elérhetőseget?

Ha már BB30 adapterekről szól a topik..



#4163
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

vittore, nem gyári szett, szvsz

 

másrészt: szerintem bűn lenne azokra a vázakra rekord négyszögest tenni.

 

van rá jobb, amit én is minden nap megkapok, hogy "vegyélmáregyetbazdmeg"

 

1666896.jpg

 

Engem nem motiválna, hogy 30mm-es tengelyhez tervezett vázat 12mm-es tengellyel használjak.

 

BTW, valaki nem veszi meg? A vázat-hajtókart szívesen átveszem :)

 

http://apro.bikemag....pi-l324840.html

 

pfff, nekem december közepén még 4900-ért adta.. Mindegy, mert amíg van szövet a contin, addig marad hátul. Amúgy nem hinném, hogy 28-as lenne, mert dobozból kivéve és kiterítve semmivel sem szélesebb, mint a kinyúlt 23-as rubino pro. :)

 

más: kipróbáltam a coralt tegnap, szerintem jó lesz. Ami biztos, hogy kényelmes, bár nincs a C'dale szintjén komfortban, így annak függvényében, hogy mennyire rossz útra megyek, fogok választani a két bringa közül. Rázósabb, kátyúsabb útra 'dale, minden másra ott a Coral.

 

http://www.kephost.com/image/SXND


Vejne módosította - 2016. január 17. - 07:23


#4164
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

http://apro.bikemag....l-l324868.html#

 

értem hogy a pro-k ebben az időben irtóztak a 4-szögtengelytől és jöttek pótlásnak a fsa, bianchi, stb hajtókarok, de itt is látszik, hogy mennyire nem illik egy egységes szettbe



#4165
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

https://drive.google...dG5lQnNEbWMyUzQ

 

Oké, CoralCsekk

 

CN-HG93 lánc

Veloce 13-14-15-16-17-18-19-21-23 "Debi" sor

BBB Speedwire slick campy kábel, jagwire kábelkülső

 

Tökéletes.

 

4500 ft-os tajvani noname kerámia csapágy UltraTorque karhoz: "legalább tömített, nem úgy, mint a gyári."

 

Kíváncsi leszek a tapasztalatokra.

a coral nyergét is átveszem,ha veszel másikat. szóval vegyél egy másikat. most. :P :D


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#4166
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

https://drive.google...dG5lQnNEbWMyUzQ

 

Oké, CoralCsekk

 

CN-HG93 lánc

Veloce 13-14-15-16-17-18-19-21-23 "Debi" sor

BBB Speedwire slick campy kábel, jagwire kábelkülső

 

Tökéletes.

 

4500 ft-os tajvani noname kerámia csapágy UltraTorque karhoz: "legalább tömített, nem úgy, mint a gyári."

 

Kíváncsi leszek a tapasztalatokra.



#4167
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Kipróbáltam a C'dale-t a magasabb-rövidebb beállítással.

 

Furcsa volt először, mert centikkel fogom magasabban a fvk-t, mint a városi gépemen a kormányt, de ezt meg tudom szokni.

 

Röviden: nagyon kényelmes lett, és jól kezelhető maradt. Ami meglep mindig, ha visszaülök a 'dale-re, hogy a váz mennyivel KÉNYELMESEBB, mint a coral, vagy a trekkingem. Vibráció az aszfalt felől, úthibákról szinte semmi sem jön át, nagyon compliant szerkezet. A vicc, hogy 31.6-os alu nyeregcső van benne, és alig van kihúzva a nyeregcső, mert magas építésű a váz.

 

Szóval nem hajladozik a cső össze-vissza (mentem már olyan géppel, amiben 29,4-es karbon cső 26 cm-re volt kihúzva, és az már kifejezetten zavaró volt, 1-2 cm vertikális holtjátéka volt a rendszernek alattam.)

 

Másik: úgy kényelmes, hogy 9.5-9 barra van fújva a gumi (sajnos kell ennyi bele (Diamante Pro Radiale 24 mm) mert alacsonyabb nyomáson "üres slag" érzete van kanyarban a guminak)

 

Nem tudom, kinek van tapasztalata radiális szövetű külsőkkel, de amit el tudnék mondani a Diamantéról:

-nagyon kényelmes, lágy, jól tapad, de alacsony nyomáson furcsán viselkedik, nagyon csapnivaló a laterális merevsége

-a gördülési ellenállása azonos nyomáson nekem nagyobbnak érződik, mint a diagonális külsőknek, bár a keverék is közrejátszhat

-viszonylag puha keverék, vizes úton is jól tapad, ellenben NAGYON gyűjti a koszt-törmeléket, ragad hozzá minden, és sajnos, szerintem gyorsan is viselődik a futófelülete.

Anno 4500-ért vettem darabját belsőkkel, de újra nem vennék belőlük. Ugyan tényleg jó, de aki tartós és abúzus-biztos külsőt keres, csalódni fog benne. Ugyan defektem nem volt, de amennyi sz.rt összeszed, az alapján ez színtiszta mázli, nem a gumi defektvédelme. 

 

BTW, ugyan csak 6mm-rel került fentebb, 3mm-rel közelebb a fékváltókar-fogás, de érzésre sokkal több. Rövidebbnek érzem a gépet, nem 3, hanem legalább 9 mm-rel.

 

A syntace RL kormány XL méretben bizony elég hosszú (88, HH) de L-M méretben akár jó is lehetne (mert a fogása kiváló)

 

Mindegy, most ez a kokpit-csere nagyon bejött, kényelemre-kezelhetőségre sokat dobott. Szettből m,eg tökéletesen teszi a dolgát ez a "ronda velocse", ami tudna javítani esetleg, egy összképhez illő hátsó váltó (OS oldallapos) illetve a 2015-ös kiadású fékváltókar (szomorú basset hound kioldógomb)


Vejne módosította - 2016. január 14. - 09:41


#4168
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

centaur fvkar+veloce váltókkal párszor gondolkodtam rajta, mivel lehet jobb egy drágább campa, pl chorus.

 

összehasonlítási alapom csak shimanoban van, de az nem igazán volt alma és alma: 8-as sora vs 9-es ultegra (más volt a váltókar működése, szóval ezért)

 

a campában szerintem ami tutira markáns különbség, az a red fvkar, Donnak azt kellene tesztelni :-)

amiket napi szinten használok azok közt alig van különbség. 2000-es record,és 2001-2003 körüli veloce,amit én alakítottam át 10-esre. az nagyon érződik,h a record-nak vlmi kompozit a felfelé váltó karja. nekem az alu karos váltás jobban tetszik. a mostani chorus ,record ergók kicsit puhábban váltanak,de ez lehet a bowdenezés miatt is. a mostani athena,és a veloce a lebutított lefelé váltással azért nem javított a váltáson. sőt. a múltkor volt nálam egy centaur,ami egyesével pakolja lefelé a láncot. az konkrétan nagyon gáz volt. olyat nem szabad megvenni.


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#4169
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás

ez hasznos volt, mert én pont azon gondolkozom, hogy lehet nem a 11-32 sort cserélem, ha nem válik be, hanem 34>36

Tisztelettel, félve szólok bele a nagyok dolgába, de röpke fél éve pont ezen tipródtam én is, és tán pont Ave nyugtatott meg, hogy jó lesz a választott áttételem.

Jelentem, teljes mértékben igaza van, a 12-25-ös 11-es sor pompásan megfelel a kompakthoz. Mások próbáltak meggyőzni, hogy az 36 jobb lenne, mint a 34, de többet profitálok a 34-ből itt a pilisi dombokon, mint amit bosszankodnék a "luk" miatt, mikor leváltok 50-ről.



#4170
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.013 hozzászólás
  • LocationKelenföld

En versenyeken is elvagyok 50x12-vel.  80 km/h volt tavaly a top tempom.   Az biztos, hogy majd 140-es fordulatjel van a logban de az csak 75 km/h korul, utana (es az adott szakasz javan is) aero pozban gurultam.

Versenyen kivul 70 fole se nagyon szoktam menni.

 

Aki a lejtozesre rezeg, annak kell a 11, masnak nem.

Tisztelettel, félve szólok bele a nagyok dolgába, de röpke fél éve pont ezen tipródtam én is, és tán pont Ave nyugtatott meg, hogy jó lesz a választott áttételem.

Jelentem, teljes mértékben igaza van, a 12-25-ös 11-es sor pompásan megfelel a kompakthoz. Mások próbáltak meggyőzni, hogy az 36 jobb lenne, mint a 34, de többet profitálok a 34-ből itt a pilisi dombokon, mint amit bosszankodnék a "luk" miatt, mikor leváltok 50-ről.


  • Kisherceg és DaveRider kedveli ezt

#4171
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

jó, lehet, rigid vagyok. :) de pár éve volt 1-2 olasz cég (Wilier, Bianchi) akik meg 50-34 mellé 13-26-ot párosítottak. És elő-előferdül apróban is 50-34 mellé 13-26-os sor.

 

Nekem pl. az is elég lenne, sőt, mivel gyenge vagyok, szeretném (13-14-15-16-17-18-19...) 

 

Továbbra is fenntartom, hogy hobbista jobban jár egy kisebb ugrásokkal tűzdelt sorral, aminek a végén van egy "menekülőlánckerék", de semmiképp' sincs szüksége 11t-re. 

 

De ez csak egy vélemény. :) 



#4172
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

En versenyeken is elvagyok 50x12-vel.  80 km/h volt tavaly a top tempom.   Az biztos, hogy majd 140-es fordulatjel van a logban de az csak 75 km/h korul, utana (es az adott szakasz javan is) aero pozban gurultam.

Versenyen kivul 70 fole se nagyon szoktam menni.

 

Aki a lejtozesre rezeg, annak kell a 11, masnak nem.


  • Kisherceg és Rabbit kedveli ezt

#4173
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás

 

Dave, szerintem félreértettél, mert én a 11-essel induló sort KIFOGÁSOLTAM. 

 

Ugyanis, lehet én vagyok gyengeszar, de kompaktnál 12, sima karnál 13-al induló sorral nagoyn jól elvagyok.

 

NINCS szüksége hobbistának 11t-re, még 50-es nagytányérral sem.

 

1255733265N_vtelen_www.kepfeltoltes.hu_.

 

 

ha megcsinálod a matekot látod, hogy 11-12-13 egyik se olyan tempó, amit egy hobbista tartósan tud egyedül, ellenben ha van rásegítés (pl maratonon kis grupettó, kis lejtő, hátszél) vagy esetleg sprintelnél akkor számít az a +8-10 km/h...a 11-est simán megpörgeti egy hobbista is dobogókőről le vagy egy jobb bolyban, kis hátszélben. 11T alapvetően ilyen esetekre van, a 11-28 8s Sora sorom valóban kissé tág volt azzal, de 10-11s esetén már nem ez az egy fog számít.

 

szóval erre is csak magamat tudom idézni: lehet, hogy neked nem kell 11T ott és úgy, ahogy te használod, de talán pont Ave volt aki egy stravas beszámolójában írta, hogy az 50x12 bizony egy maratonon a középmezőnyben már soványka

 

Capture_www.kepfeltoltes.hu_.png


DaveRider módosította - 2016. január 12. - 23:56


#4174
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

én szereltem mostanában "néhány" sora-s,tiagra-s,105-ös,ultegrás,dura ace-s bringát. ami valóban meggyőzően jól működött az csak a dura ace volt váltás terén. a többinél mondjuk hátul az elment kategória,de elől meg szinte mindegyik olyan mint 1 egérfogó. az én 2000 körüli record-omhoz hasonlítottam őket. sajnos a campa sem a régi már. ott is max chorus-tól felfelé okés számomra a váltás minősége. hátul kb azonos a régiekkel (leszámítva,h nem lehet olyan sokat lefelé váltani),viszont elől csak egy egész kicsit jobb az imént felsorolt japán cuccoktól. talán gyengébb a váltó rugója,vagy nem tudom,de egy kicsit finomabban teszi le a láncot a nagyról a kicsire. mind mechanikusra értem. villanyoshoz nem volt szerencsém. szóval nekem mind1 lenne,h 105,vagy tiagra. egyik sem kéne. hamarabb elgurulgatnék egy veloce szettes bringával. 

 

saját vélemény. ne vegye senki a szívére. vlkinek lehet pont az ellenkezője tetszik. azt is megértem. :)

 

centaur fvkar+veloce váltókkal párszor gondolkodtam rajta, mivel lehet jobb egy drágább campa, pl chorus.

 

összehasonlítási alapom csak shimanoban van, de az nem igazán volt alma és alma: 8-as sora vs 9-es ultegra (más volt a váltókar működése, szóval ezért)

 

a campában szerintem ami tutira markáns különbség, az a red fvkar, Donnak azt kellene tesztelni :-)


  • donciccio kedveli ezt

#4175
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás


ja hát alföldre 52/39 + 11-25 aztán kész, ezen sokat nem kell ragozni, ahol én edzem bringázom főleg ott még a sík körben is 400m szint van, de mondjuk 100km/1000m után nem feltétlen a kónuszon felsprintelés a célom a budakeszi vagy telki gigabiten, csak a hazapörgetés. nem is értem, miért beszélsz worldwide szállító gyártók esetén úgy a gyár által megválasztott áttételekről, mint ha a Föld teljesen sík lenne mindenhol...nem találom a képet hirtelen instagramon, de még a Touron is felpattintanak egy semi-kompakt + 11-32t a keményebb szakaszokon.

Dave, szerintem félreértettél, mert én a 11-essel induló sort KIFOGÁSOLTAM. 

 

Ugyanis, lehet én vagyok gyengeszar, de kompaktnál 12, sima karnál 13-al induló sorral nagoyn jól elvagyok.

 

NINCS szüksége hobbistának 11t-re, még 50-es nagytányérral sem.

 

1255733265N_vtelen_www.kepfeltoltes.hu_.

Vejne módosította - 2016. január 12. - 18:20


#4176
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás

ja hát alföldre 52/39 + 11-25 aztán kész, ezen sokat nem kell ragozni, ahol én edzem bringázom főleg ott még a sík körben is 400m szint van, de mondjuk 100km/1000m után nem feltétlen a kónuszon felsprintelés a célom a budakeszi vagy telki gigabiten, csak a hazapörgetés. nem is értem, miért beszélsz worldwide szállító gyártók esetén úgy a gyár által megválasztott áttételekről, mint ha a Föld teljesen sík lenne mindenhol...nem találom a képet hirtelen instagramon, de még a Touron is felpattintanak egy semi-kompakt + 11-32t a keményebb szakaszokon.

 

Dave: Attól, hogy egy geometria sportos, nem kell bele hereverető nyeregcső :) LD. CAAD10, SuSi, 25.4-es nyeregcsővel készül idéntől, korábban 27.2-vel. 

 

Nekem a tavalyi szezon tanulságos volt: kb, amíg 15-16-17-19 van a sorban, addig mindegy, a többi lánckerék milyen itt alfődön. :)

 

Btw, a SuSit pont azért kedvelem, mert nagyon kényelmes, és nagyon kiegyensúlyozott a geometriája (575mm felsőcső, 175mm fejcső, 560mm cc nyeregvázcső (ct60). 399 mm reach). És különösen rossz-kátyús úton érzem SOKKAL kényelmesebbnek, mint a pálcika acélvázas koralt. 


DaveRider módosította - 2016. január 12. - 18:04


#4177
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Dave: Attól, hogy egy geometria sportos, nem kell bele hereverető nyeregcső :) LD. CAAD10, SuSi, 25.4-es nyeregcsővel készül idéntől, korábban 27.2-vel. 

 

Nekem a tavalyi szezon tanulságos volt: kb, amíg 15-16-17-19 van a sorban, addig mindegy, a többi lánckerék milyen itt alfődön. :) 

 

Btw, a SuSit pont azért kedvelem, mert nagyon kényelmes, és nagyon kiegyensúlyozott a geometriája (575mm felsőcső, 175mm fejcső, 560mm cc nyeregvázcső (ct60). 399 mm reach). És különösen rossz-kátyús úton érzem SOKKAL kényelmesebbnek, mint a pálcika acélvázas koralt. 



#4178
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 hozzászólás

hát ezért biztos páran megköveznek, de az első váltás minőségében szerintem elsősorban a nagy lánctányér a fontosabb és nem a váltó maga vagy a váltókar (ha a hajtómű és a váz merevsége adott) Ezt akkor vettem észre amikor ultegra hajtóművet (6600) dura ace-ra (7800) váltottam és minden más maradt a régi Na ott érezhető volt, hogy könnyebben kapja fel a láncot a dura, ott szemre is több CNC munka volt a tányérban.  Lefelé tök mindegy, nem is tesznek semmi űrtechnológiás rámpákat meg bemarásokat a kistányérra, oda erős rugó kell meg jó (tiszta) bowdenek, hogy a rugó gyorsan is tudja letenni a láncot, ne legyen nyúlós a koszos-ragadós kábel miatt.

 

ezért a mondatért meg jár a 10 pont: "kimegyünk, aztán edzésmunkát végzünk és nem az ideális sort számolgatjuk folyton." :-))))))



#4179
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

ez amúgy nagyon igaz, jóbarátom karbon bianchi + campa bringája sokkal finomabb, puhább váltásban. de ez inkább érzeti különbség, egyéni preferencia hogy a finom váltást szereted vagy az éles, határozottat, aminél a legpocsékabb erdészeti úton is tudod, hogy átrakta.

régen a shimano-nak volt finomabb a váltása. legalábbis elől. amúgy,azzal nincsen gond,h melyik,hogyan pakolja a láncot,mert mindegyik megcsinálja a legrosszabb körülmények közt is. hátul még most is a shimano vált finomabban. a campa meg kicsit nyersebb,és határozottabb hátul. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#4180
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás

ez amúgy nagyon igaz, jóbarátom karbon bianchi + campa bringája sokkal finomabb, puhább váltásban. de ez inkább érzeti különbség, egyéni preferencia hogy a finom váltást szereted vagy az éles, határozottat, aminél a legpocsékabb erdészeti úton is tudod, hogy átrakta.

 

én szereltem mostanában "néhány" sora-s,tiagra-s,105-ös,ultegrás,dura ace-s bringát. ami valóban meggyőzően jól működött az csak a dura ace volt váltás terén. a többinél mondjuk hátul az elment kategória,de elől meg szinte mindegyik olyan mint 1 egérfogó. az én 2000 körüli record-omhoz hasonlítottam őket. sajnos a campa sem a régi már. ott is max chorus-tól felfelé okés számomra a váltás minősége. hátul kb azonos a régiekkel (leszámítva,h nem lehet olyan sokat lefelé váltani),viszont elől csak egy egész kicsit jobb az imént felsorolt japán cuccoktól. talán gyengébb a váltó rugója,vagy nem tudom,de egy kicsit finomabban teszi le a láncot a nagyról a kicsire. mind mechanikusra értem. villanyoshoz nem volt szerencsém. szóval nekem mind1 lenne,h 105,vagy tiagra. egyik sem kéne. hamarabb elgurulgatnék egy veloce szettes bringával. 

 

saját vélemény. ne vegye senki a szívére. vlkinek lehet pont az ellenkezője tetszik. azt is megértem. :)