Kipróbáltam a C'dale-t a magasabb-rövidebb beállítással.
Furcsa volt először, mert centikkel fogom magasabban a fvk-t, mint a városi gépemen a kormányt, de ezt meg tudom szokni.
Röviden: nagyon kényelmes lett, és jól kezelhető maradt. Ami meglep mindig, ha visszaülök a 'dale-re, hogy a váz mennyivel KÉNYELMESEBB, mint a coral, vagy a trekkingem. Vibráció az aszfalt felől, úthibákról szinte semmi sem jön át, nagyon compliant szerkezet. A vicc, hogy 31.6-os alu nyeregcső van benne, és alig van kihúzva a nyeregcső, mert magas építésű a váz.
Szóval nem hajladozik a cső össze-vissza (mentem már olyan géppel, amiben 29,4-es karbon cső 26 cm-re volt kihúzva, és az már kifejezetten zavaró volt, 1-2 cm vertikális holtjátéka volt a rendszernek alattam.)
Másik: úgy kényelmes, hogy 9.5-9 barra van fújva a gumi (sajnos kell ennyi bele (Diamante Pro Radiale 24 mm) mert alacsonyabb nyomáson "üres slag" érzete van kanyarban a guminak)
Nem tudom, kinek van tapasztalata radiális szövetű külsőkkel, de amit el tudnék mondani a Diamantéról:
-nagyon kényelmes, lágy, jól tapad, de alacsony nyomáson furcsán viselkedik, nagyon csapnivaló a laterális merevsége
-a gördülési ellenállása azonos nyomáson nekem nagyobbnak érződik, mint a diagonális külsőknek, bár a keverék is közrejátszhat
-viszonylag puha keverék, vizes úton is jól tapad, ellenben NAGYON gyűjti a koszt-törmeléket, ragad hozzá minden, és sajnos, szerintem gyorsan is viselődik a futófelülete.
Anno 4500-ért vettem darabját belsőkkel, de újra nem vennék belőlük. Ugyan tényleg jó, de aki tartós és abúzus-biztos külsőt keres, csalódni fog benne. Ugyan defektem nem volt, de amennyi sz.rt összeszed, az alapján ez színtiszta mázli, nem a gumi defektvédelme.
BTW, ugyan csak 6mm-rel került fentebb, 3mm-rel közelebb a fékváltókar-fogás, de érzésre sokkal több. Rövidebbnek érzem a gépet, nem 3, hanem legalább 9 mm-rel.
A syntace RL kormány XL méretben bizony elég hosszú (88, HH) de L-M méretben akár jó is lehetne (mert a fogása kiváló)
Mindegy, most ez a kokpit-csere nagyon bejött, kényelemre-kezelhetőségre sokat dobott. Szettből m,eg tökéletesen teszi a dolgát ez a "ronda velocse", ami tudna javítani esetleg, egy összképhez illő hátsó váltó (OS oldallapos) illetve a 2015-ös kiadású fékváltókar (szomorú basset hound kioldógomb)
Vejne módosította - 2016. január 14. - 09:41