Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34322 hozzászólás a témában

#4181
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

én szereltem mostanában "néhány" sora-s,tiagra-s,105-ös,ultegrás,dura ace-s bringát. ami valóban meggyőzően jól működött az csak a dura ace volt váltás terén. a többinél mondjuk hátul az elment kategória,de elől meg szinte mindegyik olyan mint 1 egérfogó. az én 2000 körüli record-omhoz hasonlítottam őket. sajnos a campa sem a régi már. ott is max chorus-tól felfelé okés számomra a váltás minősége. hátul kb azonos a régiekkel (leszámítva,h nem lehet olyan sokat lefelé váltani),viszont elől csak egy egész kicsit jobb az imént felsorolt japán cuccoktól. talán gyengébb a váltó rugója,vagy nem tudom,de egy kicsit finomabban teszi le a láncot a nagyról a kicsire. mind mechanikusra értem. villanyoshoz nem volt szerencsém. szóval nekem mind1 lenne,h 105,vagy tiagra. egyik sem kéne. hamarabb elgurulgatnék egy veloce szettes bringával. 

 

saját vélemény. ne vegye senki a szívére. vlkinek lehet pont az ellenkezője tetszik. azt is megértem. :)


donciccio módosította - 2016. január 12. - 17:14

  • DaveRider és vittore30 kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#4182
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás

szinte az összes gyártó az összes endurance gépét ilyennel szállítja, ez már a kákán is csomót keresés, egy 5000 forintos alkatrészről beszélünk, ha a bandázs nem tetszik már azt drágább lecserélni valami normálisra kb. alpesi, táskás túrákon amúgy remek hasznát vette edzőtársam az 5. nap után a 10%+ hágókon a 34/32-nek, de amúgy is teljesen jól szolgál neki évi 7000 km alatt (ahogy nekem a 11-28 is eddig, mivel nem esik mindig jól a térdemet nyírva mászni), kimegyünk, aztán edzésmunkát végzünk és nem az ideális sort számolgatjuk folyton.

 

az R1 egy sportos, versenyzős geometria, miért kéne abba egyáltalán kényelmes nyeregcső, jó hogy a sárvédő és csomagtartószemet nem hiányolod róla...:) ami viszont VALÓBAN lehetne az endurance bringákon, ugye, a kategória "elbírná".

 

az egyetlen, ami nem fér nálam össze:

 

50-34 11-32-vel?

 

tényleg?

 

50-11? Akkor már inkább 50-34 12-25-tel, vagy 13-26-tal. Igaz, én a kompakt mellett is ritkán használok 15-östől kisebb lánckereket. Jó, gyenge vagyok. :)

 

amúgy a Radon R1-et néztem, nagyon jó geometriája van, viszont itt is tudok kötekedni (mindenhol tudok..)

 

11-28 szintén nem jó

31.6-.os alu nyeregcső merev aluvázban nem biztos, hogy nagyon kényelmes lesz.


DaveRider módosította - 2016. január 12. - 17:18


#4183
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás

a korábbi bringámba vettem egy éve a Fulcrum5-t, viszont azzal, szinte használatlanul eladni meg túlzás lett volna egy régi, 2x8s Sora + noname kiegészítős paripát. szóval ez már adott volt, vadi új RS010-el meg el tudtam adni gyorsan és kedvező áron a régit pont ma reggel :) (mivel nekem hosszú volt az a váz így megtartani nem akartam)

 

az új Tiagráról jókat írtak külföldi tesztek, nem éreztem úgy, hogy abszolút hobbista, teljesítménytúrázós-maratonozgatós szintre ennél több kellene. a sor filléres dolog, nem perdöntő. alapvetően 1000 euró volt a keretem, a maradék 150 euró árkülönbségből egy rendes oúti cipő + pedál + pár zokni pont kijött, ezek fontosabbak a jó bringás élményhez, mint hogy 10 vagy 11 fokozat között kapcsolgatom a hobbista szintű wattokat vagy egy kulacs vizzel könnyebb a bringa, amíg rajtam +5 kg van.

 

régen volt a canyonokban spéci villa, ezen már hagyományos 1 1/8" van...az endu CF-t a canyon bikes FB csoportban nagyon dícsérik amúgy elég kritikus bringások is :)

alapvetően szerintem mindkét felszereltség és mindkét váz jó választás.

 

ha már Canyon endurance: egy barátomnak ajánlottam nemrég ezt a bringát, de ahogy nézem az a 105-ös szettes verzió volt Mavic Aksiummal. 990-ért ez meg ha jól látom 850Euro, új Tiagrával, gyárilag Shimano RS10 kerékkel.

Csak kérdezem, hogy akkor miért nem a méltán híres és jó hírű 11-es 105-ös szettes lett inkább belőle a Macic Aksiummal (ami kb azt tudja mint a Fulcrum5, vagy nem?) szerintem a 150Euro bőven megéri ezért.

 

Persze ha van egy keret amibe bele kell férni azt abszolút megértem meg ez a 10-es Tiagra nekem is szimpatikus, sort meg fillérekért kapsz hozzá, az nem lehet szempont.

A stucnit mondjuk nem tudom. Valami olyasmire emlékszem, hogy nekik valami spéci - nem megszokott - méretű a villájuk, nem a sima 31.8-as talán? és ezért egy sima boltban ritkán kapsz hozzá jó stucnit. Javíts ki a tévedek.

 

De igazából tök mindegy, hogy 10 vagy 11 fokozat, meg Aksium vagy R5, a lényeg, hogy örömet okozzon ha ráülsz.

 

Amúgy az Endurance karbon változatának gondolatával már én is eljátszottam, csak az a PressFit középrész ne lenne benne....meg van is bringám ami jól működik



#4184
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

az egyetlen, ami nem fér nálam össze:

 

50-34 11-32-vel?

 

tényleg?

 

50-11? Akkor már inkább 50-34 12-25-tel, vagy 13-26-tal. Igaz, én a kompakt mellett is ritkán használok 15-östől kisebb lánckereket. Jó, gyenge vagyok. :)

 

amúgy a Radon R1-et néztem, nagyon jó geometriája van, viszont itt is tudok kötekedni (mindenhol tudok..)

 

11-28 szintén nem jó

31.6-.os alu nyeregcső merev aluvázban nem biztos, hogy nagyon kényelmes lesz.


Vejne módosította - 2016. január 12. - 16:34


#4185
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 hozzászólás

ha már Canyon endurance: egy barátomnak ajánlottam nemrég ezt a bringát, de ahogy nézem az a 105-ös szettes verzió volt Mavic Aksiummal. 990-ért ez meg ha jól látom 850Euro, új Tiagrával, gyárilag Shimano RS10 kerékkel.

Csak kérdezem, hogy akkor miért nem a méltán híres és jó hírű 11-es 105-ös szettes lett inkább belőle a Macic Aksiummal (ami kb azt tudja mint a Fulcrum5, vagy nem?) szerintem a 150Euro bőven megéri ezért.

 

Persze ha van egy keret amibe bele kell férni azt abszolút megértem meg ez a 10-es Tiagra nekem is szimpatikus, sort meg fillérekért kapsz hozzá, az nem lehet szempont.

A stucnit mondjuk nem tudom. Valami olyasmire emlékszem, hogy nekik valami spéci - nem megszokott - méretű a villájuk, nem a sima 31.8-as talán? és ezért egy sima boltban ritkán kapsz hozzá jó stucnit. Javíts ki a tévedek.

 

De igazából tök mindegy, hogy 10 vagy 11 fokozat, meg Aksium vagy R5, a lényeg, hogy örömet okozzon ha ráülsz.

 

Amúgy az Endurance karbon változatának gondolatával már én is eljátszottam, csak az a PressFit középrész ne lenne benne....meg van is bringám ami jól működik



#4186
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás

1. 24-es, ilyen. kicsit nehézkes, cserébe 6000 km alatt nem sikerült még sehol vacak utakon sem felütni 7 baron, se defektelnem. http://www.tufo.com/c-s33-pro-24-1/

3. elvileg a 28-as is belemegy, majd kipróbálom edzőtárs kerekével

4. nem tudom megítélni, egy külső bowdenezésű, régi Soráról váltottam, belső bowdenes vázam még nem volt, de elég jól vált az új Tiagra.

5. R5 a strava szerint 3700 km óta van meg, ez alatt semmi bajom nem volt vele (77 kg vagyok), erős és merev + szerintem szép a hangja. 60ezerért nagyon jó vétel volt.

 

2. személyes véleményem, hogy semmivel sem nyújt több testreszabási lehetőséget egy "rendes", bolti bringa ezekben az árkategóriákban, mint ezek a rendelősök. ott is ugyanúgy adott mérethez megvan a tipikus stucni-kormány-hajtókarhossz és sor kombó, nem ismerek boltot ahol az árban benne van ezek variálása. és ezek néhány szélsőséges esettől eltekintve általában jók is - az előző gépemen 42es kormány volt, ezen 40es, viszont vastagabb bandázzsal és nem érzek különbséget...a kar a régi oútin 172.5, ezen 170 - nem érzek különbséget. a kompakt + 11-32 mondjuk kicsit overkill itthonra, de a legtöbb endurance bringa ilyennel van szerelve. 2.5 cm spacer van a 90es stucni alatt,forgatással + spacerezéssel is lehet bőven variálni, a sportosabb geók és eközött nem beszélünk tíz centi difikről...néhányan nagyon túllihegik a beállításokat meg az optimális alkatrészek variálását - ki kell menni, edzeni, adaptálódni, ha nincs időd akkor úszni, edzőteremben erősíteni, nem csak a bringát kell az emberhez szabni állandóan. (ilyen szempontból ez a rengetegféle bringakategória is túlzás...)

 

ez tartalék váltófüllel, láncvillavédővel 290ezer forintomba került, az árban legközelebbi bolti a tiagrás Cube, 335eHUF, egy kilóvan nehezebb. a kettő közötti 45 ezerből két szett márkás kormány+stucni is kijön, ha a canyon/rise/radon sajátjával nem találod a jó beállítást. ez "on stock" bringa volt, 8 nap alatt ide is ért, de tudom, hogy a drágább, nem már bedobozolt canyonoknál a stucni és a kormánycserét is 10-20 euró között megoldják még a gyárban.

 

összességében nagyon jó minőségű bringa és váz, a méretezés valóban kicsit furcsa, főleg ha két méret határán mozogsz, mint én, de edzős bringának komolyabb szinten se vennék mást, mint ezt vagy a minimálisan sportosabb geojú CF-t, ha a karbonra gerjednék. :)

 

Oké, akkor válaszolsz a kérdéseimre! :)

 

- Milyen széles a Racing5-ön a gumi, ami fön van a gépeden?

-Milyen testreszabási lehetőségek vannak canyonnál, úm. stucnihossz-kormányszélesség-sor-hajtókar kiosztás és karhossz?

-Mekkora a legnagyobb gumiszélesség, amit szerinted a váz fogadni tudna?

-A váz bowdenezése jó, sallangmentes és kis súrlódású?

-A racing5-tel mik a tapasztalataid? (bár ezt kérdezhetném vejnétől is..)

 

Szép masina, csak a geometria táblázat alapján nem tudtam méretet találni :\

 

Másik: ne az optimálisra törekedj.

 

hanem az IDEÁLISRA :)


DaveRider módosította - 2016. január 12. - 15:01


#4187
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

másik: a fiókomban másfél éve őrizgetett UT csapágykészlet (ebay-tajvani kerámia, 4500 ft volt anno) felcsúszott, kíváncsi leszek a gyári csapihoz képest milyen élettartammal és forgással fog rendelkezni (igaz, utóbbi csak hajtásoldalon volt egy picit darabos, de í kíváncsiság.. hajt)

 

Nem tűnik rossznak, és, aki látta, mennyibe kerül az alap UT csapágy, az megérti, miért választottam ezt :)



#4188
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Itt a Canyon, ami végül lett egy korábbi kérdésemből. Shimano kerék helyett Racing 5, amúgy gyári minden. Az új Tiagra elég meggyőző, a fékek tűnnek kicsit a szettből kilógónak, de a korábbi noname fékek után ez is előrelépés...az optimális beállításokhoz még kell pár kilométer. :)

 

 

Oké, akkor válaszolsz a kérdéseimre! :)

 

- Milyen széles a Racing5-ön a gumi, ami fön van a gépeden?

-Milyen testreszabási lehetőségek vannak canyonnál, úm. stucnihossz-kormányszélesség-sor-hajtókar kiosztás és karhossz?

-Mekkora a legnagyobb gumiszélesség, amit szerinted a váz fogadni tudna?

-A váz bowdenezése jó, sallangmentes és kis súrlódású?

-A racing5-tel mik a tapasztalataid? (bár ezt kérdezhetném vejnétől is..)

 

Szép masina, csak a geometria táblázat alapján nem tudtam méretet találni :\

 

Másik: ne az optimálisra törekedj.

 

hanem az IDEÁLISRA :)


Vejne módosította - 2016. január 12. - 14:02


#4189
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás

Itt a Canyon, ami végül lett egy korábbi kérdésemből. Shimano kerék helyett Racing 5, amúgy gyári minden. Az új Tiagra elég meggyőző, a fékek tűnnek kicsit a szettből kilógónak, de a korábbi noname fékek után ez is előrelépés...az optimális beállításokhoz még kell pár kilométer. :)

 

IMG_0169_www.kepfeltoltes.hu_.jpg


DaveRider módosította - 2016. január 12. - 00:46

  • donciccio, zscs és Vejne kedveli ezt

#4190
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

Na megnéztem, elvileg 6600-as ultegrám van:

http://si.shimano.co...-6603-2369A.pdf

 

Jól látom, hogy ebbe nincs hasonló lehetőség?

Jol latod, nincs.   De attol meg hekkelni lehet, ha nagyon akarsz.  Beteszel oda valamit, es ugyanugy nem tud a helyere visszamenni a fekkar.



#4191
laspring

laspring

    vendég

  • fórumtag
  • 90 hozzászólás

elvileg a 11-es

Na megnéztem, elvileg 6600-as ultegrám van:

http://si.shimano.co...-6603-2369A.pdf

 

Jól látom, hogy ebbe nincs hasonló lehetőség?



#4192
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Csontkovácsot én is ajánlani tudom, nekem is helyrerángatta a csípőmet és átropogtatott. A hátfájásom azonnal megszűnt meg úgy körülbelül 10 évvel éreztem magam fiatalabbnak mikor kijöttem. Egy idő után sajnos visszahúzódik, mostanában akarok menni megint.

Évente kétszer javasolt.



#4193
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

Sziasztok!

Ugye korábban írtam, hogy nehezen érem el az Ultegra fékváltókaromon a fékkart. Akár felülről ráfogva, de lentről fogva mégkevésbé.

Nem tudom melyil szériám van belőle, de 8-9 éves a bringa.

Olvastam ilyet fékváltókaroknál, hogy állítható fékkartávolság. Ez kellene nekem, egy ilyen feature-el rendelkező fékváltókar?

Pl ezen a robbantott ábrán (105) melyik az az alkatrész amivel tudom állítani a fékkra távolságát?

http://bike.shimano....69830704381.pdf

elvileg a 11-es


  • laspring kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#4194
laspring

laspring

    vendég

  • fórumtag
  • 90 hozzászólás

Sziasztok!

Ugye korábban írtam, hogy nehezen érem el az Ultegra fékváltókaromon a fékkart. Akár felülről ráfogva, de lentről fogva mégkevésbé.

Nem tudom melyil szériám van belőle, de 8-9 éves a bringa.

Olvastam ilyet fékváltókaroknál, hogy állítható fékkartávolság. Ez kellene nekem, egy ilyen feature-el rendelkező fékváltókar?

Pl ezen a robbantott ábrán (105) melyik az az alkatrész amivel tudom állítani a fékkra távolságát?

http://bike.shimano....69830704381.pdf



#4195
P3000

P3000

    fórumtag

  • fórumtag
  • 71 hozzászólás
Csontkovácsot én is ajánlani tudom, nekem is helyrerángatta a csípőmet és átropogtatott. A hátfájásom azonnal megszűnt meg úgy körülbelül 10 évvel éreztem magam fiatalabbnak mikor kijöttem. Egy idő után sajnos visszahúzódik, mostanában akarok menni megint.

#4196
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 hozzászólás

Egy csontkovács lehet tudna segíteni a hosszkülönbségen. A többségnek csak a csípője nincs a helyén.

Köszi, jó tipp, keresek majd egy csontkovácsot! egy ideje én is ezen filózom. Nem zavarna a dolog de 2-2,5 óra után kb nyeregtől és nadrágtól függetlenül mindig ugyanott keletkezik kidörzsölődés az "érzékeny területen" és én is arra a megállapításra jutottam, hogy akkor valszeg nem egyenletesen terhelődig a gátrész két oldala, az egyik nagyobb terhelést kap (pl egy rossz csípő állás miatt) és ez okoz ott nagyobb felületi nyomást és előbb-utódd dörzsölődést.



#4197
kimy

kimy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 600 hozzászólás
Tömeg: elméletileg minél hosszabb a táv, annál többet számít a súly, ez most tök általánosan értem. 4 éve értem el a mostani súlyom (-12kg) testépítésből váltottam bringára, volt időszak nekem is mikor inkább lassultam, mint gyorsultam, mint minden sportnál a kezdeteknél lehet a leglátványosabban fejlődni, majd elkezdtem tanulmányozni is azt a sportot amibe "szerelmes lettem", lehet pont azért mert hihetetlen összetett, az eredmény az lett hogy az élmezőnybe kerültem, korábbi inkább közelebb a végéhez mint a közepéhez helyezésekhez képest :D, közben a súlyom változatlan, természetesen az arányok változtak... Félre ne értsd, nem nagyképűségből mondom ezeket, és elnézést mindenkitől az offért.

kimy módosította - 2016. január 11. - 13:46


#4198
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Én kb pont M-es méret vagyok (178cm) és normális arányúak a lábaim - leszámítva, hogy érzésre az egyik rövidebb olyan 5mm-el. nekem van mind a 3 standard méret különböző bringákon vegyesen - mtb-n van a 175. Átülve az egyikről a másikra nem igazán érzek különbséget, esetleg a 175-ről a 170-re talán, szóval ilyen arányokkal kb mindegy. Pályán még a 160-as is játszik, időfutisták meg szeretik a 180-ast is ha nagyok (Indurain pl)

 

Most más: bírom ezeket a "motivációs videókat" híres hágókról. Tök jók meg minden de ez a csávó csak kiállva tud tekerni???? Azért megnéztem volna a forgatást a Zoncolanon, hogy ezt a kiállva taposós tempót meddig bírja 34/28-26-ban ott. Még a végén sokat azt fogják hinni, hogy így kell biciGlizni :-)

http://thecolcollective.com/

 

Apropó van még itt olyan valaki akinek rövidebb az egyik lába, és ezt mérték is neki és esetleg használ "ellene" valamit? pl. stopli és cipő közé közbetétet?

Egy csontkovács lehet tudna segíteni a hosszkülönbségen. A többségnek csak a csípője nincs a helyén.


  • petter78 és Vejne kedveli ezt


A sebesség mindent megold.

 


#4199
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Nyeregcsővel egyetértek, jómagam is szűkítővel használok komfortosabbat, igazából arra reagáltam, hogy azt a bizonyos negyed kg-os fogyást, amit melítettél, olcsóbb egyéb alkatrészekből elérni, ez igaz is lehet, csak semmi értelme, lehet pont ezért kell jobban megfizetni kerekek esetében, arról ne is beszéljünk, hogy pont a kerék van kitéve a legtöbb szadizásnak...

Agree.

 

Ellenben tudok tuti tippet, amitől jobb lesz a saját kerékszettem. 

 

a randa "campagnolo" akármi matricákat lekaparod, kerekenként nyersz 7-8 grammot, és még értékben is nőni fog a kerék, mert nem lesz rajta Campag felirat.

 

A hajtkarom is kb. dupláját éri most campag logó-felirat nélkül, mint korábban.

 

más:

 

új kokpit-felállás idénre.

 

3mm-rel kisebb reach és 6mm-rel magasabb stack, ha a kormány-stucni kombinációt nézem.

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

 

kíváncsi vagyok, kényelmesebbnek fogom-e érezni a felegyenesedett-nem hasalós felállást. Az alsó fogás 14mm-rel lesz így magasabban.


Vejne módosította - 2016. január 11. - 13:36


#4200
kimy

kimy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 600 hozzászólás
Nyeregcsővel egyetértek, jómagam is szűkítővel használok komfortosabbat, igazából arra reagáltam, hogy azt a bizonyos negyed kg-os fogyást, amit melítettél, olcsóbb egyéb alkatrészekből elérni, ez igaz is lehet, csak semmi értelme, lehet pont ezért kell jobban megfizetni kerekek esetében, arról ne is beszéljünk, hogy pont a kerék van kitéve a legtöbb szadizásnak...