11-32 > 12-28 sorcsere, ugyanolyan típusú sor.
Kell valamit a váltón utánaállítani a kisebb/nagyobb szélső fogaskerekek miatt vagy simán átrakom aztán mehetek is?
11-32 > 12-28 sorcsere, ugyanolyan típusú sor.
Kell valamit a váltón utánaállítani a kisebb/nagyobb szélső fogaskerekek miatt vagy simán átrakom aztán mehetek is?
Itthon nagyon sokan nincsenek képben guminyomásügyileg, ill. teljesen feleslegesen szarrá pumpálják a gumikat. Az ember a 10-es számrendszerben él, ezért legyen 10 bár, attól gyors lesz! Meg 20 éve a 19-esbe tényleg annyit kellett fújni, de ma már a 23-as, de egyre inkább a 25-ös az alap.
USA-ban érdekes módon 100Psi-re fújnak, de az csak 6.89 bar, ez bőven elég egy átlag ridernek. Aki nehéz nyilván több az ideális, de 120PSI felé nem nagyon mennek. Amúgy 25-ös külsőkben 8.5 bar a max, ill. egy csomó felninél is. Tehát 8.5 bar kell mondjuk egy 90-100kg alá, ebből kiindulva 60-70 kg körül bőven jó a 6-7 bar. A túlfújt kerék csak elpattog, és nem gyorsabb, hanem lassabb tempó lesz a végeredmény. Itthon nem nagyon lehet olyan 100km-es kört találni, ahol nem az inkább alacsonyabb nyomás az ideális.
nekem a műhelypumpán 7 barra van beállítva a mutató, az pont elég, de ahogy írod: egy-egy rosszabb minőségű átkötőúton már elpattog ez is. 75 kg vagyok.
Most ki leszek osztva, de
http://apro.bikemag....m-l331464.html#
- sor (sram lánccal) 13-29, 25e
- kompakt kar 172,5 hossz, 50-34, olasz csészékkel, 49e
Értem én, hogy szép állapot, de a sor-láncnak ennyiért nincs értelme. kb. 20-ból van új sor-lánc, vagy, ha michére voksolsz, akkor 15-ből kijön.
Meg azért kompakthoz inkább választanék HAZAI terepre a bűvös 13-26-os sorból. amatőr felhasználásra a legjobb
13-14-15-16-17-18-19-21-23-26
és a 26.34 IDEHAZA elég.
NB: idehaza
Itthon nagyon sokan nincsenek képben guminyomásügyileg, ill. teljesen feleslegesen szarrá pumpálják a gumikat. Az ember a 10-es számrendszerben él, ezért legyen 10 bár, attól gyors lesz! Meg 20 éve a 19-esbe tényleg annyit kellett fújni, de ma már a 23-as, de egyre inkább a 25-ös az alap.
USA-ban érdekes módon 100Psi-re fújnak, de az csak 6.89 bar, ez bőven elég egy átlag ridernek. Aki nehéz nyilván több az ideális, de 120PSI felé nem nagyon mennek. Amúgy 25-ös külsőkben 8.5 bar a max, ill. egy csomó felninél is. Tehát 8.5 bar kell mondjuk egy 90-100kg alá, ebből kiindulva 60-70 kg körül bőven jó a 6-7 bar. A túlfújt kerék csak elpattog, és nem gyorsabb, hanem lassabb tempó lesz a végeredmény. Itthon nem nagyon lehet olyan 100km-es kört találni, ahol nem az inkább alacsonyabb nyomás az ideális.
Azt nem is irtam, hogy ezzel a nyomassal is sikerult Stravan egyeni rekordot menni egy viszonylag sik szakaszon.
https://www.strava.c...egments/7890121
Igaz, ha 9 bar lett volna a gumikban biztos a KOM is sikerult volna!
Ha 70km-t mentem ilyen nyomasu gumikkal... Elfelejtettem pumpalni indulas elott.
Egyebkent nem volt semmi gond, pedig fogtam katyukat siman. A hangja tunt fel, kb. 10km utan, de mentem tovabb. Egy kicsit tulsagosan "rugozott", mint egy auto, de persze joval simabb utam volt, mint maskor. Nem ajanlom, de azert eleg jol mutatja, hogy 6 baron nem kell felutestol tartani.
fészbúkról mutatok egy aranyost.
Ha 70km-t mentem ilyen nyomasu gumikkal... Elfelejtettem pumpalni indulas elott.
Egyebkent nem volt semmi gond, pedig fogtam katyukat siman. A hangja tunt fel, kb. 10km utan, de mentem tovabb. Egy kicsit tulsagosan "rugozott", mint egy auto, de persze joval simabb utam volt, mint maskor. Nem ajanlom, de azert eleg jol mutatja, hogy 6 baron nem kell felutestol tartani.
ave módosította - 2016. március 02. - 18:07
50-34 hajtóművel és ezzel a sorral (12-13-14-15-17-19-21-23-25-28) ezek az áttételek használhatók?
50-12 - 4,16
50-13 - 3,84
50-14 - 3,57
50-15 - 3,33
50-17 - 2,94----------------
34-17 - 2,0
34-19 - 1,78
34-21 - 1,61
34-23 - 1,47
34-25 - 1,36
34-28 - 1,21
2,0 és 2,9 közt nincs használható áttételem?
sokan azt fogják mondani,h az 50-es tányéron végig használhatod a sort,de én ezt nem ajánlom. sztem ott már nagyon keresztben fut a lánc. 50-esnél a 25-28-at ne használd,a többit felesleges kopás nélkül,nyugodtan használhatod. 34-nél meg nem tudom,h melyiknél ér bele a láncod a nagyba. talán a 13-nál már igen. attól fölfelé bármelyiket használd. nem számoltam utána,de ránézésre lesz olyan áttétel,ami neked kell.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
50-34 hajtóművel és ezzel a sorral (12-13-14-15-17-19-21-23-25-28) ezek az áttételek használhatók?
50-12 - 4,16
50-13 - 3,84
50-14 - 3,57
50-15 - 3,33
50-17 - 2,94
----------------
34-17 - 2,0
34-19 - 1,78
34-21 - 1,61
34-23 - 1,47
34-25 - 1,36
34-28 - 1,21
2,0 és 2,9 közt nincs használható áttételem?
Erre a zajra adjatok tippet, hogy mi lehet.
En csak arra tudok gondolni, hogy mar nagyon "megnyult" a lanc, de a hangon kivul semmi gond vele. A valto jol van beallitva, pontosan valt fel es le is, de persze tekergettem mindenfele, de nem valtozott a hang. Az persze egyaltalan nem biztos, hogy a lanc vs. lanckerek adja a hangot. Eleg idegesito volt ez igy ma gorgon. Kint nem feltuno, vagy nem is csinalja, passz.
...utoljára ezt a hangot akkor hallottam amikor egy bringán csak láncot cseréltem, sort nem. Majd az új lánc mellé ment az új sor is és megszűnt a "ropogás".
Pontosan így jártam egy hete, csak láncot cseréltem, sort nem, ugyanezt a hangot hallatta. Sorcsere után tökéletesen hangtalanná vált a rendszer.
...utoljára ezt a hangot akkor hallottam amikor egy bringán csak láncot cseréltem, sort nem. Majd az új lánc mellé ment az új sor is és megszűnt a "ropogás".
Hm, akkor ertheto, hogy kint miert nem hallom. (Masik kerek)
...utoljára ezt a hangot akkor hallottam amikor egy bringán csak láncot cseréltem, sort nem. Majd az új lánc mellé ment az új sor is és megszűnt a "ropogás".
Ridley Noah Fast
Erre a zajra adjatok tippet, hogy mi lehet.
En csak arra tudok gondolni, hogy mar nagyon "megnyult" a lanc, de a hangon kivul semmi gond vele. A valto jol van beallitva, pontosan valt fel es le is, de persze tekergettem mindenfele, de nem valtozott a hang. Az persze egyaltalan nem biztos, hogy a lanc vs. lanckerek adja a hangot. Eleg idegesito volt ez igy ma gorgon. Kint nem feltuno, vagy nem is csinalja, passz.
https://www.instagra.../p/BCahLfpPoAp/
En szoktam meg nezni a pulzust, de igazabol szerintem kerekparon nem feltetlenul kell.
A decoupling mindenkinel jelen van, vagyis fix teljesitmeny mellett is a pulzus kuszik felfele folyamatosan.
Ha nincs eromero, akkor lehet erdemes inkabb RPE alapon dolgozni. https://en.wikipedia...wiki/Borg_scale
De nem vagyok szakkepzett edzo, szoval nem akarok tanacsot adni senkinek. De ha ledoglene a power2max-om, valoszinuleg erzesre nyomnam a resztavokat.
Ha valakinek jó az alapállóképesse, akkor csak minimális, 5% alatti (akár 1, 2%-os) a decoupling egy 3-4 órás tekerésen GA1 (~Z2) zónában. Sőt, 2-3 órás tekerésen akár lehet negatív.
Látok Straván olyan embereket, akik tolják az intervalokat rendesen felépétett alapállóképesség nélkül és csodálkoznak, hogy megy fel az egekbe a pulzus akár egy óra alatt, azonos Watton. Aztán meg azon, hogy ~3 hónap után nem fejlődnek tovább, de hát polarizált edzés és a fokozatosság elvének mellőzése mellett ezen nincs is mit csodálkozni...
(Én sem vagyok sem edző, sem szakember)
Tamás ha jól értem, ösztönösen edz és valahogy jól ráérez, mikor mit és hogyan kell! Elképesztő Wattokat tud...
zscs módosította - 2016. március 01. - 10:04
Itt van Simon Tamás, aki mellesleg idén kb. bármilyen amatőr versenyt megnyerhet, ha ügyes és szerencsés is.
Iden mar van teljesitmenymeroje, de tavaly ez elott a videos teszt elott meg pulzust sem mert. (igaz egy rovid ideig tesztelt egyet)
Kemenyen kell menni a resztavokon, es minel tobbet pihenni.
En szoktam meg nezni a pulzust, de igazabol szerintem kerekparon nem feltetlenul kell.
A decoupling mindenkinel jelen van, vagyis fix teljesitmeny mellett is a pulzus kuszik felfele folyamatosan.
Ha nincs eromero, akkor lehet erdemes inkabb RPE alapon dolgozni. https://en.wikipedia...wiki/Borg_scale
De nem vagyok szakkepzett edzo, szoval nem akarok tanacsot adni senkinek. De ha ledoglene a power2max-om, valoszinuleg erzesre nyomnam a resztavokat.
ismerek versenyzőt én is, aki érzésre edz és elég jó eredménnyel. szerintem aki sokat megy megtanulja, hogy meddig mehet el
vajon mennyi ilyen "szakember" foglalkozhat fiatalokkal? és nem csak a kerékpárra gondolok. lehet,h evezősök,vagy vlmi más sportágból jöttek,de azért minden sportnak azonosak az alapjai (pl.: pulzus mérés).
OFF
alpesi síelésben vagyok járatos, ott most kezd a hazai, tapasztalt, vezető szakemberek keze alatt felnőni az az oktató generáció, akinek "eszük" is van:
1) inkább visznek kisebb csoportot, de az homogén tudású legyen - mindenki át tudja venni az instrukciókat
2) ismernek annyi feladatot, hogy adott körülmények (hóviszony, forgalom a sípályán, stb.) között mindig legyen megfelelő, ami akkor a tanítvány fejlődését szolgálja
3) nem az a céljuk, hogy a tanítvány már 3. nap "jól megrakja" a sípályát, hanem hogy fejlődjön
4) stabil alpesi ismeretekkel rendelkeznek
ehhez persze "terepi" képzés, sok sok alpesi hét szükséges - költséges, az összes papíron képzett oktatónak csak kis hányadát adják. a többiek nagyrészt elméletben sportolnak, a szükséges "terepi" vizsgát 7-10 nap alatt letudják. ők is azért általában jól síelnek, de hozzájuk is kevés tanítvány jut el...a többség az iskolai sítáborok oktatóitól, edzőitől tanul, akiknek bár papírja van, de sítudása és szakértelme csak nagyon kevés esetben.
ez úgy általános tendencia is Európában, kivéve talán az osztrákokat - nem véletlen, hogy a lavinabalesetekről szóló hírek nagy része "lezárt, nehéz pályán síeltek tanárukkal, amikor elsodorta őket a lavina, amúgy kezdő csoport voltak" vagy ehhez hasonló.
kerékpársportban szerintem itthon nagyon kevés a specializálódott edző, ezek képzése rendkívül drága, fizetés, megélhetési perspektíva gyakorlatilag nincs, leginkább ex-versenyzők kezdenek el edzősködni itt is és más sportokban is. ami persze nem baj, csak mégsem az, amikor valaki hivatásos, képzett, főállású edző.
/OFF
En szoktam meg nezni a pulzust, de igazabol szerintem kerekparon nem feltetlenul kell.
A decoupling mindenkinel jelen van, vagyis fix teljesitmeny mellett is a pulzus kuszik felfele folyamatosan.
Ha nincs eromero, akkor lehet erdemes inkabb RPE alapon dolgozni. https://en.wikipedia...wiki/Borg_scale
De nem vagyok szakkepzett edzo, szoval nem akarok tanacsot adni senkinek. De ha ledoglene a power2max-om, valoszinuleg erzesre nyomnam a resztavokat.