Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34313 hozzászólás a témában

#3861
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Nagyon súlyfüggő ez a guminyomás kérdés. A városi bringámon ezeréves 23-as országúti külsők voltak, és amikor már jóideje nem fújtam bele, akkor (olyan 3.5 bar körül) éreztem, hogy kisebb járdapatkánál ezt már fel lehetne ütni. Konkrétan defektet nem kaptam vele, aztán felfújtam persze.

 

Szerintem egy 6 bar-ra felfújt gumit 90 kg-ig nem lehet felütni, ill. akkor már olyan kátyút fogtál, hogy ott már reccsen a felni, de más is.

 

Mindenestre én tavaly 60 kg-val 8.5-bar-al kezdtem szezon elején, 25-ös GP 4000-el, de később rájöttem, hogy nekem tökéletes 6 bar körül is. A gördülési ellenállás lehet probléma, ami alacsonyabb nyomásnál nagyobb, de ebben a tesztben pl. jelentéktelen a különbség:

 

GP4000S II 23C GP4000S II 25C GP4000S II 28C Rolling Resistance 120 psi / 8.3 Bar 12.5 Watts 12.2 Watts 11.6 Watts Rolling Resistance 100 psi / 6.9 Bar 13.1 Watts 12.9 Watts 12.0 Watts Rolling Resistance 80 psi / 5.5 Bar 14.1 Watts 13.7 Watts 12.7 Watts

Tehát itt ilyen 1.5W különbség van 5.5 bar és 8.3 bar között, ennyit arról, hogy a bika kemény gumival, azzal aztán repülni lehet. A pattogás viszont tuti sokkal hátrányosabb. Mindenestre mindenki annyit fúj bele, amennyi jólesik neki:)

 

http://www.bicyclero...00s-ii-23-25-28

Én is alacsony nyomás hívő vagyok, de az öregek nehezen tudják elképzelni, hogyan lehet 5 baron közlekedni. Ráadásul 2-3x többet elmegyek a gumikkal, mint ők.



A sebesség mindent megold.

 


#3862
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

ez a teszt azt feltetelezi, hogy tokeletesen sima az ut. ha kicsit gorongyosebb, elonyosebb lehet az alacsonyabb nyomas. a 25os gp2 amugy is van vagy 28mm. ekkora meretnel a 60kghoz nagyon sok a 8.5 bar.



#3863
Gianni

Gianni

    újonc

  • fórumtag
  • 18 hozzászólás

Nagyon súlyfüggő ez a guminyomás kérdés. A városi bringámon ezeréves 23-as országúti külsők voltak, és amikor már jóideje nem fújtam bele, akkor (olyan 3.5 bar körül) éreztem, hogy kisebb járdapatkánál ezt már fel lehetne ütni. Konkrétan defektet nem kaptam vele, aztán felfújtam persze.

 

Szerintem egy 6 bar-ra felfújt gumit 90 kg-ig nem lehet felütni, ill. akkor már olyan kátyút fogtál, hogy ott már reccsen a felni, de más is.

 

Mindenestre én tavaly 60 kg-val 8.5-bar-al kezdtem szezon elején, 25-ös GP 4000-el, de később rájöttem, hogy nekem tökéletes 6 bar körül is. A gördülési ellenállás lehet probléma, ami alacsonyabb nyomásnál nagyobb, de ebben a tesztben pl. jelentéktelen a különbség:

 

GP4000S II 23C GP4000S II 25C GP4000S II 28C Rolling Resistance 120 psi / 8.3 Bar 12.5 Watts 12.2 Watts 11.6 Watts Rolling Resistance 100 psi / 6.9 Bar 13.1 Watts 12.9 Watts 12.0 Watts Rolling Resistance 80 psi / 5.5 Bar 14.1 Watts 13.7 Watts 12.7 Watts

Tehát itt ilyen 1.5W különbség van 5.5 bar és 8.3 bar között, ennyit arról, hogy a bika kemény gumival, azzal aztán repülni lehet. A pattogás viszont tuti sokkal hátrányosabb. Mindenestre mindenki annyit fúj bele, amennyi jólesik neki:)

 

http://www.bicyclero...00s-ii-23-25-28


Gianni módosította - 2016. március 04. - 12:07

  • Vejne kedveli ezt

#3864
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Viszont egy kis adalék a falstressz-átmérő-nyomás vonalra: ahogy a gumi elkezd tágulni, és a nyomást mindig ugyanolyan értéken tartod, akkor az ott már meg nem áll, tovább tágul.

 

A két hónapja 26-os cst külsőm már 29 fölött jár :) :) tovább ne táguljon, mert a láncvilla kezd súlyosan közeledni..



#3865
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.328 hozzászólás

én ezt a guminyomás kérdéskört kicsit túlerőltetettnek érzem mindenki részéről. mindegyik külsőre ráírják,h mennyi nyomás ajánlott. én úgy szoktam belőni,h a fölső,és az alsó határérték közt legyen kb félúton. a másik,h a felni mit bír. én mostanában latex belsőket használok,előtte meg könnyű belsőket. nekem nem pattogtak el eddig 8 bar környékén sem. lehet,h a hagyományos,vastagabb belsőkkel már elpattogna a kerék. már írtam: most 622x25-ös vittoria rubino pro külsőket használok,latex belsőkkel,open pro felniken. erre 7-9 bar közti nyomást ajánlanak. ezekkel a paraméterekkel előre 7,8,hátra meg 8,2 bar környékére szoktam belőni a nyomást. így sztem teljesen jó. megfelelő tapadás,és kényelem van. a felni sincsen agyon nyomva. a túl alacsony nyomás nekem nem csak azért nem tetszik,mert könnyű fölütni,hanem a külső szövetének,anyagának sem tesz jót sztem. a felniről nem is beszélek. ha fölütöd,akkor az is sérül. szóval a túl alacsony,és túl magas nyomás az alkatrészek idő előtti kukázásához járulnak hozzá. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#3866
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.328 hozzászólás

Itthon nagyon sokan nincsenek képben guminyomásügyileg, ill. teljesen feleslegesen szarrá pumpálják a gumikat. Az ember a 10-es számrendszerben él, ezért legyen 10 bár, attól gyors lesz! Meg 20 éve a 19-esbe tényleg annyit kellett fújni, de ma már a 23-as, de egyre inkább a 25-ös az alap.

 

USA-ban érdekes módon 100Psi-re fújnak, de az csak 6.89 bar, ez bőven elég egy átlag ridernek. Aki nehéz nyilván több az ideális, de 120PSI felé nem nagyon mennek. Amúgy 25-ös külsőkben 8.5 bar a max, ill. egy csomó felninél is. Tehát 8.5 bar kell mondjuk egy 90-100kg alá, ebből kiindulva 60-70 kg körül bőven jó a 6-7 bar. A túlfújt kerék csak elpattog, és nem gyorsabb, hanem lassabb tempó lesz a végeredmény. Itthon nem nagyon lehet olyan 100km-es kört találni, ahol nem az inkább alacsonyabb nyomás az ideális.

a 20 évvel ezelőtti 19-es gumik nagy többsége nem tudott többet 8 bar-nál. 1996-os vittoria katalógusból lőttem a képet.:

 

75_1609.jpg


  • Gianni kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#3867
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.328 hozzászólás

11-32 > 12-28 sorcsere, ugyanolyan típusú sor.

Kell valamit a váltón utánaállítani a kisebb/nagyobb szélső fogaskerekek miatt vagy simán átrakom aztán mehetek is?

lehet,h közelebb kell állítani a felső görgőt a legnagyobb fogaskerékhez. melyik gyártóé a hátsó váltó? shimano,sram,campa?


  • DaveRider kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#3868
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás

11-32 > 12-28 sorcsere, ugyanolyan típusú sor.

Kell valamit a váltón utánaállítani a kisebb/nagyobb szélső fogaskerekek miatt vagy simán átrakom aztán mehetek is?



#3869
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás

Itthon nagyon sokan nincsenek képben guminyomásügyileg, ill. teljesen feleslegesen szarrá pumpálják a gumikat. Az ember a 10-es számrendszerben él, ezért legyen 10 bár, attól gyors lesz! Meg 20 éve a 19-esbe tényleg annyit kellett fújni, de ma már a 23-as, de egyre inkább a 25-ös az alap.

 

USA-ban érdekes módon 100Psi-re fújnak, de az csak 6.89 bar, ez bőven elég egy átlag ridernek. Aki nehéz nyilván több az ideális, de 120PSI felé nem nagyon mennek. Amúgy 25-ös külsőkben 8.5 bar a max, ill. egy csomó felninél is. Tehát 8.5 bar kell mondjuk egy 90-100kg alá, ebből kiindulva 60-70 kg körül bőven jó a 6-7 bar. A túlfújt kerék csak elpattog, és nem gyorsabb, hanem lassabb tempó lesz a végeredmény. Itthon nem nagyon lehet olyan 100km-es kört találni, ahol nem az inkább alacsonyabb nyomás az ideális.

 

nekem a műhelypumpán 7 barra van beállítva a mutató, az pont elég, de ahogy írod: egy-egy rosszabb minőségű átkötőúton már elpattog ez is. 75 kg vagyok.



#3870
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Most ki leszek osztva, de

 

http://apro.bikemag....m-l331464.html#

 

- sor (sram lánccal) 13-29, 25e
- kompakt kar 172,5 hossz, 50-34, olasz csészékkel, 49e

 

Értem én, hogy szép állapot, de a sor-láncnak ennyiért nincs értelme. kb. 20-ból van új sor-lánc, vagy, ha michére voksolsz, akkor 15-ből kijön.

 

Meg azért kompakthoz inkább választanék HAZAI terepre a bűvös 13-26-os sorból. amatőr felhasználásra a legjobb

 

13-14-15-16-17-18-19-21-23-26

 

és a 26.34 IDEHAZA elég. 

 

NB: idehaza :)



#3871
Gianni

Gianni

    újonc

  • fórumtag
  • 18 hozzászólás

Itthon nagyon sokan nincsenek képben guminyomásügyileg, ill. teljesen feleslegesen szarrá pumpálják a gumikat. Az ember a 10-es számrendszerben él, ezért legyen 10 bár, attól gyors lesz! Meg 20 éve a 19-esbe tényleg annyit kellett fújni, de ma már a 23-as, de egyre inkább a 25-ös az alap.

 

USA-ban érdekes módon 100Psi-re fújnak, de az csak 6.89 bar, ez bőven elég egy átlag ridernek. Aki nehéz nyilván több az ideális, de 120PSI felé nem nagyon mennek. Amúgy 25-ös külsőkben 8.5 bar a max, ill. egy csomó felninél is. Tehát 8.5 bar kell mondjuk egy 90-100kg alá, ebből kiindulva 60-70 kg körül bőven jó a 6-7 bar. A túlfújt kerék csak elpattog, és nem gyorsabb, hanem lassabb tempó lesz a végeredmény. Itthon nem nagyon lehet olyan 100km-es kört találni, ahol nem az inkább alacsonyabb nyomás az ideális.

 

 


  • DaveRider és Vejne kedveli ezt

#3872
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

Azt nem is irtam, hogy ezzel a nyomassal is sikerult Stravan egyeni rekordot menni egy viszonylag sik szakaszon.

https://www.strava.c...egments/7890121

 

Igaz, ha 9 bar lett volna a gumikban biztos a KOM is sikerult volna! :D


  • Vejne és Gianni kedveli ezt

#3873
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás


Ha 70km-t mentem ilyen nyomasu gumikkal...    Elfelejtettem pumpalni indulas elott.

 

12783230_1231290936881410_1805934776_n.j

 

Egyebkent nem volt semmi gond, pedig fogtam katyukat siman.   A hangja tunt fel, kb. 10km utan, de mentem tovabb.  Egy kicsit tulsagosan "rugozott", mint egy auto, de persze joval simabb utam volt, mint maskor.  Nem ajanlom, de azert eleg jol mutatja, hogy 6 baron nem kell felutestol tartani.

fészbúkról mutatok egy aranyost. :) 

 

900778698N_vtelen_www.kepfeltoltes.hu_.p
 
csak mókás volt, hogy a kommentáradat előtt írtad pont, mekkora nyomásokkal mész 23mm-es gumik mellett. :) Btw, ez az ismerősöm nagyon a merevség és erőátvitel bűvöletében él. Mikor a supersix komfortosságát dicsértem, arra is felhozta, hogy lehet, hogy kényelmes, de merevségben nem az igazi.
 
Biztos. Én nem érzem tésztának, a támvillákat leszámítva.
 
a Veled való példázásért bocsi, csak pont arról a kommentedről tettem be a screenshotot, ahol írtad, hogy milyen nyomásokon versenyzel.


#3874
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

Ha 70km-t mentem ilyen nyomasu gumikkal...    Elfelejtettem pumpalni indulas elott.

 

12783230_1231290936881410_1805934776_n.j

 

Egyebkent nem volt semmi gond, pedig fogtam katyukat siman.   A hangja tunt fel, kb. 10km utan, de mentem tovabb.  Egy kicsit tulsagosan "rugozott", mint egy auto, de persze joval simabb utam volt, mint maskor.  Nem ajanlom, de azert eleg jol mutatja, hogy 6 baron nem kell felutestol tartani.


ave módosította - 2016. március 02. - 18:07


#3875
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.320 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Kis olvasnivaló. :) Drukkoljunk neki, illetve nekik! ;)

http://www.lebidon.n...n-jani-01-resz/


  • donciccio kedveli ezt

#3876
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

nagyon hasznos oldal:

http://www.gear-calculator.com/

 

lehet lancszoget is szamolni...


  • donciccio kedveli ezt

#3877
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.328 hozzászólás

50-34 hajtóművel és ezzel a sorral (12-13-14-15-17-19-21-23-25-28) ezek az áttételek használhatók?

50-12 - 4,16
50-13 - 3,84
50-14 - 3,57
50-15 - 3,33
50-17 - 2,94

----------------
34-17 - 2,0
34-19 - 1,78
34-21 - 1,61
34-23 - 1,47
34-25 - 1,36
34-28 - 1,21

2,0 és 2,9 közt nincs használható áttételem?

sokan azt fogják mondani,h az 50-es tányéron végig használhatod a sort,de én ezt nem ajánlom. sztem ott már nagyon keresztben fut a lánc. 50-esnél a 25-28-at ne használd,a többit felesleges kopás nélkül,nyugodtan használhatod. 34-nél meg nem tudom,h melyiknél ér bele a láncod a nagyba. talán a 13-nál már igen. attól fölfelé bármelyiket használd. nem számoltam utána,de ránézésre lesz olyan áttétel,ami neked kell.


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#3878
palio

palio

    vendég

  • fórumtag
  • 46 hozzászólás

50-34 hajtóművel és ezzel a sorral (12-13-14-15-17-19-21-23-25-28) ezek az áttételek használhatók?

50-12 - 4,16
50-13 - 3,84
50-14 - 3,57
50-15 - 3,33
50-17 - 2,94

----------------
34-17 - 2,0
34-19 - 1,78
34-21 - 1,61
34-23 - 1,47
34-25 - 1,36
34-28 - 1,21

2,0 és 2,9 közt nincs használható áttételem?



#3879
palio

palio

    vendég

  • fórumtag
  • 46 hozzászólás

Erre a zajra adjatok tippet, hogy mi lehet.

En csak arra tudok gondolni, hogy mar nagyon "megnyult" a lanc, de a hangon kivul semmi gond vele.  A valto jol van beallitva, pontosan valt fel es le is, de persze tekergettem mindenfele, de nem valtozott a hang.   Az persze egyaltalan nem biztos, hogy a lanc vs. lanckerek adja a hangot.  Eleg idegesito volt ez igy ma gorgon.  Kint nem feltuno, vagy nem is csinalja, passz.

https://www.instagra.../p/BCahLfpPoAp/

 

 

...utoljára ezt a hangot akkor hallottam amikor egy bringán csak láncot cseréltem, sort nem. Majd az új lánc mellé ment az új sor is és megszűnt a "ropogás". 

 

Pontosan így jártam egy hete, csak láncot cseréltem, sort nem, ugyanezt a hangot hallatta. Sorcsere után tökéletesen hangtalanná vált a rendszer.



#3880
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

...utoljára ezt a hangot akkor hallottam amikor egy bringán csak láncot cseréltem, sort nem. Majd az új lánc mellé ment az új sor is és megszűnt a "ropogás". 

Hm, akkor ertheto, hogy kint miert nem hallom.  (Masik kerek)