Ez a BPs dolog igen, jól tudjátok, azért jött létre, hogy megkönnyítse a kerékpáros életét. Voltak még alternatív próbálkozások, aki régen vásárolgatta a "Mountain Bike Aciton Hungary"-t, az talán emlékszik, hogy volt egy RaceFace, vagy FSA kar, amibe egy nagy disznó rúgót építettek, hogy majd az elnyeli a "gonosz" energiát, vagy valami hasonló hülyeséget, és jó lesz a térdednek. De nem terjed el, se a BP, se ez a marhaság, ha a gyártók letettek róla, akkor biztos megvolt az okuk...
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
Indította
Endroo
, 2006. január 10. 21:34
#33881
Írta 2006. április 10. - 19:28

#33882
Írta 2006. április 10. - 19:20

Ha BP-tekersz mivel az "átsegít" a holtponton megszokja a lábad azokon a pontokon elõbb utóbb nem fejtessz ki erõt stb...
Ha áttérsz a másikra ez a mozgás lesz a beidegzõdött és erre írtam.
Köszi!
Ha áttérsz a másikra ez a mozgás lesz a beidegzõdött és erre írtam.
Köszi!

#33883
Írta 2006. április 10. - 19:13

Ahogy elnézem mindenkinek más a véleménye BP ügyben. Szerintem nem annyival jobb, ha jobb egyáltaláni
Jó de miben jobb? Kifejtenéd, mit érzel mikor BP-t hajt az ember a simához képest?
Egyébként nem akarok venni csak már így vettem a bringámat és kiváncsi vagyok mire jó.
Vinkler:
"És ha utána áttérsz a régi jól bevállt sima (kör alakú) hajtómûre észreveszed, hogy nagyon rossz hatásfokkal tekersz, szinte újra meg kell tanulni tekerni!"
Mármint a BP-nek rossz a hatásfoka, vagy a tekerés ha BP-rõl simára térsz át?
A bringád jól néz ki.

#33884
Írta 2006. április 10. - 19:08

Ja! Tettem fel képet a bringáról! NEm a legjobb, meg telefonnal is csináltam...
http://www.kepfeltol...ltoltes.hu_.jpg
http://www.kepfeltol...ltoltes.hu_.jpg
#33885
Írta 2006. április 10. - 19:05

Nekem több évig volt BP-s hajtómûvem és sajnos meg is lett a hatása! Mivel a tekerés nem egyenletes vele megfájdulhat a térded, és ami megfájdulhat az meg is fájdul!!! És ha utána áttérsz a régi jól bevállt sima (kör alakú) hajtómûre észreveszed, hogy nagyon rossz hatásfokkal tekersz, szinte újra meg kell tanulni tekerni! Hülyén hangzik, de így van!!!
#33886
Írta 2006. április 10. - 18:48

Ahogy elnézem mindenkinek más a véleménye BP ügyben. Szerintem nem annyival jobb, ha jobb egyáltalán, hogy megérje pénz költeni rá. Lehet még egyáltalán újonnan kapni ilyet vagy használtan akarsz venni?
Más:
Látta valaki vasárnap a Párizs- Roubaix-ot? Szegény Hincapie bukott egy kurva nagyot mert letört a vadiúj alu villanyaka, amit direkt erre a versenyre cseréltek ki.(Mármint a komplett villát) Elég volt egy verseny ahhoz hogy az alu totál elfáradjon. Azt hiszem ezekután jobban megbecsülöm az acélnyakas villámat.
Más:
Látta valaki vasárnap a Párizs- Roubaix-ot? Szegény Hincapie bukott egy kurva nagyot mert letört a vadiúj alu villanyaka, amit direkt erre a versenyre cseréltek ki.(Mármint a komplett villát) Elég volt egy verseny ahhoz hogy az alu totál elfáradjon. Azt hiszem ezekután jobban megbecsülöm az acélnyakas villámat.
#33887
Írta 2006. április 10. - 15:29

Hát okosabb nem lettem Biospace ügyben.
Azt már tudom, hogy "van hatása" lehet "utálni", meg "nem rossz találmány". De a kerékpáros szempontjából mi a különbség? Nehezebb/könnyebb tekerni az egyes intervallumokon?

#33888
Írta 2006. április 10. - 13:51

Nem, valamit félreértettél. Nem lenyomni nehéz, a beállítással semmi gond, hanem BENYOMNI könnyû, a kerék felé. És amikor komolyan megterheled, akkor már annyival elmegy, hogy nem mér a pedálfordulat... Jah, 180-as, jut eszembe, de akkor is.
#33889
Írta 2006. április 10. - 10:27

nekem a régi montimon volt biopace hmû, és nagyon bírtam utálni.....
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#33890
Írta 2006. április 10. - 10:20

Hello!
Kozeptengely-merevseg: nem csak a tengelytol fugg, ill. a kapcsolaodasi modtol: tengely anyaga, kozepcsapagy kialakitasa, kapcsolodasi mod (octa, ISIS stb.), hajtokar anyaga, kialakitasa es a vaztol is nagymertekben.
Osszehasonlitani csak akkor lehet, ha a sajat bicodon kiprobalsz ilyet is olyat is.
Sajat tapasztalat: outin Ultegram van octalinkes, eleg jo, de nem probaltam meg mast. Montin volt egy truva splined most meg egy integralt LX. Az LX sokkal jobb - erezhetoen merevebb, persze az elozo egy gagyi volt. A merevseg az integraltnal abbol is adodik, hogy a csapagyak a leheto legtavolabb vannak egymastol, azaz a leheto legkozelebb a hajtokarokhoz.
Ha egy Dura-Ace-t nehez lenyomni (ez hulyeseg): csak rosszul van beallitva (szorosra huztak).
Biopace - most is hasznalnak hasonlot nehany profi csapatban (idofutamon). Amugy mar mindenutt az integralt megy.
Hogy mindennek ellent is mondjunk: a Campagnolo evtizedek ota negyszogtengelyest hasznal mindenhol es nem rossz.
=> a fele marketing es parasztvakitas. Viszont az teny, hogy sokkal konnyebb szerelni az integraltat. Es: az integralt is bordas tengelyu. Az integraltsag csak az egyik hajtokarba integalt temgelyt jelenti.
Masik a spanyol viaszt most talalta fel az FSA - hasznaljunk minnel jobb csapagyat -> keramia golyok es futofelulet.
Kozeptengely-merevseg: nem csak a tengelytol fugg, ill. a kapcsolaodasi modtol: tengely anyaga, kozepcsapagy kialakitasa, kapcsolodasi mod (octa, ISIS stb.), hajtokar anyaga, kialakitasa es a vaztol is nagymertekben.
Osszehasonlitani csak akkor lehet, ha a sajat bicodon kiprobalsz ilyet is olyat is.
Sajat tapasztalat: outin Ultegram van octalinkes, eleg jo, de nem probaltam meg mast. Montin volt egy truva splined most meg egy integralt LX. Az LX sokkal jobb - erezhetoen merevebb, persze az elozo egy gagyi volt. A merevseg az integraltnal abbol is adodik, hogy a csapagyak a leheto legtavolabb vannak egymastol, azaz a leheto legkozelebb a hajtokarokhoz.
Ha egy Dura-Ace-t nehez lenyomni (ez hulyeseg): csak rosszul van beallitva (szorosra huztak).
Biopace - most is hasznalnak hasonlot nehany profi csapatban (idofutamon). Amugy mar mindenutt az integralt megy.
Hogy mindennek ellent is mondjunk: a Campagnolo evtizedek ota negyszogtengelyest hasznal mindenhol es nem rossz.
=> a fele marketing es parasztvakitas. Viszont az teny, hogy sokkal konnyebb szerelni az integraltat. Es: az integralt is bordas tengelyu. Az integraltsag csak az egyik hajtokarba integalt temgelyt jelenti.
Masik a spanyol viaszt most talalta fel az FSA - hasznaljunk minnel jobb csapagyat -> keramia golyok es futofelulet.
BMaFTe
#33891
Írta 2006. április 10. - 09:49

Hajtókarhossz: több mindentõl függ, magasságtól, lábhossztól, hajtási stílusotól, használati módtól, de nálunk leginkább attól milyet lehet kapni :-). Szóval 185cm-hez min. 172,5 hajtókar a jó, egyébként meg attól függ mennyire vagy pörgetõs, vagy nagy áttételt szeretõ, ill. mennnyit mész hegyen/síkon, eszerint lehet kisebbet-nagyobbat választani egy határon belül. Pl. ilyen magassághoz egy sík versenyre a 180-as is jó, hegyi terepre inkább 172,5 esetleg 175. Amit most használsz, azzal pörgetni jó.
#33892
Írta 2006. április 10. - 09:21

Rmx rider!Ha a "öködön ülsz rosszul van beállítva a nyereg!!!Árt a prosztatádnak és a golyóidnak!!!!Na végül sikerült valahogy, rányomtam aztán pumpáltam
Az az alsó bizbazt nem csavartam ki mégis ment :confused: .
Amúgy jó ez az O.uti. sokkal könnyebb vele menni mint 2.1-es gumikkal. Csak rohadt szar hogy úgy elõrekell hajolni és a töködön ülni... pff
#33893
Írta 2006. április 09. - 19:26

Hát nemtudom,szerintem ha kipróbálnád a biop. után mondjuk egy Truvativ,vagy egyéb hajtómûvet,akkor is más lenne a véleményed!Lehet hogy megzavar az is hogy tudod hogy Ultegrát hajtasz(mondod is magadban hogy "áh ez ultegra és ez tuti jobb annál a sz-rnál"
Nem rossz találmány a BP,csak annó ennek is voltak kritikái és sajnos megbukot a dolog,ezért nem gyártják már ezerrel.Hajtottam én is Bp-t!Hegyen jobban éreztem a hatását mint síkon,talán síkon akkor érezhettem egy picit is ha kemény áttételt hajtottam,amúgy nem.Szóval azét van annak hatása!
Nem rossz találmány a BP,csak annó ennek is voltak kritikái és sajnos megbukot a dolog,ezért nem gyártják már ezerrel.Hajtottam én is Bp-t!Hegyen jobban éreztem a hatását mint síkon,talán síkon akkor érezhettem egy picit is ha kemény áttételt hajtottam,amúgy nem.Szóval azét van annak hatása!

"Hogy soha többet ne fordulhasson elõ veled,hogy egy kapcsolatban elfogy a színes ceruzád! ":)
#33894
Írta 2006. április 09. - 19:12

Hello
Egy fél éve cseréltem le a Biopace hajtómûvemet egy ultgrára és szerintem ég és föld a különbség. Habár a biospacet azért találták ki, hogy a holtponton megkönnyítse a tekerést, nekem sokkal jobban bejött a hagyományos ultegra, sokkal de sokkal de sokkal jobb vele tekerni, érezhetõ a különbség de sokkal.
A baj csak az hogy a 39-es belsõ tányér kicsi, a régin 42-es volt.
Egy fél éve cseréltem le a Biopace hajtómûvemet egy ultgrára és szerintem ég és föld a különbség. Habár a biospacet azért találták ki, hogy a holtponton megkönnyítse a tekerést, nekem sokkal jobban bejött a hagyományos ultegra, sokkal de sokkal de sokkal jobb vele tekerni, érezhetõ a különbség de sokkal.
A baj csak az hogy a 39-es belsõ tányér kicsi, a régin 42-es volt.

#33895
Írta 2006. április 09. - 18:49

A lánckerék ovális.Mégpedig úgy van beállítva hogy az ovális hatása pont akkor érvényesül amikor valamelyik oldali lában a felsõ holtponton van.Itt kerül át könnyebben a lábad a hátsó negyedbõl az elsõ negyedbe,hogy egybõl erõt fejthess ki újra a pedálra.
"Hogy soha többet ne fordulhasson elõ veled,hogy egy kapcsolatban elfogy a színes ceruzád! ":)
#33896
Írta 2006. április 09. - 18:39

Tudja valaki miben más a Biospace hajtómû mint a sima? Mert gondolom nem jobb nem rosszabb csak más. De miben más? Persze a biciklizõ szempontjából kérdezem.
Ja és milyen hosszú hajtókar szükséges 185cm-hez? Vagy mi alapján kell választani? Most 170es van. Számít egyébként mondjuk 5mm egyálltalán?
Ja és milyen hosszú hajtókar szükséges 185cm-hez? Vagy mi alapján kell választani? Most 170es van. Számít egyébként mondjuk 5mm egyálltalán?
#33897
Írta 2006. április 09. - 18:24

És a váltókar a könyöklõmbe?csak a Dura Ace gyártja ma és 17.000FT
Elmehetnek a...
Házilag megcsinálom!
Elmehetnek a...
Házilag megcsinálom!
"Hogy soha többet ne fordulhasson elõ veled,hogy egy kapcsolatban elfogy a színes ceruzád! ":)
#33898
Írta 2006. április 09. - 18:01

#33899
Írta 2006. április 09. - 17:59

Az se rossz,mivel a feladata,pont a kiváló kenés!!!
"Hogy soha többet ne fordulhasson elõ veled,hogy egy kapcsolatban elfogy a színes ceruzád! ":)
#33900
Írta 2006. április 09. - 17:52

A WD-40-en tényleg mindenre jó.(Tisztításra kiválló) Csak szerintem hamar lejön a láncról. Én nem nagyon értek a bringákhoz, de szerintem majdnem mindegy mi van rajta. Én pl motorolajat használok.