Akarod mondani rugalmasabb.Hát az acélváz a leg lágyabb, az tuti!...
Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#33821
Írta 2006. március 31. - 08:30
#33822
Írta 2006. március 31. - 07:32
Pont ez a lényege az alu váznak, hogy sokkal merevebb vázat tudnak belõle csinálni. A súlya meg egyáltalán nem biztos, hogy könyebb! Mivel az alu és acél között (mint nyersanyag) nagy a különbség ezért az aluból készült vázakat kisebb falvastagsággal, de nagyobb átmérõjû csövekkel kell készíteni, így lesz szinte "rideg" kemény egy alu váz. Az acél váznál minden egyes pedálfordulatnál az erõd egy részét a váz hajlítgatására fordítod, az alunál nem, viszont 4-5 év alatt elfárad, az acél ötvözetek viszont "soha".
Egy teszt: nekem cateye cyclosimulator görgõm van. Itt az elsõ kerék helyett a villát kell befogatni, a hátsó kerék marad. Most ha 5% hegyre megy az ember (netán még ki is áll a nyeregbõl) az acél váznál megfigyelhetõ a hajtómûnél akár 1-2 cm oldalirányú mozgás, az alu váz meg áll mint a cövek! Éppen ezért nem görgõzök alu vázzal, mert elképzelem mit tennék vele nég-öt hónap alatt télen. Kinnt ez azért nem vészes, mert ott nem ilyen merev a rögzítés, és pl. a kerekek rugalmassága, a gumi gyûrõdése stb. is bekavar.
ÚÚÚh, szájmenésem volt, bocs!
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
#33823
Írta 2006. március 30. - 21:54
#33824
Írta 2006. március 30. - 19:56
Hát ezért kérdeztem!Épp azért jó az acélváz mert lehet javítani!De valóban csak a drága,minõségit érdemes.És csak akkor,ha nem fusiban egy vízvezetékszerelõre bízod!Mivel az acél szívós,rugalmas lehet hogy csak kihuzatni kéne egy karoszérialakatossal.Ha cserélni kell a felsõcsöved a nyeregcsõt az eredeti helyére vissza lehet igazitan mivel nem vas hanem ötvözött acél.A rizikó a forrasztás technológiája és a forrasztóanyag.Nem megfelõ tech. esetén értelemszerüen a hõhatás miatt az anyag kilágyul,elveszti szivósságát,rugalmasságát és tekerés közben valszeg meroggyanna a váz...Szóval csepellel nem érdemes foglalkozni egy moseren már gondolkodnék.És mielött kötözködtök Fémipari anyag és gyártásismseret szakkönyveket ajánlom figyelmetekbe!:-)))
#33825
Írta 2006. március 30. - 13:19
#33826
Írta 2006. március 30. - 08:31
#33827
Írta 2006. március 29. - 20:42
Tényleg nem érdemes cserélni, mert ha megrogyott a felsõ csõ, akkor a nyeregcsövet is elhúzta kicsit, és akkor ott is javítani kell. De milyen váz ez?
nézz végig az aprón : magasan szállnak az árak :bananadan
#33828
Írta 2006. március 29. - 18:34
Tényleg nem érdemes cserélni, mert ha megrogyott a felsõ csõ, akkor a nyeregcsövet is elhúzta kicsit, és akkor ott is javítani kell. De milyen váz ez?Szal akkor csere:(
Egy csúnya esésem után még az a hitem is megingott, hogy mindig a villa a gyengébb és nem a váz...
De azért kösz a véleményt
#33829
Írta 2006. március 29. - 18:27
Mi a baj vele?Nem benned van.
Én se vennék onnan egyszer voltam náluk újpesten. Elég is volt.
#33830
Írta 2006. március 29. - 16:46
Egy csúnya esésem után még az a hitem is megingott, hogy mindig a villa a gyengébb és nem a váz...
De azért kösz a véleményt
-Ott ül a fûben, de akkor sem szívja!
#33831
Írta 2006. március 29. - 16:26
hát nem tudom, onnan nem vennék semmit
lehet, hogy bennem van a hiba :afro:
Nem benned van.
Én se vennék onnan egyszer voltam náluk újpesten. Elég is volt.
#33832
Írta 2006. március 29. - 09:13
de nem érdemes .
yobbféle váázakat is lehet kapni 5-20 ezer Ft közt magánszemélyektõl,, szóval kb. 8000 lenne egy csõcsere szakinál.
#33833
Írta 2006. március 29. - 08:13
Nem érdemes foglalkozni vele. Szaki megoldaná, de az mégis csak egy javított váz, cromor vázat manapság szinte ingyen kapsz.Hali!
Az acélvázam felsõcsöve eléggé meghajolt. Érdekelne a véleményetek, cserés a dolog, vagy van ismerõs szaki aki megoldja?
Még a muffos toldásos megoldásos:)
A váz olyan, mint az izület: ha már egyszer hozzányúlnak...
Mitõl hajlott meg? Zsák krumplival edzel a hegyre??? Véletlen ráejtettél egy tankot???
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
#33834
Írta 2006. március 28. - 22:39
Az acélvázam felsõcsöve eléggé meghajolt. Érdekelne a véleményetek, cserés a dolog, vagy van ismerõs szaki aki megoldja?
Még a muffos toldásos megoldásos:)
-Ott ül a fûben, de akkor sem szívja!
#33835
Írta 2006. március 28. - 21:33
Akkor lecserélem elöl a 42-est 39-esre, aztán majd egy kicsit késõbb hátulra beszerzek egy 25-öst (ugyanis nyáron Tátra, ha minden igaz).
#33836
Írta 2006. március 28. - 21:31
al01! www.matuzmaster.hu nekem jó tapasztalataim vannak róluk,ráadásul két üzletük van!Felújitott használt cuccaik is vannak dögivel!Ja meg szervizük is van.
hát nem tudom, onnan nem vennék semmit
lehet, hogy bennem van a hiba :afro:
#33837
Írta 2006. március 28. - 21:24
#33838
Írta 2006. március 28. - 21:11
#33839
Írta 2006. március 28. - 21:06
Szevasztok!
A hétvégén (a kedves kis Diós árokban) döbbentem rá, hogy nincs megfelelõ áttétem, nem bírtam felvonszolni magam 42-23-al. Szóval valami lightosabbat szeretnék.
Szerintetek elég, ha a 42-es tányért lecserélem 39-esre? Vagy esetleg szoktak/érdemes ennél kisebb tányért használni? Vagy hátul (is) kellene operálnom?
Nekem az egyik brinyómon 42-19 a leglightosabb
szerintem elég a tányért lecserélni, ha le tudod...
#33840
Írta 2006. március 28. - 20:30
Hát sztem elöl 39, hátul 25 a végsõ megoldás. Ill. edzééééé sokat. Elöl a tripla nem kell Mo.-ra (költséges is lenne), hátul a 25-nél nagyobbat nem tudsz rakni.Szevasztok!
A hétvégén (a kedves kis Diós árokban) döbbentem rá, hogy nincs megfelelõ áttétem, nem bírtam felvonszolni magam 42-23-al. Szóval valami lightosabbat szeretnék.
Szerintetek elég, ha a 42-es tányért lecserélem 39-esre? Vagy esetleg szoktak/érdemes ennél kisebb tányért használni? Vagy hátul (is) kellene operálnom?
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"