Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34208 hozzászólás a témában

#33801
Aladdin

Aladdin

    vendég

  • fórumtag
  • 91 hozzászólás
Ma edzés elõtt készítettem képeket, de csak egyet linkelek, mert a mobilommal lõttem õket. Szóval nem túl éles képek és a nap is kicsit zavaró.
Majd ha üzemel a pix.bikemag ill ha lehet regisztrálni, akkor...

http://www.kepfeltol...ltoltes.hu_.jpg
Minél jobban nézel ki, annál többet látsz be.

#33802
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.954 hozzászólás
nemigen értem panizzi! Fejtsd ki részletesen!

#33803
panizzi

panizzi

    vendég

  • fórumtag
  • 49 hozzászólás
csak úgy lehet belõni :lol1:

adott a láncszélesség, szóval ...
:rocketman

#33804
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.954 hozzászólás
Sziasztok
Szándékozom vásárolni egy dura ace fékváltókart, de felmerült egy fontos probléma: a 3×9 es fékváltókar ugyanúgy mûködik, ha csak két fogaskereket hasznélok elöl? Az elsõváltóm is 2es ultegra!!! Be lehet lõni úgy a 3 fokozatú fékváltókart, hogy az a kettessel is menjen? Minden hozzászólás segít!! köszi elõre is!

#33805
panizzi

panizzi

    vendég

  • fórumtag
  • 49 hozzászólás

Nah végre megérkezett a bringám! Lehet, hogy készítek majd képeket és felpakolom vhova. Az elsõdleges most az lesz, hogy terheljem a pedált. :)
Vinkler láttam a te bringádat is az üzletben. Gratula hozzá.


jöhetnek a képek :chin:
:rocketman

#33806
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.181 hozzászólás

milyen láncot ajánlotok 2x7 suntour edge lánckerékhez és fogsorhoz? szempont a tartósság, megbízhatóság, köszi


SRAM PC-kbõl a 8-as típusok. 38-ast kerüld, a 700 Ft-os KMC jobb nála (amúgy ez sem rossz) 48-ast használtam télen, városban, és a természetes kopáson kívül semmi baja. Drágábbat is vehetsz, ha bírja a pénztárcád. Azok jobbak (de sztem annyival nem).

#33807
Aladdin

Aladdin

    vendég

  • fórumtag
  • 91 hozzászólás
Nah végre megérkezett a bringám! Lehet, hogy készítek majd képeket és felpakolom vhova. Az elsõdleges most az lesz, hogy terheljem a pedált. :)
Vinkler láttam a te bringádat is az üzletben. Gratula hozzá.
Minél jobban nézel ki, annál többet látsz be.

#33808
panizzi

panizzi

    vendég

  • fórumtag
  • 49 hozzászólás

Hali,van valakinek tapasztalata/infója a Gipiemme Techno kerekérõl?


ez engem is érdekelhet, ha elviszi vki a WHR 550-em

#33809
eeeasy

eeeasy

    vendég

  • fórumtag
  • 14 hozzászólás
hello mindenki,

milyen láncot ajánlotok 2x7 suntour edge lánckerékhez és fogsorhoz? szempont a tartósság, megbízhatóság, köszi

#33810
arpi07

arpi07

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.413 hozzászólás
Hali,van valakinek tapasztalata/infója a Gipiemme Techno kerekérõl?

#33811
johnyiron

johnyiron

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 475 hozzászólás
Én 40-es átlagot akarok, és mindenki csak mögém állhat be:hehe:
legalábbis az elsõ 100 m-en...
Ez halál vicc, hogy az ember fia akár több százezret kiad, és katalógusból kell választani. A másik keserû tapasztalat, ha nem határozod meg pontosan az utolsó csavarig akkor megpróbálnak "spórolni" az általuk jelentéktelennek ítélt részleteken. Ezt több üzletben is megpróbálták. Szemem láttára adtak át úgy kerékpárt, hogy a full 105-ös szett állt sram láncból, sram fogsorból, rx100 szorzóváltóból, stb...
"Van nálad ragtapasz?"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"

#33812
Vinkler

Vinkler

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 590 hozzászólás

Tény, a karbon a legmerevbb és a legkönnyebb,de amit valóban édemes megvenni mert 2-3 év múlva is annyit bír mint újkorában(+ egy kis bukás,úthenger,ilyesmi:-))) az még mindig k@rva drága.A vázgeo. meg tényleg az anygtól függ ugyhogy v.az anyagok fizikai tulajdonságai szerint mérlegelsz(szakítószilárdság keménység stb)vagy kipróbálsz pár vázat.Ott viszont a gyártástechnológia és a vázgeometria szerintem többet nyom a latban!Minõségi anyagból is lehet sz@rt csinálni...De a téma asszem onnan indult érdemesebb javítattni egy acélvázat v.venni egy másikat?Szerintem egy minõségi acélvázat igen(kivéve ha kamion alól bányászod elõ,de akkor valszeg itt te már nem teszed fel ezt a kérdést...)Alu v. karbonnál ez nem téma ebben szerintem egyetértünk.Tényleg,van olyan üzlet ahol kipróbálhatod a vázat?


Hát igen! Én most vettem bringát, de sehol sem tudtam kipróbálni...
Pedig autót sem veszel kipróbálás nélkül, meg biciklit sem?... :D

#33813
hmb

hmb

    vendég

  • fórumtag
  • 11 hozzászólás
Ja,meg okostojás vagyok ebben is egyettértünk!Ki mekkora átlagot szeretne pelsón?Hátha betudok állni valaki mögé:-)))

#33814
hmb

hmb

    vendég

  • fórumtag
  • 11 hozzászólás
Tény, a karbon a legmerevbb és a legkönnyebb,de amit valóban édemes megvenni mert 2-3 év múlva is annyit bír mint újkorában(+ egy kis bukás,úthenger,ilyesmi:-))) az még mindig k@rva drága.A vázgeo. meg tényleg az anygtól függ ugyhogy v.az anyagok fizikai tulajdonságai szerint mérlegelsz(szakítószilárdság keménység stb)vagy kipróbálsz pár vázat.Ott viszont a gyártástechnológia és a vázgeometria szerintem többet nyom a latban!Minõségi anyagból is lehet sz@rt csinálni...De a téma asszem onnan indult érdemesebb javítattni egy acélvázat v.venni egy másikat?Szerintem egy minõségi acélvázat igen(kivéve ha kamion alól bányászod elõ,de akkor valszeg itt te már nem teszed fel ezt a kérdést...)Alu v. karbonnál ez nem téma ebben szerintem egyetértünk.Tényleg,van olyan üzlet ahol kipróbálhatod a vázat?

#33815
t-works

t-works

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 964 hozzászólás
Hát igen, pro és kontra, anyagismereti pubik, meg tapasztalt kerekesek. Maradunk annyiban, hogy 4évig hajtottam egy CroMo GT-vel, Reynolds csõ, ami azét már annyira nem sz@r, akkoriba nagyon jó volt, de ráültem egy alura, és hát... könnyebb is volt, meg merevebb is.

A karbonról annyit, hogy nem a 80as éveket írjuk, 2006van... Nem tudok nyilatkozni csak a Specirõl, nekem az van, ha valakit érdekel, hogy miért csak majd egy kiló, meg olyan merev mint az állat, akkor specikatalógus, vagy internet (ahol megmagyrázzák, hogy a fullkarbon váz is darabokból van, aztán a darabokat újabb karbonrétegekkel - melyek egymáshoz viszonyított szögére is figyel a cég - erõsítik össze) Jó, ott a negatív példa, ahol a karbon Record hajtókar is már 2 fajta karbonból áll, "Directional" meg "Multidirectional", és mégis szemét:cry:

Az lenne a legtisztább munka, ha lenne 3 váz, ugyanolyan hajtással meg kerekekkel, oszt megtaposnánk...

#33816
johnyiron

johnyiron

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 475 hozzászólás

Akarod mondani rugalmasabb. :)

Akarom mondani:)
"Van nálad ragtapasz?"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"

#33817
Alonso

Alonso

    vendég

  • fórumtag
  • 58 hozzászólás
HMB!

Hiába nagyobb az acél rugalmassági modulusa az alumíniuménál, rugalmasság kérdésében nem csak ezt kell figyelembe venni, hanem a geometriai kialakítást is. Ahogy johnyiron írta, az aluvázaknál alkalmatott nagy átmérõjû és kis falvastagságû csövekre nagyobb merevség jön ki. Ha anyagismeret és gyártástechnológia könyvekre hivatkozol, akkor jártas vagy gépészeti kérdésekben, tudsz szilárdsági számítást is csinálni, könnyen ellenõrízheted.

#33818
vandorkecske

vandorkecske

    vendég

  • fórumtag
  • 79 hozzászólás

Hát az acélváz a leg lágyabb, az tuti!...

Akarod mondani rugalmasabb. :)

#33819
johnyiron

johnyiron

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 475 hozzászólás
Hát az acélváz a leg lágyabb, az tuti!
Pont ez a lényege az alu váznak, hogy sokkal merevebb vázat tudnak belõle csinálni. A súlya meg egyáltalán nem biztos, hogy könyebb! Mivel az alu és acél között (mint nyersanyag) nagy a különbség ezért az aluból készült vázakat kisebb falvastagsággal, de nagyobb átmérõjû csövekkel kell készíteni, így lesz szinte "rideg" kemény egy alu váz. Az acél váznál minden egyes pedálfordulatnál az erõd egy részét a váz hajlítgatására fordítod, az alunál nem, viszont 4-5 év alatt elfárad, az acél ötvözetek viszont "soha".
Egy teszt: nekem cateye cyclosimulator görgõm van. Itt az elsõ kerék helyett a villát kell befogatni, a hátsó kerék marad.:D Most ha 5% hegyre megy az ember (netán még ki is áll a nyeregbõl) az acél váznál megfigyelhetõ a hajtómûnél akár 1-2 cm oldalirányú mozgás, az alu váz meg áll mint a cövek! Éppen ezért nem görgõzök alu vázzal, mert elképzelem mit tennék vele nég-öt hónap alatt télen. Kinnt ez azért nem vészes, mert ott nem ilyen merev a rögzítés, és pl. a kerekek rugalmassága, a gumi gyûrõdése stb. is bekavar.
ÚÚÚh, szájmenésem volt, bocs!
"Van nálad ragtapasz?"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"

#33820
hmb

hmb

    vendég

  • fórumtag
  • 11 hozzászólás
Az acélváváz nehogymár ne legyen merevebb mint az alu!!!A karbon(kompozit) is csak akkor ha az anyaghoz megfelelõ gyártástechnológiával párosul.De kis hazánkban nem sok ember vesz millás vázat...Alunál akármit csinálsz sosem lesz olyan jó mint az acél,csak könyebb:-)Való igaz a karbon a súly merevség arány gyõztese.Az elsõ nagyobb bukásig.Egyébként matuzmasterék honlapján a cikkeknél van egy jó rész az anyagokról,olvassátok el!Egyébként nekem is az a véleményem,hogy a karboné a jövõ,egyre olcsóbban fogod mekpapni jobb minõségben,csak a fanatikusok fognak elõjönni acél-karbon stb.vázakkal...szóval sporóljatok egy karbonra,én holnap megyek gépisztolyos kéregetés utján venni egyet:-)))