Méret szempontjából adott, hogy milyet.
Márkára meg amit jónak látsz. Ezek ipari csapágyak, némelyik ennél jóval nagyobb terhelésnek is megfelel, szóval lehet, hogy sokáig jó a gagyi is. Nekem NBK volt gyárilag, most HCH (elöl 2db 609-2RS, hátul 2db 6001-2RS, szabadonfutó 2db 6901-2RS) van. Utóbbi kínai, "papíron" csúcstechnológia, tapasztalatom nem nagyon van, kb. 500 km-esek...eddig jó.
Ha SKF-et veszel, akkor a legdrágábbat és a legjobbat (svéd acél) kapod - állítólag.
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
Indította
Endroo
, 2006. január 10. 21:34
#33821
Írta 2006. április 19. - 17:24

#33822
Írta 2006. április 19. - 17:04

Köszi Spityu!
Átnéztem, tényleg nem ördöngõsség, de mégis szervízbe viszem, már holnapra be is jelentkeztem...
Kizárólag azért, mert csapágylehúzó alkalmatosság ill. egy két + célszerszám már legalább 10-15 e pénz.
Így töredékébõl megoldom, és még végig is nézem a vakbélmûtétet!
Viszont lövésem sincs melyik fajta csapágyat válasszam, lehetõleg olyat amit egy mintaboltban megkapok, nem kell franciao-ból, vagy tibetbõl októberi szállításra várni.
Átnéztem, tényleg nem ördöngõsség, de mégis szervízbe viszem, már holnapra be is jelentkeztem...
Kizárólag azért, mert csapágylehúzó alkalmatosság ill. egy két + célszerszám már legalább 10-15 e pénz.
Így töredékébõl megoldom, és még végig is nézem a vakbélmûtétet!
Viszont lövésem sincs melyik fajta csapágyat válasszam, lehetõleg olyat amit egy mintaboltban megkapok, nem kell franciao-ból, vagy tibetbõl októberi szállításra várni.
"Van nálad ragtapasz?"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
#33823
Írta 2006. április 19. - 16:03

Ezen http://www.bbinstitute.com/manual.htm az oldalon alul találhatók pdf-ek. A 13-as fejezetet nézd meg (cartridge bearing hubs). Ábrák, leírás a szerszámokról, agyakról, szerelésrõl. 
Pl. így lehet kicserélni: 1. kinyomod a tengelyt, 2. a körmös kihúzót beakasztod a csapágy belsejébe, megfeszíted, majd "rátalpalsz" az agynak ugyanarra az oldalára, 3. elkezded hajtani a kihúzót, ami szép lassan kiszedi a csapágyat.
Megj.: az egyik csapágy mindenképpen akkor jön ki, amikor kiszeded a tengelyt, ugyanis a tengelyen van 1-1 perem a két csapágy mellett, hogy nehogy elmozduljon a csapágyon belül. Ez jól látszódik a 13.4-es ábrán.
A beszerelés nagyjából ennek a fordítottja.
Majd elfelejtettem, a tengelyt sem muszáj kalapálni: egyik oldalt rátalpalsz az agyra, a tengelyen áttolsz egy menetszárat(kivéve ha nem gyorsrögzítõs
) és hasonlóan a csapágyhoz itt is hajtod a cuccost, ami kihúzza az tengelyt, rajta az egyik csapággyal.

Pl. így lehet kicserélni: 1. kinyomod a tengelyt, 2. a körmös kihúzót beakasztod a csapágy belsejébe, megfeszíted, majd "rátalpalsz" az agynak ugyanarra az oldalára, 3. elkezded hajtani a kihúzót, ami szép lassan kiszedi a csapágyat.
Megj.: az egyik csapágy mindenképpen akkor jön ki, amikor kiszeded a tengelyt, ugyanis a tengelyen van 1-1 perem a két csapágy mellett, hogy nehogy elmozduljon a csapágyon belül. Ez jól látszódik a 13.4-es ábrán.
A beszerelés nagyjából ennek a fordítottja.
Majd elfelejtettem, a tengelyt sem muszáj kalapálni: egyik oldalt rátalpalsz az agyra, a tengelyen áttolsz egy menetszárat(kivéve ha nem gyorsrögzítõs

#33824
Írta 2006. április 19. - 15:54

Ezen http://www.bbinstitute.com/manual.htm az oldalon alul találhatók pdf-ek. A 13-as fejezetet nézd meg (cartridge bearing hubs). Ábrák, leírás a szerszámokról, agyakról, szerelésrõl. 
Pl. így lehet kicserélni: 1. kinyomod a tengelyt, 2. a körmös kihúzót beakasztod a csapágy belsejébe, megfeszíted, majd "rátalpalsz" az agynak ugyanarra az oldalára, 3. elkezded hajtani a kihúzót, ami szép lassan kiszedi a csapágyat.
Megj.: az egyik csapágy mindenképpen akkor jön ki, amikor kiszeded a tengelyt, ugyanis a tengelyen van 1-1 perem a két csapágy mellett, hogy nehogy elmozduljon a csapágyon belül. Ez jól látszódik a 13.4-es ábrán.
A beszerelés nagyjából ennek a fordítottja.

Pl. így lehet kicserélni: 1. kinyomod a tengelyt, 2. a körmös kihúzót beakasztod a csapágy belsejébe, megfeszíted, majd "rátalpalsz" az agynak ugyanarra az oldalára, 3. elkezded hajtani a kihúzót, ami szép lassan kiszedi a csapágyat.
Megj.: az egyik csapágy mindenképpen akkor jön ki, amikor kiszeded a tengelyt, ugyanis a tengelyen van 1-1 perem a két csapágy mellett, hogy nehogy elmozduljon a csapágyon belül. Ez jól látszódik a 13.4-es ábrán.
A beszerelés nagyjából ennek a fordítottja.
#33825
Írta 2006. április 19. - 13:52

A csapágy fixen az ágyon belül a tengely, hozzáférni hmmm,
Sehol hézag (még jó hogy), merrõ üssem???
Képet tennék, de nem tudok, mikó hasznáhatokmácsatolmányokat:wallbange ??
Sehol hézag (még jó hogy), merrõ üssem???
Képet tennék, de nem tudok, mikó hasznáhatokmácsatolmányokat:wallbange ??
"Van nálad ragtapasz?"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
#33826
Írta 2006. április 19. - 13:29

#33827
Írta 2006. április 19. - 12:04

Természetesen!
Teljesen mechanikusan, simán szorul rá, mint minden valamire való gördülõcsapágy bárhol az életben.
Az a lényege!!! Vagyis hogy a külsõ és a belsõ felület fixen legyen a tengelyen ill. az ágyon és a golyók kopjanak, ill. belül a csészék. Ha már elforog (tipikusan a tengelyen, a golyók berágódása következtében -> pl. ha sokáig vársz a cserével), az már régen rossz!
A gördülõcsapágy többek között azért lett kitalálva, hogy cseréjével minden olyan legyen mint újan
Neten vannak 2-3 körmös húzók, azzal lehet profin dolgozni, bár ezek eléggé kis átmérõjû csapágyak, amihez nehéz beszerezni, ezért érdemesebb a szevizbe vinni - és akkor mondd nekik hogy karbon
Teljesen mechanikusan, simán szorul rá, mint minden valamire való gördülõcsapágy bárhol az életben.
Az a lényege!!! Vagyis hogy a külsõ és a belsõ felület fixen legyen a tengelyen ill. az ágyon és a golyók kopjanak, ill. belül a csészék. Ha már elforog (tipikusan a tengelyen, a golyók berágódása következtében -> pl. ha sokáig vársz a cserével), az már régen rossz!
A gördülõcsapágy többek között azért lett kitalálva, hogy cseréjével minden olyan legyen mint újan
Neten vannak 2-3 körmös húzók, azzal lehet profin dolgozni, bár ezek eléggé kis átmérõjû csapágyak, amihez nehéz beszerezni, ezért érdemesebb a szevizbe vinni - és akkor mondd nekik hogy karbon

#33828
Írta 2006. április 19. - 11:56

:cegly:
Én is erre vagyok kíváncsi. Mi az ami ott tartja a csapágyat? Látszólag semmi. Hogyan cseréljem? Félek, ha odaadom egy mesternek, zacskóban adja vissza, és azt mondja: bocs. Nem mondta, hogy karbon, így elégett hihi...
Mechanikusan rászorulna a tengelyre úgy, hogy meg sem moccan és ellenáll az erõknek?
Lehet egyáltalán cserélni???
Én is erre vagyok kíváncsi. Mi az ami ott tartja a csapágyat? Látszólag semmi. Hogyan cseréljem? Félek, ha odaadom egy mesternek, zacskóban adja vissza, és azt mondja: bocs. Nem mondta, hogy karbon, így elégett hihi...
Mechanikusan rászorulna a tengelyre úgy, hogy meg sem moccan és ellenáll az erõknek?
Lehet egyáltalán cserélni???
"Van nálad ragtapasz?"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
#33829
Írta 2006. április 19. - 11:56

Alumínium agynál nyugodtan lehet kopogatni, karbonnál legyél óvatos, vagy inkább ne. Nekem alu iparis van: régik kiütve, újak meg behúzva.
De szerintem vidd el egy szervizbe nekik van csapágylehúzójuk és behúzójuk egyaránt (jobb helyeken). Max. 2000 Ft munkaköltségbõl megúszod, összesen természetesen és õk valószínûleg nem 1x csinálják.
Persze ha tudsz le/behúzót szerezni(venni eléggé drága...), abszolut nem nehéz.
Ha a saját erõbõl oldod meg akkor értelemszerûen az agyakra vigyázz, beszerelésnél pedig arra hogy mindig a megfelelõ részén üsd a csapágyat, hogy ne menjen szarrá a golyósor.
De szerintem vidd el egy szervizbe nekik van csapágylehúzójuk és behúzójuk egyaránt (jobb helyeken). Max. 2000 Ft munkaköltségbõl megúszod, összesen természetesen és õk valószínûleg nem 1x csinálják.
Persze ha tudsz le/behúzót szerezni(venni eléggé drága...), abszolut nem nehéz.
Ha a saját erõbõl oldod meg akkor értelemszerûen az agyakra vigyázz, beszerelésnél pedig arra hogy mindig a megfelelõ részén üsd a csapágyat, hogy ne menjen szarrá a golyósor.
#33830
Írta 2006. április 19. - 11:49

:scared: Karbon kereket ütni!? :scared:
"Hogy soha többet ne fordulhasson elõ veled,hogy egy kapcsolatban elfogy a színes ceruzád! ":)
#33831
Írta 2006. április 19. - 11:45

Nem az agytest a karbon, hanem a kerék. Biztosan ismered spinergy revx.
Ugye ott különösen vigyázni kell a küllõk épségére.
Üssem ki??
Ugye ott különösen vigyázni kell a küllõk épségére.
Üssem ki??
"Van nálad ragtapasz?"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
#33832
Írta 2006. április 19. - 11:36

karbon az agytest? mert akkor óvatosan. de igen, iparis agyaknál kb ennyi. a csapágy megszorul a tengelyen illetve az agytest belsõ részén. mondjuk konkrét típus?
#33833
Írta 2006. április 19. - 11:25

Pontosítanád???
Úgy érted a karbon kerékbõl üssem ki a csapágyat, és verjek bele másikat??
Ilyen egyszerûen oldanák meg, semmi kötés?
Úgy érted a karbon kerékbõl üssem ki a csapágyat, és verjek bele másikat??
Ilyen egyszerûen oldanák meg, semmi kötés?
"Van nálad ragtapasz?"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
#33834
Írta 2006. április 19. - 10:37

#33835
Írta 2006. április 19. - 10:34

Nem tudjátok, "ipari" csapágyas agyban lehet cserélni a csapágyat??
Ahogy nézegetem, nem jövök rá, hogyan is van az belegyógyítva, látszólag ugye nem fogja semmi...
Ahogy nézegetem, nem jövök rá, hogyan is van az belegyógyítva, látszólag ugye nem fogja semmi...
"Van nálad ragtapasz?"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
#33836
Írta 2006. április 19. - 08:37

A grammokról: általában a gyári adatok pontatlanok, és nagyjából lefele csalnak, így van a gumiknál is, egy peremes szingónál nagyon szoros lenne a 160 gr., bár a szingóban állítólag létezik 100 gr.-os is. Ettõl függetlenül egy elit Tufo biztos nagyon jó, csak ha egyszer defektes lesz...
#33837
Írta 2006. április 14. - 14:39

#33838
Írta 2006. április 14. - 14:27

Szevasz Druszám! BBB 11fogas váltógörgõk , király,sirály szuper, occsó, tartós,...stb.
Üdv:G.Pityu
Üdv:G.Pityu
#33839
Írta 2006. április 14. - 14:11

Sziasztok!
Campa láncfeszítõmben a görgõk cserésnek tûnnek... már túlzottan kotyog, ill. fogak is már csak nyomokban emlékeztetnek az újra
Kérdésem a következõ lenne: konkrétan tud valaki, hogy hol lehet venni külön javítószettet (lényegében a két görgõt)?
Campa láncfeszítõmben a görgõk cserésnek tûnnek... már túlzottan kotyog, ill. fogak is már csak nyomokban emlékeztetnek az újra

Kérdésem a következõ lenne: konkrétan tud valaki, hogy hol lehet venni külön javítószettet (lényegében a két görgõt)?
#33840
Írta 2006. április 14. - 13:20
