Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34362 hozzászólás a témában

#33821
schnellthomas

schnellthomas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.671 hozzászólás
SKF-et én is csak ajánlani tudom!3 évig görkoriztam és hát a csapágyakat nagyon nem kíméltem.Fõleg a 15ös lépcsõk már elég magassak így az érkezés is "agresszívabb".Sose volt gondom az SKF csapágyakkal!
Mindörökké SKF!
"Hogy soha többet ne fordulhasson elõ veled,hogy egy kapcsolatban elfogy a színes ceruzád! ":)

#33822
johnyiron

johnyiron

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 475 hozzászólás
Akkor ha jól gondolom évi kb 10 e km-el mindíg 36-os átlaggal 20 éves felhasználással eljutok 1% kihasználtságig???:clap:
Kaján vigyor a képemen...
Miért nem csinálnak az edzõkerekeimbe is ilyen agyakat???
"Van nálad ragtapasz?"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"

#33823
PTamás

PTamás

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.695 hozzászólás
Én az SKF-et nyomdaiparból ismerem - apukám révén. Az SKF-nek van egy "csapágylexikona" a rendelhetõ csapágyakról. Cirka 350 oldal!!! És csak jót halottam róla [pl.: egy-egy hajtogatógép vagy cérnafûzõ megy óránkénti 6000 db ívvel (16 oldal), a nap 24 órájában és éveken át].
White Horse

Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! :)_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.

#33824
Spityu

Spityu

    vendég

  • fórumtag
  • 109 hozzászólás
Golyóscsapágyaknál lényegében két dolgot kell figyelembe venni: fordulatszám és terhelés. A fordulatszám (pontosabban a belsõ futófelületek sebessége) azért fontos, mert nem minden zsír bírja kb. 20-30 ezer felett: egyszerûen "kinyomódik". Jelen esetben ez a tényezõ kiesett.
Terhelésnél 3 fajtát: a függõlegest: vagyis mennyivel terheljük; az oldalirányút: kanyarban hat bedõlés függvényében, szvsz itt minimális mértékben.
A 3. fajta terhelés hungaricum, a dinamikus "tûfüggvény" terhelés: egy-egy kátyúba való beletrafálásnál következik be. De ezt sem kell annyira figyelembe venni a küllõk azért sokat csillapítanak, nagyon. Ha mégis átmenne - nem valószínû - akkor a golyók morzsolódásához vezethet.
Szóval a függõleges terhelés a legfontosabb szerintem.

#33825
Vinkler

Vinkler

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 590 hozzászólás

Köszi!
Igaz nem olyan nagy az árbeli különbség, csak felvetõdik bennem, hogy van-e értelme a fullost venni.
Érted, kb 5-6 fordulat/sec mellett használjuk, ezek ipari felhasználásra készültek, gondolom ennek a kb 10x-re kalibrálva.

Nézd!
Az SKF csapágyak a világon minden területen felhasználásra kerülnek. Mivel itt összesen pár ezer forintion megy a töprengés én ajánlom neked azt a 2-3 e forint többletlóvét , hiszen nem tétel, viszont minõségben baromi jó! Amíg az a kerék megy, szerintem többet ki sem kell cserélni.
Én az autóiparból ismerem az SKF-et, és ha egy generátor csapágy elmegy 200 000 km-ert, akkor a kereked is gurulni fog egy darabig!
De te tudod...Feltöltött kép

#33826
johnyiron

johnyiron

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 475 hozzászólás
Köszi!
Igaz nem olyan nagy az árbeli különbség, csak felvetõdik bennem, hogy van-e értelme a fullost venni.
Érted, kb 5-6 fordulat/sec mellett használjuk, ezek ipari felhasználásra készültek, gondolom ennek a kb 10x-re kalibrálva.
"Van nálad ragtapasz?"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"

#33827
Spityu

Spityu

    vendég

  • fórumtag
  • 109 hozzászólás
SKF:
http://www.langor.hu...ekek.php?xvez=8

NKE:
http://www.tranzitco...u/arlistak.html

Körülbelül 2x drágábbak az SKF-ek. Ha jól emlékszem 4E alatt megvolt nekem mind a 6 HCH-ból. SKF kb. 7-8-ba lett volna.

#33828
johnyiron

johnyiron

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 475 hozzászólás
Nekem is NBK van benne.
Mennyit kóstál egy skf??
"Van nálad ragtapasz?"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"

#33829
Spityu

Spityu

    vendég

  • fórumtag
  • 109 hozzászólás
Méret szempontjából adott, hogy milyet.
Márkára meg amit jónak látsz. Ezek ipari csapágyak, némelyik ennél jóval nagyobb terhelésnek is megfelel, szóval lehet, hogy sokáig jó a gagyi is. Nekem NBK volt gyárilag, most HCH (elöl 2db 609-2RS, hátul 2db 6001-2RS, szabadonfutó 2db 6901-2RS) van. Utóbbi kínai, "papíron" csúcstechnológia, tapasztalatom nem nagyon van, kb. 500 km-esek...eddig jó.
Ha SKF-et veszel, akkor a legdrágábbat és a legjobbat (svéd acél) kapod - állítólag.

#33830
johnyiron

johnyiron

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 475 hozzászólás
Köszi Spityu!
Átnéztem, tényleg nem ördöngõsség, de mégis szervízbe viszem, már holnapra be is jelentkeztem...
Kizárólag azért, mert csapágylehúzó alkalmatosság ill. egy két + célszerszám már legalább 10-15 e pénz.
Így töredékébõl megoldom, és még végig is nézem a vakbélmûtétet!
Viszont lövésem sincs melyik fajta csapágyat válasszam, lehetõleg olyat amit egy mintaboltban megkapok, nem kell franciao-ból, vagy tibetbõl októberi szállításra várni.
"Van nálad ragtapasz?"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"

#33831
Spityu

Spityu

    vendég

  • fórumtag
  • 109 hozzászólás
Ezen http://www.bbinstitute.com/manual.htm az oldalon alul találhatók pdf-ek. A 13-as fejezetet nézd meg (cartridge bearing hubs). Ábrák, leírás a szerszámokról, agyakról, szerelésrõl. ;)

Pl. így lehet kicserélni: 1. kinyomod a tengelyt, 2. a körmös kihúzót beakasztod a csapágy belsejébe, megfeszíted, majd "rátalpalsz" az agynak ugyanarra az oldalára, 3. elkezded hajtani a kihúzót, ami szép lassan kiszedi a csapágyat.

Megj.: az egyik csapágy mindenképpen akkor jön ki, amikor kiszeded a tengelyt, ugyanis a tengelyen van 1-1 perem a két csapágy mellett, hogy nehogy elmozduljon a csapágyon belül. Ez jól látszódik a 13.4-es ábrán.

A beszerelés nagyjából ennek a fordítottja.

Majd elfelejtettem, a tengelyt sem muszáj kalapálni: egyik oldalt rátalpalsz az agyra, a tengelyen áttolsz egy menetszárat(kivéve ha nem gyorsrögzítõs :D) és hasonlóan a csapágyhoz itt is hajtod a cuccost, ami kihúzza az tengelyt, rajta az egyik csapággyal.

#33832
Spityu

Spityu

    vendég

  • fórumtag
  • 109 hozzászólás
Ezen http://www.bbinstitute.com/manual.htm az oldalon alul találhatók pdf-ek. A 13-as fejezetet nézd meg (cartridge bearing hubs). Ábrák, leírás a szerszámokról, agyakról, szerelésrõl. ;)

Pl. így lehet kicserélni: 1. kinyomod a tengelyt, 2. a körmös kihúzót beakasztod a csapágy belsejébe, megfeszíted, majd "rátalpalsz" az agynak ugyanarra az oldalára, 3. elkezded hajtani a kihúzót, ami szép lassan kiszedi a csapágyat.

Megj.: az egyik csapágy mindenképpen akkor jön ki, amikor kiszeded a tengelyt, ugyanis a tengelyen van 1-1 perem a két csapágy mellett, hogy nehogy elmozduljon a csapágyon belül. Ez jól látszódik a 13.4-es ábrán.

A beszerelés nagyjából ennek a fordítottja.

#33833
johnyiron

johnyiron

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 475 hozzászólás
A csapágy fixen az ágyon belül a tengely, hozzáférni hmmm,
Sehol hézag (még jó hogy), merrõ üssem???
Képet tennék, de nem tudok, mikó hasznáhatokmácsatolmányokat:wallbange ??
"Van nálad ragtapasz?"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"

#33834
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.030 hozzászólás
spityu mondja a frankót, csak én nem tudok ilyen szépen fogalmazni. :)

#33835
Spityu

Spityu

    vendég

  • fórumtag
  • 109 hozzászólás
Természetesen!
Teljesen mechanikusan, simán szorul rá, mint minden valamire való gördülõcsapágy bárhol az életben.
Az a lényege!!! Vagyis hogy a külsõ és a belsõ felület fixen legyen a tengelyen ill. az ágyon és a golyók kopjanak, ill. belül a csészék. Ha már elforog (tipikusan a tengelyen, a golyók berágódása következtében -> pl. ha sokáig vársz a cserével), az már régen rossz!
A gördülõcsapágy többek között azért lett kitalálva, hogy cseréjével minden olyan legyen mint újan

Neten vannak 2-3 körmös húzók, azzal lehet profin dolgozni, bár ezek eléggé kis átmérõjû csapágyak, amihez nehéz beszerezni, ezért érdemesebb a szevizbe vinni - és akkor mondd nekik hogy karbon :D

#33836
johnyiron

johnyiron

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 475 hozzászólás
:cegly:
Én is erre vagyok kíváncsi. Mi az ami ott tartja a csapágyat? Látszólag semmi. Hogyan cseréljem? Félek, ha odaadom egy mesternek, zacskóban adja vissza, és azt mondja: bocs. Nem mondta, hogy karbon, így elégett hihi...
Mechanikusan rászorulna a tengelyre úgy, hogy meg sem moccan és ellenáll az erõknek?
Lehet egyáltalán cserélni???
"Van nálad ragtapasz?"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"

#33837
Spityu

Spityu

    vendég

  • fórumtag
  • 109 hozzászólás
Alumínium agynál nyugodtan lehet kopogatni, karbonnál legyél óvatos, vagy inkább ne. Nekem alu iparis van: régik kiütve, újak meg behúzva.
De szerintem vidd el egy szervizbe nekik van csapágylehúzójuk és behúzójuk egyaránt (jobb helyeken). Max. 2000 Ft munkaköltségbõl megúszod, összesen természetesen és õk valószínûleg nem 1x csinálják.
Persze ha tudsz le/behúzót szerezni(venni eléggé drága...), abszolut nem nehéz.
Ha a saját erõbõl oldod meg akkor értelemszerûen az agyakra vigyázz, beszerelésnél pedig arra hogy mindig a megfelelõ részén üsd a csapágyat, hogy ne menjen szarrá a golyósor.

#33838
schnellthomas

schnellthomas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.671 hozzászólás
:scared: Karbon kereket ütni!? :scared:
"Hogy soha többet ne fordulhasson elõ veled,hogy egy kapcsolatban elfogy a színes ceruzád! ":)

#33839
johnyiron

johnyiron

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 475 hozzászólás
Nem az agytest a karbon, hanem a kerék. Biztosan ismered spinergy revx.
Ugye ott különösen vigyázni kell a küllõk épségére.
Üssem ki??
"Van nálad ragtapasz?"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"

#33840
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.030 hozzászólás
karbon az agytest? mert akkor óvatosan. de igen, iparis agyaknál kb ennyi. a csapágy megszorul a tengelyen illetve az agytest belsõ részén. mondjuk konkrét típus?