Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#33821
Posted 2006. March 31. - 09:00
Hiába nagyobb az acél rugalmassági modulusa az alumíniuménál, rugalmasság kérdésében nem csak ezt kell figyelembe venni, hanem a geometriai kialakítást is. Ahogy johnyiron írta, az aluvázaknál alkalmatott nagy átmérõjû és kis falvastagságû csövekre nagyobb merevség jön ki. Ha anyagismeret és gyártástechnológia könyvekre hivatkozol, akkor jártas vagy gépészeti kérdésekben, tudsz szilárdsági számítást is csinálni, könnyen ellenõrízheted.
#33822
Posted 2006. March 31. - 08:30
#33823
Posted 2006. March 31. - 07:32
Pont ez a lényege az alu váznak, hogy sokkal merevebb vázat tudnak belõle csinálni. A súlya meg egyáltalán nem biztos, hogy könyebb! Mivel az alu és acél között (mint nyersanyag) nagy a különbség ezért az aluból készült vázakat kisebb falvastagsággal, de nagyobb átmérõjû csövekkel kell készíteni, így lesz szinte "rideg" kemény egy alu váz. Az acél váznál minden egyes pedálfordulatnál az erõd egy részét a váz hajlítgatására fordítod, az alunál nem, viszont 4-5 év alatt elfárad, az acél ötvözetek viszont "soha".
Egy teszt: nekem cateye cyclosimulator görgõm van. Itt az elsõ kerék helyett a villát kell befogatni, a hátsó kerék marad. Most ha 5% hegyre megy az ember (netán még ki is áll a nyeregbõl) az acél váznál megfigyelhetõ a hajtómûnél akár 1-2 cm oldalirányú mozgás, az alu váz meg áll mint a cövek! Éppen ezért nem görgõzök alu vázzal, mert elképzelem mit tennék vele nég-öt hónap alatt télen. Kinnt ez azért nem vészes, mert ott nem ilyen merev a rögzítés, és pl. a kerekek rugalmassága, a gumi gyûrõdése stb. is bekavar.
ÚÚÚh, szájmenésem volt, bocs!
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
#33824
Posted 2006. March 30. - 21:54
#33825
Posted 2006. March 30. - 19:56
Hát ezért kérdeztem!Épp azért jó az acélváz mert lehet javítani!De valóban csak a drága,minõségit érdemes.És csak akkor,ha nem fusiban egy vízvezetékszerelõre bízod!Mivel az acél szívós,rugalmas lehet hogy csak kihuzatni kéne egy karoszérialakatossal.Ha cserélni kell a felsõcsöved a nyeregcsõt az eredeti helyére vissza lehet igazitan mivel nem vas hanem ötvözött acél.A rizikó a forrasztás technológiája és a forrasztóanyag.Nem megfelõ tech. esetén értelemszerüen a hõhatás miatt az anyag kilágyul,elveszti szivósságát,rugalmasságát és tekerés közben valszeg meroggyanna a váz...Szóval csepellel nem érdemes foglalkozni egy moseren már gondolkodnék.És mielött kötözködtök Fémipari anyag és gyártásismseret szakkönyveket ajánlom figyelmetekbe!:-)))
#33826
Posted 2006. March 30. - 13:19
#33827
Posted 2006. March 30. - 08:31
#33828
Posted 2006. March 29. - 20:42
Tényleg nem érdemes cserélni, mert ha megrogyott a felsõ csõ, akkor a nyeregcsövet is elhúzta kicsit, és akkor ott is javítani kell. De milyen váz ez?
nézz végig az aprón : magasan szállnak az árak :bananadan
#33829
Posted 2006. March 29. - 18:34
Tényleg nem érdemes cserélni, mert ha megrogyott a felsõ csõ, akkor a nyeregcsövet is elhúzta kicsit, és akkor ott is javítani kell. De milyen váz ez?Szal akkor csere:(
Egy csúnya esésem után még az a hitem is megingott, hogy mindig a villa a gyengébb és nem a váz...
De azért kösz a véleményt
#33830
Posted 2006. March 29. - 18:27
Mi a baj vele?Nem benned van.
Én se vennék onnan egyszer voltam náluk újpesten. Elég is volt.
#33831
Posted 2006. March 29. - 16:46
Egy csúnya esésem után még az a hitem is megingott, hogy mindig a villa a gyengébb és nem a váz...
De azért kösz a véleményt
-Ott ül a fûben, de akkor sem szívja!
#33832
Posted 2006. March 29. - 16:26
hát nem tudom, onnan nem vennék semmit
lehet, hogy bennem van a hiba :afro:
Nem benned van.
Én se vennék onnan egyszer voltam náluk újpesten. Elég is volt.
#33833
Posted 2006. March 29. - 09:13
de nem érdemes .
yobbféle váázakat is lehet kapni 5-20 ezer Ft közt magánszemélyektõl,, szóval kb. 8000 lenne egy csõcsere szakinál.
#33834
Posted 2006. March 29. - 08:13
Nem érdemes foglalkozni vele. Szaki megoldaná, de az mégis csak egy javított váz, cromor vázat manapság szinte ingyen kapsz.Hali!
Az acélvázam felsõcsöve eléggé meghajolt. Érdekelne a véleményetek, cserés a dolog, vagy van ismerõs szaki aki megoldja?
Még a muffos toldásos megoldásos:)
A váz olyan, mint az izület: ha már egyszer hozzányúlnak...
Mitõl hajlott meg? Zsák krumplival edzel a hegyre??? Véletlen ráejtettél egy tankot???
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
#33835
Posted 2006. March 28. - 22:39
Az acélvázam felsõcsöve eléggé meghajolt. Érdekelne a véleményetek, cserés a dolog, vagy van ismerõs szaki aki megoldja?
Még a muffos toldásos megoldásos:)
-Ott ül a fûben, de akkor sem szívja!
#33836
Posted 2006. March 28. - 21:33
Akkor lecserélem elöl a 42-est 39-esre, aztán majd egy kicsit késõbb hátulra beszerzek egy 25-öst (ugyanis nyáron Tátra, ha minden igaz).
#33837
Posted 2006. March 28. - 21:31
al01! www.matuzmaster.hu nekem jó tapasztalataim vannak róluk,ráadásul két üzletük van!Felújitott használt cuccaik is vannak dögivel!Ja meg szervizük is van.
hát nem tudom, onnan nem vennék semmit
lehet, hogy bennem van a hiba :afro:
#33838
Posted 2006. March 28. - 21:24
#33839
Posted 2006. March 28. - 21:11
#33840
Posted 2006. March 28. - 21:06
Szevasztok!
A hétvégén (a kedves kis Diós árokban) döbbentem rá, hogy nincs megfelelõ áttétem, nem bírtam felvonszolni magam 42-23-al. Szóval valami lightosabbat szeretnék.
Szerintetek elég, ha a 42-es tányért lecserélem 39-esre? Vagy esetleg szoktak/érdemes ennél kisebb tányért használni? Vagy hátul (is) kellene operálnom?
Nekem az egyik brinyómon 42-19 a leglightosabb
szerintem elég a tányért lecserélni, ha le tudod...