Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#33301
Írta 2006. július 07. - 20:48

A kényes alkatrészek installálásánál nyomatékkulcs télleg ajánlott. Vagy ha egy nagyon pici kulcscsal húzod, az is megoldás lehet(a karbon kormányszárhoz adtak egy egész picit, gondolván, azzal nem tudod erõsen meghúzni)
#33302
Írta 2006. július 07. - 13:14

#33303
Írta 2006. július 07. - 13:02

Shimano a fékváltókarod? (gondolom az ha váltásnál behúztad a féket) Akkor jobb ha megszokod. Sok a súly a fékkaron és a rázkódástól mozog.Az elsõ villa-kormány környékérõl valami kotyogó hang hallatszik amikor nem sima az út. Nem tudom mi lehet, mert a kormány és elsõ kerék szerintem a helyén van: ha behúzom az elsõ féket, és tologatom a gépet, semmi lötyögés sehol. Mit kell még nézni ilyenkor, mi lehet ez?
#33304
Írta 2006. július 07. - 11:48

Még egy kérdés: a boltban, ahol az új stucnit vettem, ott be is szerelték. Nyomatékkulcsot használtak. Rákérdeztem a dologra, és erõsen óvtak attól, hogy csak úgy érzésre húzzam meg a csavarokat ezeken az érzékeny, könnyû alkatrészeken. - Errõl mi a véleményetek? Valós a veszély, hogy valami megszakodjon? (Vagy éppenséggel kilazuljon?)
Spéci, kikönnyített alkatrészek esetében ajánlott a nyomatékkulcs használata, hisz a leggagyibb acél csavar is semmi perc alatt kiforgácsolja az alut, pláne ha nem sok menet fogja.
#33305
Írta 2006. július 07. - 11:44

(Amúgy elég jó nagy volt a forgalom már reggel fél hétkor is. De legalább a hétvégén megszokott, üveghangon üvöltõ, õrült motorosok nem ijesztgettek.)
***
Még korában a 12cm-es stucnit kicseréltem 8cm-esre, azután megfordítottam, hogy ne le, hanem fölfelé álljon, valamint a kormányon is billentettem egy picit fölfelé. De még így sem tökéletes a dolog.
Így most már csak 13 cm van a nyereg és a kormány között, és ez majdnem kényelmes. - Kérdés: Egy 190cm-es embernek 60-as váznál szerintetek mi a 'szokásos' nyereg-kormány szintkülönbség?
Ha lent fogom a kormányt, alig érem el a féket: vissza kell billenteni. Ez viszont azt jelenti, hogy még meredekebben fölfelé álló stucni kell. A mostani 7 fokos - létezik ennél meredekebb?
Ha fent, a fékkaron fogom a kormányt, akkor - talán mert elég nagy súly van a kezemen, mert nagyon elõre dõlök - kényelmetlen a fogás, mert nem fér el a tenyerem a fékkar tetején. Másnak van ilyen gondja? Vannak fékkarok különbözõ tenyérszélességekhez? Mit lehet ezzel csinálni?
Még mindig az áttételekhez: ha nagyon akarok, fel tudtam volna menni Dobogókõre úgy, hogy elöl végig a középsõ tányéron van a lánc, de inkább nem erõltettem, inkább pörgettem, szóval (nekem) tényleg kell a 3x10 hátul 27-tel.
Ja, és válasz egy saját korábbi kérdésemre: ha elõl a középsõ tányéron van a lánc, hátul nyugodtan végigválthatom a 10 sebességet

Az elsõ villa-kormány környékérõl valami kotyogó hang hallatszik amikor nem sima az út. Nem tudom mi lehet, mert a kormány és elsõ kerék szerintem a helyén van: ha behúzom az elsõ féket, és tologatom a gépet, semmi lötyögés sehol. Mit kell még nézni ilyenkor, mi lehet ez?
A dolgot még amúgy is szokni kell: lefelé 50-nel gurulva gondoltam rátekerek még egy kicsit. Csakhogy ehhez elöl föl kellett váltani a nagytányérra. Ebbéli kísérletem során sikerült az elsõ féket jól behúznom - szerintem nem sok híja volt, hogy blokkoljon. Szerencsére megúsztam.
Még egy kellemetlen élmény: 50 fölött fogásváltáskor meglehetõsen bizonytalanul éreztem magam a gépen. "Ez ilyen?", és már a felgyorsulás elõtt váltsak fogást, vagy valami nem stimmel?
Még egy kérdés: a boltban, ahol az új stucnit vettem, ott be is szerelték. Nyomatékkulcsot használtak. Rákérdeztem a dologra, és erõsen óvtak attól, hogy csak úgy érzésre húzzam meg a csavarokat ezeken az érzékeny, könnyû alkatrészeken. - Errõl mi a véleményetek? Valós a veszély, hogy valami megszakodjon? (Vagy éppenséggel kilazuljon?)
#33306
Írta 2006. július 07. - 10:20

#33307
Írta 2006. július 07. - 10:17

Szerintem a patronban nem lehet annyira bízni, hogy csak azt vigyünk, akár versenyre is és pumpát nem. Mert mi van ha: éppen nem mûködik a patron, két defekt van, stb...
Azért ne vetítsünk már annyira: mindenkinek van otthon elfekvõ kereke (ami nem 10-20 éves és nem 5-7-es racsni van rajta, ami ugye a mostani drive-ba nem tehetõ be..), meg ugyanmár nem probléma egy Shimano kerékszett csak tartalékként, hiszen mint t-works szerény önbemutatásából tudhatjuk, Mo.-on általánosnak mondható a Dura-ace + MAvic csúcskerékszett használat. Ráadásul mindenkit kisérnek kocsival verseny közben (különben ki adja oda a cserekereket?), persze...
A valóság kicsiny és szerény országunkban inkább az, hoy a legnagyobb amatõrversenyeken is max. 1-2 csapatot kisér 1-1 db. kocsi, meg talán 2-3 embert az áldozatkész szülõ, feleség, barátnõ (de ez nagyon ritka).
#33308
Írta 2006. július 07. - 07:46

(ha képes vagy rá!):wtf:
Egy patron annyiba kerül, mint egy belsõ...
Kerékcsere mindenkinél szóba jöhet: mindenkinek van (?) otthon elfekvõ kereke, még ha sora is... azzal is lehet vész esetén gurulni.
Nekem két outim van, és az elmúlt 13 évben hogy-hogy nem felhalmozódott mellé 11 db kerék :scared: :ubytek:
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
#33309
Írta 2006. július 06. - 23:34

Tud valaki másfélét?
Most egy Sh!mano a550 van fennt, ami ugye max 57mm, és pont hozzáér a gumihoz (1mm sincs), elég bosszantó. Essek neki reszelõvel a furatnak (mert egyébként tök jó kis fék az a550)?
#33310
Írta 2006. július 06. - 22:28

De tényleg van olyan is, ami csak egy csõdarab, egyik végén a szelepre passzol, a másik végén a patronra.
Egy patron 650, a szerkentyû pedig kicsivel 2000 alatt. A cucc bõven befér a mini nyeregtáskába a pótbelsõ mellé.
#33311
Írta 2006. július 06. - 20:19

Nem kukacoskodni akartam, csak közöltem, ha elkezdez a belsõzéssel bajlódni, akkor b@sz6od.
#33312
Írta 2006. július 06. - 18:01

:bananadan hát mire végigolvastam az értekezéseket a levegõ mizériáról... megfájdultak pici szemeim. Ha versenyen vagy, akkor csakis kerékcsere, mer amíg kiveszed a belsõt, berakod az újat, a nap lemegy... Most mindenki mondhatja, hogy gyorsan megcsinálja, jó, oké. Ha a mezõny csak 35-tel megy, egy 3perces!!! belsõcserénél kátyun túl járnak.
Edzésen meg jó a kispumpa. Képzeld, ha mész egy hosszút, akkor nem egy, hanem két belsõt viszel, biztos, ami biztos. Akkor ahoz már 4 patron? pfff Ha 2 cserepatron 1400pénz, azon kaphatnék egy zsák kindertojást. Nem mindegy
Kerékcsere szerintem elég kevés emberenek jön csak szóba hazánkban.
Egy patron meg bõven elég egy gummához. Két patron ára meg nem a világ... De persze kinek mi:D...
"Give me a chance to shine and I'ma blind the world..."
SS Ultimate 2013 YZ0 Flamethrower 2011 Penge 2011.
#33313
Írta 2006. július 06. - 16:16

Na ezazMost egyáltalán mi a kérdés?:confused:

Én pl. azt kérdeztem, lehet e a latex belsõt ragasztani

#33314
Írta 2006. július 06. - 15:51

Edzésen meg jó a kispumpa. Képzeld, ha mész egy hosszút, akkor nem egy, hanem két belsõt viszel, biztos, ami biztos. Akkor ahoz már 4 patron? pfff Ha 2 cserepatron 1400pénz, azon kaphatnék egy zsák kindertojást. Nem mindegy
#33315
Írta 2006. július 06. - 15:15

Patronnal kapcsolatban:
Egy versenyen sajnos használni kényszerültem. De ekkora királyságot régen tapasztaltam. Kb. annyi idõ alatt fedudálta a gummát. hogy azt mondom, hogy öö. Még maradt is benne szsusz, szal meg tudtam nézni, hogy pontosan illeszkedik-e a külsõ, és utána tudtam fújni. Elõtte soha nem használtam, soha nem próbáltam és gyönyörûen mûködött.
Éppen ma vettem csere patront hozzá. Nekem BBB patronos cumóm van, a fej és két patron+egy neoprén koton hozzá bolti áron asszem 3200 Ft. Két cserepatron kisker ára 1400 Ft.
Otthon persze én is állóppumpát használok, de vészmegoldásnak, vagy versenyre sztem kitûnõ választás!
Nem vettem észre, hogy eltûnne belõle a gáz, de ez biztos nem egy hónap alatt következne be, ha bekövetkezik egyáltalán. Az viszont igaz, hogy a csere és fújás után pár nappal visszaengedett a gumma, és állópumpával utána kellett fújni. Szal vészmegoldásnak kitûnõ!
"Give me a chance to shine and I'ma blind the world..."
SS Ultimate 2013 YZ0 Flamethrower 2011 Penge 2011.
#33316
Írta 2006. július 06. - 15:12

No jó, veszek egyet és otthon kipróbálom, azután leírom, hogy sikerült.
#33317
Írta 2006. július 06. - 14:38

CO2 van benne. Igen, ez csak egy vészmegoldás, szóval nem ezzel fújod fel a kereket indulás elõtt...ha meg használtad, miután hazamentél állópumpával lecseréled a gázt.Miért szökne az ilyen módon befújt gáz a kerékbõl??? Mi van benne N2, Co2? Gondolom nem H2 és nem is He. Ha pedig semmi exotikus (miért lenne az?), akkor az sem viselkedik máshogy, mint a levegõ ami túlnyomóan N2 és O2. - (De ha mégis, az sem gond, elég, ha a garázsban álló pumpáig eljutok.)
De amint látom még senki sem próbálta, mindenki csak hallota vkitõl, aki olvasta, amikor...

A kérdés, az hogy milyen pontosan mûködik, mert a gyártók meg a boltosok szépet/jót mondhatnak, de mégis élesben kell ipróbálni.
A patronból nem tûnhet el a gáz, amíg nincs kilukasztva. A fagyás ellen meg adnak hozzá gumiköpenyt., vagy mûanyag tokban van.
#33318
Írta 2006. július 06. - 14:27

***
Úgyhogy finomítom a kérdést: ilyen rendszerû patronos cuccal volt-e valakinek baja? (Pl. idõvel eltûnik a nyomás a patronból, mellémegy, ráfagy, ...?)
***
Miért szökne az ilyen módon befújt gáz a kerékbõl??? Mi van benne N2, Co2? Gondolom nem H2 és nem is He. Ha pedig semmi exotikus (miért lenne az?), akkor az sem viselkedik máshogy, mint a levegõ ami túlnyomóan N2 és O2. - (De ha mégis, az sem gond, elég, ha a garázsban álló pumpáig eljutok.)
#33319
Írta 2006. július 06. - 14:25

#33320
Írta 2006. július 06. - 14:15

Nagyon ügyesen megtaláltad a topik címét, de ez nem változtat azon, hogy nem lesz elég a nyomás (állítólag). Ha utánaküldesz egy második patront, akkor sztem igen, ha csak nem ennyire ereszt az a szar.
Mert hogy a patronnak alighanem a nyomása elég nagy, csak nem jön ki belõle elég levegõ.
Tudod, a monti kerék térfogata 3x akkora mint az oútié, viszont az oútiba 2x kkora nyomás kell. Vazze...
Jóvan-jóvan, de próbálni te sem próbáltad!...meg én se!