Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34354 hozzászólás a témában

#33281
bmafte

bmafte

    vendég

  • fórumtag
  • 81 hozzászólás
Shimano fekvaltokar kotyogasai¸, zorgesei:
- a kis kar csavarja lelazult (kicsit nehez hozzaferni);
- regebbi tipusokon nem volt meg gumigyuru a kis karon, ez gondolom 10-es 105-nel mar van;
- fejnehez mindegyik shimano, ezert alapbol erosebb utesre billen, kottyan egyet a fekvaltokar; (a rugoja is gyenge)
- az elobbi sulyosabb esete: az elso kar holtjateka a rosszul bekotott, tul laza, vagy rossz bowdenhazu bowden miatt vagy tul gyenge, szorulo fek miatt; ekkor mar kisebb utesre is kottyan, inkabb zorombol;
- trivialis zorges: a gyarilag adott valtobowden-hazak, amik lognak a karbol, tul hosszuak, a fejcso elott keresztezik egymast, osszeverodnek es zorognek (lustak voltak meretre vagni).

A jol felrakott es jol karbantartott bowdenezes nagyon lenyeges: le kell szepen koszorulni a bowdenhaz vegeit, rozsdamentes acel, koszorult bowdeneket kell hasznalni stb.
Nekem peldaul a gyarilag a 9-es ultegrahoz adott fekbowdenek korrodalodnak ... a valtobowdenjei viszont nem ...
BMaFTe

#33282
mykonzerv

mykonzerv

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 263 hozzászólás

Campagnolo (~10 éves) bal oldali hajtókarom állandóan meglazul annyira, hogy brutál erõsen recseg. :mad: Van vmi módszer, amivel kajakra meg tudom tépni? Rá kell kalapálni? Eddig nem nagyon mertem.

köszi, parej


ottan a csavarral vagy a menettel lesz a gondo amire csavarod... nekem anno ráhegesztette a hajtókart az autószerelõ a monoblokkra. most asszem szívrohamot kapnék:)
lehet, hogy csak egy új anya kell neked

#33283
parej

parej

    vendég

  • fórumtag
  • 215 hozzászólás
Campagnolo (~10 éves) bal oldali hajtókarom állandóan meglazul annyira, hogy brutál erõsen recseg. :mad: Van vmi módszer, amivel kajakra meg tudom tépni? Rá kell kalapálni? Eddig nem nagyon mertem.

köszi, parej
now I lay me down to sleep
pray the lord my soul to keep

#33284
Spityu

Spityu

    vendég

  • fórumtag
  • 109 hozzászólás
Elölrõl jövõ kotyogás hangok: nemrég nagyrevízióztam mindent ami a kulacstartótól elöbbre található(nem kifejezetten "hangok" miatt, csak úgy). Tolás és eközben a szokásos gyors kormányfordítások miatt szokott valami kotyogni... na aztán a szerelés alkalmával mindent megnéztem, se a kormány, se az elsõ agy csapágyával nem volt gond (villanyak, stucni, karok, minden jó)... Aztán mondom megnézem a bowdeneket: a bandázs alatt elvezetett váltóbowdenek feszes házai voltak a ludasak: kormányzás -90 fokról +90 fokra és vissza -> csitt-csatt a homlokcsövön...

#33285
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.323 hozzászólás

Így van; + a váltókar billentyûje és a fékkar közé egy 3 mm átmérõjû gumibak van téve legalábbis a Centauron. Ma megtaperásztam egy Xenon-t azon mintha nem lett volna... mondjuk annak mûanyag mind a 2 karja. Nem tudom Tiagrán, Során van-e.

Igen a Tiagrán is van vmi gumi-akármi a a váltó-billentyûn...amúgy igaz az, hogy az egész váltó néha zörög hepe-hupán az elõbb említett dolgok miatt.De azért elnézhetõ, egyáltalán nem mondanám kotyogásnak.
Nem lehet az agy? Mert az enyim is szokott kotyogni...mármint nemtudom pontosan mi, csak vmi az elején...de én teszek tá, amit eddig kibírt ez a canga, nem hiszem szétesik alattam ;)
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg

#33286
Spityu

Spityu

    vendég

  • fórumtag
  • 109 hozzászólás

A Campánál meg ez a nehéz váltómechanika az állórészben van benne és maga a mozgó fékkar jóval könnyebb, emiatt a rugó ellenében még egy nagyobb zökkenõben sem tud megmozdulni. Legalábbis én így tudom, de majd valaki kijavít, ha nem igaz.


Így van; + a váltókar billentyûje és a fékkar közé egy 3 mm átmérõjû gumibak van téve legalábbis a Centauron. Ma megtaperásztam egy Xenon-t azon mintha nem lett volna... mondjuk annak mûanyag mind a 2 karja. Nem tudom Tiagrán, Során van-e.

#33287
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.323 hozzászólás

Hát nehezebb mint a Campa, de nem ezért zörög, hanem mert az egész nehéz váltómechanika a fékkar mozgó részében van benne és a tehetetlensége miatt minden zökkenõnél picit meghúzza a fékkarokat. A Campánál meg ez a nehéz váltómechanika az állórészben van benne és maga a mozgó fékkar jóval könnyebb, emiatt a rugó ellenében még egy nagyobb zökkenõben sem tud megmozdulni. Legalábbis én így tudom, de majd valaki kijavít, ha nem igaz. Amikor zörög csak támaszd ki a fékkarokat a kezeddel, hogy ne tudjanak mozogni, mindjárt kiderül ez volt-e.


Az én Tiagrám is zörgött hegymenetben, meg rossz utakon (de inkább csak az egyik)...aztán kiderült azért zörgött, mert az a csavar kezdett kitekeredni, ami a kisváltókart a nagy fékkarhoz rögzíti, és egy szép napon ki is esett és jól megszívtam mert nem tudtam lefele váltani...de gariban megcsinálták.

Amúgy van benne vmi amit Voti írt, mert a Shimanonál tényleg mindent bepakoltak a mozgó alkatrészekbe...
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg

#33288
voti

voti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.179 hozzászólás

Igen, Shimano 105-os. A "sok a súly"-t úgy érted, hogy nehéz a szerkezet?

Hát nehezebb mint a Campa, de nem ezért zörög, hanem mert az egész nehéz váltómechanika a fékkar mozgó részében van benne és a tehetetlensége miatt minden zökkenõnél picit meghúzza a fékkarokat. A Campánál meg ez a nehéz váltómechanika az állórészben van benne és maga a mozgó fékkar jóval könnyebb, emiatt a rugó ellenében még egy nagyobb zökkenõben sem tud megmozdulni. Legalábbis én így tudom, de majd valaki kijavít, ha nem igaz. Amikor zörög csak támaszd ki a fékkarokat a kezeddel, hogy ne tudjanak mozogni, mindjárt kiderül ez volt-e.

#33289
t-works

t-works

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 964 hozzászólás
Tubeless országúti gumi létezik, a Shimano karbonkerekein feszítenek.

A kényes alkatrészek installálásánál nyomatékkulcs télleg ajánlott. Vagy ha egy nagyon pici kulcscsal húzod, az is megoldás lehet(a karbon kormányszárhoz adtak egy egész picit, gondolván, azzal nem tudod erõsen meghúzni)

#33290
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás
Igen, Shimano 105-os. A "sok a súly"-t úgy érted, hogy nehéz a szerkezet?

#33291
voti

voti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.179 hozzászólás

Az elsõ villa-kormány környékérõl valami kotyogó hang hallatszik amikor nem sima az út. Nem tudom mi lehet, mert a kormány és elsõ kerék szerintem a helyén van: ha behúzom az elsõ féket, és tologatom a gépet, semmi lötyögés sehol. Mit kell még nézni ilyenkor, mi lehet ez?

Shimano a fékváltókarod? (gondolom az ha váltásnál behúztad a féket) Akkor jobb ha megszokod. Sok a súly a fékkaron és a rázkódástól mozog.

#33292
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.881 hozzászólás

Még egy kérdés: a boltban, ahol az új stucnit vettem, ott be is szerelték. Nyomatékkulcsot használtak. Rákérdeztem a dologra, és erõsen óvtak attól, hogy csak úgy érzésre húzzam meg a csavarokat ezeken az érzékeny, könnyû alkatrészeken. - Errõl mi a véleményetek? Valós a veszély, hogy valami megszakodjon? (Vagy éppenséggel kilazuljon?)


Spéci, kikönnyített alkatrészek esetében ajánlott a nyomatékkulcs használata, hisz a leggagyibb acél csavar is semmi perc alatt kiforgácsolja az alut, pláne ha nem sok menet fogja.

#33293
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás
No megvolt az elsõ dobogókõi kör. Az eddig legjobb idõm a nehézsúlyú trekking bringámmal 2:09 volt. Most 2:08-at futottam, de úgy, hogy Pomázon két, Budakalászon egy kukáskocsit fogtam ki pont a keskeny szakaszon, ahol jó hosszú kocsisorok alakultak ki, és nem tudtam elõzni, szóval úgy tippelem, ha ezek a dugók nincsnek, akkor 3-5 perccel lettem volna jobb. Vagyis 5-6 perc különbség. Hm. Nem túl sok, jobbra számítottam.

(Amúgy elég jó nagy volt a forgalom már reggel fél hétkor is. De legalább a hétvégén megszokott, üveghangon üvöltõ, õrült motorosok nem ijesztgettek.)

***


Még korában a 12cm-es stucnit kicseréltem 8cm-esre, azután megfordítottam, hogy ne le, hanem fölfelé álljon, valamint a kormányon is billentettem egy picit fölfelé. De még így sem tökéletes a dolog.

Így most már csak 13 cm van a nyereg és a kormány között, és ez majdnem kényelmes. - Kérdés: Egy 190cm-es embernek 60-as váznál szerintetek mi a 'szokásos' nyereg-kormány szintkülönbség?

Ha lent fogom a kormányt, alig érem el a féket: vissza kell billenteni. Ez viszont azt jelenti, hogy még meredekebben fölfelé álló stucni kell. A mostani 7 fokos - létezik ennél meredekebb?

Ha fent, a fékkaron fogom a kormányt, akkor - talán mert elég nagy súly van a kezemen, mert nagyon elõre dõlök - kényelmetlen a fogás, mert nem fér el a tenyerem a fékkar tetején. Másnak van ilyen gondja? Vannak fékkarok különbözõ tenyérszélességekhez? Mit lehet ezzel csinálni?

Még mindig az áttételekhez: ha nagyon akarok, fel tudtam volna menni Dobogókõre úgy, hogy elöl végig a középsõ tányéron van a lánc, de inkább nem erõltettem, inkább pörgettem, szóval (nekem) tényleg kell a 3x10 hátul 27-tel.

Ja, és válasz egy saját korábbi kérdésemre: ha elõl a középsõ tányéron van a lánc, hátul nyugodtan végigválthatom a 10 sebességet :)

Az elsõ villa-kormány környékérõl valami kotyogó hang hallatszik amikor nem sima az út. Nem tudom mi lehet, mert a kormány és elsõ kerék szerintem a helyén van: ha behúzom az elsõ féket, és tologatom a gépet, semmi lötyögés sehol. Mit kell még nézni ilyenkor, mi lehet ez?

A dolgot még amúgy is szokni kell: lefelé 50-nel gurulva gondoltam rátekerek még egy kicsit. Csakhogy ehhez elöl föl kellett váltani a nagytányérra. Ebbéli kísérletem során sikerült az elsõ féket jól behúznom - szerintem nem sok híja volt, hogy blokkoljon. Szerencsére megúsztam.

Még egy kellemetlen élmény: 50 fölött fogásváltáskor meglehetõsen bizonytalanul éreztem magam a gépen. "Ez ilyen?", és már a felgyorsulás elõtt váltsak fogást, vagy valami nem stimmel?

Még egy kérdés: a boltban, ahol az új stucnit vettem, ott be is szerelték. Nyomatékkulcsot használtak. Rákérdeztem a dologra, és erõsen óvtak attól, hogy csak úgy érzésre húzzam meg a csavarokat ezeken az érzékeny, könnyû alkatrészeken. - Errõl mi a véleményetek? Valós a veszély, hogy valami megszakodjon? (Vagy éppenséggel kilazuljon?)

#33294
Olee

Olee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.364 hozzászólás
Országúti tubeless külsõrõl tud valaki? állítólag létezik.

#33295
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
EGy kérdésre: lehet latexes belsõt ragasztani, ugyanúgy, mint normált. De érdemes vinni pótbelsõt is, mert hajlamos annyira kiszakadni (durrdefektnél), hogy kétséges a ragasztás sikere.
Szerintem a patronban nem lehet annyira bízni, hogy csak azt vigyünk, akár versenyre is és pumpát nem. Mert mi van ha: éppen nem mûködik a patron, két defekt van, stb...
Azért ne vetítsünk már annyira: mindenkinek van otthon elfekvõ kereke (ami nem 10-20 éves és nem 5-7-es racsni van rajta, ami ugye a mostani drive-ba nem tehetõ be..), meg ugyanmár nem probléma egy Shimano kerékszett csak tartalékként, hiszen mint t-works szerény önbemutatásából tudhatjuk, Mo.-on általánosnak mondható a Dura-ace + MAvic csúcskerékszett használat. Ráadásul mindenkit kisérnek kocsival verseny közben (különben ki adja oda a cserekereket?), persze...
A valóság kicsiny és szerény országunkban inkább az, hoy a legnagyobb amatõrversenyeken is max. 1-2 csapatot kisér 1-1 db. kocsi, meg talán 2-3 embert az áldozatkész szülõ, feleség, barátnõ (de ez nagyon ritka).

#33296
johnyiron

johnyiron

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 475 hozzászólás
IGEN!
(ha képes vagy rá!):wtf:
Egy patron annyiba kerül, mint egy belsõ...
Kerékcsere mindenkinél szóba jöhet: mindenkinek van (?) otthon elfekvõ kereke, még ha sora is... azzal is lehet vész esetén gurulni.
Nekem két outim van, és az elmúlt 13 évben hogy-hogy nem felhalmozódott mellé 11 db kerék :scared: :ubytek:
"Van nálad ragtapasz?"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"

#33297
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 2.025 hozzászólás
Valami normális súlyú/minõségû, extra hosszú karos (min 58mm) féket keresek, de egyelõre csak egy promaxot találtam, az meg csúnya és nehéz:(

Tud valaki másfélét?
Most egy Sh!mano a550 van fennt, ami ugye max 57mm, és pont hozzáér a gumihoz (1mm sincs), elég bosszantó. Essek neki reszelõvel a furatnak (mert egyébként tök jó kis fék az a550)?
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#33298
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás
Ma megvettem a patronos cuccot. Rosszul irtam ma korábban: igenis van a szerkentyûn egy kis csap; arra szolgál, hogy ne robbanásszerûen fújjuk fel a gumit, hanem szépen folyamatosan.

De tényleg van olyan is, ami csak egy csõdarab, egyik végén a szelepre passzol, a másik végén a patronra.

Egy patron 650, a szerkentyû pedig kicsivel 2000 alatt. A cucc bõven befér a mini nyeregtáskába a pótbelsõ mellé.

#33299
t-works

t-works

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 964 hozzászólás
Jah, igen. Végül is összeraktam egy fullkarbon Specializedet, Dura Ace, Campa Record kincsekkel, meg Ksyrium SL kerékkel, szal a tartalék 550es annyira nem sok. Kinek mi...

Nem kukacoskodni akartam, csak közöltem, ha elkezdez a belsõzéssel bajlódni, akkor b@sz6od.

#33300
Shoshi

Shoshi

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.011 hozzászólás

:bananadan hát mire végigolvastam az értekezéseket a levegõ mizériáról... megfájdultak pici szemeim. Ha versenyen vagy, akkor csakis kerékcsere, mer amíg kiveszed a belsõt, berakod az újat, a nap lemegy... Most mindenki mondhatja, hogy gyorsan megcsinálja, jó, oké. Ha a mezõny csak 35-tel megy, egy 3perces!!! belsõcserénél kátyun túl járnak.
Edzésen meg jó a kispumpa. Képzeld, ha mész egy hosszút, akkor nem egy, hanem két belsõt viszel, biztos, ami biztos. Akkor ahoz már 4 patron? pfff Ha 2 cserepatron 1400pénz, azon kaphatnék egy zsák kindertojást. Nem mindegy


Kerékcsere szerintem elég kevés emberenek jön csak szóba hazánkban.
Egy patron meg bõven elég egy gummához. Két patron ára meg nem a világ... De persze kinek mi:D...

"Give me a chance to shine and I'ma blind the world..."
SS Ultimate 2013 YZ0 Flamethrower 2011 Penge 2011.