Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34354 hozzászólás a témában

#33221
Alonso

Alonso

    vendég

  • fórumtag
  • 58 hozzászólás

Assault SL1 Sun felni a legkönnyebb 405 g.(mármint a könnyen beszerezhetõ felnik közül hazánkban.


Szerintem a 650 mm-es 405 g, nem a 700-as.

#33222
potty

potty

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 378 hozzászólás
Imbuszkulccsal! :-)
Na de komolyan, a gumi markolat alatt találsz egy imbusz csavart, az rögzítí a kormányhoz a bilincset.

#33223
zsola_

zsola_

    vendég

  • fórumtag
  • 206 hozzászólás
Hogyan lehet meghúzni a fékváltókart a kormányhoz rögzítõ csavart ?

#33224
t-works

t-works

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 964 hozzászólás
Nem tejjesen mindegy, hogy milyen nyomatékkal mennek kint, a protour-os profik? Vegyé egy Polart, amin van wattmérõ, oszt kész. Ha meg vázadatok kellenek, 3D-s grafikonnal, akkor a http://www.specializ..._es_roubaix_sl/ a 2007es Roubiax SL-rõl van egy pdf, ott a legjobb vázak fennvannak.

#33225
MrGyulagy

MrGyulagy

    vendég

  • fórumtag
  • 147 hozzászólás
Assault SL1 Sun felni a legkönnyebb 405 g.(mármint a könnyen beszerezhetõ felnik közül hazánkban.
MrGyulagy bármikor,bármit megszerelek

#33226
Spityu

Spityu

    vendég

  • fórumtag
  • 109 hozzászólás
Na de aztán ha jutsz valamire, oszd ám meg velünk! :)
Modellezni is fogod 3D-sen (arra gondolok amikor a test 3D-s képe mindenféle szivárványszínû foltokkal :D van ábrázolva; színek eloszlása a terhelés függvényében)?

#33227
vBalu

vBalu

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 251 hozzászólás
Igen, ilyesmire gondoltam, köszi az infókat
Az SRM oldal komolyan live adat???? :)
beszarok....

#33228
Spityu

Spityu

    vendég

  • fórumtag
  • 109 hozzászólás

... és megvan a pedálozás ereje.


amibõl a középtengely hosszát figyelembe véve lehet okoskodni a vázat érõ erõhatásokat illetõen. :)

#33229
Alonso

Alonso

    vendég

  • fórumtag
  • 58 hozzászólás

A SRM a Touron mer teljesitmenyt, sot nehany televizion, meg a neten eloben is lehet kovetni:

http://www.srmdatase...metry/races.php


Ebbõl minden megvan:
A teljesítménybõl és a sebességbõl meg van az erõ, ami elõre viszi a bringát. Egy átlag kerékméretet feltételezve megvan a hátsó kereket hajtó nyomaték. A sebességbõl és a pedálfordulatból megvan az áttétel, ebbõl megvan a pedál nyomatéka. Ehhez már csak egy hajtókarhossz kell, és megvan a pedálozás ereje.
A mai L’Alpe d’Huez-i befutón ki kell derülni a maximális erõnek! :)

#33230
bmafte

bmafte

    vendég

  • fórumtag
  • 81 hozzászólás
A SRM a Touron mer teljesitmenyt, sot nehany televizion, meg a neten eloben is lehet kovetni:

http://www.srmdatase...metry/races.php
BMaFTe

#33231
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás
Sprintben, hegymenetben sztem 130-150kg; 1300-1500N körül lehet a max., amikor a pedál vízszint körül/alatt van. Elég keményen húzzák felfelé a hátul lévõ pedált fiúk...
Neten tutira van wattban megadott teljesítményadat, de abból erõt számolni bajos.

#33232
vBalu

vBalu

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 251 hozzászólás
Nem igazán az idõfutam menõn van a hangsúly, hanem a max pedálon kifejthetõ erõn. Persze tisztában vagyok az áttételek rejtelmeivel :) Szeretném feltérképezni egy profi szinten használt outi váz max terheléseit. (erõk, nyomatékok...)

#33233
potty

potty

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 378 hozzászólás
A felnibe nekem is rendszeresen bele megy a víz, az nem gáz. Volt olyan hogy egy hét után is vizes volt a belsõ. Csak az agyba ne menjen bele.

#33234
voti

voti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.179 hozzászólás

Nekem Ultegra agyas kerekeim vannak, gyönyörûen gurulnak. A múltkor egy elég rendes vihar kapott el Páty és Zsámbék között, volt, hogy 5-10 cm vízben mentem kilométereket. Utána szétszedtem az agyakat, víznek semmi nyoma nem volt bennük, a racsni-szerkezetben sem. Nem úgy az FSA Mega Exo középrészben, abban ki is kellett cserélnem a két golyóscsapágyat.

Egy ilyen nagy zuhi után egyszer még a felniben is víz volt. Le kellett ereszteni a gumit, hogy ki tudjon folyni.

#33235
Alonso

Alonso

    vendég

  • fórumtag
  • 58 hozzászólás
Ha alu és peremes, akkor a Mavic Open Pro. Elméletileg 425 g, saját mérés szerint 435-436 g.

#33236
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás
Melyik az itthon kapható legkönnyebb felni?

#33237
Spityu

Spityu

    vendég

  • fórumtag
  • 109 hozzászólás
Így van, idõfutamon egyszer megindul, onnantól "csak" lendületben kell tartani, talán a legkevesebb erõt igénylõ módozat. A legnagyobb pedig a pályások sprintjeinél van, úgy alleszusamme.

#33238
Alonso

Alonso

    vendég

  • fórumtag
  • 58 hozzászólás

Hali!
Nem tudjátok véletlenül, h egy kõ keméyn idõfutam bajnok mekkor erõvel tapossa a pedált? (nem hülyülök, számolok:) , newtonban)

Egy kõ kemény idõfutam bajnok idõfutam közben töredék résznyi erõt fejt ki a pedálra, ahhoz képest, amire akár egy amatõr is képes a legkisebb áttételben egy meredek emelkedõn a nyeregbõl kiállva.
Minél nagyobb a sebesség, annál kisebb az erõ a pedálon a.

#33239
Alonso

Alonso

    vendég

  • fórumtag
  • 58 hozzászólás

Igaz nekem 535-ös volt, de Shimano kereket soha többé!!!
Minden esõ után fél deci víz az agyakban.
Racsnit a víz mindig kimossa.
Egy küllõtörés után pedig kiderült itthon nincs hozzá semmilyen alkatrész.
Csapágyazásról meg annyit, hogy a Mavic Cosmossal a szokásos utamon 2km/h-t javítottam.


Nekem Ultegra agyas kerekeim vannak, gyönyörûen gurulnak. A múltkor egy elég rendes vihar kapott el Páty és Zsámbék között, volt, hogy 5-10 cm vízben mentem kilométereket. Utána szétszedtem az agyakat, víznek semmi nyoma nem volt bennük, a racsni-szerkezetben sem. Nem úgy az FSA Mega Exo középrészben, abban ki is kellett cserélnem a két golyóscsapágyat.

#33240
Spityu

Spityu

    vendég

  • fórumtag
  • 109 hozzászólás
Nem, de ez esetleg segíthet: http://www.kreuzotte...lish/espeed.htm
Amúgy durván(eléggé...) 450 W körül, aztán, hogy ebbõl hogy kapsz N-t fogalmam sincs.
P = E * T [W = J * sec]
I = F * s [Nm = N * m]
Jó szórakozást! :pisze:
Hajtókarhosszos témából jött az ötlet? De amúgy ki lehet számolni: ha egy lábbal áll a pedálon (és nem nyomja kézzel lefele magát) akkor testtömeg*9.81 N-nyi erõvel. Értelemszerûen van húzás is, és a kettõ abszolutértékének összege határozza meg a kifejtett erõt.
Majd írd ám le mire jutottál! ;)

Sprintnél a 450W-nak persze a jónéhányszorosa ég el.