Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34338 hozzászólás a témában

#33221
Spityu

Spityu

    vendég

  • fórumtag
  • 109 hozzászólás
Így van, idõfutamon egyszer megindul, onnantól "csak" lendületben kell tartani, talán a legkevesebb erõt igénylõ módozat. A legnagyobb pedig a pályások sprintjeinél van, úgy alleszusamme.

#33222
Alonso

Alonso

    vendég

  • fórumtag
  • 58 hozzászólás

Hali!
Nem tudjátok véletlenül, h egy kõ keméyn idõfutam bajnok mekkor erõvel tapossa a pedált? (nem hülyülök, számolok:) , newtonban)

Egy kõ kemény idõfutam bajnok idõfutam közben töredék résznyi erõt fejt ki a pedálra, ahhoz képest, amire akár egy amatõr is képes a legkisebb áttételben egy meredek emelkedõn a nyeregbõl kiállva.
Minél nagyobb a sebesség, annál kisebb az erõ a pedálon a.

#33223
Alonso

Alonso

    vendég

  • fórumtag
  • 58 hozzászólás

Igaz nekem 535-ös volt, de Shimano kereket soha többé!!!
Minden esõ után fél deci víz az agyakban.
Racsnit a víz mindig kimossa.
Egy küllõtörés után pedig kiderült itthon nincs hozzá semmilyen alkatrész.
Csapágyazásról meg annyit, hogy a Mavic Cosmossal a szokásos utamon 2km/h-t javítottam.


Nekem Ultegra agyas kerekeim vannak, gyönyörûen gurulnak. A múltkor egy elég rendes vihar kapott el Páty és Zsámbék között, volt, hogy 5-10 cm vízben mentem kilométereket. Utána szétszedtem az agyakat, víznek semmi nyoma nem volt bennük, a racsni-szerkezetben sem. Nem úgy az FSA Mega Exo középrészben, abban ki is kellett cserélnem a két golyóscsapágyat.

#33224
Spityu

Spityu

    vendég

  • fórumtag
  • 109 hozzászólás
Nem, de ez esetleg segíthet: http://www.kreuzotte...lish/espeed.htm
Amúgy durván(eléggé...) 450 W körül, aztán, hogy ebbõl hogy kapsz N-t fogalmam sincs.
P = E * T [W = J * sec]
I = F * s [Nm = N * m]
Jó szórakozást! :pisze:
Hajtókarhosszos témából jött az ötlet? De amúgy ki lehet számolni: ha egy lábbal áll a pedálon (és nem nyomja kézzel lefele magát) akkor testtömeg*9.81 N-nyi erõvel. Értelemszerûen van húzás is, és a kettõ abszolutértékének összege határozza meg a kifejtett erõt.
Majd írd ám le mire jutottál! ;)

Sprintnél a 450W-nak persze a jónéhányszorosa ég el.

#33225
vBalu

vBalu

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 251 hozzászólás
Hali!
Nem tudjátok véletlenül, h egy kõ keméyn idõfutam bajnok mekkor erõvel tapossa a pedált? (nem hülyülök, számolok:) , newtonban)

#33226
voti

voti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.179 hozzászólás

Sziasztok!
Érdekelne info a Shimano WH-R550 kerékszettrõl,ha ismeri ill.használja valaki.
Érdemes ebben a szettben gondolkodni 1 Merida Road901(2006)gépre?
Milyen elõnyei vannak a gyári 32küllös AlexDA16felni Sora aggyal szerelt kerékhez képest?35ropi lenne a vadiúj cucc, megéri?
Köszi mindenkinek aki tud segíteni!

Igaz nekem 535-ös volt, de Shimano kereket soha többé!!!
Minden esõ után fél deci víz az agyakban.
Racsnit a víz mindig kimossa.
Egy küllõtörés után pedig kiderült itthon nincs hozzá semmilyen alkatrész.
Csapágyazásról meg annyit, hogy a Mavic Cosmossal a szokásos utamon 2km/h-t javítottam.

#33227
t-works

t-works

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 964 hozzászólás
Jah, 180 :)

Az 550rõl annyit, hogy nem rossz, nem rossz, a légellenállása relatíve kicsi, síkon nagyon baba. Hegyen se rossz, egy picit nehéz, 1.8körül lehet, de annyi baj legyen. Sokan szidják az 550es agyait, de csak be kell állíttatni, ennyi. A merevségével sincs gond. Bár a Mavic kerekek jobban bejönnek, nem lesz vele baj :) 35öt szerintem megér

#33228
KMGyuri

KMGyuri

    vendég

  • fórumtag
  • 49 hozzászólás
Sziasztok!
Érdekelne info a Shimano WH-R550 kerékszettrõl,ha ismeri ill.használja valaki.
Érdemes ebben a szettben gondolkodni 1 Merida Road901(2006)gépre?
Milyen elõnyei vannak a gyári 32küllös AlexDA16felni Sora aggyal szerelt kerékhez képest?35ropi lenne a vadiúj cucc, megéri?
Köszi mindenkinek aki tud segíteni!

#33229
yvorl

yvorl

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.030 hozzászólás
leadod? :)
viccesen hangzik.
ahuh 180?
nayovan akkor marad egelõre polcon aztán egyszer csak lessz megfelelõ bicayom hozzá.
www.parkpre-italy.com www.parkpre.com
http://pix.bikemag.hu/album77
TEL.:30/4108066

#33230
t-works

t-works

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 964 hozzászólás
Figyelj, leadom. A síkvidéki bicajon 172.5ös van, a hegyin 180. Így a jó

#33231
yvorl

yvorl

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.030 hozzászólás
aha ..hm. pedig nem hiszem hogy mindenki 175 cm felett van.
én 174 cm-hez pl. a 170mm a yo ill. ayánlott.

Bár a montimon 175 van de ott kicit máés a tekerés karakterisztikáya..és ott yobb.
amugyse tudya sok ember forgatni ezeket.

Egy válogatott junior o.tis ismerõsön pl. 172.5 el megy és kb. 185-190 cm.
na neki lehet kicsi a 172.5
www.parkpre-italy.com www.parkpre.com
http://pix.bikemag.hu/album77
TEL.:30/4108066

#33232
t-works

t-works

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 964 hozzászólás
Elképzelhetõ. 172.5öst még betesznek, de 70est...

#33233
yvorl

yvorl

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.030 hozzászólás
sziasztok! lenne egy értékbecslõs kérdésem!
van nekem ez:
http://apro.bikemag....ct=21288&cat=59

és azt nem értem hogy nincs rá még érdeklõdõ sem. pedig tudtommal tényleg yó áron adom. vagy a 170mm-es kar hossz túl rövid a nagyközönségnek?
www.parkpre-italy.com www.parkpre.com
http://pix.bikemag.hu/album77
TEL.:30/4108066

#33234
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
Ja-ja, a küllõsfeszesség-beállítás más mint centrírozni (nyelvtanilag helyes a centrírozás). Nagyjából centrírozni még én is tudok :-), állvány nélkül is, a feszességbeállítással nem is szoktam próbálkozni. Ez utóbbi leginkább gyári kerekeknél lenne fontos, mivel egyrészt egyik elõnye az optimális feszességbõl adódik, másrészt mivel kevés küllõjû, a túlhúzás esetén talán jobban elpattanhat, ami után nem biztos hogy az ember haza tud gurulni, mint 32ly-as felnivel.

#33235
Olee

Olee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.364 hozzászólás
A centírozó állványtól teljesen független a küllõfeszesség érzésre való meghatározása.

#33236
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.181 hozzászólás
Centírozó (avagy centrírozó) állványban nem érzésre végzik a niplitekergetést, hanem viszonylag pontos beállítás szerint.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#33237
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
Küllõfeszességmérõ? Hát..., nagyon-nagyon kevés mûhelyben lehet Mo.-on, ha van egyáltalán. Ezt bizony "érzésre" csinálják.

#33238
Spityu

Spityu

    vendég

  • fórumtag
  • 109 hozzászólás

Nem vagyok egy centírozó specialista, de szerintem úgy csinálják, hogy a kereket felteszik egy bakra, amin körbeforog, aztán van egy pöcök, ami a felnihez ér ha jól áll, ha nem ér hozzá, ott a nyolcas és húznak rajta.
Szóval tuti nem szemre csinálják.


Nem hát, ez így van. Ami a mérõeszközöket illeti tudtommal a küllõfeszességet szokás mûszerrel ellenõrizni (már ahol) nehogy elpattanjon terhelésnél. Persze tapasztalt szerelõ szubjektíven is meg tudja ítélni. 8-ast megszüntetni könnyû dolog, illetve a küllõk feszességét a megfelelõ tartományban tartani még könnyebb, de a kettõ együtt... hát az az amit nem tudok :P -> szerviz

#33239
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.323 hozzászólás
Nem vagyok egy centírozó specialista, de szerintem úgy csinálják, hogy a kereket felteszik egy bakra, amin körbeforog, aztán van egy pöcök, ami a felnihez ér ha jól áll, ha nem ér hozzá, ott a nyolcas és húznak rajta.
Szóval tuti nem szemre csinálják.
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg

#33240
_A

_A

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 554 hozzászólás

De én ebbõl indultam ki, és gondoltam a használt 50%-os áron mehet:
http://www.bike-comp...18084bcfd18fbeb


Kiindulási árnak jó,de sztem ezen ár körül tedd ki,csak picit lentebb, és majd szépen lassan csorgatod lefelé az árat. Hátha elviszi valaki;) Azért az 50%os ár ehhez képest elég durva lenne, itthon régi 7es/8as rsx-eket akarnak eladni huszonezer forintokért.

A kerekem küllõi elég furák,ezért kérdeztem, a hátsóhoz spec csillagcsavarhúzó kell... :) Kicsit féltem elvinni egy mérõeszközöket nélkülözõ szakihoz. Tudom a whr-560 nem olyan halálos érték,de azért ne ugorjon már neki bárki, vagy én gondolom rosszul és a centírozáshoz nem is kell mérõeszköz? - Kicsit nehéz elhinnem,hogy valaki megközelítse a gyári állapotot,csupán szemmérték használatával. TI, hogy szoktátok centíroztatni a gyári kerekeiteket?