
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
Indította
Endroo
, 2006. január 10. 21:34
#33181
Írta 2006. augusztus 11. - 14:04

Véletlenül nem szén-dioxid van a patronban? Hogy a csudába robbanna föl akkor?

White Horse
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!!
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!!

#33182
Írta 2006. augusztus 11. - 14:02

Az én patronom a nyeregtáskában mindenféle kupak nélkül leledzik az imbuszkulcsok társaságában.
Lukasztás: mintha szódás szifont töltenél. Csak akkor lukaszd ki ha használni is akarod...feleslegesen ne tekerd rá a "csapot", "fejet" mittoménhogyhívjákot
Nem, nem félek attól, hogy felrobban a patron :furán néz: :mosoly:
Lukasztás: mintha szódás szifont töltenél. Csak akkor lukaszd ki ha használni is akarod...feleslegesen ne tekerd rá a "csapot", "fejet" mittoménhogyhívjákot
Nem, nem félek attól, hogy felrobban a patron :furán néz: :mosoly:
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg
#33183
Írta 2006. augusztus 11. - 13:51

Sziasztok! A patronos alapú pumpához a patront Ti hol tartjátok? Nem féltek attól,hogy esetlegesen felrobban? Vagy csak én gondolom ezt a patronos dolgot veszélyesnek? Végülis szódás szifonba való patront sem láttam még felrobbanni,de az nem is rázkódott valószínûleg annyit,mint ezek a patronok a bicajostáskákban a "jó" magyar utakon... Egy kicsit zavar,hogy semmi kupakot nem találtam,ami méretben passzolna a patronhoz,és jelenleg teljesen fedetlen az egész:S. Mekkora szúróerõ kell ehhez,hogy kilyukadjon? Próbálta már valaki?mert egyre még rá lehet tenni a fejet és remélni,hogy nem nyílik ki a záró rész,bár elég könnyen nyitható dologról van szó...
#33184
Írta 2006. augusztus 10. - 22:22

kössz a választ, megvizsgálom. Amúgy nem vagyok helyesírásból 5ös 
Kókusz vagy dinnye mind1
:cheers:

Kókusz vagy dinnye mind1

#33185
Írta 2006. augusztus 10. - 00:39

Hááát... a kónuszos eleve hangolható, amit fixálni kell, vagyis van két párhuzamos éle, amire rá lehet fogni kulccsal.
Az 'iparis' pedig fix. A csapágy és a villa közé jövõ távtartó pofa (általában) 2-es inbusz-hernyócsavarral rögzül a tengelyre. Ha ilyen csavart/pofát látsz akkor valszeg iparis, ha pedig kulccsal foghatót, akkor valszeg kónuszos.
Mégegy felismerési módszer: két ujjal, a tengelyt lehellet finoman közrefogva forgasd meg -> az iparis esetében a rengeteg por/esõ elleni tömítés miatt jóval nehézkesebb. (2db távtartónál: 1 a tengelynél, 1 az agynál, 2db csapágynál: kívül, belül. Ez összesen 8.)
Az 'iparis' pedig fix. A csapágy és a villa közé jövõ távtartó pofa (általában) 2-es inbusz-hernyócsavarral rögzül a tengelyre. Ha ilyen csavart/pofát látsz akkor valszeg iparis, ha pedig kulccsal foghatót, akkor valszeg kónuszos.
Mégegy felismerési módszer: két ujjal, a tengelyt lehellet finoman közrefogva forgasd meg -> az iparis esetében a rengeteg por/esõ elleni tömítés miatt jóval nehézkesebb. (2db távtartónál: 1 a tengelynél, 1 az agynál, 2db csapágynál: kívül, belül. Ez összesen 8.)
#33186
Írta 2006. augusztus 10. - 00:24

Formula Xero XSR-4 kerekek milyen csapágyazásúak ?
Giant OCR 2-es kerekei ezek
Jah és hogy lehet megállapítani, hogy ipari v. knókuszos ? :chin:
az szerintem kónusz, nem pedig knókusz
de ez is aranyos név:)
viszont válaszolni nem tuok sajna:P
#33187
Írta 2006. augusztus 09. - 19:11

Formula Xero XSR-4 kerekek milyen csapágyazásúak ?
Giant OCR 2-es kerekei ezek
Jah és hogy lehet megállapítani, hogy ipari v. knókuszos ? :chin:
Giant OCR 2-es kerekei ezek

Jah és hogy lehet megállapítani, hogy ipari v. knókuszos ? :chin:
#33188
Írta 2006. augusztus 07. - 14:15

Csak hegymenetben fogom a fékkart, amikor kiállok a nyeregbõl. Ilyenkor tudok váltani, meg gyengén fékezni.Ha az alkarom vízszintesen van és a fékkar felsõ részét fogom, idõfutam szerûen (elõttem szóló írta, hogy akkor az alkarjával támaszkodik a kormány egyenes részén), nemtudok se váltani, se fékezni.
Ha a kormányt felül fogom , mintha monti lenne (nyújtott kar), akkor sem tudok fékezni, se váltani, ált így a legkényelmesebb, szerintem mindenkinek.
Ha a kormányt alsó fogásban fogom, aerodinamikus pozícóban, vagy sprintelésnél, nos hosszú távon az fárasztó, de ilyenkor a leghatékonyabb a fékezés...meg a tekerés.
Tanácsom egyszerû: Fogd a kormányt ahol akarod, és ne törõdj azzal, hogy mindig a féken legyen a kezed. Tök fölösleges! Ha fékezni kell, akkor arra a rövid idõre aló fogás és kész.
Ha kényelmetlen a bicó, vagyis úgy érzed nyújtózkodni kell rajta, akkor vagy merev vagy, vagy a bicó mérete rossz.
Amúgy én pont fordított vagyok, outi után vettem montit. Nos amikor felültem rá azt hittem pici...túl rövidnek éreztem...aztán megszoktam, hogy másmilyen testtarás szükséges.
Ha a kormányt felül fogom , mintha monti lenne (nyújtott kar), akkor sem tudok fékezni, se váltani, ált így a legkényelmesebb, szerintem mindenkinek.
Ha a kormányt alsó fogásban fogom, aerodinamikus pozícóban, vagy sprintelésnél, nos hosszú távon az fárasztó, de ilyenkor a leghatékonyabb a fékezés...meg a tekerés.
Tanácsom egyszerû: Fogd a kormányt ahol akarod, és ne törõdj azzal, hogy mindig a féken legyen a kezed. Tök fölösleges! Ha fékezni kell, akkor arra a rövid idõre aló fogás és kész.
Ha kényelmetlen a bicó, vagyis úgy érzed nyújtózkodni kell rajta, akkor vagy merev vagy, vagy a bicó mérete rossz.
Amúgy én pont fordított vagyok, outi után vettem montit. Nos amikor felültem rá azt hittem pici...túl rövidnek éreztem...aztán megszoktam, hogy másmilyen testtarás szükséges.

Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg
#33189
Írta 2006. augusztus 07. - 13:54

mennyit érhet egy nem éppen mai pár Ambrosio Élite felni, Gipiemme agyakkal?
kell az ilyen valakinek egyáltalán? nem alufelni, de nagyon jó. amilyen utakra tévedek vele néha...ehh...és mégsincs 8-as meg semmi más hiba benne
kell az ilyen valakinek egyáltalán? nem alufelni, de nagyon jó. amilyen utakra tévedek vele néha...ehh...és mégsincs 8-as meg semmi más hiba benne
#33190
Írta 2006. július 27. - 12:51

Mint írtam "ha csak lehet". Amikor nem lehet, akkor majdnem nyújtott karral természetesen. Amikor meg vízszintesen van akkor meg az alkrarom majdhogynem rajt van a kormányon, mivel viszonylag hosszú a fv.kar elejétõl a kanyarig hátrafele a markolat. Azaz ilyenkor nem csak a kézfejemen hanem egy picit a csukló mellett is támaszkodok. Ha a mostaninál mélyebben lenne a kormány, vagy kevésbé lennék hajlékony valószínûleg nem menne.
#33191
Írta 2006. július 27. - 12:35

Igen, mindig van rajtam kesztyû. (Igaz, elég gagyi - bár a múlt héten amikor montival murvás lejtõn buktam, nagyon örültem, hogy rajtam volt 
A stucni már 3cm-rel rövidebb, mint eredetileg, és a fékkar is pár centivel hátrébb jött.
***
Vízszintes alkar? Akkor hogy tudsz rá terhelni? A tricepszed folyamatosan feszül? Vagy derékból tartod a felsõtested súlyát?
Azt gondolnám, az a legjobb, ha a kar majdnem nyújtott, így nem kell egyetlen izomnak sem feszülnie. Ezen belül pedig az lenne a legjobb, ha szinte függõleges lenne (mintha négykézláb állnék), így a legkisebb a terhelés a kézen és a gerincen. (Mert ha ívben van (mint egy boltív), akkor minél nyújtottabb, annál nagyobb erõk lépnek föl, extrém esetben akár a súly többszöröse is.)
Mit gondolok rosszul?

A stucni már 3cm-rel rövidebb, mint eredetileg, és a fékkar is pár centivel hátrébb jött.
***
Vízszintes alkar? Akkor hogy tudsz rá terhelni? A tricepszed folyamatosan feszül? Vagy derékból tartod a felsõtested súlyát?
Azt gondolnám, az a legjobb, ha a kar majdnem nyújtott, így nem kell egyetlen izomnak sem feszülnie. Ezen belül pedig az lenne a legjobb, ha szinte függõleges lenne (mintha négykézláb állnék), így a legkisebb a terhelés a kézen és a gerincen. (Mert ha ívben van (mint egy boltív), akkor minél nyújtottabb, annál nagyobb erõk lépnek föl, extrém esetben akár a súly többszöröse is.)
Mit gondolok rosszul?
#33192
Írta 2006. július 27. - 11:04

Csak a tisztázás kedvéért kérdezem: kesztyû ugye van rajtad? Ha van akkor a nagy nyomás értelemszerûen a nagy terhelésbõl is adódhat, vagy ugye az általad említett kis felületbõl. Ezeken változtass valahogy. Nagyobb felülethez lehet, hogy jobb fogást kell valahogy kitalálnod, jobb fogáshoz meg lehet hogy rövidebb stucni és/vagy másik kesztyû, stb. lesz szükséges.
>>> Ti hogy fogjátok a kormányt?
Lehetõség szerint vízszintes alkarral, fent is lent is, már ami engem illet. Monti után mondjuk meg kell szokni az igaz mind a kormány mind a fv.kar elérését... az elsõ 2-300km-en anno én is azt hittem, hogy ez bizony hosszú nekem, de aztán megszokás után simán jó lett. Sõõõt.
>>> Ti hogy fogjátok a kormányt?
Lehetõség szerint vízszintes alkarral, fent is lent is, már ami engem illet. Monti után mondjuk meg kell szokni az igaz mind a kormány mind a fv.kar elérését... az elsõ 2-300km-en anno én is azt hittem, hogy ez bizony hosszú nekem, de aztán megszokás után simán jó lett. Sõõõt.
#33193
Írta 2006. július 27. - 10:50

A fékkaron fogva a kormányt még nem jutott eszembe, hogy mutatóujjammal fékezzek. Nem is érem el vele a hatékony fékezéshez, csak a kisujj felé esõ ujjaimmal.
#33194
Írta 2006. július 27. - 10:28

Hali,
(Most két hétig kíméltem a magamtól a fórumot, mert nyaralni voltam. Ez idõ alatt az új bringámat sem használtam, mert a hely inkább montizásra alkalmas, csak azt vittem. De tegnap és ma megint fölültem a gépemre, és még mindig nem tökéletes valami…)
Bevittem a gépem szervízbe átnézésre, centírozásra. (Még csak most lett meg az elsõ 100 km.) A szerelõnek is panaszkodtam a túlságosan nyújtott testtartásra, ezért a kormányon kicsit följebb-hátrébb hozta a fékkart. Így már nem kell túlságosan nyújtózkodnom ha a fékkar tetején fogom a kormányt. Viszont ha alul fogom, akkor alig-alig érem el a féket - úgy érzem nem igazán biztonságos. De ez még csak hagyján, legfeljebb vissza tolom… De most jön a kérdés:
Az igazi gondom azt hiszem az, hogy ha felül a fékkaron fogom a kormányt úgy, hogy a mutatóujjam a féken van, hogy bármikor válthassak-fékezhessek (azt hiszem az össz bicajon töltött idõ 75%-ban így fognám), akkor a súlyom jelentõs része a hüvelyk- és mutatóujjam közötti részre terhelõdik, és ami a legrosszabb, ott is egy nagyon kis felületen oszlik el, és ez baromira kényelmetlen. Kényelmes fogások persze vannak a kormányon, de akkor nem érem el a fékkart. Sehogy sem találok olyan fogást, hogy nagy felületen oszoljon el az erõ, és ugyanakkor elérjem a féket is.
Ti hogy fogjátok a kormányt? Másnak is van ilyen problémája? Vagy meg lehet ezt szokni?
(Most két hétig kíméltem a magamtól a fórumot, mert nyaralni voltam. Ez idõ alatt az új bringámat sem használtam, mert a hely inkább montizásra alkalmas, csak azt vittem. De tegnap és ma megint fölültem a gépemre, és még mindig nem tökéletes valami…)
Bevittem a gépem szervízbe átnézésre, centírozásra. (Még csak most lett meg az elsõ 100 km.) A szerelõnek is panaszkodtam a túlságosan nyújtott testtartásra, ezért a kormányon kicsit följebb-hátrébb hozta a fékkart. Így már nem kell túlságosan nyújtózkodnom ha a fékkar tetején fogom a kormányt. Viszont ha alul fogom, akkor alig-alig érem el a féket - úgy érzem nem igazán biztonságos. De ez még csak hagyján, legfeljebb vissza tolom… De most jön a kérdés:
Az igazi gondom azt hiszem az, hogy ha felül a fékkaron fogom a kormányt úgy, hogy a mutatóujjam a féken van, hogy bármikor válthassak-fékezhessek (azt hiszem az össz bicajon töltött idõ 75%-ban így fognám), akkor a súlyom jelentõs része a hüvelyk- és mutatóujjam közötti részre terhelõdik, és ami a legrosszabb, ott is egy nagyon kis felületen oszlik el, és ez baromira kényelmetlen. Kényelmes fogások persze vannak a kormányon, de akkor nem érem el a fékkart. Sehogy sem találok olyan fogást, hogy nagy felületen oszoljon el az erõ, és ugyanakkor elérjem a féket is.
Ti hogy fogjátok a kormányt? Másnak is van ilyen problémája? Vagy meg lehet ezt szokni?
#33195
Írta 2006. július 25. - 13:37

Egyébként meg döntse el Õ
Ezt akartam is mondani: a "megúnás", egyéni, lelki kérdés, motiváció kérdése. Vagyis nem szervi. Zfazek helyesen írta, hogy gond is lehet belõle. Pl. alacsonynövés, de ez csak egy külsõ jel a többi lehetséges külsõ-belsõ rendellenességbõl.
#33196
Írta 2006. július 25. - 12:23

Hát ha láttad volna azt a szlovák kisgyereket, azzal a pici országútival... Jó nem mondom azt, hogy anaerob edzést csináljon Kékesre, de inkább kezdje korábban, és hagyja abba késõbb - ha akarja, de úgy se fogja. Sokkal sokkal több kapu lesz majd nyitva elõtte.
Nemmm mondom azt, edddzzzen. Biciklizzen, ha szeret. Abból baja nem lesz. Egyébként meg döntse el Õ
#33197
Írta 2006. július 24. - 16:24

9 éves kissrác: Szerintem sem szabad túlzásba vinni és mivel triatlonozok, igen is nagyon jó a futás és az úszás a kerékpárhoz. Sok outis panaszkodik, hogy fáj a háta, dereka, könyöke nem bírja. Menjen el triatlonozni, az úszástól hirtelen elmúlik minden. A futóedzések meg nagyon segítik az állóképességet (az úszás is) és sokkal egyszerûbb lemenni futni, mint kerékpározni. Fõleg egy tízéves gyerek esetében a budapesti forgalomban.
A verseny nagyon megerõltetõ a szervezetnek, mert szinte végig max pulzuson megy az ember és egy fejlõdésben lévõ szervezetnek nem annyira ajánlott. Abban a korban az állóképességet kell megszerezni és a technikát, a rajongást, pont úgy ahogy Sipi mondta. Voltam télen a Bringavilágban Zerge elõadásán, õ is azt mondta, hogy a spanyolok 18 éves korig alig versenyeztetik a gyerekeket és ezért is járnak a többiek elõtt. (Na meg jók az orvosok is, mint azt azóta megtudtuk)
A verseny nagyon megerõltetõ a szervezetnek, mert szinte végig max pulzuson megy az ember és egy fejlõdésben lévõ szervezetnek nem annyira ajánlott. Abban a korban az állóképességet kell megszerezni és a technikát, a rajongást, pont úgy ahogy Sipi mondta. Voltam télen a Bringavilágban Zerge elõadásán, õ is azt mondta, hogy a spanyolok 18 éves korig alig versenyeztetik a gyerekeket és ezért is járnak a többiek elõtt. (Na meg jók az orvosok is, mint azt azóta megtudtuk)
#33198
Írta 2006. július 24. - 16:18

GP4000:
Láttam Orfûn Bodrogi gépét: Dura Ace karbon kereke volt Conti Competition szingóval. A honlapomon megtalálhatóak a fényképek.
Feleségemnek GP4000-e van, tényleg nagyon jó. És talán az egyik legfontosabb elem a gumi, nincs annál rosszabb, mint amikor valaki havonta defektel, csúszkál össze- vissza. Én erre költök a legszívesebben többet. Legközelebb magamnak is ilyet veszek, edzõre pedig a GP-t. Ausztriában láttam párat egy Hervisben! de végül nem vettem meg, nem is tudom miért.
Láttam Orfûn Bodrogi gépét: Dura Ace karbon kereke volt Conti Competition szingóval. A honlapomon megtalálhatóak a fényképek.
Feleségemnek GP4000-e van, tényleg nagyon jó. És talán az egyik legfontosabb elem a gumi, nincs annál rosszabb, mint amikor valaki havonta defektel, csúszkál össze- vissza. Én erre költök a legszívesebben többet. Legközelebb magamnak is ilyet veszek, edzõre pedig a GP-t. Ausztriában láttam párat egy Hervisben! de végül nem vettem meg, nem is tudom miért.
#33199
Írta 2006. július 24. - 16:03

Hát ha láttad volna azt a szlovák kisgyereket, azzal a pici országútival... Jó nem mondom azt, hogy anaerob edzést csináljon Kékesre, de inkább kezdje korábban, és hagyja abba késõbb - ha akarja, de úgy se fogja. Sokkal sokkal több kapu lesz majd nyitva elõtte.
#33200
Írta 2006. július 24. - 14:47

Sipi jól is mondja meg nem is (szvsz) azt a 14 éves kort, hogy akkor kezdjen el bringázni. Szerintem ha az elõtt is teker, kedvtelésbõl, az nagyon jó alapja lehet arra, hogy 14-15 évesen átmenjen az egész versenybe, így nem fogja megúnni.
De ha már 5-14 év között többnek tekinti a gyerek mint szórakozást, magyarán edz, akkor bizony könnyebben elõfordulhat, hogy ~20 évesen elfásul. Szerintem.
De ha már 5-14 év között többnek tekinti a gyerek mint szórakozást, magyarán edz, akkor bizony könnyebben elõfordulhat, hogy ~20 évesen elfásul. Szerintem.