Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#33181
Írta 2006. július 05. - 23:51
Sima koponyatöréssel megúsztad volna .
#33182
Írta 2006. július 05. - 23:10
pray the lord my soul to keep
#33183
Írta 2006. július 05. - 22:57
Nekem a bukó tarkórésze repedt meg esés következtében, tehát a fejtetõ rész ép maradt. Gondoltam kukázás elõtt kipróbálom mit bír ki. Magasról ráejtettem <2kg-os kalapácsot a sisak fejtetõi ép részére. Az eredmény: a külsõ burkolat ép maradt (pár karc, repedés semmi), a belsõ hungarocell viszont teljes vastagságában repedt. Következtetésem szerint a fõ védelmet a belsõ hungarocell jelenti, én ezek után inkább kicserélném a repedt sisakot.
Mellesleg eséskor éreztem hogy piszkosul nagy ütést kaptam, de mivel se szédülés, se különösebb fájdalom, ezért folytattam az utat és csak kb 1 óra múlva a következõ megállásnál vettem észre a törést. Jók ezek a sisakok, koponyaalapi törés lehetett volna...
Üdv,
Erke
#33184
Írta 2006. július 05. - 22:13
#33185
Írta 2006. július 05. - 21:21
Például ilyen?Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy létezik olyan országúti kormány, aminek a befogója oversize (a pontos méretet nem biztos de 31,8mm) de a kormány többi része elkeskenyedik 25,8mm esre? Meg a fékváltókaroknak (shimano) szabvány bilincse van, vagy van külön as25,8as meg 31,8as? Köszi a segítséget
http://www.bike-comp...oducts_id=10092
Erre rámegy a fv.kar.
#33186
Írta 2006. július 05. - 19:56
Jahh, egy hajtókar nemigen tud tartósan görbülni. Egész picit hajlonghat alattad, de azt rugalmasan. Azzal nincs is gond. Viszont ha meghal, akkor azt egy reccsenéssel teszi:eek:
Pedál nemigen tud eltörni, legföljebb kiszakad a menet a hajtókarból, de az is csak akkor, ha nincs rendesen becsavarva a pedál.
#33187
Írta 2006. július 05. - 19:49
Nekem is sikerült szert tennem egy outi bicóra. Fondriest váz, Campagnolo alaktrészek. Nemtom a pontos korát, de olyan 10 éves körül lehet. Azt szeretném kérdezni, hogy ezek a hajtókarok milyen nagy súlyt bírnak el? Én speciel 97 kiló vagyok, ami legjobb tudomásom szerint, nem a standard versenysúlya egy átlag outisnak. Nem kell attól tartanom, hogy elgörbül, eltekeredik a hajtókar, ne adj' isten, letörik a pedál? :scared:
köszi, parej
pray the lord my soul to keep
#33188
Írta 2006. július 05. - 18:40
Olyan kérdésem lenne, hogy létezik olyan országúti kormány, aminek a befogója oversize (a pontos méretet nem biztos de 31,8mm) de a kormány többi része elkeskenyedik 25,8mm esre? Meg a fékváltókaroknak (shimano) szabvány bilincse van, vagy van külön as25,8as meg 31,8as? Köszi a segítséget
#33189
Írta 2006. július 05. - 15:41
Enyém MTB-s :icon_roll
#33190
Írta 2006. július 05. - 15:27
#33191
Írta 2006. július 05. - 14:11
#33192
Írta 2006. július 05. - 13:45
A baj az,hogy egri vagyok, és nagyon kevés az esélye,hogy alkalmam nyílna a dolgok kipróbálására. Mégha, elõ is fordulna hogy egy hónap alatt valamelyik boltos lehozza a bukót,az hogy cseréljenek méretre... háát nagyon nagy szerencse kell hozzá.
És õk felelék: - Te vagy létünk alapjának eszkatológiai manifesztációja, a kerigma, amiben interperszonális kapcsolataink legvégsõ értelme tárul fel elõttünk.
És Jézus ismét szóla: - Mi???
#33193
Írta 2006. július 05. - 13:25
#33194
Írta 2006. július 05. - 12:57
Akkor csere... De milyenre? - Nézegettem a bukókat, Cratoni Tremor Tribal tetszik meg a Giro Mira.Szerintem ha a hungarocell van elrepedve az a kisebbik baj, a külsõ résznek az a feladata, hogy ütésnél egyben tartsa a bukót. A belsõ nyeli el az ütés energiáját, ha nem hiányzik belõle, akkor így is mûködik valamennyire. Azért abban egyetértünk, hogy illene lecserélni, bár az enyém is hasonló állapotban van .
Lehet különbség a két bukó képességeiben, mármint 3szoros?! - mert a Cratoni majdnem 3x annyiba kerül, mint a Giro... A másik,ami érdekelne, az a fejméret osztályzás,mert nekem egy a Girohoz hasonló unifit verzió van,de a Cratóniban meg van s-m-l-xl... Ez most gondolom fejkerületre vonatkozhat, de sajnos semmi adatom nincs, hogy hol kezdõdik az L vagy végzõdik az M.
És õk felelék: - Te vagy létünk alapjának eszkatológiai manifesztációja, a kerigma, amiben interperszonális kapcsolataink legvégsõ értelme tárul fel elõttünk.
És Jézus ismét szóla: - Mi???
#33195
Írta 2006. július 05. - 12:33
persze csak bringával ritkán járok arra, mert nappal qrva nagy a forgalom, este meg fosok a kutyáktól......Ismered ezt az emelkedõt?
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#33196
Írta 2006. július 05. - 12:22
190 cm vagyok, 60-as vázat kértem, a stucni 12 cm - alig érem el a kormányt. Ha felül fogom, OK, de ha már a fékkarra fognék, nagyon kell nyújtozkodnom; egy percnél nem bírom tovább.
90 mm körüli stucni azért talán elég lesz... 3 cm csak elég, talán a 2 is.
#33197
Írta 2006. július 05. - 12:12
gratula...
szvsz ha ott felmentél akkor dobogókõre vigyorogva feljutsz....
Ismered ezt az emelkedõt?
#33198
Írta 2006. július 05. - 12:06
Szerintem ha a hungarocell van elrepedve az a kisebbik baj, a külsõ résznek az a feladata, hogy ütésnél egyben tartsa a bukót. A belsõ nyeli el az ütés energiáját, ha nem hiányzik belõle, akkor így is mûködik valamennyire. Azért abban egyetértünk, hogy illene lecserélni, bár az enyém is hasonló állapotban van .A "hungarocell-típusú" indult repedésnek? Az gáz. Én azonnal lecserélném!!! A sisaknak az a része az, ami felfogja az ütést. Ütés hatására az nyomódik össze és fogja fel az erõt. A külsõ kemény rész azért van, hogy a "hungarocell-típusú" részt ne forgácsolja el az idõjárás meg egyebek.
#33199
Írta 2006. július 05. - 11:53
Sziasztok !
Amire még nagyon kíváncsi voltam, az az, hogy milyenek az áttételek. Amikor itt korábban ezt a kérdést földobtam, volt olyan vélemény, hogy a hátul 27-hez nem kell elõl 3 sebesség. A referencia emelkedõm Dobogókõ. Oda még nem jutottam el (ma hajnalban akartam arra tekerni, de nem bírtam fölkelni), viszont a szomszédunkban van egy nagyon durva emelkedõ (a Csillaghegyrõl Ürömre vezetõ út a strand mellett). Nos (nekem) kell a 3x10, hátul 27-tel. Igazából még ez is határeset, ha tudtam volna még váltottam volna. - Az is igaz, hogy ez egy kivételesen durva emelkedõ. - Ugyanitt lefelé (persze nem a legmeredekebb szakaszon) érdekes volt, hogy akármilyen gyorsan száguldottam, még mindig tudtam hajtani
.
gratula...
szvsz ha ott felmentél akkor dobogókõre vigyorogva feljutsz....
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#33200
Írta 2006. július 05. - 11:43
Megjött a bicajom! A Favoritom óta az elsõ országúti gépem. (A Favoritom kb. 15 éve nincs már meg, hülye fejjel elajándékoztam, amikor vettem egy montit. (Amit aztán elloptak.))
Igazából már hétfõn este jött meg, de hétfõ és tegnap éjjel épp csak a lakótelepen tudtam körözni illetve a környéken másztam egy kicsit, ma reggel viszont már ezzel jöttem munkába (14km), szóval megvannak az elsõ benyomások.
A bringa: F.A.T. Road Project Sl 105 - www.fat-cycles.de
Az eltérés az ott leírtakhoz képest: 3x10 sebesség, Mavic Aksium kerekek - ezeket a változásokat én kértem. A kormány, a stucni és a nyeregcsõ nem Ritchey, hanem FSA - mert nem volt éppen Ritchey a raktáron; ezek kicsit drágábbak, kicsit könnyebbek, színben, designban nagyon jól passzolnak, (kérdés és) fölár nélkül adták. A középcsapágy környékén (Innenlagerschale - nem pontosan tudom is az) valami Ultegra lett, ez is fölár nélkül.
A hátsó fogaskoszorú 12-27-es.
Nyerget kifejezetten nem kértem, de egy "hulladék" nyerget mégis adtak, egy Selle Italia Transam XO-t: puha széles fotel. Már útban van az igazi nyergem (Selle San Marco SKN Pro), addig ez is megteszi.
Az egész 850 EUR + 25 EUR szállítás (UPS), és 10 EUR a doboz. - Szerencsére nem most vettem az Eurót
***
A legelsõ benyomás: hihetetlenül könnyû a trekking bicajomhoz képest! Ami kicsit aggasztó: ha a körmömmel megkocogtatom a bazi vastag alsócsövet, olyan a hangja, mintha egy sörösdobozt kocogatnék. Gondolom nagyon kell majd vigyázni rá.
A váltó és a fék álomi finoman mûködnek.
Amire nem igazán számítottam, mert nem hittem az ilyesmikben: egészen másként gyorsulok vele, mint a trekking bringámmal. Mintha a trekkingen egy rugalmas gumikötél ellen dolgoznék. Itt pedig: nyomom -> gyorsul. (Most jut eszembe: mintha valami hasonlót éreztem volna akkor is, amikor az orosz (HVZ/Szputnyik/Fecske) bicajomat 16 évesen (az elsõ saját keresetembõl) Favoritra cseréltem.) Az egész bicaj sokkal keményebb, közvetlenebb érzés.
Az utcánkban az amúgy sima aszalton van egy kis gyûrõdés. Eddig nem is tudtam róla, hogy létezik - úgy látszik a trekking gép "dísz-teleszkópja" mégis jó volt valamire. Most, amikor a sötétben átszáguldottam rajta, majdnem leestem a géprõl ijedtemben.
Amire még nagyon kíváncsi voltam, az az, hogy milyenek az áttételek. Amikor itt korábban ezt a kérdést földobtam, volt olyan vélemény, hogy a hátul 27-hez nem kell elõl 3 sebesség. A referencia emelkedõm Dobogókõ. Oda még nem jutottam el (ma hajnalban akartam arra tekerni, de nem bírtam fölkelni), viszont a szomszédunkban van egy nagyon durva emelkedõ (a Csillaghegyrõl Ürömre vezetõ út a strand mellett). Nos (nekem) kell a 3x10, hátul 27-tel. Igazából még ez is határeset, ha tudtam volna még váltottam volna. - Az is igaz, hogy ez egy kivételesen durva emelkedõ. - Ugyanitt lefelé (persze nem a legmeredekebb szakaszon) érdekes volt, hogy akármilyen gyorsan száguldottam, még mindig tudtam hajtani
Ugyan a 12-27 fogaskoszorún az a nagyobb fogaskerekeknél az áttételek között már viszonylag nagyok az ugrások, a (3x) 8-as trekkingemhez képest éppenséggel sokkal kisebbek (10 fogaskerék!), kellemes, hogy mindig optimális pedálfordulaton tudok menni, ez nagy piros pont.
Elõl a középsõ tányéron hátul simán fölválthatok a legnagyobbra, de ha hátul a legkisebbre váltok (sõt már eggyel elõtte is) valami kis surrogó hang jelentkezik. Még nem tudom mi az, beállítással ki tudom-e küszöbölni. Jó lenne, mert akkor nagyon kényelmes lenne a váltás, csak ritkán kéne használni az elsõ váltót.
Az elsõ kerék hihetetlenül szépen fut. Még a fülemet a villához szorítva sem hallom legcsekélyebb csapágy hangot sem. A centírozás is tökéletes.
A hátsó szabadonfutó hangja kicsit tompa - jobban szeretnék valami élénkebb (nem hangosabb) cirpelést. A hátsó is szépen fut, a küllõk mind egyenletesen feszesek. - Jól tudom, hogy az elsõ 10-20 km után érdemes egy kicsit centírozni, a küllõket kicsit utánhúzni?
Az igazából csak késõbb derül ki, gyorsabb leszek-e ezzel, mint a trekking bicajommal, de az elsõ próba alapján úgy tippelem akár kb. 2 km/ó is lehet a különbség. Sima egyenes szakaszokon szélcsendben eddig 31-32-vel mentem tartósan, ma ugyanott megvolt a 34-35 is. (Tudok kivonni, csak a lelkesedést is kivontam.
Eddig a kellemes benyomások. Sajnos nem minden OK.
190 cm vagyok, 60-as vázat kértem, a stucni 12 cm - alig érem el a kormányt. Ha felül fogom, OK, de ha már a fékkarra fognék, nagyon kell nyújtozkodnom; egy percnél nem bírom tovább. Ehhez képes már nem nagy különbség a kormányt a görbületében, vagy alul fognom. Azt hiszem nem is az a bajom, hogy nagyon elõredõl a felsõtestem (közelít a vízszinteshez), hanem az, hogy a karommal is kifejezetten elõre kell nyújtózkodnom. Azt képzelem, hogy ugyanilyen felsõtest-szögnél, ha a karom meredekebben lenne (közel függõlegesen), akkor jól érezném magam. A nyerget már maximumig elõre húztam. Tegnapelõtt és tegnap este még azt gondoltam, hogy egy darabig próbálom szokni a dolgot, hátha.. De a ma reggeli 14 km után erre semmi esélyt sem látok. Azt hiszem az egyetlen dolog, amit csinálhatok, hogy a stucni rövidebbre cserélem. Az a baj, hogy félek, még egy 8cm-es stucni is túl hosszú lesz… Egy még rövidebb pedig már nagyon hülyén nézne ki, és félek, akkor nagyon idegesen viselkedne a kormányzás.
Jól gondolom, hogy a leggyakoribb korány-fogás a felsõ fékkar-fogás? Azért gondolom, mert ez a középsõ pozíció, nem túl magas, nem túl nyújtott, kéznél van a fék és a váltó is. Ennek a pozíciónak tuti kényelmesnek kell lennie - gondolom én.
A másik probléma, hogy ha felül a fékkaron fogok, akkor ez igazából nem kényelmes a kezemnek, mintha keskenyebb kezûeknek tervezték volna a szerkezetet, nem fér el a tenyerem. - Minden fékkar egyforma?
A felsõ fogással pedig az a bajom, hogy nem biztonságos. Ma szinte végig így jöttem, de a váltáshoz is nyúlkálni kellett, illetve bajban lettem volna, ha hirtelen fékezni kellett volna.
No egyelõre ennyit. Talán holnap reggel sikerül idõben kimásznom az ágyból, és összejön egy Dobogókõ-kör még munka elõtt, és akkor kiderül, fölfelé mennyit számít az a kb. 4.5 kg különbség a régi bicajhoz képes, lefelé pedig a keskeny, kemény gumi, lapos küllõk, döntöttebb testtartás …
***
Még pár szót a vásárlásról (FAT / Cycles4U - a kettõ egy cég). Nos emailben felesleges próbálkozni. Vagy válaszolnak, vagy sem, többnyire nem, ha mégis, akkor is sokára és csak a kérdések felére válaszolnak. Már éppen fül akartam adni a közdelmet, amikor a szomszédom rábeszélt, hogy próbáljam meg telefonon. Mindenki beszélt angolul, és nagyon készséges voltak. Sajnos a szóbeli ígéreteket ("… azonnal küldöm a visszaigazolást… ") is hajlamosak voltak elfelejteni. De miután ráálltam arra, hogy addig zaklatom õket, amíg valami nem történik, akkortól beindultak a dolgok. A pénzt elõre át kellett utalni. Ahogy megkapták a pénzt, aznap összerakták a bicajt, és - mivel nem voltak raktáron katalógus szerinti alkatrészek - rugalmasan, drágább alkatrészeket is beépítettek, és még aznap föl is adták a csomagot. (Ebben persze lehet, hogy már az is benne volt, hogy érezték, sárosak, és hogy én pedig kezdtem idegessé válni amikor kiderült, nincs meg minden a géphez.) Szerdán adták föl a csomagot, hétfõ délben kaptam meg.