Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34354 hozzászólás a témában

#33161
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
Zsola: a fûzött kerekek általában nem erõsebbek, mint a gyáriak, vagyis attól függ mit értesz ezen, ha merevséget semmiképp, ha tartósságot akkor talán, de csak jelentõs súytöbblet (felni és a küllõkre nézve is) esetén. Viszont a gyári kerék merevsége csökken az elsõ centrírtõl (feltételezve, hogy nem gép centrir) , ennek mértéke a szerelõtõl függ -- de így is jobb, mint a fûzötté. A Ksyrium egy szinttel jobb, mint akár egy cxp33 fûzött. 90 kg-val nem ajánlatos igazán könnyû kerékkel menni, pld a Ksyrium ssl sc már túl könnyû lehet, szerintem 1700gr.-os kerékszettömegnél érdemes megállni (pld. Equipe, vagy Bontrager Racelite, vagy Gipiemme-ek).
Nálunk sajnos nem nagyon van agyválaszték, a Shimano, Campán kívül elég esetleges: Bikepositivnek van talán egy könnyebb agya, aztán néhol elõfordul AmClassic/Zoggie (nagyon könnyû, olcsó, de nem túl tartós), és Tune a Probikeban (nagyon jó agy de drága).
Gabor: neked kb. 56 és 58 közötti méret a jó, geometriától és izléstõl függõen. Talán a legideálisabb klasszikus váz esetén az 57-es, mindez 110mm-es stucnival. Nem túl nagy esésszögû slopingos váz (tehát nem egy giant-geometria) esetén 56, 57 vagy L-es méret és kb. 100mm-es stucnival (mert a felsõcsöve hosszabb). Az új számozás esetén (nem az üléscsõ és felsõcsõ találkozásának közepéig, hanem az üléscsõ tetejéig mérik) inkább 58-as a jó. Mindezt tapasztalatból (is) tudom, mert magasságom megegyezik a tiéddel és többféle vázzal is mentem már. Úgy általában 2 méret a tûréshatár, tehát ennyi pontossággal kell belõni a vázméretet. A kereskedõk hajlamosak eliminálni a vázméretet (vedd meg ami neki éppen van a boltban ), de számít, mert a nyereggel/stucnival korrigálás csak egy bizonyos határig jó (1-2cm). A nem megfelelõ vázméret következményei csak idõvel jön ki...

#33162
mykonzerv

mykonzerv

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 263 hozzászólás

Sziasztok
Arra lennék ikváncsik , hogy szerintetek mekkor vázal rendelkezõ bicó való nekem. Ez így persze elég költõi; én 180 cm. magas vagyok és természetesem outi. -ról van szó. Persze számít a stucni, felsõcsõ hossz , de mivel csak használtan tudok venni ezért megközelítõleg kellene tudom a méretet -válogatni ngyon nem tudok-, hogy valyon mi az , ami kicsi vagy már túl nagy.



hello

57 vagy a fölötti már jó neked szerintem. a stucni meg ne legyen túl hosszú, mert nem tudsz teljesen jól támaszkodni ill. az irányítás sem lesz tökéletes.
9-10 cm hosszú az jó lenne neked.

itt nézz szét:
LINK
jobb oldalt ott a ws sizing system
azon belül pedig get fit for road

#33163
mykonzerv

mykonzerv

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 263 hozzászólás

Foggalmam nincs mennyit érhetnek a kerekeid. :( Milyen bicóból vannak?

Grat az Ultegrához! :) Zsír!



köszi:)
ha fékkart cserélek, akkor bandázst is kell cserélni?

a kerekek pedig egy mali teamen vannak.

#33164
Gabor01

Gabor01

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás
Sziasztok
Arra lennék ikváncsik , hogy szerintetek mekkor vázal rendelkezõ bicó való nekem. Ez így persze elég költõi; én 180 cm. magas vagyok és természetesem outi. -ról van szó. Persze számít a stucni, felsõcsõ hossz , de mivel csak használtan tudok venni ezért megközelítõleg kellene tudom a méretet -válogatni ngyon nem tudok-, hogy valyon mi az , ami kicsi vagy már túl nagy.

#33165
zsola_

zsola_

    vendég

  • fórumtag
  • 206 hozzászólás
Sziasztok!
Meddig lehet nyúzni még egy felnit azután hogy lekopott és a biztonsági vájat/jel nem érzékelhetõ rajta ?

Új kereket tervezek fûzetni (elsõdleges a súly, erõsség max. 90kg-ig, másodlagos a tartósság)
Ultegra agynak a maga árkategórájában milyen alternetívái lehetnek ?
Szerintem picit nehéz
Fûzött 32 küllõs Mavic XCP23-33 kerék erõsebb mint egy gyári 24-es (Mavic Ksyrium)?

#33166
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.323 hozzászólás

lesz ultegra fékkarom és egy pár suntour kerekem. nem tudom a pontos típust, de bazi vékony gumi van rajta.

de arra is írhatna már vki vmit, hogy mennyit érhet egy pár ambrosio élite felni gipiemme agyakkal
köfi

Foggalmam nincs mennyit érhetnek a kerekeid. :( Milyen bicóból vannak?

Grat az Ultegrához! :) Zsír!
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg

#33167
mykonzerv

mykonzerv

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 263 hozzászólás
csudajóóó:clap:
lesz ultegra fékkarom és egy pár suntour kerekem. nem tudom a pontos típust, de bazi vékony gumi van rajta.:)

de arra is írhatna már vki vmit, hogy mennyit érhet egy pár ambrosio élite felni gipiemme agyakkal
köfi

#33168
Spityu

Spityu

    vendég

  • fórumtag
  • 109 hozzászólás
Errõl eszembe jut Öveges professzor egyik erõ-ellenerõ kísérlete, amikor egy kifeszített drótra két kampóval rögzített egy szódás patront, majd egy árral(?, ha jól emlékszem) kiszúrta annak nyílását. Hát, egy darabig sz@rakodott ott az "öreg" mire kilövõdött. :)
Persze egy szódásban lehet, hogy kisebb a nyomás, szerintem abból egy doboz sem lenne elég. ^_^

#33169
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.323 hozzászólás

jóvanna, nekem is lehetnek fáradt napjaim

Ha ilyeneket kérdezel én is elfáradok ám! :D:D
Jóvan azért szeretünk és megtartunk :)
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg

#33170
_A

_A

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 554 hozzászólás
jóvanna, nekem is lehetnek fáradt napjaim:D:D:D

#33171
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.323 hozzászólás

Nemtom, gondoltam van benne nyomás,ami kellõ mennyiségû koccolás után szétnéz a nagyvilágban.
A hátizsákom külsõ zsebében akarom hordani, és azon tankodtam, hogy a tûzõ napra és a testhõre és rázkódásra hogyan reagálna... Amikor arra gondoltam,hogy talán nem ott kéne tartani,akkor a nyeregtáska jutott eszembe,abban viszont sok az imbusz és ezért érdekelt, hogy mekkora erõ kell a kilyukasztáshoz. Nomeg, mi történik, ha kinyílik? Csak kinyom egy elég erõteljes léglöketet, és erre az elvben vizhatlan,tehát jól záró táska hogy reagál? Több hülye kérdésem egy darabig ígérem nem lesz...:D

És még a nõkre mondják, hogy nem elég gyakorlatiasak!:wykrzykni
Kedves András, szerintem te túl sok akció filmet nézel! :D Vagy csak hülyítesz minket!

Miért nem robban fel:
1. Tûzoltáskor a tûzoltók sûritett levegõs palackja
2. A benzinkutakon a rekkenõ hõségben és tûzõ napon a probán-bután gázpalackok...pedig azért azok veszélyesebbek, mint a szódás patron.
3. Az összes karambolnál az autók benzintartálya
...meg még sorolhatnám.

És egy patron nem szokott csak úgy kinyílni...pl ha odakerül egy imbuszkulcs és vki véletlanül rávágja a 100-as kalapácsot, akkor van rá némi esély, hogy kiszökik a gáz...de amíg nincs százas kalapács a közelben ... Egy dologot ne tegyél: Ne csavard rá a csatlakozót amíg nem akarod használni!
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg

#33172
_A

_A

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 554 hozzászólás
Nemtom, gondoltam van benne nyomás,ami kellõ mennyiségû koccolás után szétnéz a nagyvilágban.
A hátizsákom külsõ zsebében akarom hordani, és azon tankodtam, hogy a tûzõ napra és a testhõre és rázkódásra hogyan reagálna... Amikor arra gondoltam,hogy talán nem ott kéne tartani,akkor a nyeregtáska jutott eszembe,abban viszont sok az imbusz és ezért érdekelt, hogy mekkora erõ kell a kilyukasztáshoz. Nomeg, mi történik, ha kinyílik? Csak kinyom egy elég erõteljes léglöketet, és erre az elvben vizhatlan,tehát jól záró táska hogy reagál? Több hülye kérdésem egy darabig ígérem nem lesz...:D

#33173
PTamás

PTamás

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.695 hozzászólás
Véletlenül nem szén-dioxid van a patronban? Hogy a csudába robbanna föl akkor? :)
White Horse

Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! :)_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.

#33174
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.323 hozzászólás
Az én patronom a nyeregtáskában mindenféle kupak nélkül leledzik az imbuszkulcsok társaságában.
Lukasztás: mintha szódás szifont töltenél. Csak akkor lukaszd ki ha használni is akarod...feleslegesen ne tekerd rá a "csapot", "fejet" mittoménhogyhívjákot
Nem, nem félek attól, hogy felrobban a patron :furán néz: :mosoly:
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg

#33175
_A

_A

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 554 hozzászólás
Sziasztok! A patronos alapú pumpához a patront Ti hol tartjátok? Nem féltek attól,hogy esetlegesen felrobban? Vagy csak én gondolom ezt a patronos dolgot veszélyesnek? Végülis szódás szifonba való patront sem láttam még felrobbanni,de az nem is rázkódott valószínûleg annyit,mint ezek a patronok a bicajostáskákban a "jó" magyar utakon... Egy kicsit zavar,hogy semmi kupakot nem találtam,ami méretben passzolna a patronhoz,és jelenleg teljesen fedetlen az egész:S. Mekkora szúróerõ kell ehhez,hogy kilyukadjon? Próbálta már valaki?mert egyre még rá lehet tenni a fejet és remélni,hogy nem nyílik ki a záró rész,bár elég könnyen nyitható dologról van szó...

#33176
Coldrock--->NRS

Coldrock--->NRS

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.291 hozzászólás
kössz a választ, megvizsgálom. Amúgy nem vagyok helyesírásból 5ös :D
Kókusz vagy dinnye mind1 :D:cheers:
Nem csak a deszkásoké a világ !
Amíg a Föld kerek,éljenek a rájderek !

Izé


#33177
Spityu

Spityu

    vendég

  • fórumtag
  • 109 hozzászólás
Hááát... a kónuszos eleve hangolható, amit fixálni kell, vagyis van két párhuzamos éle, amire rá lehet fogni kulccsal.
Az 'iparis' pedig fix. A csapágy és a villa közé jövõ távtartó pofa (általában) 2-es inbusz-hernyócsavarral rögzül a tengelyre. Ha ilyen csavart/pofát látsz akkor valszeg iparis, ha pedig kulccsal foghatót, akkor valszeg kónuszos.
Mégegy felismerési módszer: két ujjal, a tengelyt lehellet finoman közrefogva forgasd meg -> az iparis esetében a rengeteg por/esõ elleni tömítés miatt jóval nehézkesebb. (2db távtartónál: 1 a tengelynél, 1 az agynál, 2db csapágynál: kívül, belül. Ez összesen 8.)

#33178
mykonzerv

mykonzerv

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 263 hozzászólás

Formula Xero XSR-4 kerekek milyen csapágyazásúak ?
Giant OCR 2-es kerekei ezek :)
Jah és hogy lehet megállapítani, hogy ipari v. knókuszos ? :chin:


az szerintem kónusz, nem pedig knókusz
de ez is aranyos név:)
viszont válaszolni nem tuok sajna:P

#33179
Coldrock--->NRS

Coldrock--->NRS

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.291 hozzászólás
Formula Xero XSR-4 kerekek milyen csapágyazásúak ?
Giant OCR 2-es kerekei ezek :)
Jah és hogy lehet megállapítani, hogy ipari v. knókuszos ? :chin:
Nem csak a deszkásoké a világ !
Amíg a Föld kerek,éljenek a rájderek !

Izé


#33180
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.323 hozzászólás
Csak hegymenetben fogom a fékkart, amikor kiállok a nyeregbõl. Ilyenkor tudok váltani, meg gyengén fékezni.Ha az alkarom vízszintesen van és a fékkar felsõ részét fogom, idõfutam szerûen (elõttem szóló írta, hogy akkor az alkarjával támaszkodik a kormány egyenes részén), nemtudok se váltani, se fékezni.
Ha a kormányt felül fogom , mintha monti lenne (nyújtott kar), akkor sem tudok fékezni, se váltani, ált így a legkényelmesebb, szerintem mindenkinek.
Ha a kormányt alsó fogásban fogom, aerodinamikus pozícóban, vagy sprintelésnél, nos hosszú távon az fárasztó, de ilyenkor a leghatékonyabb a fékezés...meg a tekerés.

Tanácsom egyszerû: Fogd a kormányt ahol akarod, és ne törõdj azzal, hogy mindig a féken legyen a kezed. Tök fölösleges! Ha fékezni kell, akkor arra a rövid idõre aló fogás és kész.

Ha kényelmetlen a bicó, vagyis úgy érzed nyújtózkodni kell rajta, akkor vagy merev vagy, vagy a bicó mérete rossz.

Amúgy én pont fordított vagyok, outi után vettem montit. Nos amikor felültem rá azt hittem pici...túl rövidnek éreztem...aztán megszoktam, hogy másmilyen testtarás szükséges.;)
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg