Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#33161
Írta 2006. augusztus 15. - 12:22

Nálunk sajnos nem nagyon van agyválaszték, a Shimano, Campán kívül elég esetleges: Bikepositivnek van talán egy könnyebb agya, aztán néhol elõfordul AmClassic/Zoggie (nagyon könnyû, olcsó, de nem túl tartós), és Tune a Probikeban (nagyon jó agy de drága).
Gabor: neked kb. 56 és 58 közötti méret a jó, geometriától és izléstõl függõen. Talán a legideálisabb klasszikus váz esetén az 57-es, mindez 110mm-es stucnival. Nem túl nagy esésszögû slopingos váz (tehát nem egy giant-geometria) esetén 56, 57 vagy L-es méret és kb. 100mm-es stucnival (mert a felsõcsöve hosszabb). Az új számozás esetén (nem az üléscsõ és felsõcsõ találkozásának közepéig, hanem az üléscsõ tetejéig mérik) inkább 58-as a jó. Mindezt tapasztalatból (is) tudom, mert magasságom megegyezik a tiéddel és többféle vázzal is mentem már. Úgy általában 2 méret a tûréshatár, tehát ennyi pontossággal kell belõni a vázméretet. A kereskedõk hajlamosak eliminálni a vázméretet (vedd meg ami neki éppen van a boltban ), de számít, mert a nyereggel/stucnival korrigálás csak egy bizonyos határig jó (1-2cm). A nem megfelelõ vázméret következményei csak idõvel jön ki...
#33162
Írta 2006. augusztus 15. - 12:13

Sziasztok
Arra lennék ikváncsik , hogy szerintetek mekkor vázal rendelkezõ bicó való nekem. Ez így persze elég költõi; én 180 cm. magas vagyok és természetesem outi. -ról van szó. Persze számít a stucni, felsõcsõ hossz , de mivel csak használtan tudok venni ezért megközelítõleg kellene tudom a méretet -válogatni ngyon nem tudok-, hogy valyon mi az , ami kicsi vagy már túl nagy.
hello
57 vagy a fölötti már jó neked szerintem. a stucni meg ne legyen túl hosszú, mert nem tudsz teljesen jól támaszkodni ill. az irányítás sem lesz tökéletes.
9-10 cm hosszú az jó lenne neked.
itt nézz szét:
LINK
jobb oldalt ott a ws sizing system
azon belül pedig get fit for road
#33163
Írta 2006. augusztus 15. - 12:09

Foggalmam nincs mennyit érhetnek a kerekeid.
Milyen bicóból vannak?
Grat az Ultegrához!Zsír!
köszi:)
ha fékkart cserélek, akkor bandázst is kell cserélni?
a kerekek pedig egy mali teamen vannak.
#33164
Írta 2006. augusztus 15. - 08:56

Arra lennék ikváncsik , hogy szerintetek mekkor vázal rendelkezõ bicó való nekem. Ez így persze elég költõi; én 180 cm. magas vagyok és természetesem outi. -ról van szó. Persze számít a stucni, felsõcsõ hossz , de mivel csak használtan tudok venni ezért megközelítõleg kellene tudom a méretet -válogatni ngyon nem tudok-, hogy valyon mi az , ami kicsi vagy már túl nagy.
#33165
Írta 2006. augusztus 15. - 08:18

Meddig lehet nyúzni még egy felnit azután hogy lekopott és a biztonsági vájat/jel nem érzékelhetõ rajta ?
Új kereket tervezek fûzetni (elsõdleges a súly, erõsség max. 90kg-ig, másodlagos a tartósság)
Ultegra agynak a maga árkategórájában milyen alternetívái lehetnek ?
Szerintem picit nehéz
Fûzött 32 küllõs Mavic XCP23-33 kerék erõsebb mint egy gyári 24-es (Mavic Ksyrium)?
#33166
Írta 2006. augusztus 14. - 08:51

Foggalmam nincs mennyit érhetnek a kerekeid.lesz ultegra fékkarom és egy pár suntour kerekem. nem tudom a pontos típust, de bazi vékony gumi van rajta.
de arra is írhatna már vki vmit, hogy mennyit érhet egy pár ambrosio élite felni gipiemme agyakkal
köfi

Grat az Ultegrához!

#33167
Írta 2006. augusztus 14. - 00:27

lesz ultegra fékkarom és egy pár suntour kerekem. nem tudom a pontos típust, de bazi vékony gumi van rajta.

de arra is írhatna már vki vmit, hogy mennyit érhet egy pár ambrosio élite felni gipiemme agyakkal
köfi
#33168
Írta 2006. augusztus 11. - 21:05


Persze egy szódásban lehet, hogy kisebb a nyomás, szerintem abból egy doboz sem lenne elég.

#33169
Írta 2006. augusztus 11. - 19:37

Ha ilyeneket kérdezel én is elfáradok ám!jóvanna, nekem is lehetnek fáradt napjaim

Jóvan azért szeretünk és megtartunk

#33170
Írta 2006. augusztus 11. - 19:30

#33171
Írta 2006. augusztus 11. - 19:13

És még a nõkre mondják, hogy nem elég gyakorlatiasak!:wykrzykniNemtom, gondoltam van benne nyomás,ami kellõ mennyiségû koccolás után szétnéz a nagyvilágban.
A hátizsákom külsõ zsebében akarom hordani, és azon tankodtam, hogy a tûzõ napra és a testhõre és rázkódásra hogyan reagálna... Amikor arra gondoltam,hogy talán nem ott kéne tartani,akkor a nyeregtáska jutott eszembe,abban viszont sok az imbusz és ezért érdekelt, hogy mekkora erõ kell a kilyukasztáshoz. Nomeg, mi történik, ha kinyílik? Csak kinyom egy elég erõteljes léglöketet, és erre az elvben vizhatlan,tehát jól záró táska hogy reagál? Több hülye kérdésem egy darabig ígérem nem lesz...
Kedves András, szerintem te túl sok akció filmet nézel!

Miért nem robban fel:
1. Tûzoltáskor a tûzoltók sûritett levegõs palackja
2. A benzinkutakon a rekkenõ hõségben és tûzõ napon a probán-bután gázpalackok...pedig azért azok veszélyesebbek, mint a szódás patron.
3. Az összes karambolnál az autók benzintartálya
...meg még sorolhatnám.
És egy patron nem szokott csak úgy kinyílni...pl ha odakerül egy imbuszkulcs és vki véletlanül rávágja a 100-as kalapácsot, akkor van rá némi esély, hogy kiszökik a gáz...de amíg nincs százas kalapács a közelben ... Egy dologot ne tegyél: Ne csavard rá a csatlakozót amíg nem akarod használni!
#33172
Írta 2006. augusztus 11. - 17:07

A hátizsákom külsõ zsebében akarom hordani, és azon tankodtam, hogy a tûzõ napra és a testhõre és rázkódásra hogyan reagálna... Amikor arra gondoltam,hogy talán nem ott kéne tartani,akkor a nyeregtáska jutott eszembe,abban viszont sok az imbusz és ezért érdekelt, hogy mekkora erõ kell a kilyukasztáshoz. Nomeg, mi történik, ha kinyílik? Csak kinyom egy elég erõteljes léglöketet, és erre az elvben vizhatlan,tehát jól záró táska hogy reagál? Több hülye kérdésem egy darabig ígérem nem lesz...

#33173
Írta 2006. augusztus 11. - 14:04


Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!!

#33174
Írta 2006. augusztus 11. - 14:02

Lukasztás: mintha szódás szifont töltenél. Csak akkor lukaszd ki ha használni is akarod...feleslegesen ne tekerd rá a "csapot", "fejet" mittoménhogyhívjákot
Nem, nem félek attól, hogy felrobban a patron :furán néz: :mosoly:
#33175
Írta 2006. augusztus 11. - 13:51

#33176
Írta 2006. augusztus 10. - 22:22


Kókusz vagy dinnye mind1

#33177
Írta 2006. augusztus 10. - 00:39

Az 'iparis' pedig fix. A csapágy és a villa közé jövõ távtartó pofa (általában) 2-es inbusz-hernyócsavarral rögzül a tengelyre. Ha ilyen csavart/pofát látsz akkor valszeg iparis, ha pedig kulccsal foghatót, akkor valszeg kónuszos.
Mégegy felismerési módszer: két ujjal, a tengelyt lehellet finoman közrefogva forgasd meg -> az iparis esetében a rengeteg por/esõ elleni tömítés miatt jóval nehézkesebb. (2db távtartónál: 1 a tengelynél, 1 az agynál, 2db csapágynál: kívül, belül. Ez összesen 8.)
#33178
Írta 2006. augusztus 10. - 00:24

Formula Xero XSR-4 kerekek milyen csapágyazásúak ?
Giant OCR 2-es kerekei ezek
Jah és hogy lehet megállapítani, hogy ipari v. knókuszos ? :chin:
az szerintem kónusz, nem pedig knókusz
de ez is aranyos név:)
viszont válaszolni nem tuok sajna:P
#33179
Írta 2006. augusztus 09. - 19:11

Giant OCR 2-es kerekei ezek

Jah és hogy lehet megállapítani, hogy ipari v. knókuszos ? :chin:
#33180
Írta 2006. augusztus 07. - 14:15

Ha a kormányt felül fogom , mintha monti lenne (nyújtott kar), akkor sem tudok fékezni, se váltani, ált így a legkényelmesebb, szerintem mindenkinek.
Ha a kormányt alsó fogásban fogom, aerodinamikus pozícóban, vagy sprintelésnél, nos hosszú távon az fárasztó, de ilyenkor a leghatékonyabb a fékezés...meg a tekerés.
Tanácsom egyszerû: Fogd a kormányt ahol akarod, és ne törõdj azzal, hogy mindig a féken legyen a kezed. Tök fölösleges! Ha fékezni kell, akkor arra a rövid idõre aló fogás és kész.
Ha kényelmetlen a bicó, vagyis úgy érzed nyújtózkodni kell rajta, akkor vagy merev vagy, vagy a bicó mérete rossz.
Amúgy én pont fordított vagyok, outi után vettem montit. Nos amikor felültem rá azt hittem pici...túl rövidnek éreztem...aztán megszoktam, hogy másmilyen testtarás szükséges.
