Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#33161
Írta 2006. augusztus 10. - 00:39
Az 'iparis' pedig fix. A csapágy és a villa közé jövõ távtartó pofa (általában) 2-es inbusz-hernyócsavarral rögzül a tengelyre. Ha ilyen csavart/pofát látsz akkor valszeg iparis, ha pedig kulccsal foghatót, akkor valszeg kónuszos.
Mégegy felismerési módszer: két ujjal, a tengelyt lehellet finoman közrefogva forgasd meg -> az iparis esetében a rengeteg por/esõ elleni tömítés miatt jóval nehézkesebb. (2db távtartónál: 1 a tengelynél, 1 az agynál, 2db csapágynál: kívül, belül. Ez összesen 8.)
#33162
Írta 2006. augusztus 10. - 00:24
Formula Xero XSR-4 kerekek milyen csapágyazásúak ?
Giant OCR 2-es kerekei ezek
Jah és hogy lehet megállapítani, hogy ipari v. knókuszos ? :chin:
az szerintem kónusz, nem pedig knókusz
de ez is aranyos név:)
viszont válaszolni nem tuok sajna:P
#33163
Írta 2006. augusztus 09. - 19:11
Giant OCR 2-es kerekei ezek
Jah és hogy lehet megállapítani, hogy ipari v. knókuszos ? :chin:
#33164
Írta 2006. augusztus 07. - 14:15
Ha a kormányt felül fogom , mintha monti lenne (nyújtott kar), akkor sem tudok fékezni, se váltani, ált így a legkényelmesebb, szerintem mindenkinek.
Ha a kormányt alsó fogásban fogom, aerodinamikus pozícóban, vagy sprintelésnél, nos hosszú távon az fárasztó, de ilyenkor a leghatékonyabb a fékezés...meg a tekerés.
Tanácsom egyszerû: Fogd a kormányt ahol akarod, és ne törõdj azzal, hogy mindig a féken legyen a kezed. Tök fölösleges! Ha fékezni kell, akkor arra a rövid idõre aló fogás és kész.
Ha kényelmetlen a bicó, vagyis úgy érzed nyújtózkodni kell rajta, akkor vagy merev vagy, vagy a bicó mérete rossz.
Amúgy én pont fordított vagyok, outi után vettem montit. Nos amikor felültem rá azt hittem pici...túl rövidnek éreztem...aztán megszoktam, hogy másmilyen testtarás szükséges.
#33165
Írta 2006. augusztus 07. - 13:54
kell az ilyen valakinek egyáltalán? nem alufelni, de nagyon jó. amilyen utakra tévedek vele néha...ehh...és mégsincs 8-as meg semmi más hiba benne
#33166
Írta 2006. július 27. - 12:51
#33167
Írta 2006. július 27. - 12:35
A stucni már 3cm-rel rövidebb, mint eredetileg, és a fékkar is pár centivel hátrébb jött.
***
Vízszintes alkar? Akkor hogy tudsz rá terhelni? A tricepszed folyamatosan feszül? Vagy derékból tartod a felsõtested súlyát?
Azt gondolnám, az a legjobb, ha a kar majdnem nyújtott, így nem kell egyetlen izomnak sem feszülnie. Ezen belül pedig az lenne a legjobb, ha szinte függõleges lenne (mintha négykézláb állnék), így a legkisebb a terhelés a kézen és a gerincen. (Mert ha ívben van (mint egy boltív), akkor minél nyújtottabb, annál nagyobb erõk lépnek föl, extrém esetben akár a súly többszöröse is.)
Mit gondolok rosszul?
#33168
Írta 2006. július 27. - 11:04
>>> Ti hogy fogjátok a kormányt?
Lehetõség szerint vízszintes alkarral, fent is lent is, már ami engem illet. Monti után mondjuk meg kell szokni az igaz mind a kormány mind a fv.kar elérését... az elsõ 2-300km-en anno én is azt hittem, hogy ez bizony hosszú nekem, de aztán megszokás után simán jó lett. Sõõõt.
#33169
Írta 2006. július 27. - 10:50
#33170
Írta 2006. július 27. - 10:28
(Most két hétig kíméltem a magamtól a fórumot, mert nyaralni voltam. Ez idõ alatt az új bringámat sem használtam, mert a hely inkább montizásra alkalmas, csak azt vittem. De tegnap és ma megint fölültem a gépemre, és még mindig nem tökéletes valami…)
Bevittem a gépem szervízbe átnézésre, centírozásra. (Még csak most lett meg az elsõ 100 km.) A szerelõnek is panaszkodtam a túlságosan nyújtott testtartásra, ezért a kormányon kicsit följebb-hátrébb hozta a fékkart. Így már nem kell túlságosan nyújtózkodnom ha a fékkar tetején fogom a kormányt. Viszont ha alul fogom, akkor alig-alig érem el a féket - úgy érzem nem igazán biztonságos. De ez még csak hagyján, legfeljebb vissza tolom… De most jön a kérdés:
Az igazi gondom azt hiszem az, hogy ha felül a fékkaron fogom a kormányt úgy, hogy a mutatóujjam a féken van, hogy bármikor válthassak-fékezhessek (azt hiszem az össz bicajon töltött idõ 75%-ban így fognám), akkor a súlyom jelentõs része a hüvelyk- és mutatóujjam közötti részre terhelõdik, és ami a legrosszabb, ott is egy nagyon kis felületen oszlik el, és ez baromira kényelmetlen. Kényelmes fogások persze vannak a kormányon, de akkor nem érem el a fékkart. Sehogy sem találok olyan fogást, hogy nagy felületen oszoljon el az erõ, és ugyanakkor elérjem a féket is.
Ti hogy fogjátok a kormányt? Másnak is van ilyen problémája? Vagy meg lehet ezt szokni?
#33171
Írta 2006. július 25. - 13:37
Egyébként meg döntse el Õ
Ezt akartam is mondani: a "megúnás", egyéni, lelki kérdés, motiváció kérdése. Vagyis nem szervi. Zfazek helyesen írta, hogy gond is lehet belõle. Pl. alacsonynövés, de ez csak egy külsõ jel a többi lehetséges külsõ-belsõ rendellenességbõl.
#33172
Írta 2006. július 25. - 12:23
Hát ha láttad volna azt a szlovák kisgyereket, azzal a pici országútival... Jó nem mondom azt, hogy anaerob edzést csináljon Kékesre, de inkább kezdje korábban, és hagyja abba késõbb - ha akarja, de úgy se fogja. Sokkal sokkal több kapu lesz majd nyitva elõtte.
Nemmm mondom azt, edddzzzen. Biciklizzen, ha szeret. Abból baja nem lesz. Egyébként meg döntse el Õ
#33173
Írta 2006. július 24. - 16:24
A verseny nagyon megerõltetõ a szervezetnek, mert szinte végig max pulzuson megy az ember és egy fejlõdésben lévõ szervezetnek nem annyira ajánlott. Abban a korban az állóképességet kell megszerezni és a technikát, a rajongást, pont úgy ahogy Sipi mondta. Voltam télen a Bringavilágban Zerge elõadásán, õ is azt mondta, hogy a spanyolok 18 éves korig alig versenyeztetik a gyerekeket és ezért is járnak a többiek elõtt. (Na meg jók az orvosok is, mint azt azóta megtudtuk)
#33174
Írta 2006. július 24. - 16:18
Láttam Orfûn Bodrogi gépét: Dura Ace karbon kereke volt Conti Competition szingóval. A honlapomon megtalálhatóak a fényképek.
Feleségemnek GP4000-e van, tényleg nagyon jó. És talán az egyik legfontosabb elem a gumi, nincs annál rosszabb, mint amikor valaki havonta defektel, csúszkál össze- vissza. Én erre költök a legszívesebben többet. Legközelebb magamnak is ilyet veszek, edzõre pedig a GP-t. Ausztriában láttam párat egy Hervisben! de végül nem vettem meg, nem is tudom miért.
#33175
Írta 2006. július 24. - 16:03
#33176
Írta 2006. július 24. - 14:47
De ha már 5-14 év között többnek tekinti a gyerek mint szórakozást, magyarán edz, akkor bizony könnyebben elõfordulhat, hogy ~20 évesen elfásul. Szerintem.
#33177
Írta 2006. július 24. - 13:25
#33178
Írta 2006. július 24. - 05:41
Ezt nagyon örülök, hogy leírtad! A fiam 6 éves lesz és imád bringázni...Azé tartanak ott, ahol. Ha az anyukák Sipire hallgatnak, hogy 14éves koráig ússzon, meg fusson, utána ráér a versenyzésre... mer kiszeret a bringázásból, meg megúnnya, hát, akkor úgy járnak szegény magyar kispubik, mint én... nem lesz belõlük soha semmi
#33179
Írta 2006. július 24. - 05:21
#33180
Írta 2006. július 23. - 20:32
Anno jó régen én is náluk vettem az outimba valót (csak akkor még 135-öst alakítottak át, még itt a topikban is beszéltünk róla jó régen). A hirdetésükben tisztán 130mm-esnek írják.
Nem tudom mikor alakították át a honlapjukat, de egész pofás lett:
http://www.bicycle.h...ent/view/38/66/