Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34208 hozzászólás a témában

#33141
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.323 hozzászólás

Hát nehezebb mint a Campa, de nem ezért zörög, hanem mert az egész nehéz váltómechanika a fékkar mozgó részében van benne és a tehetetlensége miatt minden zökkenõnél picit meghúzza a fékkarokat. A Campánál meg ez a nehéz váltómechanika az állórészben van benne és maga a mozgó fékkar jóval könnyebb, emiatt a rugó ellenében még egy nagyobb zökkenõben sem tud megmozdulni. Legalábbis én így tudom, de majd valaki kijavít, ha nem igaz. Amikor zörög csak támaszd ki a fékkarokat a kezeddel, hogy ne tudjanak mozogni, mindjárt kiderül ez volt-e.


Az én Tiagrám is zörgött hegymenetben, meg rossz utakon (de inkább csak az egyik)...aztán kiderült azért zörgött, mert az a csavar kezdett kitekeredni, ami a kisváltókart a nagy fékkarhoz rögzíti, és egy szép napon ki is esett és jól megszívtam mert nem tudtam lefele váltani...de gariban megcsinálták.

Amúgy van benne vmi amit Voti írt, mert a Shimanonál tényleg mindent bepakoltak a mozgó alkatrészekbe...
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg

#33142
voti

voti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.179 hozzászólás

Igen, Shimano 105-os. A "sok a súly"-t úgy érted, hogy nehéz a szerkezet?

Hát nehezebb mint a Campa, de nem ezért zörög, hanem mert az egész nehéz váltómechanika a fékkar mozgó részében van benne és a tehetetlensége miatt minden zökkenõnél picit meghúzza a fékkarokat. A Campánál meg ez a nehéz váltómechanika az állórészben van benne és maga a mozgó fékkar jóval könnyebb, emiatt a rugó ellenében még egy nagyobb zökkenõben sem tud megmozdulni. Legalábbis én így tudom, de majd valaki kijavít, ha nem igaz. Amikor zörög csak támaszd ki a fékkarokat a kezeddel, hogy ne tudjanak mozogni, mindjárt kiderül ez volt-e.

#33143
t-works

t-works

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 964 hozzászólás
Tubeless országúti gumi létezik, a Shimano karbonkerekein feszítenek.

A kényes alkatrészek installálásánál nyomatékkulcs télleg ajánlott. Vagy ha egy nagyon pici kulcscsal húzod, az is megoldás lehet(a karbon kormányszárhoz adtak egy egész picit, gondolván, azzal nem tudod erõsen meghúzni)

#33144
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás
Igen, Shimano 105-os. A "sok a súly"-t úgy érted, hogy nehéz a szerkezet?

#33145
voti

voti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.179 hozzászólás

Az elsõ villa-kormány környékérõl valami kotyogó hang hallatszik amikor nem sima az út. Nem tudom mi lehet, mert a kormány és elsõ kerék szerintem a helyén van: ha behúzom az elsõ féket, és tologatom a gépet, semmi lötyögés sehol. Mit kell még nézni ilyenkor, mi lehet ez?

Shimano a fékváltókarod? (gondolom az ha váltásnál behúztad a féket) Akkor jobb ha megszokod. Sok a súly a fékkaron és a rázkódástól mozog.

#33146
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.880 hozzászólás

Még egy kérdés: a boltban, ahol az új stucnit vettem, ott be is szerelték. Nyomatékkulcsot használtak. Rákérdeztem a dologra, és erõsen óvtak attól, hogy csak úgy érzésre húzzam meg a csavarokat ezeken az érzékeny, könnyû alkatrészeken. - Errõl mi a véleményetek? Valós a veszély, hogy valami megszakodjon? (Vagy éppenséggel kilazuljon?)


Spéci, kikönnyített alkatrészek esetében ajánlott a nyomatékkulcs használata, hisz a leggagyibb acél csavar is semmi perc alatt kiforgácsolja az alut, pláne ha nem sok menet fogja.

#33147
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás
No megvolt az elsõ dobogókõi kör. Az eddig legjobb idõm a nehézsúlyú trekking bringámmal 2:09 volt. Most 2:08-at futottam, de úgy, hogy Pomázon két, Budakalászon egy kukáskocsit fogtam ki pont a keskeny szakaszon, ahol jó hosszú kocsisorok alakultak ki, és nem tudtam elõzni, szóval úgy tippelem, ha ezek a dugók nincsnek, akkor 3-5 perccel lettem volna jobb. Vagyis 5-6 perc különbség. Hm. Nem túl sok, jobbra számítottam.

(Amúgy elég jó nagy volt a forgalom már reggel fél hétkor is. De legalább a hétvégén megszokott, üveghangon üvöltõ, õrült motorosok nem ijesztgettek.)

***


Még korában a 12cm-es stucnit kicseréltem 8cm-esre, azután megfordítottam, hogy ne le, hanem fölfelé álljon, valamint a kormányon is billentettem egy picit fölfelé. De még így sem tökéletes a dolog.

Így most már csak 13 cm van a nyereg és a kormány között, és ez majdnem kényelmes. - Kérdés: Egy 190cm-es embernek 60-as váznál szerintetek mi a 'szokásos' nyereg-kormány szintkülönbség?

Ha lent fogom a kormányt, alig érem el a féket: vissza kell billenteni. Ez viszont azt jelenti, hogy még meredekebben fölfelé álló stucni kell. A mostani 7 fokos - létezik ennél meredekebb?

Ha fent, a fékkaron fogom a kormányt, akkor - talán mert elég nagy súly van a kezemen, mert nagyon elõre dõlök - kényelmetlen a fogás, mert nem fér el a tenyerem a fékkar tetején. Másnak van ilyen gondja? Vannak fékkarok különbözõ tenyérszélességekhez? Mit lehet ezzel csinálni?

Még mindig az áttételekhez: ha nagyon akarok, fel tudtam volna menni Dobogókõre úgy, hogy elöl végig a középsõ tányéron van a lánc, de inkább nem erõltettem, inkább pörgettem, szóval (nekem) tényleg kell a 3x10 hátul 27-tel.

Ja, és válasz egy saját korábbi kérdésemre: ha elõl a középsõ tányéron van a lánc, hátul nyugodtan végigválthatom a 10 sebességet :)

Az elsõ villa-kormány környékérõl valami kotyogó hang hallatszik amikor nem sima az út. Nem tudom mi lehet, mert a kormány és elsõ kerék szerintem a helyén van: ha behúzom az elsõ féket, és tologatom a gépet, semmi lötyögés sehol. Mit kell még nézni ilyenkor, mi lehet ez?

A dolgot még amúgy is szokni kell: lefelé 50-nel gurulva gondoltam rátekerek még egy kicsit. Csakhogy ehhez elöl föl kellett váltani a nagytányérra. Ebbéli kísérletem során sikerült az elsõ féket jól behúznom - szerintem nem sok híja volt, hogy blokkoljon. Szerencsére megúsztam.

Még egy kellemetlen élmény: 50 fölött fogásváltáskor meglehetõsen bizonytalanul éreztem magam a gépen. "Ez ilyen?", és már a felgyorsulás elõtt váltsak fogást, vagy valami nem stimmel?

Még egy kérdés: a boltban, ahol az új stucnit vettem, ott be is szerelték. Nyomatékkulcsot használtak. Rákérdeztem a dologra, és erõsen óvtak attól, hogy csak úgy érzésre húzzam meg a csavarokat ezeken az érzékeny, könnyû alkatrészeken. - Errõl mi a véleményetek? Valós a veszély, hogy valami megszakodjon? (Vagy éppenséggel kilazuljon?)

#33148
Olee

Olee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.364 hozzászólás
Országúti tubeless külsõrõl tud valaki? állítólag létezik.

#33149
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
EGy kérdésre: lehet latexes belsõt ragasztani, ugyanúgy, mint normált. De érdemes vinni pótbelsõt is, mert hajlamos annyira kiszakadni (durrdefektnél), hogy kétséges a ragasztás sikere.
Szerintem a patronban nem lehet annyira bízni, hogy csak azt vigyünk, akár versenyre is és pumpát nem. Mert mi van ha: éppen nem mûködik a patron, két defekt van, stb...
Azért ne vetítsünk már annyira: mindenkinek van otthon elfekvõ kereke (ami nem 10-20 éves és nem 5-7-es racsni van rajta, ami ugye a mostani drive-ba nem tehetõ be..), meg ugyanmár nem probléma egy Shimano kerékszett csak tartalékként, hiszen mint t-works szerény önbemutatásából tudhatjuk, Mo.-on általánosnak mondható a Dura-ace + MAvic csúcskerékszett használat. Ráadásul mindenkit kisérnek kocsival verseny közben (különben ki adja oda a cserekereket?), persze...
A valóság kicsiny és szerény országunkban inkább az, hoy a legnagyobb amatõrversenyeken is max. 1-2 csapatot kisér 1-1 db. kocsi, meg talán 2-3 embert az áldozatkész szülõ, feleség, barátnõ (de ez nagyon ritka).

#33150
johnyiron

johnyiron

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 475 hozzászólás
IGEN!
(ha képes vagy rá!):wtf:
Egy patron annyiba kerül, mint egy belsõ...
Kerékcsere mindenkinél szóba jöhet: mindenkinek van (?) otthon elfekvõ kereke, még ha sora is... azzal is lehet vész esetén gurulni.
Nekem két outim van, és az elmúlt 13 évben hogy-hogy nem felhalmozódott mellé 11 db kerék :scared: :ubytek:
"Van nálad ragtapasz?"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"

#33151
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 2.025 hozzászólás
Valami normális súlyú/minõségû, extra hosszú karos (min 58mm) féket keresek, de egyelõre csak egy promaxot találtam, az meg csúnya és nehéz:(

Tud valaki másfélét?
Most egy Sh!mano a550 van fennt, ami ugye max 57mm, és pont hozzáér a gumihoz (1mm sincs), elég bosszantó. Essek neki reszelõvel a furatnak (mert egyébként tök jó kis fék az a550)?
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#33152
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás
Ma megvettem a patronos cuccot. Rosszul irtam ma korábban: igenis van a szerkentyûn egy kis csap; arra szolgál, hogy ne robbanásszerûen fújjuk fel a gumit, hanem szépen folyamatosan.

De tényleg van olyan is, ami csak egy csõdarab, egyik végén a szelepre passzol, a másik végén a patronra.

Egy patron 650, a szerkentyû pedig kicsivel 2000 alatt. A cucc bõven befér a mini nyeregtáskába a pótbelsõ mellé.

#33153
t-works

t-works

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 964 hozzászólás
Jah, igen. Végül is összeraktam egy fullkarbon Specializedet, Dura Ace, Campa Record kincsekkel, meg Ksyrium SL kerékkel, szal a tartalék 550es annyira nem sok. Kinek mi...

Nem kukacoskodni akartam, csak közöltem, ha elkezdez a belsõzéssel bajlódni, akkor b@sz6od.

#33154
Shoshi

Shoshi

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.011 hozzászólás

:bananadan hát mire végigolvastam az értekezéseket a levegõ mizériáról... megfájdultak pici szemeim. Ha versenyen vagy, akkor csakis kerékcsere, mer amíg kiveszed a belsõt, berakod az újat, a nap lemegy... Most mindenki mondhatja, hogy gyorsan megcsinálja, jó, oké. Ha a mezõny csak 35-tel megy, egy 3perces!!! belsõcserénél kátyun túl járnak.
Edzésen meg jó a kispumpa. Képzeld, ha mész egy hosszút, akkor nem egy, hanem két belsõt viszel, biztos, ami biztos. Akkor ahoz már 4 patron? pfff Ha 2 cserepatron 1400pénz, azon kaphatnék egy zsák kindertojást. Nem mindegy


Kerékcsere szerintem elég kevés emberenek jön csak szóba hazánkban.
Egy patron meg bõven elég egy gummához. Két patron ára meg nem a világ... De persze kinek mi:D...

"Give me a chance to shine and I'ma blind the world..."
SS Ultimate 2013 YZ0 Flamethrower 2011 Penge 2011.


#33155
voti

voti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.179 hozzászólás

Most egyáltalán mi a kérdés?:confused:

Na ezaz :D
Én pl. azt kérdeztem, lehet e a latex belsõt ragasztani :P?

#33156
t-works

t-works

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 964 hozzászólás
:bananadan hát mire végigolvastam az értekezéseket a levegõ mizériáról... megfájdultak pici szemeim. Ha versenyen vagy, akkor csakis kerékcsere, mer amíg kiveszed a belsõt, berakod az újat, a nap lemegy... Most mindenki mondhatja, hogy gyorsan megcsinálja, jó, oké. Ha a mezõny csak 35-tel megy, egy 3perces!!! belsõcserénél kátyun túl járnak.
Edzésen meg jó a kispumpa. Képzeld, ha mész egy hosszút, akkor nem egy, hanem két belsõt viszel, biztos, ami biztos. Akkor ahoz már 4 patron? pfff Ha 2 cserepatron 1400pénz, azon kaphatnék egy zsák kindertojást. Nem mindegy

#33157
Shoshi

Shoshi

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.011 hozzászólás
Szegasztok!

Patronnal kapcsolatban:
Egy versenyen sajnos használni kényszerültem. De ekkora királyságot régen tapasztaltam. Kb. annyi idõ alatt fedudálta a gummát. hogy azt mondom, hogy öö. Még maradt is benne szsusz, szal meg tudtam nézni, hogy pontosan illeszkedik-e a külsõ, és utána tudtam fújni. Elõtte soha nem használtam, soha nem próbáltam és gyönyörûen mûködött.
Éppen ma vettem csere patront hozzá. Nekem BBB patronos cumóm van, a fej és két patron+egy neoprén koton hozzá bolti áron asszem 3200 Ft. Két cserepatron kisker ára 1400 Ft.
Otthon persze én is állóppumpát használok, de vészmegoldásnak, vagy versenyre sztem kitûnõ választás!

Nem vettem észre, hogy eltûnne belõle a gáz, de ez biztos nem egy hónap alatt következne be, ha bekövetkezik egyáltalán. Az viszont igaz, hogy a csere és fújás után pár nappal visszaengedett a gumma, és állópumpával utána kellett fújni. Szal vészmegoldásnak kitûnõ!

"Give me a chance to shine and I'ma blind the world..."
SS Ultimate 2013 YZ0 Flamethrower 2011 Penge 2011.


#33158
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás
Éppenséggel a patronból is eltûnhet a gáz - a szóda és tejszínhab patronoknak is volt lejárati idejük, és emlékszem is, idõnként (fõleg a tejszínhabbal) elõfordult, hogy alig szusszant a patron egy kicsit (és a végén kettõt is belenyomtam a tejszínhabos szifonba, hogy tényleg hab legyen a dologból).

No jó, veszek egyet és otthon kipróbálom, azután leírom, hogy sikerült.

#33159
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.323 hozzászólás

Miért szökne az ilyen módon befújt gáz a kerékbõl??? Mi van benne N2, Co2? Gondolom nem H2 és nem is He. Ha pedig semmi exotikus (miért lenne az?), akkor az sem viselkedik máshogy, mint a levegõ ami túlnyomóan N2 és O2. - (De ha mégis, az sem gond, elég, ha a garázsban álló pumpáig eljutok.)

CO2 van benne. Igen, ez csak egy vészmegoldás, szóval nem ezzel fújod fel a kereket indulás elõtt...ha meg használtad, miután hazamentél állópumpával lecseréled a gázt.
De amint látom még senki sem próbálta, mindenki csak hallota vkitõl, aki olvasta, amikor...:)

A kérdés, az hogy milyen pontosan mûködik, mert a gyártók meg a boltosok szépet/jót mondhatnak, de mégis élesben kell ipróbálni.

A patronból nem tûnhet el a gáz, amíg nincs kilukasztva. A fagyás ellen meg adnak hozzá gumiköpenyt., vagy mûanyag tokban van.
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg

#33160
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás
Amit nekem a boltban mutattak, az olyan volt, hogy azzal tuti nem fujsz fel ket kereket, mert egyfelekeppen lehet hasznalni: egy patront teljesen beleereszteni a kerekbe es kesz, vegeztunk. A patronon kívül gyakorlatilag csak egy kis illesztõ bigyó tartozik a dologhoz, ami az egyik felével a patronhoz csatlakozik (és ki is lukasztja azt), a másik felével pedig a szelephez. A nyomás pedig annyi lesz, amennyi lesz: a patronhoz volt egy tablazat, gumi meret fugggvenyeben megmondta, mekkora lesz a kereknyomas. A 622/23-ast 7 barra nyomja (idofutamon kívül szerintem mindenre elég), montit 2-3-ra.

***
Úgyhogy finomítom a kérdést: ilyen rendszerû patronos cuccal volt-e valakinek baja? (Pl. idõvel eltûnik a nyomás a patronból, mellémegy, ráfagy, ...?)

***

Miért szökne az ilyen módon befújt gáz a kerékbõl??? Mi van benne N2, Co2? Gondolom nem H2 és nem is He. Ha pedig semmi exotikus (miért lenne az?), akkor az sem viselkedik máshogy, mint a levegõ ami túlnyomóan N2 és O2. - (De ha mégis, az sem gond, elég, ha a garázsban álló pumpáig eljutok.)