No megvolt az elsõ dobogókõi kör. Az eddig legjobb idõm a nehézsúlyú trekking bringámmal 2:09 volt. Most 2:08-at futottam, de úgy, hogy Pomázon két, Budakalászon egy kukáskocsit fogtam ki pont a keskeny szakaszon, ahol jó hosszú kocsisorok alakultak ki, és nem tudtam elõzni, szóval úgy tippelem, ha ezek a dugók nincsnek, akkor 3-5 perccel lettem volna jobb. Vagyis 5-6 perc különbség. Hm. Nem túl sok, jobbra számítottam.
(Amúgy elég jó nagy volt a forgalom már reggel fél hétkor is. De legalább a hétvégén megszokott, üveghangon üvöltõ, õrült motorosok nem ijesztgettek.)
***
Még korában a 12cm-es stucnit kicseréltem 8cm-esre, azután megfordítottam, hogy ne le, hanem fölfelé álljon, valamint a kormányon is billentettem egy picit fölfelé. De még így sem tökéletes a dolog.
Így most már csak 13 cm van a nyereg és a kormány között, és ez majdnem kényelmes. - Kérdés: Egy 190cm-es embernek 60-as váznál szerintetek mi a 'szokásos' nyereg-kormány szintkülönbség?
Ha lent fogom a kormányt, alig érem el a féket: vissza kell billenteni. Ez viszont azt jelenti, hogy még meredekebben fölfelé álló stucni kell. A mostani 7 fokos - létezik ennél meredekebb?
Ha fent, a fékkaron fogom a kormányt, akkor - talán mert elég nagy súly van a kezemen, mert nagyon elõre dõlök - kényelmetlen a fogás, mert nem fér el a tenyerem a fékkar tetején. Másnak van ilyen gondja? Vannak fékkarok különbözõ tenyérszélességekhez? Mit lehet ezzel csinálni?
Még mindig az áttételekhez: ha nagyon akarok, fel tudtam volna menni Dobogókõre úgy, hogy elöl végig a középsõ tányéron van a lánc, de inkább nem erõltettem, inkább pörgettem, szóval (nekem) tényleg kell a 3x10 hátul 27-tel.
Ja, és válasz egy saját korábbi kérdésemre: ha elõl a középsõ tányéron van a lánc, hátul nyugodtan végigválthatom a 10 sebességet
Az elsõ villa-kormány környékérõl valami kotyogó hang hallatszik amikor nem sima az út. Nem tudom mi lehet, mert a kormány és elsõ kerék szerintem a helyén van: ha behúzom az elsõ féket, és tologatom a gépet, semmi lötyögés sehol. Mit kell még nézni ilyenkor, mi lehet ez?
A dolgot még amúgy is szokni kell: lefelé 50-nel gurulva gondoltam rátekerek még egy kicsit. Csakhogy ehhez elöl föl kellett váltani a nagytányérra. Ebbéli kísérletem során sikerült az elsõ féket jól behúznom - szerintem nem sok híja volt, hogy blokkoljon. Szerencsére megúsztam.
Még egy kellemetlen élmény: 50 fölött fogásváltáskor meglehetõsen bizonytalanul éreztem magam a gépen. "Ez ilyen?", és már a felgyorsulás elõtt váltsak fogást, vagy valami nem stimmel?
Még egy kérdés: a boltban, ahol az új stucnit vettem, ott be is szerelték. Nyomatékkulcsot használtak. Rákérdeztem a dologra, és erõsen óvtak attól, hogy csak úgy érzésre húzzam meg a csavarokat ezeken az érzékeny, könnyû alkatrészeken. - Errõl mi a véleményetek? Valós a veszély, hogy valami megszakodjon? (Vagy éppenséggel kilazuljon?)