Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34214 replies to this topic

#33041
mykonzerv

mykonzerv

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 263 posts
mennyit érhet egy nem éppen mai pár Ambrosio Élite felni, Gipiemme agyakkal?
kell az ilyen valakinek egyáltalán? nem alufelni, de nagyon jó. amilyen utakra tévedek vele néha...ehh...és mégsincs 8-as meg semmi más hiba benne

#33042
Spityu

Spityu

    vendég

  • fórumtag
  • 109 posts
Mint írtam "ha csak lehet". Amikor nem lehet, akkor majdnem nyújtott karral természetesen. Amikor meg vízszintesen van akkor meg az alkrarom majdhogynem rajt van a kormányon, mivel viszonylag hosszú a fv.kar elejétõl a kanyarig hátrafele a markolat. Azaz ilyenkor nem csak a kézfejemen hanem egy picit a csukló mellett is támaszkodok. Ha a mostaninál mélyebben lenne a kormány, vagy kevésbé lennék hajlékony valószínûleg nem menne.

#33043
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 posts
Igen, mindig van rajtam kesztyû. (Igaz, elég gagyi - bár a múlt héten amikor montival murvás lejtõn buktam, nagyon örültem, hogy rajtam volt :)

A stucni már 3cm-rel rövidebb, mint eredetileg, és a fékkar is pár centivel hátrébb jött.

***

Vízszintes alkar? Akkor hogy tudsz rá terhelni? A tricepszed folyamatosan feszül? Vagy derékból tartod a felsõtested súlyát?

Azt gondolnám, az a legjobb, ha a kar majdnem nyújtott, így nem kell egyetlen izomnak sem feszülnie. Ezen belül pedig az lenne a legjobb, ha szinte függõleges lenne (mintha négykézláb állnék), így a legkisebb a terhelés a kézen és a gerincen. (Mert ha ívben van (mint egy boltív), akkor minél nyújtottabb, annál nagyobb erõk lépnek föl, extrém esetben akár a súly többszöröse is.)

Mit gondolok rosszul?

#33044
Spityu

Spityu

    vendég

  • fórumtag
  • 109 posts
Csak a tisztázás kedvéért kérdezem: kesztyû ugye van rajtad? Ha van akkor a nagy nyomás értelemszerûen a nagy terhelésbõl is adódhat, vagy ugye az általad említett kis felületbõl. Ezeken változtass valahogy. Nagyobb felülethez lehet, hogy jobb fogást kell valahogy kitalálnod, jobb fogáshoz meg lehet hogy rövidebb stucni és/vagy másik kesztyû, stb. lesz szükséges.

>>> Ti hogy fogjátok a kormányt?
Lehetõség szerint vízszintes alkarral, fent is lent is, már ami engem illet. Monti után mondjuk meg kell szokni az igaz mind a kormány mind a fv.kar elérését... az elsõ 2-300km-en anno én is azt hittem, hogy ez bizony hosszú nekem, de aztán megszokás után simán jó lett. Sõõõt.

#33045
Pinyo

Pinyo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 585 posts
A fékkaron fogva a kormányt még nem jutott eszembe, hogy mutatóujjammal fékezzek. Nem is érem el vele a hatékony fékezéshez, csak a kisujj felé esõ ujjaimmal.

#33046
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 posts
Hali,

(Most két hétig kíméltem a magamtól a fórumot, mert nyaralni voltam. Ez idõ alatt az új bringámat sem használtam, mert a hely inkább montizásra alkalmas, csak azt vittem. De tegnap és ma megint fölültem a gépemre, és még mindig nem tökéletes valami…)

Bevittem a gépem szervízbe átnézésre, centírozásra. (Még csak most lett meg az elsõ 100 km.) A szerelõnek is panaszkodtam a túlságosan nyújtott testtartásra, ezért a kormányon kicsit följebb-hátrébb hozta a fékkart. Így már nem kell túlságosan nyújtózkodnom ha a fékkar tetején fogom a kormányt. Viszont ha alul fogom, akkor alig-alig érem el a féket - úgy érzem nem igazán biztonságos. De ez még csak hagyján, legfeljebb vissza tolom… De most jön a kérdés:

Az igazi gondom azt hiszem az, hogy ha felül a fékkaron fogom a kormányt úgy, hogy a mutatóujjam a féken van, hogy bármikor válthassak-fékezhessek (azt hiszem az össz bicajon töltött idõ 75%-ban így fognám), akkor a súlyom jelentõs része a hüvelyk- és mutatóujjam közötti részre terhelõdik, és ami a legrosszabb, ott is egy nagyon kis felületen oszlik el, és ez baromira kényelmetlen. Kényelmes fogások persze vannak a kormányon, de akkor nem érem el a fékkart. Sehogy sem találok olyan fogást, hogy nagy felületen oszoljon el az erõ, és ugyanakkor elérjem a féket is.

Ti hogy fogjátok a kormányt? Másnak is van ilyen problémája? Vagy meg lehet ezt szokni?

#33047
Spityu

Spityu

    vendég

  • fórumtag
  • 109 posts

Egyébként meg döntse el Õ


Ezt akartam is mondani: a "megúnás", egyéni, lelki kérdés, motiváció kérdése. Vagyis nem szervi. Zfazek helyesen írta, hogy gond is lehet belõle. Pl. alacsonynövés, de ez csak egy külsõ jel a többi lehetséges külsõ-belsõ rendellenességbõl.

#33048
t-works

t-works

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 964 posts

Hát ha láttad volna azt a szlovák kisgyereket, azzal a pici országútival... Jó nem mondom azt, hogy anaerob edzést csináljon Kékesre, de inkább kezdje korábban, és hagyja abba késõbb - ha akarja, de úgy se fogja. Sokkal sokkal több kapu lesz majd nyitva elõtte.


Nemmm mondom azt, edddzzzen. Biciklizzen, ha szeret. Abból baja nem lesz. Egyébként meg döntse el Õ

#33049
zfazek

zfazek

    vendég

  • fórumtag
  • 79 posts
9 éves kissrác: Szerintem sem szabad túlzásba vinni és mivel triatlonozok, igen is nagyon jó a futás és az úszás a kerékpárhoz. Sok outis panaszkodik, hogy fáj a háta, dereka, könyöke nem bírja. Menjen el triatlonozni, az úszástól hirtelen elmúlik minden. A futóedzések meg nagyon segítik az állóképességet (az úszás is) és sokkal egyszerûbb lemenni futni, mint kerékpározni. Fõleg egy tízéves gyerek esetében a budapesti forgalomban.

A verseny nagyon megerõltetõ a szervezetnek, mert szinte végig max pulzuson megy az ember és egy fejlõdésben lévõ szervezetnek nem annyira ajánlott. Abban a korban az állóképességet kell megszerezni és a technikát, a rajongást, pont úgy ahogy Sipi mondta. Voltam télen a Bringavilágban Zerge elõadásán, õ is azt mondta, hogy a spanyolok 18 éves korig alig versenyeztetik a gyerekeket és ezért is járnak a többiek elõtt. (Na meg jók az orvosok is, mint azt azóta megtudtuk)

#33050
zfazek

zfazek

    vendég

  • fórumtag
  • 79 posts
GP4000:
Láttam Orfûn Bodrogi gépét: Dura Ace karbon kereke volt Conti Competition szingóval. A honlapomon megtalálhatóak a fényképek.
Feleségemnek GP4000-e van, tényleg nagyon jó. És talán az egyik legfontosabb elem a gumi, nincs annál rosszabb, mint amikor valaki havonta defektel, csúszkál össze- vissza. Én erre költök a legszívesebben többet. Legközelebb magamnak is ilyet veszek, edzõre pedig a GP-t. Ausztriában láttam párat egy Hervisben! de végül nem vettem meg, nem is tudom miért.

#33051
t-works

t-works

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 964 posts
Hát ha láttad volna azt a szlovák kisgyereket, azzal a pici országútival... Jó nem mondom azt, hogy anaerob edzést csináljon Kékesre, de inkább kezdje korábban, és hagyja abba késõbb - ha akarja, de úgy se fogja. Sokkal sokkal több kapu lesz majd nyitva elõtte.

#33052
Spityu

Spityu

    vendég

  • fórumtag
  • 109 posts
Sipi jól is mondja meg nem is (szvsz) azt a 14 éves kort, hogy akkor kezdjen el bringázni. Szerintem ha az elõtt is teker, kedvtelésbõl, az nagyon jó alapja lehet arra, hogy 14-15 évesen átmenjen az egész versenybe, így nem fogja megúnni.
De ha már 5-14 év között többnek tekinti a gyerek mint szórakozást, magyarán edz, akkor bizony könnyebben elõfordulhat, hogy ~20 évesen elfásul. Szerintem.

#33053
t-works

t-works

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 964 posts
Nagyon helyes. Arra figyelj, hogy ne törjék õt össze

#33054
voti

voti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,179 posts

Azé tartanak ott, ahol. Ha az anyukák Sipire hallgatnak, hogy 14éves koráig ússzon, meg fusson, utána ráér a versenyzésre... mer kiszeret a bringázásból, meg megúnnya, hát, akkor úgy járnak szegény magyar kispubik, mint én... nem lesz belõlük soha semmi

Ezt nagyon örülök, hogy leírtad! A fiam 6 éves lesz és imád bringázni... ;)

#33055
voti

voti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,179 posts
Köszi! :)

#33056
NoFear

NoFear

    vendég

  • fórumtag
  • 206 posts
A Zöldpontban.
Anno jó régen én is náluk vettem az outimba valót (csak akkor még 135-öst alakítottak át, még itt a topikban is beszéltünk róla jó régen). A hirdetésükben tisztán 130mm-esnek írják.

Nem tudom mikor alakították át a honlapjukat, de egész pofás lett:
http://www.bicycle.h...ent/view/38/66/

#33057
voti

voti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,179 posts
NoFear!

Hol 16 az amclass? És az oúti?

#33058
t-works

t-works

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 964 posts
Jah, egyébként, ez egy szlovákiai verseny volt. Jött egy kiskölyök is, ilyen, hááát, saccra 9-10éves, MELLETTÜNK, 40felett... (azt má nemmondom, hogy mégkisebb, mer az má cinkes) Azé tartanak ott, ahol. Ha az anyukák Sipire hallgatnak, hogy 14éves koráig ússzon, meg fusson, utána ráér a versenyzésre... mer kiszeret a bringázásból, meg megúnnya, hát, akkor úgy járnak szegény magyar kispubik, mint én... nem lesz belõlük soha semmi

#33059
t-works

t-works

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 964 posts
Nem. Nem a küllõvel van a baj, ha törik, hanem a felnivel. Most kukáztam meg az SL elsõkereket, talán lesz felni... Ha nem, öngyilkos leszek. Természetesen, most is egy balf@sz miatt estünk, de ez van, ahogy mondták, benne van a sportban.

#33060
Spityu

Spityu

    vendég

  • fórumtag
  • 109 posts
Igen, azt akartam mondani, hogy nem muszáj az aero küllõ, 20km/h-nál nem számít annyira mint a duplájánál. Meg azt is megjegyezném, hogy nem kell brutál erõsnek lennie, az egyetlen ami fontos az ár mellett a könnyûség, ezért valóban jó alternatíva lehet a DT Rev., vagy a SAP Laser. Csakhát a CX-ray az könnyû is, aero is, és kinyírhatatlan. Többször hittem már, hogy 'na ez most elszakadt', aztán semmi...Csak hát az ára... meg mivan ha egy, akár egy is elszakad. Mondjuk 10-es csomagban árulják úgyhogy kénytelen lennék 60 ill. 70 db-ot rendelni.