Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34208 hozzászólás a témában

#33021
mykonzerv

mykonzerv

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 263 hozzászólás
csudajóóó:clap:
lesz ultegra fékkarom és egy pár suntour kerekem. nem tudom a pontos típust, de bazi vékony gumi van rajta.:)

de arra is írhatna már vki vmit, hogy mennyit érhet egy pár ambrosio élite felni gipiemme agyakkal
köfi

#33022
Spityu

Spityu

    vendég

  • fórumtag
  • 109 hozzászólás
Errõl eszembe jut Öveges professzor egyik erõ-ellenerõ kísérlete, amikor egy kifeszített drótra két kampóval rögzített egy szódás patront, majd egy árral(?, ha jól emlékszem) kiszúrta annak nyílását. Hát, egy darabig sz@rakodott ott az "öreg" mire kilövõdött. :)
Persze egy szódásban lehet, hogy kisebb a nyomás, szerintem abból egy doboz sem lenne elég. ^_^

#33023
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.323 hozzászólás

jóvanna, nekem is lehetnek fáradt napjaim

Ha ilyeneket kérdezel én is elfáradok ám! :D:D
Jóvan azért szeretünk és megtartunk :)
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg

#33024
_A

_A

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 554 hozzászólás
jóvanna, nekem is lehetnek fáradt napjaim:D:D:D

#33025
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.323 hozzászólás

Nemtom, gondoltam van benne nyomás,ami kellõ mennyiségû koccolás után szétnéz a nagyvilágban.
A hátizsákom külsõ zsebében akarom hordani, és azon tankodtam, hogy a tûzõ napra és a testhõre és rázkódásra hogyan reagálna... Amikor arra gondoltam,hogy talán nem ott kéne tartani,akkor a nyeregtáska jutott eszembe,abban viszont sok az imbusz és ezért érdekelt, hogy mekkora erõ kell a kilyukasztáshoz. Nomeg, mi történik, ha kinyílik? Csak kinyom egy elég erõteljes léglöketet, és erre az elvben vizhatlan,tehát jól záró táska hogy reagál? Több hülye kérdésem egy darabig ígérem nem lesz...:D

És még a nõkre mondják, hogy nem elég gyakorlatiasak!:wykrzykni
Kedves András, szerintem te túl sok akció filmet nézel! :D Vagy csak hülyítesz minket!

Miért nem robban fel:
1. Tûzoltáskor a tûzoltók sûritett levegõs palackja
2. A benzinkutakon a rekkenõ hõségben és tûzõ napon a probán-bután gázpalackok...pedig azért azok veszélyesebbek, mint a szódás patron.
3. Az összes karambolnál az autók benzintartálya
...meg még sorolhatnám.

És egy patron nem szokott csak úgy kinyílni...pl ha odakerül egy imbuszkulcs és vki véletlanül rávágja a 100-as kalapácsot, akkor van rá némi esély, hogy kiszökik a gáz...de amíg nincs százas kalapács a közelben ... Egy dologot ne tegyél: Ne csavard rá a csatlakozót amíg nem akarod használni!
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg

#33026
_A

_A

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 554 hozzászólás
Nemtom, gondoltam van benne nyomás,ami kellõ mennyiségû koccolás után szétnéz a nagyvilágban.
A hátizsákom külsõ zsebében akarom hordani, és azon tankodtam, hogy a tûzõ napra és a testhõre és rázkódásra hogyan reagálna... Amikor arra gondoltam,hogy talán nem ott kéne tartani,akkor a nyeregtáska jutott eszembe,abban viszont sok az imbusz és ezért érdekelt, hogy mekkora erõ kell a kilyukasztáshoz. Nomeg, mi történik, ha kinyílik? Csak kinyom egy elég erõteljes léglöketet, és erre az elvben vizhatlan,tehát jól záró táska hogy reagál? Több hülye kérdésem egy darabig ígérem nem lesz...:D

#33027
PTamás

PTamás

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.695 hozzászólás
Véletlenül nem szén-dioxid van a patronban? Hogy a csudába robbanna föl akkor? :)
White Horse

Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! :)_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.

#33028
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.323 hozzászólás
Az én patronom a nyeregtáskában mindenféle kupak nélkül leledzik az imbuszkulcsok társaságában.
Lukasztás: mintha szódás szifont töltenél. Csak akkor lukaszd ki ha használni is akarod...feleslegesen ne tekerd rá a "csapot", "fejet" mittoménhogyhívjákot
Nem, nem félek attól, hogy felrobban a patron :furán néz: :mosoly:
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg

#33029
_A

_A

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 554 hozzászólás
Sziasztok! A patronos alapú pumpához a patront Ti hol tartjátok? Nem féltek attól,hogy esetlegesen felrobban? Vagy csak én gondolom ezt a patronos dolgot veszélyesnek? Végülis szódás szifonba való patront sem láttam még felrobbanni,de az nem is rázkódott valószínûleg annyit,mint ezek a patronok a bicajostáskákban a "jó" magyar utakon... Egy kicsit zavar,hogy semmi kupakot nem találtam,ami méretben passzolna a patronhoz,és jelenleg teljesen fedetlen az egész:S. Mekkora szúróerõ kell ehhez,hogy kilyukadjon? Próbálta már valaki?mert egyre még rá lehet tenni a fejet és remélni,hogy nem nyílik ki a záró rész,bár elég könnyen nyitható dologról van szó...

#33030
Coldrock--->NRS

Coldrock--->NRS

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.291 hozzászólás
kössz a választ, megvizsgálom. Amúgy nem vagyok helyesírásból 5ös :D
Kókusz vagy dinnye mind1 :D:cheers:
Nem csak a deszkásoké a világ !
Amíg a Föld kerek,éljenek a rájderek !

Izé


#33031
Spityu

Spityu

    vendég

  • fórumtag
  • 109 hozzászólás
Hááát... a kónuszos eleve hangolható, amit fixálni kell, vagyis van két párhuzamos éle, amire rá lehet fogni kulccsal.
Az 'iparis' pedig fix. A csapágy és a villa közé jövõ távtartó pofa (általában) 2-es inbusz-hernyócsavarral rögzül a tengelyre. Ha ilyen csavart/pofát látsz akkor valszeg iparis, ha pedig kulccsal foghatót, akkor valszeg kónuszos.
Mégegy felismerési módszer: két ujjal, a tengelyt lehellet finoman közrefogva forgasd meg -> az iparis esetében a rengeteg por/esõ elleni tömítés miatt jóval nehézkesebb. (2db távtartónál: 1 a tengelynél, 1 az agynál, 2db csapágynál: kívül, belül. Ez összesen 8.)

#33032
mykonzerv

mykonzerv

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 263 hozzászólás

Formula Xero XSR-4 kerekek milyen csapágyazásúak ?
Giant OCR 2-es kerekei ezek :)
Jah és hogy lehet megállapítani, hogy ipari v. knókuszos ? :chin:


az szerintem kónusz, nem pedig knókusz
de ez is aranyos név:)
viszont válaszolni nem tuok sajna:P

#33033
Coldrock--->NRS

Coldrock--->NRS

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.291 hozzászólás
Formula Xero XSR-4 kerekek milyen csapágyazásúak ?
Giant OCR 2-es kerekei ezek :)
Jah és hogy lehet megállapítani, hogy ipari v. knókuszos ? :chin:
Nem csak a deszkásoké a világ !
Amíg a Föld kerek,éljenek a rájderek !

Izé


#33034
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.323 hozzászólás
Csak hegymenetben fogom a fékkart, amikor kiállok a nyeregbõl. Ilyenkor tudok váltani, meg gyengén fékezni.Ha az alkarom vízszintesen van és a fékkar felsõ részét fogom, idõfutam szerûen (elõttem szóló írta, hogy akkor az alkarjával támaszkodik a kormány egyenes részén), nemtudok se váltani, se fékezni.
Ha a kormányt felül fogom , mintha monti lenne (nyújtott kar), akkor sem tudok fékezni, se váltani, ált így a legkényelmesebb, szerintem mindenkinek.
Ha a kormányt alsó fogásban fogom, aerodinamikus pozícóban, vagy sprintelésnél, nos hosszú távon az fárasztó, de ilyenkor a leghatékonyabb a fékezés...meg a tekerés.

Tanácsom egyszerû: Fogd a kormányt ahol akarod, és ne törõdj azzal, hogy mindig a féken legyen a kezed. Tök fölösleges! Ha fékezni kell, akkor arra a rövid idõre aló fogás és kész.

Ha kényelmetlen a bicó, vagyis úgy érzed nyújtózkodni kell rajta, akkor vagy merev vagy, vagy a bicó mérete rossz.

Amúgy én pont fordított vagyok, outi után vettem montit. Nos amikor felültem rá azt hittem pici...túl rövidnek éreztem...aztán megszoktam, hogy másmilyen testtarás szükséges.;)
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg

#33035
mykonzerv

mykonzerv

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 263 hozzászólás
mennyit érhet egy nem éppen mai pár Ambrosio Élite felni, Gipiemme agyakkal?
kell az ilyen valakinek egyáltalán? nem alufelni, de nagyon jó. amilyen utakra tévedek vele néha...ehh...és mégsincs 8-as meg semmi más hiba benne

#33036
Spityu

Spityu

    vendég

  • fórumtag
  • 109 hozzászólás
Mint írtam "ha csak lehet". Amikor nem lehet, akkor majdnem nyújtott karral természetesen. Amikor meg vízszintesen van akkor meg az alkrarom majdhogynem rajt van a kormányon, mivel viszonylag hosszú a fv.kar elejétõl a kanyarig hátrafele a markolat. Azaz ilyenkor nem csak a kézfejemen hanem egy picit a csukló mellett is támaszkodok. Ha a mostaninál mélyebben lenne a kormány, vagy kevésbé lennék hajlékony valószínûleg nem menne.

#33037
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás
Igen, mindig van rajtam kesztyû. (Igaz, elég gagyi - bár a múlt héten amikor montival murvás lejtõn buktam, nagyon örültem, hogy rajtam volt :)

A stucni már 3cm-rel rövidebb, mint eredetileg, és a fékkar is pár centivel hátrébb jött.

***

Vízszintes alkar? Akkor hogy tudsz rá terhelni? A tricepszed folyamatosan feszül? Vagy derékból tartod a felsõtested súlyát?

Azt gondolnám, az a legjobb, ha a kar majdnem nyújtott, így nem kell egyetlen izomnak sem feszülnie. Ezen belül pedig az lenne a legjobb, ha szinte függõleges lenne (mintha négykézláb állnék), így a legkisebb a terhelés a kézen és a gerincen. (Mert ha ívben van (mint egy boltív), akkor minél nyújtottabb, annál nagyobb erõk lépnek föl, extrém esetben akár a súly többszöröse is.)

Mit gondolok rosszul?

#33038
Spityu

Spityu

    vendég

  • fórumtag
  • 109 hozzászólás
Csak a tisztázás kedvéért kérdezem: kesztyû ugye van rajtad? Ha van akkor a nagy nyomás értelemszerûen a nagy terhelésbõl is adódhat, vagy ugye az általad említett kis felületbõl. Ezeken változtass valahogy. Nagyobb felülethez lehet, hogy jobb fogást kell valahogy kitalálnod, jobb fogáshoz meg lehet hogy rövidebb stucni és/vagy másik kesztyû, stb. lesz szükséges.

>>> Ti hogy fogjátok a kormányt?
Lehetõség szerint vízszintes alkarral, fent is lent is, már ami engem illet. Monti után mondjuk meg kell szokni az igaz mind a kormány mind a fv.kar elérését... az elsõ 2-300km-en anno én is azt hittem, hogy ez bizony hosszú nekem, de aztán megszokás után simán jó lett. Sõõõt.

#33039
Pinyo

Pinyo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 585 hozzászólás
A fékkaron fogva a kormányt még nem jutott eszembe, hogy mutatóujjammal fékezzek. Nem is érem el vele a hatékony fékezéshez, csak a kisujj felé esõ ujjaimmal.

#33040
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás
Hali,

(Most két hétig kíméltem a magamtól a fórumot, mert nyaralni voltam. Ez idõ alatt az új bringámat sem használtam, mert a hely inkább montizásra alkalmas, csak azt vittem. De tegnap és ma megint fölültem a gépemre, és még mindig nem tökéletes valami…)

Bevittem a gépem szervízbe átnézésre, centírozásra. (Még csak most lett meg az elsõ 100 km.) A szerelõnek is panaszkodtam a túlságosan nyújtott testtartásra, ezért a kormányon kicsit följebb-hátrébb hozta a fékkart. Így már nem kell túlságosan nyújtózkodnom ha a fékkar tetején fogom a kormányt. Viszont ha alul fogom, akkor alig-alig érem el a féket - úgy érzem nem igazán biztonságos. De ez még csak hagyján, legfeljebb vissza tolom… De most jön a kérdés:

Az igazi gondom azt hiszem az, hogy ha felül a fékkaron fogom a kormányt úgy, hogy a mutatóujjam a féken van, hogy bármikor válthassak-fékezhessek (azt hiszem az össz bicajon töltött idõ 75%-ban így fognám), akkor a súlyom jelentõs része a hüvelyk- és mutatóujjam közötti részre terhelõdik, és ami a legrosszabb, ott is egy nagyon kis felületen oszlik el, és ez baromira kényelmetlen. Kényelmes fogások persze vannak a kormányon, de akkor nem érem el a fékkart. Sehogy sem találok olyan fogást, hogy nagy felületen oszoljon el az erõ, és ugyanakkor elérjem a féket is.

Ti hogy fogjátok a kormányt? Másnak is van ilyen problémája? Vagy meg lehet ezt szokni?