Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34338 hozzászólás a témában

#33021
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.323 hozzászólás

Szevasztok!

Kéne egy kis segítségszeretnék kérni töletek pár linket ahol tudok nézni könyöklöket meg árakat.


szerintem ilyen link nincs...
Nem azért nem válaszolunk mert nem tudunk olvasni...
A Velotradesek tudtommal csak triatlon kormányt forgalmaznak, Mali katalógusban nem látni...más honlapokról sem rémlik...passz!

Menj be egy jó boltba és kérdezd meg.

Korábban efi99 javasolta neked, hogy nézd meg Biondóéknál...megnézted? Szerintem ennél jobbat nem találsz, ha interneten keresel.
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg

#33022
Mobydik

Mobydik

    újonc

  • fórumtag
  • 3 hozzászólás
ha már minden nap megkérdezed, akkor legalább olvasd el ha válaszolnak neked. köszi

-> ITT <- láthatod a választ


#33023
danesdzsu

danesdzsu

    vendég

  • fórumtag
  • 205 hozzászólás

Hali!
Tudna nekem valaki mutatni régebbi Mali Ironman-röl képet?Köszi

Itt van egy.

(Bár nem igazán értem. Tudtommal nincs régebbi és újabb Mali Ironman, csak Mali Ironman.)

#33024
potty

potty

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 378 hozzászólás
No leírtam szépen, érthetõen képekkel az UG --> HG cserét. Ha valakit érdekel itt http://www.freeweb.h...erel/ug_hg.html megtalálja.

#33025
Tondach

Tondach

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 586 hozzászólás
Hali!
Tudna nekem valaki mutatni régebbi Mali Ironman-röl képet?Köszi

#33026
potty

potty

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 378 hozzászólás
"Ug test le Hg föl"
Azért ennyire nem egyszerû: Elõször ki kell szedni a tengelyt, a golyókat,a porvédõket és a kónuszokat, mert csak így férsz hozzá ahhoz a 10-es imbusz csavarhoz, ami rögzíti a kazettát az agytesten. Maga a rögzítés mindkét típus esetében azonos. Azzal nincs gond. De amikor összerakod az agyat, akkor a porvédõ mérete nem fog stimmelni. Azon kell tuningolni a fent leírt módon.

#33027
zsola_

zsola_

    vendég

  • fórumtag
  • 206 hozzászólás
privátban mehet az adásvétel. köszi

#33028
voti

voti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.179 hozzászólás
Szét semmiképp sem szeretném szedni! Pár csepp mûszerolajra gondoltam, csak nem tudom hol lenne érdemes bejuttatni. Ja és nem írtam milyen: Dura 9-es.

#33029
efi99

efi99

    vendég

  • fórumtag
  • 245 hozzászólás

Az Ug-ben ugye belül nem volt menet. És a kazi test belsõ átmérõje egy kicsivel (nem emlékszem már pontosan mennyivel) nagyobb, mint a Hg-s (ugye az menetes itt). Van egy belsõ tömítõ mûanyag gyûrû, amit át kellett rakni, hogy továbbra is távoltartsa a port a csapágytól. Na ennek a külsõ részébõl kellett 0,X mm-ert leesztergálni (persze lehettet volna reszelni is, de ha már hozzáfértem az esztregához...) Szóval ennyi volt a tuning. És asszem a hosszából is kellett valamenyit leszedni, mert a menetes részbe Hg- nél bele kell csavarni a rögzítõ csavart, így kell egy kis hely a kónusz és a rögzítõ csavar közé, amit a porvédõbõl lehet csak nyerni.


potty, nem értem, de ne bontsd szét. Én úgy értelmeztem, hogy UG test le HG-föl (itt gondoltam problémákra az agyra való rögzítésnél) ! Most akkor mi volt az UG testen és mi van a HG testen?

#33030
potty

potty

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 378 hozzászólás
Ha kell lebontom holnap a lánckeréksort és csinálok pár fotót a kazitestrõl, ha nem volt érthetõ.

#33031
potty

potty

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 378 hozzászólás
Az Ug-ben ugye belül nem volt menet. És a kazi test belsõ átmérõje egy kicsivel (nem emlékszem már pontosan mennyivel) nagyobb, mint a Hg-s (ugye az menetes itt). Van egy belsõ tömítõ mûanyag gyûrû, amit át kellett rakni, hogy továbbra is távoltartsa a port a csapágytól. Na ennek a külsõ részébõl kellett 0,X mm-ert leesztergálni (persze lehettet volna reszelni is, de ha már hozzáfértem az esztregához...) Szóval ennyi volt a tuning. És asszem a hosszából is kellett valamenyit leszedni, mert a menetes részbe Hg- nél bele kell csavarni a rögzítõ csavart, így kell egy kis hely a kónusz és a rögzítõ csavar közé, amit a porvédõbõl lehet csak nyerni.

#33032
efi99

efi99

    vendég

  • fórumtag
  • 245 hozzászólás

Sikeresen lecseréltem a fékváltókarjaimat :) viszont az új szerzeményeket szerintem valami zsíroldóban lemosta az elõzõ tulaj (gondolom szebben csillogjanak). Elég szárazon járnak és nehezebben is mint az elõzõek, pedig egyel magasabb kategória. Meg szabad kenni ezeket? Ha igen mivel és hogyan?

szerk: és mégegy kérdés: lehet valahol idehaza Dura Ace fék és váltó bovdenkészletet kapni?


Zsírozni szokták. Bizonyos mértékig szét lehet szedni, ekkor hozzá lehet férni a zsírzandó részekhez (http://bike.shimano....69830536821.pdf)
de nem könnyû összerakni. A 6-ossal jelölt rugó visszakínlódása a legnehezebb. Nem írtad melyik van pontosan. Rám ne hivatkozz, ha nem tudod összerakni. :)

#33033
efi99

efi99

    vendég

  • fórumtag
  • 245 hozzászólás
potty, mit kellett a HG kazettatesten "sufnituningolni" ?

#33034
potty

potty

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 378 hozzászólás
Biztos meg lehet kenni. Spec én nem tudom hogyan. DE szét semmiképpen ne szedd!!! A hivatalos SH. szervízben sem biztos hogy össze tudják rakni. Épp most járt így egy ismerõs. Szétszedte, de összerakni nem tudta. Mutatta hogy néz ki. Úgy kell elképzelni, mint mikor mindenféle cuccot összerázunk egy jó nagy nejlonzacsiban és utána lehet legozni... Azóta megjárt már pár szervízt, de még nincs egyben.

#33035
efi99

efi99

    vendég

  • fórumtag
  • 245 hozzászólás

Szevasztok!

Szeretnék kérni töletek linket ahol tudok nézni könyöklõket meg árakat.


pl.:http://www.biondobik...product_id=2460
http://www.biondobik...product_id=3236

Fentiek többnyire kormánnyal együtt vannak, de van 1-2 külön is, csak könyöklõ.

#33036
potty

potty

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 378 hozzászólás
Mathias:
Látom nagy a kavar a fejekben, hogy milyen lánc is kéne Neked. Pont ezt a 600-as szettet használom én is az edzõgépemen, és bármilyen 8-as lánc jó hozzá. A 8-as és a 7-es lánc ugyanolyan paraméterekkel rendelkezik. Az UG azt takarja, hogy a rögzítése a lánckerekeknek az utolsó (legkissebb) lánckerékkel történik, menetes ennek a belsõ része. A HG rendszernél egy külön "csavar" van a rögzítéshez. Én spec lecseréltem a kazettatestet a hátsóagyon Hg-sre, mert amikor nekem kellett akkor ahhoz könnyebb volt alkatrészt szerezni. Ez a mûvelet azért igényel némi ügyességet, mert szükség van egy kis sufnituningra hozzá.
Láncból én is a Sramot ajánlom. Pc 38 - 48 - 58. Valamelyiket. Jobbnak tartom mint a sh-t. Most a veresenygépemen 9-es Dura Ace van és hát alég kaki, a Pc-69-hez képest.
Ja és ha kell sor is, nekem van elfekvõben egy Ug 7-es sor. Kb. 2000km van benne, csak elég hülye kiosztású (14-23 ha jól emlékszem). Vagy Matuzm. nekik van vadiúj occson.

#33037
voti

voti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.179 hozzászólás
Sikeresen lecseréltem a fékváltókarjaimat :) viszont az új szerzeményeket szerintem valami zsíroldóban lemosta az elõzõ tulaj (gondolom szebben csillogjanak). Elég szárazon járnak és nehezebben is mint az elõzõek, pedig egyel magasabb kategória. Meg szabad kenni ezeket? Ha igen mivel és hogyan?

szerk: és mégegy kérdés: lehet valahol idehaza Dura Ace fék és váltó bovdenkészletet kapni?

#33038
efi99

efi99

    vendég

  • fórumtag
  • 245 hozzászólás

Pl, ha bemegyek egy boltba venni egy SH HG-91es láncot (asszem 8ashoz van) 6500ért vagy a Shram pc-58as 3500ért az jó nekem nem? Vagy cserélni kell mindent?


Na most azt lenne jó tudni, hogy a sorod UG v. HG? 7 és 8-as HG-hez valók a narrow HG láncok (a HG91 is ilyen, tehát HG7-es 600-hoz jó lenne) Super narrow lánc nem jó. A HG sor fogain oldalt 1 v. 2 helyen kialakított rámpa van, onnan lehet megismerni. Ha nem ilyen, akkor UG-s a sor, ekkor még mindig lehet szerencséd, ha régi típusú HG-kompatibilis szabadonfutón van. Ezt onnan lehet megtudni, hogy van neki a belsõ szélén menet (Ebbe menne HG-sornál a szorítógyûrû) Ekkor lehetne HG 7-es sort rátenni HG narrow lánccal.

#33039
Mobydik

Mobydik

    újonc

  • fórumtag
  • 3 hozzászólás
Szevasztok!

Szeretnék kérni töletek pár linket ahol tudok nézni könyöklõket és árakat.

#33040
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás

Rizikós. Mire egy lánc annyira elkopik, hogy cserélni kell, addigra a sor is elkopik annyira, hogy az új lánc nem fog passzolni rá. Már új (UG) láncot is nehéz lesz találni, pláne új sort. Amit lehet tenni, venni egy tényleg keveset használtat - párban, vagy HG 7-est keresni, ehhez viszont kazettatest is kell majd. 8-astól felfelé már nagyobb tengelytáv is kell (130 a 126 helyett) + váltócsere.


Pl, ha bemegyek egy boltba venni egy SH HG-91es láncot (asszem 8ashoz van) 6500ért vagy a Shram pc-58as 3500ért az jó nekem nem? Vagy cserélni kell mindent?