
Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#33021
Írta 2006. augusztus 30. - 15:30


#33022
Írta 2006. augusztus 30. - 14:29

Én a helyedben megpróbálnék kb 20 fokot fordítani felfelé a kormányon, így majdnem vízszintes lenne a kormáy elõre nyúló felsõ része és merõlegesek lennének a fékkarok markolatai az alkarodra, ami nekem egy nagyon kényelmes fogási pont. Igaz, hogy így mégjobban nyújtózkodnod kellene elõre, de épp emiatt kevesebb súly kerülne a karjaidra. További tehermentesítés ha a karjaidat könyökben enyhén behajlítod.
Érdemes ellesni a profik hogyan csinálják:
http://www.sportsonl...oducts/7534.jpg
szerk: hopp közben látom Pötty is írt hasonlót. Én azért írtam a kormány fordítást a fékkar emelés helyett mert ahhoz nem kell újra bandázsolni a kormányt.
#33023
Írta 2006. augusztus 30. - 13:55

A kép alapján amit belinkeltél egyértelmûen a nyereg a ludas. Emelj az orrán, amíg nagyjából vízszintes nem lesz.
+ Egy pettyet a fékkart is fejjebb emelhetnéd a kormányon. Maga a kormány az elég jól áll.
Ja, ha Bp-i vagy akkor azt ajánlanám, hogy menj el bicóstól a Biondoba, Mártihoz. Õ segít neked pontosan beállítani.
#33024
Írta 2006. augusztus 30. - 12:38

Merida 903-asom volt, M-es (nem volt vele semmi baj). Vettem egy ugyanilyen vázat, csak S-est (átépítettem),rá volt írva a vázra, hogy vigyázz mert kicsi a váz és beleérhet a kerékbe a lábad....és téényleg beleér.
Én hallottam már 60as vázról, aminek a kerekébe kanyar közben beleért a haver lába. Gondolom megvan az elõnye/hátránya a rövid tengelytávnak.

#33025
Írta 2006. augusztus 30. - 12:10

Úgy értem, hogy tekersz pl:500 km-t (nem egyhuzamban) utána rááll a tested automatikusan. Az elején szokatlan persze...pl én alig tudtam elindulni életem elsõ outijával, és nem is mertem kiállni a nyeregbõl, mert olyan bizonytalannak érzetem. De senki nem volt ott mellettem, aki mondta volna, hogy karokat így tedd, lábbal úgy tekerj, hát amúgy legyen...egyszerûen kialakul...csak tedd a kilómétereket a cangába és összeszoktok. (én 165 centi létemre meg tudtam szokni a 60-as gépet is...igaz hamar megszabadultam tõleMilyen a helyes országúti tartás?
Grolsch szerint:
"Többen szokták kérdezni, hogy mások hogyan tartják a kezüket bicózás közben, meg hasonlók. Szerintem ez nem olyan dolog, amit tanulni kell, vagy ellesni vkitõl."

Ez gyakorlati dolog, nem olyan amit könybõl (vagy szóban) megtanulhat az ember...ezért mondom, hogy számomra nincs értelme arról beszélni, hogy na akkor most felsõ fogás és az alsókar a felsõkarral 130 fokos szöget zár be...
De ha valakinek vannak ezirányú információi akkor okay...sorry de én sosem foglalkozom ilyenekkel, csak ülök a gépen és tolom neki...meg nézek sokat outi versenyeket és lesem a NAGYOknak hogyan van beállítva a bringájuk, hogyan tekernek...abból is lehet tanulni.
#33026
Írta 2006. augusztus 30. - 12:02

De cuki a bringád, tetszikItt a link a bicajhoz:
http://www.kepfeltol...ltoltes.hu_.jpg

A kép alapján nincs alacsonyan a kormány, nekem a nyergem 5 cm-rel van magasabban a kormánynál, neked meg egyvonalban van....hát ha eddig csak egyszer fordult elõ, akkor lehet meg fog még erõsödni a kezed...
#33027
Írta 2006. augusztus 30. - 11:58

Merida 903-asom volt, M-es (nem volt vele semmi baj). Vettem egy ugyanilyen vázat, csak S-est (átépítettem),rá volt írva a vázra, hogy vigyázz mert kicsi a váz és beleérhet a kerékbe a lábad....és téényleg beleér. Amúgy meg kicsi a lábam...37-es[Grolsch felvetésére: nem a kis vázméret miatt érhet bele a láb az elsõ kerékbe, hanem a geometria miatt, kisebb rsézben hajtókarhossz és láb nagysága :-)]

De csak az elsõ pár hétben volt fura, azóta nem rúgtam bele a kerékbe, különben is csak nagy kormánymozdulatnál fordulhat elõ, menet közben szerencsére nem

Nekem 6 centis a stucnim és nincs bajom a menetstabilitással :chin: Lányoknak kisebb a kezük ezért elkerülhetetlen a rövidebb stucni...bár nem A-hedesbõl nem hiszem, hogy van 6 centis...
#33028
Írta 2006. augusztus 30. - 11:51

Sol: a karfájdalmaid oka elsõsorban a (számodra/még) szokatlan tartás, ez idõvel elmúlik, persze a helyes oúti tartás gyakorlásával. ]
Milyen a helyes országúti tartás?
Grolsch szerint:
"Többen szokták kérdezni, hogy mások hogyan tartják a kezüket bicózás közben, meg hasonlók. Szerintem ez nem olyan dolog, amit tanulni kell, vagy ellesni vkitõl."
#33029
Írta 2006. augusztus 30. - 11:41

[Grolsch felvetésére: nem a kis vázméret miatt érhet bele a láb az elsõ kerékbe, hanem a geometria miatt, kisebb rsézben hajtókarhossz és láb nagysága :-)]
#33030
Írta 2006. augusztus 30. - 11:27

Itt a link a bicajhoz:
http://www.kepfeltol...ltoltes.hu_.jpg
Hmm. Kép alapján nem érzem alacsonynak a kormányt, bár én nem sokat értek hozzá, de pl az enyémnél a kormány kb 8 centivel van alacsonyabban mint a nyereg.
#33031
Írta 2006. augusztus 30. - 11:19

#33032
Írta 2006. augusztus 30. - 11:17

#33033
Írta 2006. augusztus 30. - 11:09


Itt a link a bicajhoz:
http://www.kepfeltol...ltoltes.hu_.jpg
#33034
Írta 2006. augusztus 29. - 22:08

Mathias, nekem az egész kezem fájt könyöktõl lefelé, alkar, csukló, kézfej.
És a nyereg vízszintes(vagy enyhén magasabban van az eleeje)? Ha igen akkor emeld a kormányt, ha a nyereg elõre dõl akkor állítsd minimum vízszintbe. Szerintem.
#33035
Írta 2006. augusztus 29. - 21:33

#33036
Írta 2006. augusztus 29. - 21:31

Sajnos képet csak holnap tudok linkelni róla, ha tényleg érdekel. Nem ejtett felsõcsövû, ez egy régebbi váz (ne kérdezd mikori, és sem tudom). A tengelytõl a felsõcsõ közepéig 46 cm. Tényleg nagyon kicsi
Én még per pillanat el sem merem engedni a kormányt, hogy váltsak az egyik kezemmel, nem hogy fogás nélkül.....
Valószínûleg akkor nekem a kormányemelés lesz a nyerõ. Na majd holnap tesztelek
Nem lehet, hogy csak gyenge még a kezed? Mármint ha kicsi izomláz van benne az nem baj szerintem.
Nekem a csuklóm fájt meg zsibbadt tekerés közben, azt a nyereg dõlésszögváltoztatásával küszöböltem ki.
#33037
Írta 2006. augusztus 29. - 21:25


Én még per pillanat el sem merem engedni a kormányt, hogy váltsak az egyik kezemmel, nem hogy fogás nélkül.....

Valószínûleg akkor nekem a kormányemelés lesz a nyerõ. Na majd holnap tesztelek

#33038
Írta 2006. augusztus 29. - 21:09

De hogy lehet egy kéz lazán az országúti kormányon? Hiszen majdnem "hasalsz" a bicajon, a kezeden támaszkodsz. Nem?
öööö... az milyen az a sloppingos?
A sloppingos azt jelenti, hogy ejtett felsõ csövû. Ha azt mondod egy vázra, hogy 52-es, az azt jelenti, (azt kéne hogy jelentse), hogy a tengelytõl a nyeregbilincsig az ülõcsõ 52 cm. De ez a régi típusú vázaknál bevett szokás, amiknek a felsõcsöve nem ejtett, vagyis a földdel párhuzamos...ekkor a nyeregbilincs nagyjából a kormány magasságában van. Az ejtett felsõcsövüeknél ez a mérés nem teszi lehetõvé az összehasonlíthatóságot, mivel az üléscsõ a felsõcsõ ejtése miatt rövidebb. Szóval ha centivel mérsz egy sloppingos vázat 46 cm-re akkor lehet a valóságban egy 50-es váznak felel meg.
Csak azért fura, mert nekem az 50-es vázam olyan pici már, hogy ha rosszul van a lábam és fordítom a kormányt akkor a cipõm beleakadhat a kerékbe. Ráadásul a villám is hajlított...kíváncsi lennék annak a 46-os váznak a geometriájára amibe beletettek egy 622-es kereket...Mármint ez nem hitetlenkedés tényleg kíváncsi vagyok

Miért van lazán a kezem? Hát ha éppen a belem kihajtom, sprintelek, vagy hegyre megyek akkor éppen úgy szorítom a kormányt, hogy szíjjel tudnám törni...

#33039
Írta 2006. augusztus 29. - 20:49


"Nálam a kéz mindig lazán van a kormányon"
De hogy lehet egy kéz lazán az országúti kormányon? Hiszen majdnem "hasalsz" a bicajon, a kezeden támaszkodsz. Nem?
A vázat használtan vettem, állítólag amerikából hozták, Trek 1000.
622-es kerekekkel, csak kisebb vázzal. Centivel mértem a méreteit, és jól mértem.
öööö... az milyen az a sloppingos?
#33040
Írta 2006. augusztus 29. - 20:39

Többen szokták kérdezni, hogy mások hogyan tartják a kezüket bicózás közben, meg hasonlók. Szerintem ez nem olyan dolog, amit tanulni kell, vagy ellesni vkitõl. Nálam a kéz mindig lazán van a kormányon, vagyis nem tud izomlázas lenni. Nem támaszkodom a kezemen, vagy ilyesmi...csak ülök a nyeregben és pedálozok...mármint asszem, mert sosem gondolkodom ezen tekerés közben, hogy hogyan is van a kezem.Sziasztok, tanácsot szeretnék kérni újonc országútisként. Ma tettem meg elsõ hosszabb utamat a bicajjal, és nagyon kényelmetlennek találtam a kormányfogást. Túl sok súly nehezedik a kezemre-karomra-csuklómra , most szinte izomlázam van... Lehet azért, mert még nem szoktam hozzá a más testtartáshoz (montihoz képest más), vagy a bicaj méretével lehet gond? 155 cm magas vagyok, a váz mérete 46, felsõcsõ 51 cm.
Egyáltalán: mi az ideális? Mennyire legyen hajlítva a kar?
Köszi elõre is a tanácsokat!
Lehet tényleg a váz mérete nem jó, mert egy jó vázon nem tudsz rosszul ülni.
Én 165 cm vagyok és nekem S-es vázam van, ami kb 52-50-körül van. Ehez 53 cm felsõcsõ tartozik és 6 cm-es stucni. Nekem ez így tökéletes. Régebben M-esem volt, 55centis felsõcsõvel és 12-es stucnival, de azzal is elboldogultam, de azt hosszúnak éreztem...sõt a hõskorban 60-as cangám volt


46-os vázad van? Az igen, honnan szerezted? Abba is rendes, 622-es kerekek valók?
Kicsit furán hangzik a 46cm nyeregcsõ, meg 51 cm felsõcsõ...nekem furák az arányok...centivel mérted (mert ha igen és sloppingos akkor világos)? vagy tényleg ez a mérete?
A kormány-emelés tényleg bejöhet...bár ha túl alacsonyan van a kormány, akkor talán a nyakad fájna elõsször...nekem az szokott.

potty! A nyeregnek nem mindig vízszintesen kell állnia?