Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#33041
Írta 2006. augusztus 29. - 13:16

#33042
Írta 2006. augusztus 29. - 09:56

Azért ennyire nem egyszerû: Elõször ki kell szedni a tengelyt, a golyókat,a porvédõket és a kónuszokat, mert csak így férsz hozzá ahhoz a 10-es imbusz csavarhoz, ami rögzíti a kazettát az agytesten. Maga a rögzítés mindkét típus esetében azonos. Azzal nincs gond. De amikor összerakod az agyat, akkor a porvédõ mérete nem fog stimmelni. Azon kell tuningolni a fent leírt módon.
#33043
Írta 2006. augusztus 29. - 08:18

#33044
Írta 2006. augusztus 28. - 22:42

#33045
Írta 2006. augusztus 28. - 20:47

Az Ug-ben ugye belül nem volt menet. És a kazi test belsõ átmérõje egy kicsivel (nem emlékszem már pontosan mennyivel) nagyobb, mint a Hg-s (ugye az menetes itt). Van egy belsõ tömítõ mûanyag gyûrû, amit át kellett rakni, hogy továbbra is távoltartsa a port a csapágytól. Na ennek a külsõ részébõl kellett 0,X mm-ert leesztergálni (persze lehettet volna reszelni is, de ha már hozzáfértem az esztregához...) Szóval ennyi volt a tuning. És asszem a hosszából is kellett valamenyit leszedni, mert a menetes részbe Hg- nél bele kell csavarni a rögzítõ csavart, így kell egy kis hely a kónusz és a rögzítõ csavar közé, amit a porvédõbõl lehet csak nyerni.
potty, nem értem, de ne bontsd szét. Én úgy értelmeztem, hogy UG test le HG-föl (itt gondoltam problémákra az agyra való rögzítésnél) ! Most akkor mi volt az UG testen és mi van a HG testen?
#33046
Írta 2006. augusztus 28. - 20:40

#33047
Írta 2006. augusztus 28. - 20:37

#33048
Írta 2006. augusztus 28. - 20:31

Sikeresen lecseréltem a fékváltókarjaimat
viszont az új szerzeményeket szerintem valami zsíroldóban lemosta az elõzõ tulaj (gondolom szebben csillogjanak). Elég szárazon járnak és nehezebben is mint az elõzõek, pedig egyel magasabb kategória. Meg szabad kenni ezeket? Ha igen mivel és hogyan?
szerk: és mégegy kérdés: lehet valahol idehaza Dura Ace fék és váltó bovdenkészletet kapni?
Zsírozni szokták. Bizonyos mértékig szét lehet szedni, ekkor hozzá lehet férni a zsírzandó részekhez (http://bike.shimano....69830536821.pdf)
de nem könnyû összerakni. A 6-ossal jelölt rugó visszakínlódása a legnehezebb. Nem írtad melyik van pontosan. Rám ne hivatkozz, ha nem tudod összerakni.

#33049
Írta 2006. augusztus 28. - 20:23

#33050
Írta 2006. augusztus 28. - 20:18

#33051
Írta 2006. augusztus 28. - 20:16

Szevasztok!
Szeretnék kérni töletek linket ahol tudok nézni könyöklõket meg árakat.
pl.:http://www.biondobik...product_id=2460
http://www.biondobik...product_id=3236
Fentiek többnyire kormánnyal együtt vannak, de van 1-2 külön is, csak könyöklõ.
#33052
Írta 2006. augusztus 28. - 20:13

Látom nagy a kavar a fejekben, hogy milyen lánc is kéne Neked. Pont ezt a 600-as szettet használom én is az edzõgépemen, és bármilyen 8-as lánc jó hozzá. A 8-as és a 7-es lánc ugyanolyan paraméterekkel rendelkezik. Az UG azt takarja, hogy a rögzítése a lánckerekeknek az utolsó (legkissebb) lánckerékkel történik, menetes ennek a belsõ része. A HG rendszernél egy külön "csavar" van a rögzítéshez. Én spec lecseréltem a kazettatestet a hátsóagyon Hg-sre, mert amikor nekem kellett akkor ahhoz könnyebb volt alkatrészt szerezni. Ez a mûvelet azért igényel némi ügyességet, mert szükség van egy kis sufnituningra hozzá.
Láncból én is a Sramot ajánlom. Pc 38 - 48 - 58. Valamelyiket. Jobbnak tartom mint a sh-t. Most a veresenygépemen 9-es Dura Ace van és hát alég kaki, a Pc-69-hez képest.
Ja és ha kell sor is, nekem van elfekvõben egy Ug 7-es sor. Kb. 2000km van benne, csak elég hülye kiosztású (14-23 ha jól emlékszem). Vagy Matuzm. nekik van vadiúj occson.
#33053
Írta 2006. augusztus 28. - 20:13


szerk: és mégegy kérdés: lehet valahol idehaza Dura Ace fék és váltó bovdenkészletet kapni?
#33054
Írta 2006. augusztus 28. - 20:11

Pl, ha bemegyek egy boltba venni egy SH HG-91es láncot (asszem 8ashoz van) 6500ért vagy a Shram pc-58as 3500ért az jó nekem nem? Vagy cserélni kell mindent?
Na most azt lenne jó tudni, hogy a sorod UG v. HG? 7 és 8-as HG-hez valók a narrow HG láncok (a HG91 is ilyen, tehát HG7-es 600-hoz jó lenne) Super narrow lánc nem jó. A HG sor fogain oldalt 1 v. 2 helyen kialakított rámpa van, onnan lehet megismerni. Ha nem ilyen, akkor UG-s a sor, ekkor még mindig lehet szerencséd, ha régi típusú HG-kompatibilis szabadonfutón van. Ezt onnan lehet megtudni, hogy van neki a belsõ szélén menet (Ebbe menne HG-sornál a szorítógyûrû) Ekkor lehetne HG 7-es sort rátenni HG narrow lánccal.
#33055
Írta 2006. augusztus 28. - 17:57

Szeretnék kérni töletek pár linket ahol tudok nézni könyöklõket és árakat.
#33056
Írta 2006. augusztus 28. - 17:39

Rizikós. Mire egy lánc annyira elkopik, hogy cserélni kell, addigra a sor is elkopik annyira, hogy az új lánc nem fog passzolni rá. Már új (UG) láncot is nehéz lesz találni, pláne új sort. Amit lehet tenni, venni egy tényleg keveset használtat - párban, vagy HG 7-est keresni, ehhez viszont kazettatest is kell majd. 8-astól felfelé már nagyobb tengelytáv is kell (130 a 126 helyett) + váltócsere.
Pl, ha bemegyek egy boltba venni egy SH HG-91es láncot (asszem 8ashoz van) 6500ért vagy a Shram pc-58as 3500ért az jó nekem nem? Vagy cserélni kell mindent?
#33057
Írta 2006. augusztus 28. - 17:24

Kösz srácok az infókat! Majd akkor veszek valamit!
Szerintem sort nem kell cserélni az nincs elkopva. Egyébként nincs egy éve meg a bicó szóval nem tudom elõtte hányszor cseréltek láncot(én 3500kmet mentem vele).
Grolsch: Köszi az ajánlatot, de sajna nem járok Tatabányafelé.
Rizikós. Mire egy lánc annyira elkopik, hogy cserélni kell, addigra a sor is elkopik annyira, hogy az új lánc nem fog passzolni rá. Már új (UG) láncot is nehéz lesz találni, pláne új sort. Amit lehet tenni, venni egy tényleg keveset használtat - párban, vagy HG 7-est keresni, ehhez viszont kazettatest is kell majd. 8-astól felfelé már nagyobb tengelytáv is kell (130 a 126 helyett) + váltócsere.
#33058
Írta 2006. augusztus 28. - 15:19

Még egy lehetõség: 1, 2 és 3 pontok közül választasz egyet, a mostani szettet meg meghagyod edzõ/jáccós keréknek. Vagy már elhasználódtak?
Ha én majd egyszer fûzök egy könnyebbfajta kereket, akkor szerintem a mostani Phantom megmarad jáccósnak kinyírhatatlan volta miatt.
#33059
Írta 2006. augusztus 28. - 15:05

Én Tatabánya környékén kerékpározom. Nekem 2 éve 20-as külsõm van. (jó tegyük hozzá, hogy 50 kg vagyok)Szóval van aki nem érti a 20-as problémát... Az biztosan Elbától nyugatra kerékpározik... LAssan már a 23-as is keskeny lesz a magyar utakra.
Az égvilágon semmi bajom vele. Nem ráz szét...nem volt soha defektem.
Continental Sport 1000. 8 bar-on használom.
Mondták már többen, hogy ilyen külsõ max versenyzésre ajánlot...engem nem érdekel, nekem nincs vele bajom, én ugyan le nem cserélem szélesebbre. :victory:
#33060
Írta 2006. augusztus 28. - 15:05

