Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#33041
Írta 2006. július 27. - 10:28
(Most két hétig kíméltem a magamtól a fórumot, mert nyaralni voltam. Ez idõ alatt az új bringámat sem használtam, mert a hely inkább montizásra alkalmas, csak azt vittem. De tegnap és ma megint fölültem a gépemre, és még mindig nem tökéletes valami…)
Bevittem a gépem szervízbe átnézésre, centírozásra. (Még csak most lett meg az elsõ 100 km.) A szerelõnek is panaszkodtam a túlságosan nyújtott testtartásra, ezért a kormányon kicsit följebb-hátrébb hozta a fékkart. Így már nem kell túlságosan nyújtózkodnom ha a fékkar tetején fogom a kormányt. Viszont ha alul fogom, akkor alig-alig érem el a féket - úgy érzem nem igazán biztonságos. De ez még csak hagyján, legfeljebb vissza tolom… De most jön a kérdés:
Az igazi gondom azt hiszem az, hogy ha felül a fékkaron fogom a kormányt úgy, hogy a mutatóujjam a féken van, hogy bármikor válthassak-fékezhessek (azt hiszem az össz bicajon töltött idõ 75%-ban így fognám), akkor a súlyom jelentõs része a hüvelyk- és mutatóujjam közötti részre terhelõdik, és ami a legrosszabb, ott is egy nagyon kis felületen oszlik el, és ez baromira kényelmetlen. Kényelmes fogások persze vannak a kormányon, de akkor nem érem el a fékkart. Sehogy sem találok olyan fogást, hogy nagy felületen oszoljon el az erõ, és ugyanakkor elérjem a féket is.
Ti hogy fogjátok a kormányt? Másnak is van ilyen problémája? Vagy meg lehet ezt szokni?
#33042
Írta 2006. július 25. - 13:37
Egyébként meg döntse el Õ
Ezt akartam is mondani: a "megúnás", egyéni, lelki kérdés, motiváció kérdése. Vagyis nem szervi. Zfazek helyesen írta, hogy gond is lehet belõle. Pl. alacsonynövés, de ez csak egy külsõ jel a többi lehetséges külsõ-belsõ rendellenességbõl.
#33043
Írta 2006. július 25. - 12:23
Hát ha láttad volna azt a szlovák kisgyereket, azzal a pici országútival... Jó nem mondom azt, hogy anaerob edzést csináljon Kékesre, de inkább kezdje korábban, és hagyja abba késõbb - ha akarja, de úgy se fogja. Sokkal sokkal több kapu lesz majd nyitva elõtte.
Nemmm mondom azt, edddzzzen. Biciklizzen, ha szeret. Abból baja nem lesz. Egyébként meg döntse el Õ
#33044
Írta 2006. július 24. - 16:24
A verseny nagyon megerõltetõ a szervezetnek, mert szinte végig max pulzuson megy az ember és egy fejlõdésben lévõ szervezetnek nem annyira ajánlott. Abban a korban az állóképességet kell megszerezni és a technikát, a rajongást, pont úgy ahogy Sipi mondta. Voltam télen a Bringavilágban Zerge elõadásán, õ is azt mondta, hogy a spanyolok 18 éves korig alig versenyeztetik a gyerekeket és ezért is járnak a többiek elõtt. (Na meg jók az orvosok is, mint azt azóta megtudtuk)
#33045
Írta 2006. július 24. - 16:18
Láttam Orfûn Bodrogi gépét: Dura Ace karbon kereke volt Conti Competition szingóval. A honlapomon megtalálhatóak a fényképek.
Feleségemnek GP4000-e van, tényleg nagyon jó. És talán az egyik legfontosabb elem a gumi, nincs annál rosszabb, mint amikor valaki havonta defektel, csúszkál össze- vissza. Én erre költök a legszívesebben többet. Legközelebb magamnak is ilyet veszek, edzõre pedig a GP-t. Ausztriában láttam párat egy Hervisben! de végül nem vettem meg, nem is tudom miért.
#33046
Írta 2006. július 24. - 16:03
#33047
Írta 2006. július 24. - 14:47
De ha már 5-14 év között többnek tekinti a gyerek mint szórakozást, magyarán edz, akkor bizony könnyebben elõfordulhat, hogy ~20 évesen elfásul. Szerintem.
#33048
Írta 2006. július 24. - 13:25
#33049
Írta 2006. július 24. - 05:41
Ezt nagyon örülök, hogy leírtad! A fiam 6 éves lesz és imád bringázni...Azé tartanak ott, ahol. Ha az anyukák Sipire hallgatnak, hogy 14éves koráig ússzon, meg fusson, utána ráér a versenyzésre... mer kiszeret a bringázásból, meg megúnnya, hát, akkor úgy járnak szegény magyar kispubik, mint én... nem lesz belõlük soha semmi
#33050
Írta 2006. július 24. - 05:21
#33051
Írta 2006. július 23. - 20:32
Anno jó régen én is náluk vettem az outimba valót (csak akkor még 135-öst alakítottak át, még itt a topikban is beszéltünk róla jó régen). A hirdetésükben tisztán 130mm-esnek írják.
Nem tudom mikor alakították át a honlapjukat, de egész pofás lett:
http://www.bicycle.h...ent/view/38/66/
#33052
Írta 2006. július 23. - 18:46
#33053
Írta 2006. július 23. - 18:30
#33054
Írta 2006. július 23. - 15:32
#33055
Írta 2006. július 23. - 14:04
#33056
Írta 2006. július 23. - 08:45
Én az elsõ kasztba tartozom. Mind a montin, mind az outi-n azt használok (a 68/220-as szériából) és egyikkel se volt soha semmi bajom (mindkettõnél húzott 2/1,5-ös dt rev küllõk és Mavic felnik, tehát azért eléggé könnyûek).
A kerék amit leírtál jó könnyû lett, de én másképpen csinálnám.
Az agy maradna, de 32 küllõsként (itthon is beszerezhetõ és van ahol akciós 16e/pár). Küllõbõl én vagy dt rev-et vagy sapim leader-t választanék (súlyban majdnem ugynaz mint a CX-ray, de jóval olcsóbb (tudom, nem annyira áramvonalas, de a CX-ray-t sok helyen nem is vállalják el). A felnit nem ismerem így ahoz nem merek hozzászólni.
Így kijönne kb 1381gr-ra+küllõanya illetve 46e forintra ami azért már lényeges különbség szerintem.
Vagy volt egy hirdetés az apróban használt SL kerékre, igaz ár nincs ott, de talán ... csak ott az esetleges küllõtöréssel van gond...
#33057
Írta 2006. július 22. - 19:30
De azért jó elképzelni milyen lenne 500-550grammal könnyebb szettel gyorsulni/mászni.
#33058
Írta 2006. július 22. - 17:35
De majd ha összeépíted, akkor tuti rámcáfolsz
#33059
Írta 2006. július 22. - 15:15
Ez vajon milyen lenne? :
- Am. Classic agyak(28 lyukasak), 58g + 205g, ~34E Ft
- 56 x Sapim CX-ray küllõk, 56x4g= 224g, ~30E Ft
- Sun Assault SL1 felnik, 2x405g= 810g, ~14E Ft
-----------------------------------------------
Szumma: ~1300g(+küllõanyák), 78E Ft (+posta, +centrírozás)
Plussz ehhez egy minél könnyebb külsõ-belsõ gumi páros.
Ami számít: minél könnyebb legyen az egész (lehetõleg a középponttól távolodva...), peremes legyen. Na meg persze, hogy ne legyen 500E Ft, azért épített...
Ami nem számít: agy-élettartam, defektállóság. Felhasználási kondíciók: csak verseny (<1000km/év), 65kg-os terhelés. (Kár, hogy nincs a fentiekbõl 20 lyukas változat...)
Az agyak:
http://www.bike-box....01.html&lang=de
A felni:
http://www.neuzer.hu...ryID=107#prod_0
#33060
Írta 2006. július 22. - 12:46
Elolvastam ezt a cikket:
http://bikemag.hu/content/view/272/10/
Két dolgon lepõdtem meg. Az egyik, hogy a Liquigas-Bianchi, a Crédit Agricole, a Saunier Duval-Prodir, a Phonak és a T-Mobile profi csapatok jelenleg a Tour de France-on futó gépein is ez a külsõ van. Ezek a csapatok nem szingóval mennek a Touron?
Ez azért nem teljesen így van. Ha bárki egy picit jobban megnézi a Tour-on futó gépeket, esetleg a cyclingnews-on a gépeket vagy a backstage-t a közvetítéseknél láthatja, hogy inkább szingóval mennek. Alapban a tisztán karbon felnikbõl nincs peremes verzió így ezt a részt egy kicsit ferdítésnek érzem a cikkbõl...