Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34338 hozzászólás a témában

#33041
efi99

efi99

    vendég

  • fórumtag
  • 245 hozzászólás

Kösz srácok az infókat! Majd akkor veszek valamit!:)
Szerintem sort nem kell cserélni az nincs elkopva. Egyébként nincs egy éve meg a bicó szóval nem tudom elõtte hányszor cseréltek láncot(én 3500kmet mentem vele).

Grolsch: Köszi az ajánlatot, de sajna nem járok Tatabányafelé.


Rizikós. Mire egy lánc annyira elkopik, hogy cserélni kell, addigra a sor is elkopik annyira, hogy az új lánc nem fog passzolni rá. Már új (UG) láncot is nehéz lesz találni, pláne új sort. Amit lehet tenni, venni egy tényleg keveset használtat - párban, vagy HG 7-est keresni, ehhez viszont kazettatest is kell majd. 8-astól felfelé már nagyobb tengelytáv is kell (130 a 126 helyett) + váltócsere.

#33042
Spityu

Spityu

    vendég

  • fórumtag
  • 109 hozzászólás
Szerbusz Zsola!

Még egy lehetõség: 1, 2 és 3 pontok közül választasz egyet, a mostani szettet meg meghagyod edzõ/jáccós keréknek. Vagy már elhasználódtak?
Ha én majd egyszer fûzök egy könnyebbfajta kereket, akkor szerintem a mostani Phantom megmarad jáccósnak kinyírhatatlan volta miatt.

#33043
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.323 hozzászólás

Szóval van aki nem érti a 20-as problémát... Az biztosan Elbától nyugatra kerékpározik... LAssan már a 23-as is keskeny lesz a magyar utakra.

Én Tatabánya környékén kerékpározom. Nekem 2 éve 20-as külsõm van. (jó tegyük hozzá, hogy 50 kg vagyok)
Az égvilágon semmi bajom vele. Nem ráz szét...nem volt soha defektem.
Continental Sport 1000. 8 bar-on használom.
Mondták már többen, hogy ilyen külsõ max versenyzésre ajánlot...engem nem érdekel, nekem nincs vele bajom, én ugyan le nem cserélem szélesebbre. :victory:
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg

#33044
tittyman

tittyman

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.950 hozzászólás
ez nem az apróhirdetõ. privátban bizniszelj. köszi
:) Tittyman kongashow!! :bananadan:cheers:

#33045
zsola_

zsola_

    vendég

  • fórumtag
  • 206 hozzászólás
Épp ezen õrlõdök :) pár hete

1. Mavic CXP33/Open Pro felni, 105-ös agyak, DT küllõk
55-60ezer
2. Shimano WHR (550)560
45ezer
3. edzõszettnek: régi agyak újrafûzése valami betonerõs felnivel
versenyszettnek: Sun Assault + Novatech/Am. Classic
40-60 ezer

Kérdéses a Shimano 16/20 küllõs kereke mellé nem e kéne még egy edzõszett is ?
(70 kilós ismerõsömé bírja még)
Akkor pedig érdemesebb a 3. megoldás.

#33046
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
7-es láncot lehet még kapni, igaz nem mindenhol van.
A Sun assult felnirõl csak annyit, hogy rá lehet éppen ülni, de persze közel sem olyan merev és tartós, mint egy MAvic. Ez a felni kifejezetten versenyfelni. NAgyon valószínû, hogy peremes felninél nem nagyon lehet "büntetlenül" áttörni (a jövõben sem) 400 gr.-os határt (a Sun is 410 gr., de létezik 3-4 400 gr. alatti felni), legalábbis, ha merevet és többször használatosat akarunk.

#33047
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
Szóval van aki nem érti a 20-as problémát... Az biztosan Elbától nyugatra kerékpározik... LAssan már a 23-as is keskeny lesz a magyar utakra. Szóval pld. azért nem jó a 20-as, mert az utak tele vanak repedéssel, ezek elõször kicsik, de aztán akkorára híznak, hogy a lehetõ legjobban belepasszol a 20-as gumi. A kiváló magyar útépítõk egyéb meglepetésekkel is szolgálnak, amik a 23-tól kisebb menetstabilitással rendelkezõ 20-as gumival kevésbé kivédhetõ. Aztán ott van az útra sûrûn kerülõ hordalék, és kavicsok, stb. EGyébként már a nyugati versenyeken sem nagyon használnak 20-ast, csak idõfutamon, míg a 90-es években majdnem általános volt.

#33048
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás
Kösz srácok az infókat! Majd akkor veszek valamit!:)
Szerintem sort nem kell cserélni az nincs elkopva. Egyébként nincs egy éve meg a bicó szóval nem tudom elõtte hányszor cseréltek láncot(én 3500kmet mentem vele).

Grolsch: Köszi az ajánlatot, de sajna nem járok Tatabányafelé.

#33049
zsola_

zsola_

    vendég

  • fórumtag
  • 206 hozzászólás

Zsola_, a kerék tuti bírná, láccólag elég sok küllõ van benne :)


Hát nemtom :)
A felnit jobban szemügyrevéve úgynézki mint valami játékszer vagy makett :)
Komolyan mondom félnék ráülni

#33050
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.323 hozzászólás

viszont állítólag a fogaskeréksorral azonos márkájú láncot érdemes... ami nem biztos hogy igaz, csak hallottam ezt is.
és ha láncot cserélsz, szükség lehet racsnicserére is. egy racsni 1 v. 2 láncot bír ki, úgy tudom.

Nekem Tiagra rendszerem van és SRAM láncom.
Soha nem tennék fel Shimano láncot...kivétel persze, ha pl Dura-Acem lenne, akkor persze Dura-Ace lenne a láncom is :P

t-works: Attól mert régi a rendszer nem biztos hogy annyit volt használva, hogy indokolt lett volna a lánccsere...
De én is együt cserélném a sort a lánccal, ha nem tudnám a gép elõéletét.
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg

#33051
bmafte

bmafte

    vendég

  • fórumtag
  • 81 hozzászólás
Láncból leginkább SRAM-ot érdemes venni, már csak a könnyû kezelhetõsége (szétszedheted) miatt is.
Az árával se lehet gond, jövõre lesz már 10-es is kapható.

PC-58-at 4000 Ft-ért kapsz a bicóhoz.
Ha régi a sor, cseréld le azt is!
BMaFTe

#33052
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.702 hozzászólás

Én a helyedben egy patentszemes Sramot vennék.
A Shimano láncokról már sok rosszat hallottam (hamar nyúlik, hogy gyakran kelljen cserélni)
A jelenlegi Dura-ace láncok 10 sebességes rendszerekhez vannak, szóval neked nem jó.


viszont állítólag a fogaskeréksorral azonos márkájú láncot érdemes... ami nem biztos hogy igaz, csak hallottam ezt is.
és ha láncot cserélsz, szükség lehet racsnicserére is. egy racsni 1 v. 2 láncot bír ki, úgy tudom.

#33053
t-works

t-works

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 964 hozzászólás
Mathias, remélem, nem most elõször cserélsz láncot, a 7es 600as szett nem mai :) A helyedben, ha nem akarsz szettet cserélni, szétnéznék a helyi boltokban, maradt-e valami régi "kincs", mer elõfordulhat

Zsola_, a kerék tuti bírná, láccólag elég sok küllõ van benne :)

#33054
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.323 hozzászólás

Sziasztok, van egy országútim 7-es shimano 600as szettel.(nem fék-váltókaros) És úgy érzem kéne már láncot cserélnem, amire egyébként ezek vannak írva: Dura-Ace 8Y UG. Milyen láncot vegyek? Vagy tök mindegy?

Én a helyedben egy patentszemes Sramot vennék.
A Shimano láncokról már sok rosszat hallottam (hamar nyúlik, hogy gyakran kelljen cserélni)
A jelenlegi Dura-ace láncok 10 sebességes rendszerekhez vannak, szóval neked nem jó.

Amúgy ha Tatabánya közelében flangálsz, nekem pont van egy vadi új 7-es láncom. ;)
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg

#33055
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.702 hozzászólás

Sziasztok, van egy országútim 7-es shimano 600as szettel.(nem fék-váltókaros) És úgy érzem kéne már láncot cserélnem, amire egyébként ezek vannak írva: Dura-Ace 8Y UG. Milyen láncot vegyek? Vagy tök mindegy?


én csak azért írok, hogy legyen valami válaszod... amúgy nem sokat értek hozzá.
az UG ha jól tudom, egy fontos jelzés, mert megvan, hogy melyik fogaskerék-szett melyik láncokkal képes normálisan együttmûködni. tehát UG-s láncot vegyél, vagy valami kompatibiliset, és persze 7 fokozatút. vagy a 8Y az nyolcas? mindegy, ami jó 7-esre is, olyat :)

#33056
zsola_

zsola_

    vendég

  • fórumtag
  • 206 hozzászólás
Szerintetek huzamosabb ideig bír 80 kilót egy ilyen szett ?

http://apro.bikemag....ct=25522&cat=59

#33057
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás
Sziasztok, van egy országútim 7-es shimano 600as szettel.(nem fék-váltókaros) És úgy érzem kéne már láncot cserélnem, amire egyébként ezek vannak írva: Dura-Ace 8Y UG. Milyen láncot vegyek? Vagy tök mindegy?

#33058
mykonzerv

mykonzerv

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 263 hozzászólás
felkúsztunk ma a jános hegyre a szilágyi erzsébet fasor felõl. így elsõre néha majdnem kiköptem a belem, de jó buli volt:)
nade lefelé...nincs jobb, mint lefelé jönni onnan vagy a majdnem vízszintes lejtõn, ahol normál ülésben is elõreesek majdnem és utána tovább egy olyan rázós úton, h szarrá rázza csuklóm. szörnyû ez a kecskeszarv kormány meg a merev villa az ilyen utakon. most elõször hiányoltam a teleszkópot:)

#33059
efi99

efi99

    vendég

  • fórumtag
  • 245 hozzászólás

Sziasztok!, párszor szedtem már szét hátsó váltót, de csak most tûnt fel, hogy a felsõ irányító görgõnek 1mm-es holtjátéka van szemben a láncfeszítõvel ami teljesen mozdulatlan, mi ebben a logika ha a minél precízebb váltásról van szó?? a váltó elmozdulására ilyenkor csak 1mm késéssel reagál a görgõ...


A Shimanonál van ilyen, Centeron-mechanizmusnak hívják és elvileg arra hivatott, hogy kompenzálja a nem tizedmm-re pontos indexes hátsóváltó beállítást. Mivel gyakorlatilag lehetetlen tized mm pontosan a hátsóváltó görgõit pontosan az egyes fgk-kek alá belõni, a lánc mindenképp kanyarodik kicsit.A Shimano úgy gondolja, hogy inkább a 2 terelõkerék között legyen egy kicsit ferde a lánc, mintsem a felsõ terelõ és a fogaskerék között, ami rövidebb szakasz és jobban feszülõ lánc miatt nem árt ha felül van egy kis mozgási tér. (A felsõ görgõt a használt fgk "alá húzza")

#33060
trepps

trepps

    vendég

  • fórumtag
  • 17 hozzászólás
Sziasztok!, párszor szedtem már szét hátsó váltót, de csak most tûnt fel, hogy a felsõ irányító görgõnek 1mm-es holtjátéka van szemben a láncfeszítõvel ami teljesen mozdulatlan, mi ebben a logika ha a minél precízebb váltásról van szó?? a váltó elmozdulására ilyenkor csak 1mm késéssel reagál a görgõ...