Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#33001
Írta 2006. szeptember 01. - 12:34

#33002
Írta 2006. szeptember 01. - 12:30

Tud valaki valami közelebbit a MErida Scultura 909 karbonvázról, ill. az anyagáról: RCF-R6? Azon kívül, amit a honlapján lehet tudni... Milyen, mennyire jó, élettartam, stb. ÖSszehasonlításként pld. a nagy karbonosokkal: Storck, Canyon, Scott, Cervélo, Look, és fõként Trek.
#33003
Írta 2006. szeptember 01. - 12:09

ha már itt tartunk: az ejtett csukló az nem javallt, ugye?
én mondjuk montizom, de szeretném tudni, hogy egyenesen, vagy hogyan tartsam a csuklóm?
ha nem figyelek, mindig "lekonyul", és késõbb veszem észre, hogy picit megfájdult, olyankor már persze késõ áfogni. ebbõl is gondolom ,hogy egyenesen jobb lehet. csak nem jut eszembe alkalmazni..
Hát ha fáj, ne csináld

Amúgy én érdekesség képpen próbáltam úgy fogni, ahogy Laci csinálja, de nagyon nem megy...különbözõek vagyunk

#33004
Írta 2006. szeptember 01. - 12:04

Igen szerintem is felesleges dolog (csak) gyakorlatban megtanulható dolgokról dumálni, dehát kérdés érkezett felénk ez ügyben...Miert vitatkoztok olyanon, amin nem kell:
Mindenki mashogy ul a biciklin. A profikat szelcsatornaban kiserletezik ...
Jaj gyerekek ennyire sügérek ne legyetek már! Nézzétek már meg azt az Amstrong fotót! Nem puposan ül, hanem a mezébe felül be van építve a Camel Back. Durva lenne, ha a hasához képest ilyen "púpos" lenne a háta!

A horgászszezonra utaló kijelentésedet kérlek vondd vissza!

Tudom mi az a Camel Back...nem vagyok én Knézy

#33005
Írta 2006. szeptember 01. - 11:41

Mindenki mashogy ul a biciklin. A profikat szelcsatornaban kiserletezik ...
Mezonyben, meg ahogy bir ugy ul.
Nyilvan attol fugg mire hasznalod a biciklit, mennyit mesz, hol stb. Ez olyan, mint a nyereg, a pedal, a geometria. Tapasztalati uton eldontheto.
A trendeket meg le lehet lesni a profiktol (sloping, stucni hossz, emelkedes, wheelbase) - aztan vagy jo vagy varialsz tovabb
#33006
Írta 2006. szeptember 01. - 09:32

Nekem is feltûnt még korábban, hogy Lánc naon púpos, és az pont nem idõfutam volt, úgyhogy ez nem (csak) kemölbekk.
#33007
Írta 2006. szeptember 01. - 09:26

#33008
Írta 2006. szeptember 01. - 09:05

Jaj gyerekek ennyire sügérek ne legyetek már! Nézzétek már meg azt az Amstrong fotót! Nem puposan ül, hanem a mezébe felül be van építve a Camel Back. Durva lenne, ha a hasához képest ilyen "púpos" lenne a háta!
az nem egy teknõspáncél?.... 8)
#33009
Írta 2006. szeptember 01. - 08:25

#33010
Írta 2006. augusztus 31. - 23:47

tudtok esetleg olyan patkóféket ajánlani, aminek 65 mm-es húzóútja van? (Azt hiszem, így mondják). Lehet még valahol ilyet kapni?
#33011
Írta 2006. augusztus 31. - 22:21

ez meg egy tipikus Bodrogi Laci féle kormányfogás, ahogyan senki nem csinálja rajta kívül...leejtett csukló
http://www.cyclingne...vuelta065/5_06g
ha már itt tartunk: az ejtett csukló az nem javallt, ugye?
én mondjuk montizom, de szeretném tudni, hogy egyenesen, vagy hogyan tartsam a csuklóm?
ha nem figyelek, mindig "lekonyul", és késõbb veszem észre, hogy picit megfájdult, olyankor már persze késõ áfogni. ebbõl is gondolom ,hogy egyenesen jobb lehet. csak nem jut eszembe alkalmazni..
#33012
Írta 2006. augusztus 31. - 22:02

Armstrong ennél puposabban már nem is ülhetne
Armstrong azért ül így, mert komoly gerincproblémája van, ha valaki nem tudná... szóval kettõ (vagy több, már nem emlékszem) csigolyája nem mozdul egymáshoz képest. Ehhez képest elég jól kisakkozták az idõfutampozíciót.
#33013
Írta 2006. augusztus 31. - 21:47

Nekem az van és nagyon nem jött be!
Mik a tapasztalatok? ha szar nem próbálom ki...
Dura Ace fékbowden 650-ft azért ez is érdekes...
#33014
Írta 2006. augusztus 31. - 11:37

#33015
Írta 2006. augusztus 31. - 11:29

Armstrong ennél puposabban már nem is ülhetneHelyes tartás: a legfontosabb talán az, hogy a hát ne púpozódjon, hanem nagyjából egyenes legyen

De még mielõtt megszólna valaki, hogy azért ül úgy mert idõfutam gépen van:

helyes testtarás:

Nos ebbõl is látszik hogy nincs pontos recept arra, hogy hogyan is kell ülni, mert még a profik is annyiféle-képpen ülnek a bicón ahányan vannak...
ez pl egy tipikus túra ülés:
http://img.tar.hu/so.../25501375.jpg#3
ez meg egy tipikus Bodrogi Laci féle kormányfogás, ahogyan senki nem csinálja rajta kívül...leejtett csukló
http://www.cyclingne...vuelta065/5_06g
#33016
Írta 2006. augusztus 31. - 11:07

#33017
Írta 2006. augusztus 31. - 10:43

Helyes tartás: a legfontosabb talán az, hogy a hát ne púpozódjon, hanem nagyjából egyenes legyen, (aztán a váll ne legyen felhúzva, kar ne kegyen eltartva a törzstõl, a kéz ne szorongassa a kormányt) a többi tartásdolog a geometriával és beállítással is összefügg: a kéz enyhén behajlítva (sem egyenesen, sem nagyon a törzs alatt), a törzs ne zárjon túl éles szöget (és természetesen túl nagyot sem, mint más biciklifajtákon szokásos) a felsõcsõvel (az ülõcsõszögtõl is függ), a lábfej ne lógjon ("madárkaromfogás").
#33018
Írta 2006. augusztus 30. - 23:12

[quote name='trepps']Megnézem majd egy dzsegvájerrel!...[/quote][/quote]Nekem az van és nagyon nem jött be!
#33019
Írta 2006. augusztus 30. - 16:10

Nekem is az van, talán mintha a Kerékvárban lenne belõle…, viszont az érdekes hogy nem sok köszörülést látok rajta, ??!!, ha a S ezt nem tartja fontosnak talán nincs is jelentõsége?
Felrakás elõtt próbálgattam és fõleg a fékszettnél azért érzõdött hogy „érdesen” jár a bowdenházban. Megnézem majd egy dzsegvájerrel!...[/QUOTE]
#33020
Írta 2006. augusztus 30. - 16:04

A Shimanonál van ilyen, Centeron-mechanizmusnak hívják és elvileg arra hivatott, hogy kompenzálja a nem tizedmm-re pontos indexes hátsóváltó beállítást. Mivel gyakorlatilag lehetetlen tized mm pontosan a hátsóváltó görgõit pontosan az egyes fgk-kek alá belõni, a lánc mindenképp kanyarodik kicsit.A Shimano úgy gondolja, hogy inkább a 2 terelõkerék között legyen egy kicsit ferde a lánc, mintsem a felsõ terelõ és a fogaskerék között, ami rövidebb szakasz és jobban feszülõ lánc miatt nem árt ha felül van egy kis mozgási tér. (A felsõ görgõt a használt fgk "alá húzza")
Ja, igaz!!, én mondjuk arra gondoltam, ha nem mozogna a görgõ gyorsabb lenne a váltás és terhelés alatt agresszívebben rántaná át a láncot, bár nem tudom számítna-e ebben az az 1mm valamit…