Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34209 hozzászólás a témában

#33001
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás
Meg tudja mondani vmelyik okos, hogy egy modern oúti dupla hajtómûvön hány mm-re van váz középvonalától a nagytányér? Mondjuk egy négyszöges Shimano 105 vagy az alatti négyszöges hmû 109es középcsapin. Köszi

#33002
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás
Egyszer régen olvasta, hogy a Rolls Royce-ok motorját próbapadon bejáratják. Szerintem ugyanezt meg lehetne csinálni kerékkel is, nem is lenne olyan vészesen nehéz ehhez egy szerkezetet építeni, és akkor a keréken semmi sem látszana. Csak persze plussz idõ a terhelés-járatás, föl és leszerelés, újbóli centírozás, ... Nem lenne ingyen.

#33003
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás
Már megint a német Tour Rennradmagazine-t idézem: a Shimano R-500 nagyon pocsék kerék. Egyrészt gyenge (nem ajánlják 80 kg fölött), másrészt rossz a tömítése. Ez most nem a kerék tesztbõl jön (mert ott ez nem szerepelt), hanem a belépõ szintû bicaj tesztbõl - minden bicaj, amin ez volt (sokon), az súlyos pontlevonásokat kapott. Állítólag lejtõn lefelé nagyon bizonytalan érzés ilyenen gurulni.

#33004
zsola_

zsola_

    vendég

  • fórumtag
  • 206 hozzászólás
lehet hogy az lesz a vége hogy veszek valami olcsó gyári kereket
lásd.
Shimano R-500 set 24 500 Ft

A noname taiwani agyaknál meg a 600g-os Vuelta felniknél biztos jobb ?

#33005
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
Nem "mernek" a kerekeket bejáratva árulni, mert akkor csak használtan adhatnák, hiába tkp. jobb, mint 0 méteresen.
Ez a kerékdolog nem annyira egyszerû, mert pont a válogatással van a gond, fõleg kicsiny hazánkban. A gépi küllõfeszességállításról nem is beszélve. Itt volt éppen szó, hogy igazán jó-könnyû agyat nem nagyon lehet kapni nálunk, és hasonló szintû küllõt sem (próbálj meg szerezni zicral alu küllõket, vagy Sapim felsõkategóriát). Kellõen kezelt, könnyû és merev (peremes) felnit is csak MAvic Open pro-t tudsz venni, a Sun assult valamivel könyebb, de minõségében messze nem éri el a MAvicot (ritchey ocr már nincs, de ez sem volt jobb a MAvicnál). PErsze mindez nem azt jelenti, hogy egy amatõr nem mehet jól fûzött kerékkel is...

#33006
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
Szingóról: lehet éppen kapni, néhányan járnak is vele (a profik közül többen), de a jobb boltokban is kicsi a választék belõle, legfeljebb 1-2 féle van. Leginkább a Biondóban érdemes benézni, itt komolyabban foglalkoznak vele, de lehet, hogy egyes drágább szingót itt is rendelni kell (4-18e Ft között mozog az ára). Szerintem nem érdemes kínlódni vele, fõleg a felnire felkínlódás-ragasztgatás-letépés kombó meg az esetleges defekt miatt (gyakorlatilag ilyenkor el lehet dobni). IGazából a szingós gumi manapság a karbon kerékszetteknél lép be a kerékpársportba, emrt ezek majdmind szingós kerekek (az karbon/alu összetett peremes felninek nem sok értelme van, tömegben alig könnyebb, mint az alu).
A Tufo peremes szingó már komoly alternatíva a hagyományos peremes külsõ+belsõ-nek. Viszonylag könnyû, szingót közelítõ futásteljesítmény és nem kell ragasztgatni, hátránya, hogy defekt esetén hasonló lehet a helyzet, mint a szingónál, fõelg ha a ragasztófolyadék gumiba applikálásával valami gond akad, vagy esõs idõbe kap valaki defektet.
Zsola: ezt az agypárosítást vettem meg én is. az "átverés" az benne, hogy a hátsó agy az Zoggie, paraméterei állítólag ugyanazok, mint az Amclassic-é, ugyanott gyártják is ugyanúgy. Volt már errõl évek óta nagy vita a fórumokon, Szóval nem biztos hogy ugyanaz... Az igazán jó/tartós/könnyû agyak egyébként mind méregdrágák, nem véletlenül. Ez viszont hihetetlen olcsó, ez sem feltétlen véletlen... Szerintem nézz be a Probike-ba is, mielõtt veszel valamit.

#33007
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás
Szerintem a felsõcsõ hossz sokkal fontosabb paraméter, mint az üléscsõé. Részben azért is, mert az üléscsõ-hossz nehezen megfogható, ki így, ki úgy méri. De fontosabb, hogy az ülésmagasságot sokkal könyebb a nyeregcsõ állításával kompenzálni, mint a vízszintes hosszat, ami minimum stucni csere.

#33008
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás
Túl nagy tapasztaltom ugyan nincs, csak a mérnöki intuícióm, és az azzal összhangban lévõ német Tour Rennradmagazin keréktesztje alapján írom:

Általában minél több a küllõ, annál merevebb. A "gyári" kerekekben semmi extra misztikus nincs, ha valaki jól válogatja össze a felnit és a küllõket, és jó tud kereket fûzni, akkor az semmivel sem lesz gyengébb, mint egy gyári.

Amúgy minden kereket érdemes az elsõ pár tíz km után centírozni, mert "helyezkedik". Nem tudok arról, hogy bárki árulna bejáratott és utána újracentírozott kereket.

#33009
g_prefect

g_prefect

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 361 hozzászólás

jár még valaki rendszeresen szingós bringával ? Hol lehet még kapni gumit hozzá?? Deffekt javítás hogy megy vele?


A peremes szingót ide számítod?

#33010
g_prefect

g_prefect

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 361 hozzászólás

Sziasztok
Arra lennék ikváncsik , hogy szerintetek mekkor vázal rendelkezõ bicó való nekem. Ez így persze elég költõi; én 180 cm. magas vagyok és természetesem outi. -ról van szó. Persze számít a stucni, felsõcsõ hossz , de mivel csak használtan tudok venni ezért megközelítõleg kellene tudom a méretet -válogatni ngyon nem tudok-, hogy valyon mi az , ami kicsi vagy már túl nagy.


Szia! Az enyém 57-es, és pont jó. (Én is 180 cm vagyok) Az elõzõ bringám 58-as volt, de ettõl nagyobbat már nem vennék. Az 54-es meg kicsi. Szóval 56-58 között szerintem. De mindenképp próbáld ki, mielõtt megveszed.

#33011
zsola_

zsola_

    vendég

  • fórumtag
  • 206 hozzászólás
gsuveg:
http://www.schwalbe....subPoint=Racing

#33012
zsola_

zsola_

    vendég

  • fórumtag
  • 206 hozzászólás
Segítenétek beazonosítani hogy melyik agy kellene nekem országútiba ?
tf. rövidítés mit jelent ?
A vastaggal jelölt van akciósan, nekem fura hogy olcsóbban megkapom a komplett szettet mint külön a hátsó agyat
Mi ebbe az átverés ? Használt ?

Am. Classic elsõ 32l. 58gr. 5 900
Am. Classic elsõ 32l 120gr. 5 900
Am. Classic hátsó 32l. 130mm 17 900
Am. Classic e+h 32l. 130mm Smile 16 000
Am. Classic elsõ tf.ipcs 32l. 7 900
Am. Classic hátsó tf.ipcs 32l. 18 900

http://www.bicycle.h...ent/view/38/66/

#33013
gsuveg

gsuveg

    vendég

  • fórumtag
  • 244 hozzászólás
jár még valaki rendszeresen szingós bringával ? Hol lehet még kapni gumit hozzá?? Deffekt javítás hogy megy vele?

#33014
zsola_

zsola_

    vendég

  • fórumtag
  • 206 hozzászólás
Köszi!
Igazából 80kg vagyok
Spityu ötletébõl meg az elhasználódott kereke(i)mbõl kiindulva akarok fûzetni egy könnyû kereket versenyekre TT-kre.
Igazából edzéseken nem ezt hajtanám, hanem a régi aggyal fûzetnék egy edzõ-aero felnit.

Régi felnit (Vuelta Airline2) lehet használni úgyhogy nincs rajt már vájat ?
Félek hogy egyszercsak összeroppan
5 éves 20e km

#33015
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.323 hozzászólás

köszi:)
ha fékkart cserélek, akkor bandázst is kell cserélni?

a kerekek pedig egy mali teamen vannak.

Sajna a kerekeket így sem tudom beazonosítani...elmondom mitõl függ az ár: küllõszám, küllõszín (fekete sokkal drágább) no meg persze a felni és az agy, de mivel a neten nem találtam errõl a márkáról infót, lehet alsóbb kategóriás.

De nem akarok hülyeséget mondani, mert nem értek annyira hozzá, de mivel más nem ír próbálok segíteni. Esteleg képed van?

Ha fékkart cserélsz akkor ugye le kell tekerni a bandázst és igaz lehet számít a márka, de valószínüleg nem fog újra visszaragadni, meg nem lesz olyan szép.
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg

#33016
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
Zsola: a fûzött kerekek általában nem erõsebbek, mint a gyáriak, vagyis attól függ mit értesz ezen, ha merevséget semmiképp, ha tartósságot akkor talán, de csak jelentõs súytöbblet (felni és a küllõkre nézve is) esetén. Viszont a gyári kerék merevsége csökken az elsõ centrírtõl (feltételezve, hogy nem gép centrir) , ennek mértéke a szerelõtõl függ -- de így is jobb, mint a fûzötté. A Ksyrium egy szinttel jobb, mint akár egy cxp33 fûzött. 90 kg-val nem ajánlatos igazán könnyû kerékkel menni, pld a Ksyrium ssl sc már túl könnyû lehet, szerintem 1700gr.-os kerékszettömegnél érdemes megállni (pld. Equipe, vagy Bontrager Racelite, vagy Gipiemme-ek).
Nálunk sajnos nem nagyon van agyválaszték, a Shimano, Campán kívül elég esetleges: Bikepositivnek van talán egy könnyebb agya, aztán néhol elõfordul AmClassic/Zoggie (nagyon könnyû, olcsó, de nem túl tartós), és Tune a Probikeban (nagyon jó agy de drága).
Gabor: neked kb. 56 és 58 közötti méret a jó, geometriától és izléstõl függõen. Talán a legideálisabb klasszikus váz esetén az 57-es, mindez 110mm-es stucnival. Nem túl nagy esésszögû slopingos váz (tehát nem egy giant-geometria) esetén 56, 57 vagy L-es méret és kb. 100mm-es stucnival (mert a felsõcsöve hosszabb). Az új számozás esetén (nem az üléscsõ és felsõcsõ találkozásának közepéig, hanem az üléscsõ tetejéig mérik) inkább 58-as a jó. Mindezt tapasztalatból (is) tudom, mert magasságom megegyezik a tiéddel és többféle vázzal is mentem már. Úgy általában 2 méret a tûréshatár, tehát ennyi pontossággal kell belõni a vázméretet. A kereskedõk hajlamosak eliminálni a vázméretet (vedd meg ami neki éppen van a boltban ), de számít, mert a nyereggel/stucnival korrigálás csak egy bizonyos határig jó (1-2cm). A nem megfelelõ vázméret következményei csak idõvel jön ki...

#33017
mykonzerv

mykonzerv

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 263 hozzászólás

Sziasztok
Arra lennék ikváncsik , hogy szerintetek mekkor vázal rendelkezõ bicó való nekem. Ez így persze elég költõi; én 180 cm. magas vagyok és természetesem outi. -ról van szó. Persze számít a stucni, felsõcsõ hossz , de mivel csak használtan tudok venni ezért megközelítõleg kellene tudom a méretet -válogatni ngyon nem tudok-, hogy valyon mi az , ami kicsi vagy már túl nagy.



hello

57 vagy a fölötti már jó neked szerintem. a stucni meg ne legyen túl hosszú, mert nem tudsz teljesen jól támaszkodni ill. az irányítás sem lesz tökéletes.
9-10 cm hosszú az jó lenne neked.

itt nézz szét:
LINK
jobb oldalt ott a ws sizing system
azon belül pedig get fit for road

#33018
mykonzerv

mykonzerv

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 263 hozzászólás

Foggalmam nincs mennyit érhetnek a kerekeid. :( Milyen bicóból vannak?

Grat az Ultegrához! :) Zsír!



köszi:)
ha fékkart cserélek, akkor bandázst is kell cserélni?

a kerekek pedig egy mali teamen vannak.

#33019
Gabor01

Gabor01

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás
Sziasztok
Arra lennék ikváncsik , hogy szerintetek mekkor vázal rendelkezõ bicó való nekem. Ez így persze elég költõi; én 180 cm. magas vagyok és természetesem outi. -ról van szó. Persze számít a stucni, felsõcsõ hossz , de mivel csak használtan tudok venni ezért megközelítõleg kellene tudom a méretet -válogatni ngyon nem tudok-, hogy valyon mi az , ami kicsi vagy már túl nagy.

#33020
zsola_

zsola_

    vendég

  • fórumtag
  • 206 hozzászólás
Sziasztok!
Meddig lehet nyúzni még egy felnit azután hogy lekopott és a biztonsági vájat/jel nem érzékelhetõ rajta ?

Új kereket tervezek fûzetni (elsõdleges a súly, erõsség max. 90kg-ig, másodlagos a tartósság)
Ultegra agynak a maga árkategórájában milyen alternetívái lehetnek ?
Szerintem picit nehéz
Fûzött 32 küllõs Mavic XCP23-33 kerék erõsebb mint egy gyári 24-es (Mavic Ksyrium)?