Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#33001
Írta 2006. szeptember 01. - 08:25

#33002
Írta 2006. augusztus 31. - 23:47

tudtok esetleg olyan patkóféket ajánlani, aminek 65 mm-es húzóútja van? (Azt hiszem, így mondják). Lehet még valahol ilyet kapni?
#33003
Írta 2006. augusztus 31. - 22:21

ez meg egy tipikus Bodrogi Laci féle kormányfogás, ahogyan senki nem csinálja rajta kívül...leejtett csukló
http://www.cyclingne...vuelta065/5_06g
ha már itt tartunk: az ejtett csukló az nem javallt, ugye?
én mondjuk montizom, de szeretném tudni, hogy egyenesen, vagy hogyan tartsam a csuklóm?
ha nem figyelek, mindig "lekonyul", és késõbb veszem észre, hogy picit megfájdult, olyankor már persze késõ áfogni. ebbõl is gondolom ,hogy egyenesen jobb lehet. csak nem jut eszembe alkalmazni..
#33004
Írta 2006. augusztus 31. - 22:02

Armstrong ennél puposabban már nem is ülhetne
Armstrong azért ül így, mert komoly gerincproblémája van, ha valaki nem tudná... szóval kettõ (vagy több, már nem emlékszem) csigolyája nem mozdul egymáshoz képest. Ehhez képest elég jól kisakkozták az idõfutampozíciót.
#33005
Írta 2006. augusztus 31. - 21:47

Nekem az van és nagyon nem jött be!
Mik a tapasztalatok? ha szar nem próbálom ki...
Dura Ace fékbowden 650-ft azért ez is érdekes...
#33006
Írta 2006. augusztus 31. - 11:37

#33007
Írta 2006. augusztus 31. - 11:29

Armstrong ennél puposabban már nem is ülhetneHelyes tartás: a legfontosabb talán az, hogy a hát ne púpozódjon, hanem nagyjából egyenes legyen

De még mielõtt megszólna valaki, hogy azért ül úgy mert idõfutam gépen van:

helyes testtarás:

Nos ebbõl is látszik hogy nincs pontos recept arra, hogy hogyan is kell ülni, mert még a profik is annyiféle-képpen ülnek a bicón ahányan vannak...
ez pl egy tipikus túra ülés:
http://img.tar.hu/so.../25501375.jpg#3
ez meg egy tipikus Bodrogi Laci féle kormányfogás, ahogyan senki nem csinálja rajta kívül...leejtett csukló
http://www.cyclingne...vuelta065/5_06g
#33008
Írta 2006. augusztus 31. - 11:07

#33009
Írta 2006. augusztus 31. - 10:43

Helyes tartás: a legfontosabb talán az, hogy a hát ne púpozódjon, hanem nagyjából egyenes legyen, (aztán a váll ne legyen felhúzva, kar ne kegyen eltartva a törzstõl, a kéz ne szorongassa a kormányt) a többi tartásdolog a geometriával és beállítással is összefügg: a kéz enyhén behajlítva (sem egyenesen, sem nagyon a törzs alatt), a törzs ne zárjon túl éles szöget (és természetesen túl nagyot sem, mint más biciklifajtákon szokásos) a felsõcsõvel (az ülõcsõszögtõl is függ), a lábfej ne lógjon ("madárkaromfogás").
#33010
Írta 2006. augusztus 30. - 23:12

[quote name='trepps']Megnézem majd egy dzsegvájerrel!...[/quote][/quote]Nekem az van és nagyon nem jött be!
#33011
Írta 2006. augusztus 30. - 16:10

Nekem is az van, talán mintha a Kerékvárban lenne belõle…, viszont az érdekes hogy nem sok köszörülést látok rajta, ??!!, ha a S ezt nem tartja fontosnak talán nincs is jelentõsége?
Felrakás elõtt próbálgattam és fõleg a fékszettnél azért érzõdött hogy „érdesen” jár a bowdenházban. Megnézem majd egy dzsegvájerrel!...[/QUOTE]
#33012
Írta 2006. augusztus 30. - 16:04

A Shimanonál van ilyen, Centeron-mechanizmusnak hívják és elvileg arra hivatott, hogy kompenzálja a nem tizedmm-re pontos indexes hátsóváltó beállítást. Mivel gyakorlatilag lehetetlen tized mm pontosan a hátsóváltó görgõit pontosan az egyes fgk-kek alá belõni, a lánc mindenképp kanyarodik kicsit.A Shimano úgy gondolja, hogy inkább a 2 terelõkerék között legyen egy kicsit ferde a lánc, mintsem a felsõ terelõ és a fogaskerék között, ami rövidebb szakasz és jobban feszülõ lánc miatt nem árt ha felül van egy kis mozgási tér. (A felsõ görgõt a használt fgk "alá húzza")
Ja, igaz!!, én mondjuk arra gondoltam, ha nem mozogna a görgõ gyorsabb lenne a váltás és terhelés alatt agresszívebben rántaná át a láncot, bár nem tudom számítna-e ebben az az 1mm valamit…
#33013
Írta 2006. augusztus 30. - 15:30


#33014
Írta 2006. augusztus 30. - 14:29

Én a helyedben megpróbálnék kb 20 fokot fordítani felfelé a kormányon, így majdnem vízszintes lenne a kormáy elõre nyúló felsõ része és merõlegesek lennének a fékkarok markolatai az alkarodra, ami nekem egy nagyon kényelmes fogási pont. Igaz, hogy így mégjobban nyújtózkodnod kellene elõre, de épp emiatt kevesebb súly kerülne a karjaidra. További tehermentesítés ha a karjaidat könyökben enyhén behajlítod.
Érdemes ellesni a profik hogyan csinálják:
http://www.sportsonl...oducts/7534.jpg
szerk: hopp közben látom Pötty is írt hasonlót. Én azért írtam a kormány fordítást a fékkar emelés helyett mert ahhoz nem kell újra bandázsolni a kormányt.
#33015
Írta 2006. augusztus 30. - 13:55

A kép alapján amit belinkeltél egyértelmûen a nyereg a ludas. Emelj az orrán, amíg nagyjából vízszintes nem lesz.
+ Egy pettyet a fékkart is fejjebb emelhetnéd a kormányon. Maga a kormány az elég jól áll.
Ja, ha Bp-i vagy akkor azt ajánlanám, hogy menj el bicóstól a Biondoba, Mártihoz. Õ segít neked pontosan beállítani.
#33016
Írta 2006. augusztus 30. - 12:38

Merida 903-asom volt, M-es (nem volt vele semmi baj). Vettem egy ugyanilyen vázat, csak S-est (átépítettem),rá volt írva a vázra, hogy vigyázz mert kicsi a váz és beleérhet a kerékbe a lábad....és téényleg beleér.
Én hallottam már 60as vázról, aminek a kerekébe kanyar közben beleért a haver lába. Gondolom megvan az elõnye/hátránya a rövid tengelytávnak.

#33017
Írta 2006. augusztus 30. - 12:10

Úgy értem, hogy tekersz pl:500 km-t (nem egyhuzamban) utána rááll a tested automatikusan. Az elején szokatlan persze...pl én alig tudtam elindulni életem elsõ outijával, és nem is mertem kiállni a nyeregbõl, mert olyan bizonytalannak érzetem. De senki nem volt ott mellettem, aki mondta volna, hogy karokat így tedd, lábbal úgy tekerj, hát amúgy legyen...egyszerûen kialakul...csak tedd a kilómétereket a cangába és összeszoktok. (én 165 centi létemre meg tudtam szokni a 60-as gépet is...igaz hamar megszabadultam tõleMilyen a helyes országúti tartás?
Grolsch szerint:
"Többen szokták kérdezni, hogy mások hogyan tartják a kezüket bicózás közben, meg hasonlók. Szerintem ez nem olyan dolog, amit tanulni kell, vagy ellesni vkitõl."

Ez gyakorlati dolog, nem olyan amit könybõl (vagy szóban) megtanulhat az ember...ezért mondom, hogy számomra nincs értelme arról beszélni, hogy na akkor most felsõ fogás és az alsókar a felsõkarral 130 fokos szöget zár be...
De ha valakinek vannak ezirányú információi akkor okay...sorry de én sosem foglalkozom ilyenekkel, csak ülök a gépen és tolom neki...meg nézek sokat outi versenyeket és lesem a NAGYOknak hogyan van beállítva a bringájuk, hogyan tekernek...abból is lehet tanulni.
#33018
Írta 2006. augusztus 30. - 12:02

De cuki a bringád, tetszikItt a link a bicajhoz:
http://www.kepfeltol...ltoltes.hu_.jpg

A kép alapján nincs alacsonyan a kormány, nekem a nyergem 5 cm-rel van magasabban a kormánynál, neked meg egyvonalban van....hát ha eddig csak egyszer fordult elõ, akkor lehet meg fog még erõsödni a kezed...
#33019
Írta 2006. augusztus 30. - 11:58

Merida 903-asom volt, M-es (nem volt vele semmi baj). Vettem egy ugyanilyen vázat, csak S-est (átépítettem),rá volt írva a vázra, hogy vigyázz mert kicsi a váz és beleérhet a kerékbe a lábad....és téényleg beleér. Amúgy meg kicsi a lábam...37-es[Grolsch felvetésére: nem a kis vázméret miatt érhet bele a láb az elsõ kerékbe, hanem a geometria miatt, kisebb rsézben hajtókarhossz és láb nagysága :-)]

De csak az elsõ pár hétben volt fura, azóta nem rúgtam bele a kerékbe, különben is csak nagy kormánymozdulatnál fordulhat elõ, menet közben szerencsére nem

Nekem 6 centis a stucnim és nincs bajom a menetstabilitással :chin: Lányoknak kisebb a kezük ezért elkerülhetetlen a rövidebb stucni...bár nem A-hedesbõl nem hiszem, hogy van 6 centis...
#33020
Írta 2006. augusztus 30. - 11:51

Sol: a karfájdalmaid oka elsõsorban a (számodra/még) szokatlan tartás, ez idõvel elmúlik, persze a helyes oúti tartás gyakorlásával. ]
Milyen a helyes országúti tartás?
Grolsch szerint:
"Többen szokták kérdezni, hogy mások hogyan tartják a kezüket bicózás közben, meg hasonlók. Szerintem ez nem olyan dolog, amit tanulni kell, vagy ellesni vkitõl."