Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#33001
Írta 2006. augusztus 16. - 12:28
#33002
Írta 2006. augusztus 16. - 12:21
#33003
Írta 2006. augusztus 16. - 12:18
#33004
Írta 2006. augusztus 16. - 10:46
lásd.
Shimano R-500 set 24 500 Ft
A noname taiwani agyaknál meg a 600g-os Vuelta felniknél biztos jobb ?
#33005
Írta 2006. augusztus 16. - 10:25
Ez a kerékdolog nem annyira egyszerû, mert pont a válogatással van a gond, fõleg kicsiny hazánkban. A gépi küllõfeszességállításról nem is beszélve. Itt volt éppen szó, hogy igazán jó-könnyû agyat nem nagyon lehet kapni nálunk, és hasonló szintû küllõt sem (próbálj meg szerezni zicral alu küllõket, vagy Sapim felsõkategóriát). Kellõen kezelt, könnyû és merev (peremes) felnit is csak MAvic Open pro-t tudsz venni, a Sun assult valamivel könyebb, de minõségében messze nem éri el a MAvicot (ritchey ocr már nincs, de ez sem volt jobb a MAvicnál). PErsze mindez nem azt jelenti, hogy egy amatõr nem mehet jól fûzött kerékkel is...
#33006
Írta 2006. augusztus 16. - 10:16
A Tufo peremes szingó már komoly alternatíva a hagyományos peremes külsõ+belsõ-nek. Viszonylag könnyû, szingót közelítõ futásteljesítmény és nem kell ragasztgatni, hátránya, hogy defekt esetén hasonló lehet a helyzet, mint a szingónál, fõelg ha a ragasztófolyadék gumiba applikálásával valami gond akad, vagy esõs idõbe kap valaki defektet.
Zsola: ezt az agypárosítást vettem meg én is. az "átverés" az benne, hogy a hátsó agy az Zoggie, paraméterei állítólag ugyanazok, mint az Amclassic-é, ugyanott gyártják is ugyanúgy. Volt már errõl évek óta nagy vita a fórumokon, Szóval nem biztos hogy ugyanaz... Az igazán jó/tartós/könnyû agyak egyébként mind méregdrágák, nem véletlenül. Ez viszont hihetetlen olcsó, ez sem feltétlen véletlen... Szerintem nézz be a Probike-ba is, mielõtt veszel valamit.
#33007
Írta 2006. augusztus 16. - 10:06
#33008
Írta 2006. augusztus 16. - 10:02
Általában minél több a küllõ, annál merevebb. A "gyári" kerekekben semmi extra misztikus nincs, ha valaki jól válogatja össze a felnit és a küllõket, és jó tud kereket fûzni, akkor az semmivel sem lesz gyengébb, mint egy gyári.
Amúgy minden kereket érdemes az elsõ pár tíz km után centírozni, mert "helyezkedik". Nem tudok arról, hogy bárki árulna bejáratott és utána újracentírozott kereket.
#33009
Írta 2006. augusztus 16. - 08:35
jár még valaki rendszeresen szingós bringával ? Hol lehet még kapni gumit hozzá?? Deffekt javítás hogy megy vele?
A peremes szingót ide számítod?
#33010
Írta 2006. augusztus 16. - 08:33
Sziasztok
Arra lennék ikváncsik , hogy szerintetek mekkor vázal rendelkezõ bicó való nekem. Ez így persze elég költõi; én 180 cm. magas vagyok és természetesem outi. -ról van szó. Persze számít a stucni, felsõcsõ hossz , de mivel csak használtan tudok venni ezért megközelítõleg kellene tudom a méretet -válogatni ngyon nem tudok-, hogy valyon mi az , ami kicsi vagy már túl nagy.
Szia! Az enyém 57-es, és pont jó. (Én is 180 cm vagyok) Az elõzõ bringám 58-as volt, de ettõl nagyobbat már nem vennék. Az 54-es meg kicsi. Szóval 56-58 között szerintem. De mindenképp próbáld ki, mielõtt megveszed.
#33011
Írta 2006. augusztus 16. - 08:28
#33012
Írta 2006. augusztus 16. - 08:24
tf. rövidítés mit jelent ?
A vastaggal jelölt van akciósan, nekem fura hogy olcsóbban megkapom a komplett szettet mint külön a hátsó agyat
Mi ebbe az átverés ? Használt ?
Am. Classic elsõ 32l. 58gr. 5 900
Am. Classic elsõ 32l 120gr. 5 900
Am. Classic hátsó 32l. 130mm 17 900
Am. Classic e+h 32l. 130mm Smile 16 000
Am. Classic elsõ tf.ipcs 32l. 7 900
Am. Classic hátsó tf.ipcs 32l. 18 900
http://www.bicycle.h...ent/view/38/66/
#33013
Írta 2006. augusztus 15. - 20:38
#33014
Írta 2006. augusztus 15. - 13:27
Igazából 80kg vagyok
Spityu ötletébõl meg az elhasználódott kereke(i)mbõl kiindulva akarok fûzetni egy könnyû kereket versenyekre TT-kre.
Igazából edzéseken nem ezt hajtanám, hanem a régi aggyal fûzetnék egy edzõ-aero felnit.
Régi felnit (Vuelta Airline2) lehet használni úgyhogy nincs rajt már vájat ?
Félek hogy egyszercsak összeroppan
5 éves 20e km
#33015
Írta 2006. augusztus 15. - 12:43
Sajna a kerekeket így sem tudom beazonosítani...elmondom mitõl függ az ár: küllõszám, küllõszín (fekete sokkal drágább) no meg persze a felni és az agy, de mivel a neten nem találtam errõl a márkáról infót, lehet alsóbb kategóriás.köszi:)
ha fékkart cserélek, akkor bandázst is kell cserélni?
a kerekek pedig egy mali teamen vannak.
De nem akarok hülyeséget mondani, mert nem értek annyira hozzá, de mivel más nem ír próbálok segíteni. Esteleg képed van?
Ha fékkart cserélsz akkor ugye le kell tekerni a bandázst és igaz lehet számít a márka, de valószínüleg nem fog újra visszaragadni, meg nem lesz olyan szép.
#33016
Írta 2006. augusztus 15. - 12:22
Nálunk sajnos nem nagyon van agyválaszték, a Shimano, Campán kívül elég esetleges: Bikepositivnek van talán egy könnyebb agya, aztán néhol elõfordul AmClassic/Zoggie (nagyon könnyû, olcsó, de nem túl tartós), és Tune a Probikeban (nagyon jó agy de drága).
Gabor: neked kb. 56 és 58 közötti méret a jó, geometriától és izléstõl függõen. Talán a legideálisabb klasszikus váz esetén az 57-es, mindez 110mm-es stucnival. Nem túl nagy esésszögû slopingos váz (tehát nem egy giant-geometria) esetén 56, 57 vagy L-es méret és kb. 100mm-es stucnival (mert a felsõcsöve hosszabb). Az új számozás esetén (nem az üléscsõ és felsõcsõ találkozásának közepéig, hanem az üléscsõ tetejéig mérik) inkább 58-as a jó. Mindezt tapasztalatból (is) tudom, mert magasságom megegyezik a tiéddel és többféle vázzal is mentem már. Úgy általában 2 méret a tûréshatár, tehát ennyi pontossággal kell belõni a vázméretet. A kereskedõk hajlamosak eliminálni a vázméretet (vedd meg ami neki éppen van a boltban ), de számít, mert a nyereggel/stucnival korrigálás csak egy bizonyos határig jó (1-2cm). A nem megfelelõ vázméret következményei csak idõvel jön ki...
#33017
Írta 2006. augusztus 15. - 12:13
Sziasztok
Arra lennék ikváncsik , hogy szerintetek mekkor vázal rendelkezõ bicó való nekem. Ez így persze elég költõi; én 180 cm. magas vagyok és természetesem outi. -ról van szó. Persze számít a stucni, felsõcsõ hossz , de mivel csak használtan tudok venni ezért megközelítõleg kellene tudom a méretet -válogatni ngyon nem tudok-, hogy valyon mi az , ami kicsi vagy már túl nagy.
hello
57 vagy a fölötti már jó neked szerintem. a stucni meg ne legyen túl hosszú, mert nem tudsz teljesen jól támaszkodni ill. az irányítás sem lesz tökéletes.
9-10 cm hosszú az jó lenne neked.
itt nézz szét:
LINK
jobb oldalt ott a ws sizing system
azon belül pedig get fit for road
#33018
Írta 2006. augusztus 15. - 12:09
Foggalmam nincs mennyit érhetnek a kerekeid. Milyen bicóból vannak?
Grat az Ultegrához! Zsír!
köszi:)
ha fékkart cserélek, akkor bandázst is kell cserélni?
a kerekek pedig egy mali teamen vannak.
#33019
Írta 2006. augusztus 15. - 08:56
Arra lennék ikváncsik , hogy szerintetek mekkor vázal rendelkezõ bicó való nekem. Ez így persze elég költõi; én 180 cm. magas vagyok és természetesem outi. -ról van szó. Persze számít a stucni, felsõcsõ hossz , de mivel csak használtan tudok venni ezért megközelítõleg kellene tudom a méretet -válogatni ngyon nem tudok-, hogy valyon mi az , ami kicsi vagy már túl nagy.
#33020
Írta 2006. augusztus 15. - 08:18
Meddig lehet nyúzni még egy felnit azután hogy lekopott és a biztonsági vájat/jel nem érzékelhetõ rajta ?
Új kereket tervezek fûzetni (elsõdleges a súly, erõsség max. 90kg-ig, másodlagos a tartósság)
Ultegra agynak a maga árkategórájában milyen alternetívái lehetnek ?
Szerintem picit nehéz
Fûzött 32 küllõs Mavic XCP23-33 kerék erõsebb mint egy gyári 24-es (Mavic Ksyrium)?