Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34213 replies to this topic

#32901
potty

potty

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 378 posts
"Ug test le Hg föl"
Azért ennyire nem egyszerû: Elõször ki kell szedni a tengelyt, a golyókat,a porvédõket és a kónuszokat, mert csak így férsz hozzá ahhoz a 10-es imbusz csavarhoz, ami rögzíti a kazettát az agytesten. Maga a rögzítés mindkét típus esetében azonos. Azzal nincs gond. De amikor összerakod az agyat, akkor a porvédõ mérete nem fog stimmelni. Azon kell tuningolni a fent leírt módon.

#32902
zsola_

zsola_

    vendég

  • fórumtag
  • 206 posts
privátban mehet az adásvétel. köszi

#32903
voti

voti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,179 posts
Szét semmiképp sem szeretném szedni! Pár csepp mûszerolajra gondoltam, csak nem tudom hol lenne érdemes bejuttatni. Ja és nem írtam milyen: Dura 9-es.

#32904
efi99

efi99

    vendég

  • fórumtag
  • 245 posts

Az Ug-ben ugye belül nem volt menet. És a kazi test belsõ átmérõje egy kicsivel (nem emlékszem már pontosan mennyivel) nagyobb, mint a Hg-s (ugye az menetes itt). Van egy belsõ tömítõ mûanyag gyûrû, amit át kellett rakni, hogy továbbra is távoltartsa a port a csapágytól. Na ennek a külsõ részébõl kellett 0,X mm-ert leesztergálni (persze lehettet volna reszelni is, de ha már hozzáfértem az esztregához...) Szóval ennyi volt a tuning. És asszem a hosszából is kellett valamenyit leszedni, mert a menetes részbe Hg- nél bele kell csavarni a rögzítõ csavart, így kell egy kis hely a kónusz és a rögzítõ csavar közé, amit a porvédõbõl lehet csak nyerni.


potty, nem értem, de ne bontsd szét. Én úgy értelmeztem, hogy UG test le HG-föl (itt gondoltam problémákra az agyra való rögzítésnél) ! Most akkor mi volt az UG testen és mi van a HG testen?

#32905
potty

potty

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 378 posts
Ha kell lebontom holnap a lánckeréksort és csinálok pár fotót a kazitestrõl, ha nem volt érthetõ.

#32906
potty

potty

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 378 posts
Az Ug-ben ugye belül nem volt menet. És a kazi test belsõ átmérõje egy kicsivel (nem emlékszem már pontosan mennyivel) nagyobb, mint a Hg-s (ugye az menetes itt). Van egy belsõ tömítõ mûanyag gyûrû, amit át kellett rakni, hogy továbbra is távoltartsa a port a csapágytól. Na ennek a külsõ részébõl kellett 0,X mm-ert leesztergálni (persze lehettet volna reszelni is, de ha már hozzáfértem az esztregához...) Szóval ennyi volt a tuning. És asszem a hosszából is kellett valamenyit leszedni, mert a menetes részbe Hg- nél bele kell csavarni a rögzítõ csavart, így kell egy kis hely a kónusz és a rögzítõ csavar közé, amit a porvédõbõl lehet csak nyerni.

#32907
efi99

efi99

    vendég

  • fórumtag
  • 245 posts

Sikeresen lecseréltem a fékváltókarjaimat :) viszont az új szerzeményeket szerintem valami zsíroldóban lemosta az elõzõ tulaj (gondolom szebben csillogjanak). Elég szárazon járnak és nehezebben is mint az elõzõek, pedig egyel magasabb kategória. Meg szabad kenni ezeket? Ha igen mivel és hogyan?

szerk: és mégegy kérdés: lehet valahol idehaza Dura Ace fék és váltó bovdenkészletet kapni?


Zsírozni szokták. Bizonyos mértékig szét lehet szedni, ekkor hozzá lehet férni a zsírzandó részekhez (http://bike.shimano....69830536821.pdf)
de nem könnyû összerakni. A 6-ossal jelölt rugó visszakínlódása a legnehezebb. Nem írtad melyik van pontosan. Rám ne hivatkozz, ha nem tudod összerakni. :)

#32908
efi99

efi99

    vendég

  • fórumtag
  • 245 posts
potty, mit kellett a HG kazettatesten "sufnituningolni" ?

#32909
potty

potty

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 378 posts
Biztos meg lehet kenni. Spec én nem tudom hogyan. DE szét semmiképpen ne szedd!!! A hivatalos SH. szervízben sem biztos hogy össze tudják rakni. Épp most járt így egy ismerõs. Szétszedte, de összerakni nem tudta. Mutatta hogy néz ki. Úgy kell elképzelni, mint mikor mindenféle cuccot összerázunk egy jó nagy nejlonzacsiban és utána lehet legozni... Azóta megjárt már pár szervízt, de még nincs egyben.

#32910
efi99

efi99

    vendég

  • fórumtag
  • 245 posts

Szevasztok!

Szeretnék kérni töletek linket ahol tudok nézni könyöklõket meg árakat.


pl.:http://www.biondobik...product_id=2460
http://www.biondobik...product_id=3236

Fentiek többnyire kormánnyal együtt vannak, de van 1-2 külön is, csak könyöklõ.

#32911
potty

potty

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 378 posts
Mathias:
Látom nagy a kavar a fejekben, hogy milyen lánc is kéne Neked. Pont ezt a 600-as szettet használom én is az edzõgépemen, és bármilyen 8-as lánc jó hozzá. A 8-as és a 7-es lánc ugyanolyan paraméterekkel rendelkezik. Az UG azt takarja, hogy a rögzítése a lánckerekeknek az utolsó (legkissebb) lánckerékkel történik, menetes ennek a belsõ része. A HG rendszernél egy külön "csavar" van a rögzítéshez. Én spec lecseréltem a kazettatestet a hátsóagyon Hg-sre, mert amikor nekem kellett akkor ahhoz könnyebb volt alkatrészt szerezni. Ez a mûvelet azért igényel némi ügyességet, mert szükség van egy kis sufnituningra hozzá.
Láncból én is a Sramot ajánlom. Pc 38 - 48 - 58. Valamelyiket. Jobbnak tartom mint a sh-t. Most a veresenygépemen 9-es Dura Ace van és hát alég kaki, a Pc-69-hez képest.
Ja és ha kell sor is, nekem van elfekvõben egy Ug 7-es sor. Kb. 2000km van benne, csak elég hülye kiosztású (14-23 ha jól emlékszem). Vagy Matuzm. nekik van vadiúj occson.

#32912
voti

voti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,179 posts
Sikeresen lecseréltem a fékváltókarjaimat :) viszont az új szerzeményeket szerintem valami zsíroldóban lemosta az elõzõ tulaj (gondolom szebben csillogjanak). Elég szárazon járnak és nehezebben is mint az elõzõek, pedig egyel magasabb kategória. Meg szabad kenni ezeket? Ha igen mivel és hogyan?

szerk: és mégegy kérdés: lehet valahol idehaza Dura Ace fék és váltó bovdenkészletet kapni?

#32913
efi99

efi99

    vendég

  • fórumtag
  • 245 posts

Pl, ha bemegyek egy boltba venni egy SH HG-91es láncot (asszem 8ashoz van) 6500ért vagy a Shram pc-58as 3500ért az jó nekem nem? Vagy cserélni kell mindent?


Na most azt lenne jó tudni, hogy a sorod UG v. HG? 7 és 8-as HG-hez valók a narrow HG láncok (a HG91 is ilyen, tehát HG7-es 600-hoz jó lenne) Super narrow lánc nem jó. A HG sor fogain oldalt 1 v. 2 helyen kialakított rámpa van, onnan lehet megismerni. Ha nem ilyen, akkor UG-s a sor, ekkor még mindig lehet szerencséd, ha régi típusú HG-kompatibilis szabadonfutón van. Ezt onnan lehet megtudni, hogy van neki a belsõ szélén menet (Ebbe menne HG-sornál a szorítógyûrû) Ekkor lehetne HG 7-es sort rátenni HG narrow lánccal.

#32914
Mobydik

Mobydik

    újonc

  • fórumtag
  • 3 posts
Szevasztok!

Szeretnék kérni töletek pár linket ahol tudok nézni könyöklõket és árakat.

#32915
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 posts

Rizikós. Mire egy lánc annyira elkopik, hogy cserélni kell, addigra a sor is elkopik annyira, hogy az új lánc nem fog passzolni rá. Már új (UG) láncot is nehéz lesz találni, pláne új sort. Amit lehet tenni, venni egy tényleg keveset használtat - párban, vagy HG 7-est keresni, ehhez viszont kazettatest is kell majd. 8-astól felfelé már nagyobb tengelytáv is kell (130 a 126 helyett) + váltócsere.


Pl, ha bemegyek egy boltba venni egy SH HG-91es láncot (asszem 8ashoz van) 6500ért vagy a Shram pc-58as 3500ért az jó nekem nem? Vagy cserélni kell mindent?

#32916
efi99

efi99

    vendég

  • fórumtag
  • 245 posts

Kösz srácok az infókat! Majd akkor veszek valamit!:)
Szerintem sort nem kell cserélni az nincs elkopva. Egyébként nincs egy éve meg a bicó szóval nem tudom elõtte hányszor cseréltek láncot(én 3500kmet mentem vele).

Grolsch: Köszi az ajánlatot, de sajna nem járok Tatabányafelé.


Rizikós. Mire egy lánc annyira elkopik, hogy cserélni kell, addigra a sor is elkopik annyira, hogy az új lánc nem fog passzolni rá. Már új (UG) láncot is nehéz lesz találni, pláne új sort. Amit lehet tenni, venni egy tényleg keveset használtat - párban, vagy HG 7-est keresni, ehhez viszont kazettatest is kell majd. 8-astól felfelé már nagyobb tengelytáv is kell (130 a 126 helyett) + váltócsere.

#32917
Spityu

Spityu

    vendég

  • fórumtag
  • 109 posts
Szerbusz Zsola!

Még egy lehetõség: 1, 2 és 3 pontok közül választasz egyet, a mostani szettet meg meghagyod edzõ/jáccós keréknek. Vagy már elhasználódtak?
Ha én majd egyszer fûzök egy könnyebbfajta kereket, akkor szerintem a mostani Phantom megmarad jáccósnak kinyírhatatlan volta miatt.

#32918
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,323 posts

Szóval van aki nem érti a 20-as problémát... Az biztosan Elbától nyugatra kerékpározik... LAssan már a 23-as is keskeny lesz a magyar utakra.

Én Tatabánya környékén kerékpározom. Nekem 2 éve 20-as külsõm van. (jó tegyük hozzá, hogy 50 kg vagyok)
Az égvilágon semmi bajom vele. Nem ráz szét...nem volt soha defektem.
Continental Sport 1000. 8 bar-on használom.
Mondták már többen, hogy ilyen külsõ max versenyzésre ajánlot...engem nem érdekel, nekem nincs vele bajom, én ugyan le nem cserélem szélesebbre. :victory:
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg

#32919
tittyman

tittyman

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,950 posts
ez nem az apróhirdetõ. privátban bizniszelj. köszi
:) Tittyman kongashow!! :bananadan:cheers:

#32920
zsola_

zsola_

    vendég

  • fórumtag
  • 206 posts
Épp ezen õrlõdök :) pár hete

1. Mavic CXP33/Open Pro felni, 105-ös agyak, DT küllõk
55-60ezer
2. Shimano WHR (550)560
45ezer
3. edzõszettnek: régi agyak újrafûzése valami betonerõs felnivel
versenyszettnek: Sun Assault + Novatech/Am. Classic
40-60 ezer

Kérdéses a Shimano 16/20 küllõs kereke mellé nem e kéne még egy edzõszett is ?
(70 kilós ismerõsömé bírja még)
Akkor pedig érdemesebb a 3. megoldás.