Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34355 hozzászólás a témában

#32701
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.272 hozzászólás

Karbon kulacstartó vásárlás ügyben szeretnék egy kis segítséget kérni!

A meglévõ alunál meguntam, hogy befeketíti az összes kulacsot, de valahogy nagyon sajnálnék kiadni 20-40 ezret egy pár normális karbon tartóra. E-bikeon láttam BBB-t ~6 ezerért (igaz piros kosaras), annál meg nem tudom mennyire tartaná a kulacsot. Nem látott valaki valami jó vételt valahol?

nekem ilyen van és egész jó...
http://www.specializ...k/rib_cage_pro/
sziklás terpen rázatva is tartja a kulacsot /bár a literes zéfal után a 0,75ös trek lötyögött benne/ tán mintha akciós is lenne valahol....
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#32702
Spityu

Spityu

    vendég

  • fórumtag
  • 109 hozzászólás
Feketére fújt aluminium "csõbõl" hajlított kulacstartó, 700Ft. A festék sem színezi a kulacsot. Bár tény, hogy átmenetinek vettem. Karbon helyett inkább mûanyagból öntöttet vennék, az is tart úgy, nem is nehéz, olcsó, viszont nem olyan látványos. Kinek a pap kinek a paplan. :)

#32703
voti

voti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.179 hozzászólás
Karbon kulacstartó vásárlás ügyben szeretnék egy kis segítséget kérni!

A meglévõ alunál meguntam, hogy befeketíti az összes kulacsot, de valahogy nagyon sajnálnék kiadni 20-40 ezret egy pár normális karbon tartóra. E-bikeon láttam BBB-t ~6 ezerért (igaz piros kosaras), annál meg nem tudom mennyire tartaná a kulacsot. Nem látott valaki valami jó vételt valahol?

#32704
efi99

efi99

    vendég

  • fórumtag
  • 245 hozzászólás

Köszi a tanácsokat.
Henger: a váltókar pozícionált, és eddig cserélni akartam kormányváltóra, de most találtam 9-es rendszerhez vázváltó-kart, szóval lehet hogy amellett döntök, és így már nem is kellene a bowdenház-ütközõ. Azért utánanézek, hogy hol lehet kapni ilyen becsavarozható pöcköt, de végsõ esetben a végigbowdenházazás is jó ötlet :)
potty: a váz tutyibiztos alu.


Hát én ezt most nem értem.
Ha a 9-es váltókart fel lehet tenni az alsócsõre, akkor a bowdenházütközõt (ez most akkor mi is akar lenni?) miért nem? Én idáig azt hittem, hogy bilincses volt az elõzõ váltókar, az újak meg ugye nem azok és mivel nem volt tartókonzol az alsócsövön, nem volt hova tenni a pöcköt amibe bele kell csavarozni az állítócsavart (fékváltókaros megoldás esetén) ill. magát a váltókat (alsócsöves váltók esetén). Vagy esetleg ez egy bilincses 9-es?

#32705
sol

sol

    vendég

  • fórumtag
  • 26 hozzászólás
Köszi a tanácsokat.
Henger: a váltókar pozícionált, és eddig cserélni akartam kormányváltóra, de most találtam 9-es rendszerhez vázváltó-kart, szóval lehet hogy amellett döntök, és így már nem is kellene a bowdenház-ütközõ. Azért utánanézek, hogy hol lehet kapni ilyen becsavarozható pöcköt, de végsõ esetben a végigbowdenházazás is jó ötlet :)
potty: a váz tutyibiztos alu.
Néhány hiba akkora poén, hogy kár lenne azokat csak egyszer elkövetni. :lol1:

#32706
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.181 hozzászólás

Hogyan tudnám kicserélni a 7-es rendszert 9-esre? Van valakinek ötlete?


Elsõ kérdésem, hogy pozicionált-e a váltókar? Második: maradhat alsócsöves?

Ha nem pozicionált, és jó az alsócsöves váltókar, akkor csak sort kell cserélni (természetesen, ha az agyra feltehetõ), hozzáállítani a váltót, és kész.

Egyik ismerõsöm használ 8-as rendszert, elsõ generációs 105 (6 fokozatú frikciós) szettel.

Pozicionált kar esetén cserélni kell a jobbos kart is.
Ha fékváltókar _kell_, akkor csak pénztárca függvénye, mit szeretnél. A váltókarok helyére meg lehet kapni bovdenvég ütközõt, amit csak fel kell csavarozni.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#32707
husevotelefonfulke

husevotelefonfulke

    visszatérő

  • fórumtag
  • 2.368 hozzászólás

A V-fékkar sokkal több bowdent húz, mint ami az országúti fékekhez kell, ero nem lesz elég fékerõd. Kantifékhez való fékkat kell neked, tapasztalatból mondom, raktam már össze ilyen kütyüt.


És állítható áttételû v-fékkar? Mint Xt? Ha teljesen végpontba állítom úgyis több bowdent húz?
Ja meg a fránya Exage féken még nincsennek hernyócsavarok a fékpofák külön-külön való álításához:(


Sol: Az is megoldás lehet, ha végig bowdenházazod egészen a kartól a váltóig. Ez a legegyszerûbb, max nem lesz a legszebb a váltásteljesítmény.

Ja, meg milyen fékofát ajánlotok? Mert ez a mostani alap shimano nagyon fos. A felni acél.

#32708
potty

potty

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 378 hozzászólás
Ha jól értem a problémádat, akkor az alsó csöves váltókar bilincses és nincs az alsó csövön váltótartó szem? Elég gázos. Mindenképpen kéne valami bowden ütközõ az alsócsõre, ha fvk-os rendszerre akarsz váltani. Ha szerencséd van, lehet kapni valami bilincses bowdenütközõt (bár én nem tudok ilyenrõl, de ez nem jelent semmit). Ha nincs ilyen, akkor fel kell hegeszetetni/ragasztatni/szegecseltetni egyet egy mesteremberrel.
Viszont, hogyha régi a vázad és ráadásul bilincses is a váltókar, akkor nem biztos, hogy alu a váz. Az aluvázak alsócsõve általában vastagabb, mint az acélvázaké, így a szabvány bilincses váltókaroknak kicsi rá a bilincsátmérõje. Ilyenek csak igazán elvétve vannak (pl. Alan...)

#32709
sol

sol

    vendég

  • fórumtag
  • 26 hozzászólás
Sziasztok.
Régi, alu outi vázam van, amin nincsen váltóbovden-tartó szem. Hogyan tudnám kicserélni a 7-es rendszert 9-esre? Van valakinek ötlete?
A váltókar az alsó vázcsövön van.
Néhány hiba akkora poén, hogy kár lenne azokat csak egyszer elkövetni. :lol1:

#32710
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.272 hozzászólás

Nos igen, azért fittnessnek nevezni egy 1500 fontos bringát :D Alapvetõen az egyenes kormány + outi alapgép kombóra értettem :)

asszem a gyárilag fitnessznek nevezett bicajok, nem "vérbeli" outi vázakra épülnek, kicsit mások geoban, és van rajtuk v-fék szem.....illetve általában v-fékkel is szerelik üket...

-nyilván nem mindegyik gyártónál van így -
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#32711
Spityu

Spityu

    vendég

  • fórumtag
  • 109 hozzászólás
Nos igen, azért fittnessnek nevezni egy 1500 fontos bringát :D Alapvetõen az egyenes kormány + outi alapgép kombóra értettem :)

#32712
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.323 hozzászólás

Némelyik oldalon ezeket a fajtákat szokták "fittness" kategóriájúnak hívni, nemde?

Ez hibrid. Szerintem a fitness bico csunya szo egy full carbon Cannondale Synapse-ra :D
...bar vegul is fitten tart :D
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg

#32713
Alonso

Alonso

    vendég

  • fórumtag
  • 58 hozzászólás

Asszem félreértettél. Nekem egyenes kormányra kéne egyenes kormányhoz passzoló fékar. Aminek a bowdenhúzása országúti fékekhez van tervezve. Megnéztem, nagyságrendileg ugyanannyi bowdent húz a v-fékkar is. Valaki dobott össze már ilyen hibridet?

A V-fékkar sokkal több bowdent húz, mint ami az országúti fékekhez kell, ero nem lesz elég fékerõd. Kantifékhez való fékkat kell neked, tapasztalatból mondom, raktam már össze ilyen kütyüt.

#32714
Spityu

Spityu

    vendég

  • fórumtag
  • 109 hozzászólás
Némelyik oldalon ezeket a fajtákat szokták "fittness" kategóriájúnak hívni, nemde?

#32715
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.323 hozzászólás

Asszem félreértettél. Nekem egyenes kormányra kéne egyenes kormányhoz passzoló fékar. Aminek a bowdenhúzása országúti fékekhez van tervezve. Megnéztem, nagyságrendileg ugyanannyi bowdent húz a v-fékkar is. Valaki dobott össze már ilyen hibridet?

en lattam ilyen hibridet...minden outi, csak a fekkar, meg a valto(kar) nem (az egyenes kormany miatt) De a fektest maga outi. Szoval mukodokepes.

http://www.evanscycl...jsp?style=50049

Sot eleg csecse ;)
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg

#32716
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás

Megnéztem, nagyságrendileg ugyanannyi bowdent húz a v-fékkar is.


Sztem nézd meg újra...
Ha úgyis újat veszel, vegyél egyenes kormányos oútira tervezett Shimanót (van itthon?)

Fékpofa: elvileg illik ott lennie egy imbusz hernyócsavarnak, ami az egyik pofát távolítja, a másikat közelíti a felnihez.

#32717
husevotelefonfulke

husevotelefonfulke

    visszatérő

  • fórumtag
  • 2.368 hozzászólás
Asszem félreértettél. Nekem egyenes kormányra kéne egyenes kormányhoz passzoló fékar. Aminek a bowdenhúzása országúti fékekhez van tervezve. Megnéztem, nagyságrendileg ugyanannyi bowdent húz a v-fékkar is. Valaki dobott össze már ilyen hibridet?

#32718
sac1

sac1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.163 hozzászólás
nem fogod L érni a fékkart szerintem... az outiké sokal jobban kormányrahajolt... de hátha van valakinek 5lete

#32719
husevotelefonfulke

husevotelefonfulke

    visszatérő

  • fórumtag
  • 2.368 hozzászólás
Közben megvettem a régi KTM-et. Tetszik. Monti után olyan, mint túrakajak után a versenyhajó.
Kérdésem: az országúti fékenél a felni-fékpofa távolságát csak a bowden illetve alátétekkel lehet variálni? Mert az egyik zavaróan közelebb van a felnihez.
A másik kérdésem, hogy egyenes kormányra szerelhetõ fékkart hol tudnék szerezni illetve milyet?

#32720
mykonzerv

mykonzerv

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 263 hozzászólás

190-es magassághoz amúgy nagyságrendileg hányas váz kell? Országútikhoz egyáltalán nem értek.


ha a régebbi (klasszikus vázas) bicók közt mazsolázol, akkor kell a 60 körüli. nekem 58-as mali team-em van a 194 centimhez és kevés egy picit. meg szerintem a kormánymagasságra is figyelj, az nekem nagyon kényes.

bocsi az offtopic-ért, ha valakinek van talonban eladó 62-es (vagy közelítõleg akkora) Cro-Mo országúti váza (csak váz, vagy esetleg alap cuccokkal, de komplett bicó is lehet), nem drágán, akkor az keressen meg legyen kedves e-mailben.


erre van az apró. sõt kimondottan váz részleg is van ITT