Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#32681
Írta 2006. október 10. - 21:03
(gondolom biztos lehet az 1fpontost is billenteni...)
#32682
Írta 2006. október 10. - 20:44
Hát biza ezen semmi más csavar nincs, csak amivel a fékpofát, bowdent befogom. Illetve még az egész testnek a tengelye. Egyszerû egy valami:) Nem baj, azért vhogy elgurulgatok.
Ilyen állítócsavar csak a két forgáspontos fékeken van, az Exage meg egy forgáspontos, nem csoda ha nem találod rajta.http://forum.bikemag...icons/icon7.gif
Smile
#32683
Írta 2006. október 10. - 15:15
Nem követem, h ez azóta megoldódott-e... Nehéz elhinni, de ha télleg nincs, akkor rögzítõcsavar lelazít, fékkar meghúz és úgy tart, rögzítõcsavar másik kézzel közben visszaszorít.
Ha az eredmény nem kielégítõ, akkor a féktest rángatása mindenféle csavarfeszesség mellett elõbb-utóbb sikerre vezet:)
Edit: 1 csavar szok lenni, ami "billenti" az egész féket (nem egészen, de mind1).
Hát biza ezen semmi más csavar nincs, csak amivel a fékpofát, bowdent befogom. Illetve még az egész testnek a tengelye. Egyszerû egy valami:) Nem baj, azért vhogy elgurulgatok.
#32684
Írta 2006. október 10. - 11:34
Race, no Rest!
#32685
Írta 2006. október 10. - 09:35
A váltókar-konzol: létezhet még olyan régi váz, amin nincs még ilyen sem? A probléma fordított esetben szokott lenni: ha újabb vázakra akarnak tenni alsócsöves váltókart a fékváltó helyett, mert erre nincs ott lehetõség.
#32686
Írta 2006. október 09. - 20:50
Ja meg a fránya Exage féken még nincsennek hernyócsavarok a fékpofák külön-külön való álításához:(
Nem követem, h ez azóta megoldódott-e... Nehéz elhinni, de ha télleg nincs, akkor rögzítõcsavar lelazít, fékkar meghúz és úgy tart, rögzítõcsavar másik kézzel közben visszaszorít.
Ha az eredmény nem kielégítõ, akkor a féktest rángatása mindenféle csavarfeszesség mellett elõbb-utóbb sikerre vezet:)
Edit: 1 csavar szok lenni, ami "billenti" az egész féket (nem egészen, de mind1). Ez e:
Edit2: Wazze, átléptem a bûvös ezret és észre se vettem.
#32687
Írta 2006. október 09. - 20:44
#32688
Írta 2006. október 09. - 20:00
nekem ilyen van és egész jó...Karbon kulacstartó vásárlás ügyben szeretnék egy kis segítséget kérni!
A meglévõ alunál meguntam, hogy befeketíti az összes kulacsot, de valahogy nagyon sajnálnék kiadni 20-40 ezret egy pár normális karbon tartóra. E-bikeon láttam BBB-t ~6 ezerért (igaz piros kosaras), annál meg nem tudom mennyire tartaná a kulacsot. Nem látott valaki valami jó vételt valahol?
http://www.specializ...k/rib_cage_pro/
sziklás terpen rázatva is tartja a kulacsot /bár a literes zéfal után a 0,75ös trek lötyögött benne/ tán mintha akciós is lenne valahol....
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#32689
Írta 2006. október 09. - 19:52
#32690
Írta 2006. október 09. - 18:56
A meglévõ alunál meguntam, hogy befeketíti az összes kulacsot, de valahogy nagyon sajnálnék kiadni 20-40 ezret egy pár normális karbon tartóra. E-bikeon láttam BBB-t ~6 ezerért (igaz piros kosaras), annál meg nem tudom mennyire tartaná a kulacsot. Nem látott valaki valami jó vételt valahol?
#32691
Írta 2006. október 09. - 14:25
Köszi a tanácsokat.
Henger: a váltókar pozícionált, és eddig cserélni akartam kormányváltóra, de most találtam 9-es rendszerhez vázváltó-kart, szóval lehet hogy amellett döntök, és így már nem is kellene a bowdenház-ütközõ. Azért utánanézek, hogy hol lehet kapni ilyen becsavarozható pöcköt, de végsõ esetben a végigbowdenházazás is jó ötlet
potty: a váz tutyibiztos alu.
Hát én ezt most nem értem.
Ha a 9-es váltókart fel lehet tenni az alsócsõre, akkor a bowdenházütközõt (ez most akkor mi is akar lenni?) miért nem? Én idáig azt hittem, hogy bilincses volt az elõzõ váltókar, az újak meg ugye nem azok és mivel nem volt tartókonzol az alsócsövön, nem volt hova tenni a pöcköt amibe bele kell csavarozni az állítócsavart (fékváltókaros megoldás esetén) ill. magát a váltókat (alsócsöves váltók esetén). Vagy esetleg ez egy bilincses 9-es?
#32692
Írta 2006. október 09. - 08:54
Henger: a váltókar pozícionált, és eddig cserélni akartam kormányváltóra, de most találtam 9-es rendszerhez vázváltó-kart, szóval lehet hogy amellett döntök, és így már nem is kellene a bowdenház-ütközõ. Azért utánanézek, hogy hol lehet kapni ilyen becsavarozható pöcköt, de végsõ esetben a végigbowdenházazás is jó ötlet
potty: a váz tutyibiztos alu.
#32693
Írta 2006. október 08. - 19:35
Hogyan tudnám kicserélni a 7-es rendszert 9-esre? Van valakinek ötlete?
Elsõ kérdésem, hogy pozicionált-e a váltókar? Második: maradhat alsócsöves?
Ha nem pozicionált, és jó az alsócsöves váltókar, akkor csak sort kell cserélni (természetesen, ha az agyra feltehetõ), hozzáállítani a váltót, és kész.
Egyik ismerõsöm használ 8-as rendszert, elsõ generációs 105 (6 fokozatú frikciós) szettel.
Pozicionált kar esetén cserélni kell a jobbos kart is.
Ha fékváltókar _kell_, akkor csak pénztárca függvénye, mit szeretnél. A váltókarok helyére meg lehet kapni bovdenvég ütközõt, amit csak fel kell csavarozni.
Race, no Rest!
#32694
Írta 2006. október 08. - 19:06
A V-fékkar sokkal több bowdent húz, mint ami az országúti fékekhez kell, ero nem lesz elég fékerõd. Kantifékhez való fékkat kell neked, tapasztalatból mondom, raktam már össze ilyen kütyüt.
És állítható áttételû v-fékkar? Mint Xt? Ha teljesen végpontba állítom úgyis több bowdent húz?
Ja meg a fránya Exage féken még nincsennek hernyócsavarok a fékpofák külön-külön való álításához:(
Sol: Az is megoldás lehet, ha végig bowdenházazod egészen a kartól a váltóig. Ez a legegyszerûbb, max nem lesz a legszebb a váltásteljesítmény.
Ja, meg milyen fékofát ajánlotok? Mert ez a mostani alap shimano nagyon fos. A felni acél.
#32695
Írta 2006. október 08. - 17:52
Viszont, hogyha régi a vázad és ráadásul bilincses is a váltókar, akkor nem biztos, hogy alu a váz. Az aluvázak alsócsõve általában vastagabb, mint az acélvázaké, így a szabvány bilincses váltókaroknak kicsi rá a bilincsátmérõje. Ilyenek csak igazán elvétve vannak (pl. Alan...)
#32696
Írta 2006. október 08. - 14:52
Régi, alu outi vázam van, amin nincsen váltóbovden-tartó szem. Hogyan tudnám kicserélni a 7-es rendszert 9-esre? Van valakinek ötlete?
A váltókar az alsó vázcsövön van.
#32697
Írta 2006. október 08. - 11:38
asszem a gyárilag fitnessznek nevezett bicajok, nem "vérbeli" outi vázakra épülnek, kicsit mások geoban, és van rajtuk v-fék szem.....illetve általában v-fékkel is szerelik üket...Nos igen, azért fittnessnek nevezni egy 1500 fontos bringát Alapvetõen az egyenes kormány + outi alapgép kombóra értettem
-nyilván nem mindegyik gyártónál van így -
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#32698
Írta 2006. október 08. - 10:56
#32699
Írta 2006. október 08. - 10:38
Ez hibrid. Szerintem a fitness bico csunya szo egy full carbon Cannondale Synapse-raNémelyik oldalon ezeket a fajtákat szokták "fittness" kategóriájúnak hívni, nemde?
...bar vegul is fitten tart
#32700
Írta 2006. október 08. - 08:13
A V-fékkar sokkal több bowdent húz, mint ami az országúti fékekhez kell, ero nem lesz elég fékerõd. Kantifékhez való fékkat kell neked, tapasztalatból mondom, raktam már össze ilyen kütyüt.Asszem félreértettél. Nekem egyenes kormányra kéne egyenes kormányhoz passzoló fékar. Aminek a bowdenhúzása országúti fékekhez van tervezve. Megnéztem, nagyságrendileg ugyanannyi bowdent húz a v-fékkar is. Valaki dobott össze már ilyen hibridet?