Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34210 hozzászólás a témában

#32661
Spityu

Spityu

    vendég

  • fórumtag
  • 109 hozzászólás
Mondjuk én elsõsorban nem is a törésre, hanem a belsejének a kopására gondoltam. Bár hobbi használat mellett lehet nem számít...
Arról meg már végképp nem tudok semmit, hogy a felsõbb kategóriájú Campa-k és a Xenon között mekkora különbség lehet szintén a mechanikában.

Esetleg valaki fel tudna világosítani?

#32662
sac1

sac1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.163 hozzászólás
mellesleg nekem is mûanyag fék váltó karom van és elég tartósnak tûnik ddehát nem is 1 faltörõ kos vagyok

#32663
sac1

sac1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.163 hozzászólás
1 monoblocknak hogy tudom meg hogy mekkora a mérete (sztem 113 as mert sora ban csak az van...) , ja igen SZÉTSZEDÉS NÉLKÜl

#32664
gimp

gimp

    vendég

  • fórumtag
  • 65 hozzászólás
Nem kell félteni a Xenon fékváltókart, én harmadik éve használok egyet, városban, semmi gond nincs vele, már estem párat, múlt héten egy rámnyitott kocsiajtóba pont a fékkarral mentem bele, de semmi baja nem történt . Masszív mûanyagból csinálják.

#32665
agaha

agaha

    újonc

  • fórumtag
  • 3 hozzászólás
Igen a Xenon mûanyag. Az esperia oldalán az 5100 piros-fekete-fehér. A Hervisben kék-fehér piros, olyan mint az 5000-es. A hajtómû fekete. Szóval ez valami "kókányolt" verzió. A felnirõl sem találni semmi használható infót. De ha a gumi kínai akkor én a felnitõl sem várok csodákat...

Nekem a Campa mûködésmódja tetszik, mint a nagyobb Shimanoknál, hogy csak egy kisebb kar pöckölésével lehet felfelé váltani. Tulajdonképpen ez tetszik leginkább, ezért gondoltam a Campára. De azt nem tudom hogy ezek az alap váltók mennyire üzembiztosak?

Mármint bolttól függõen akár 80-ért is hozzájuthatsz???? Leesik az állam ha igen...... Amúgy a Hervisekben ilyenkor tényleg szokott nagy leárazás lenni. Pl. tavaly õsszel (pont egy éve) voltam egy osztrák Hervisben Graz mellett, ott 999€-ra volt (valóban) leárazva egy 2005 Fuji Roubaix Pro 105-ös szettel, karbon támvillával, szal egy full olyan mint a Fuji honlapján is volt, nem kókányoltak bele :P . Egy pillanatra el is gondolkodtam :)
A sor az szerintem nem Campa :) amúgy a "gyenge pont" talán a fékváltókar lehet, ha jól emlékszem azok mûanyagból készülnek a Xenon-nál.



#32666
Spityu

Spityu

    vendég

  • fórumtag
  • 109 hozzászólás
Mármint bolttól függõen akár 80-ért is hozzájuthatsz???? Leesik az állam ha igen...... Amúgy a Hervisekben ilyenkor tényleg szokott nagy leárazás lenni. Pl. tavaly õsszel (pont egy éve) voltam egy osztrák Hervisben Graz mellett, ott 999€-ra volt (valóban) leárazva egy 2005 Fuji Roubaix Pro 105-ös szettel, karbon támvillával, szal egy full olyan mint a Fuji honlapján is volt, nem kókányoltak bele :P . Egy pillanatra el is gondolkodtam :)
A sor az szerintem nem Campa :) amúgy a "gyenge pont" talán a fékváltókar lehet, ha jól emlékszem azok mûanyagból készülnek a Xenon-nál.

#32667
agaha

agaha

    újonc

  • fórumtag
  • 3 hozzászólás
Tisztelt urak, Abban kérném tanácsaitokat, hogy szerintetek mennyit is ér az alábbi kerékpár?
Hervis-ben lehet megvásárolni ESPERIA Racing 5100 www.cicliesperia.it
A listaára 169000Ft volt. Most akciósak. Bolttól függõen 120-100-80ezer
felszereltsége: Campa XENON 2*9 fékváltókarok,XENON elsõ-hátsó váltó, TOP Wheel 52,39 hajtómû,Miche Team Box agyak, SCT HLQC-04C felni,Racing Cheng Shing 700x20c gumi,ZOOM kormány és nyeregcsõ, SELLE Viper nyereg, SPD v.LOOK pedál. A fogaskeréksorról nem tudom, hogy Campa e? Nincs ráírva semmi. De mivel a hajtómû sem Campa gyanús.....
Igazándiból csak alap hobby célra kellene. próbáltam Merida Road 850-et de a H váltó nem tetszett. A MERIDA 880 99000 sorával RPM hajtómûvel.De ez az akciós ár nem hagy nyugodni.

#32668
Spityu

Spityu

    vendég

  • fórumtag
  • 109 hozzászólás
Mondjuk igen, elméletileg mivel szénszálas: rideg, és nem deformálódik. Még szerencsére nem láttam/tapasztaltam ilyennek a törését, de kb. olyan lehet, mint amikor a hullámpala széttörik :)
Egy oldalon 1040g ill. 860g-t írnak, ami síkon, állandó sebességnél szerintem igen jó lehet az aero kialakítása miatt. Hegyre mondjuk már nehéz szvsz. Kipróbálnék egy ilyet, na :)))

#32669
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
Persze, ezt nyilván nem lehet centrírozni, de a poén az, hogy nem is kell. Az ilyen 3-4 küllõsök úgy vannak megépítve. Enek az ára a kicsit magasabb tömeg, de ez bejön az aerodinamika vonalán. Tényleg, ennek mennyi a netto tömege? Egyetlen hátulütõje a hegymenet lehet, meg a sok lószolásos dolog. Az külön könnyebbség hogy a fékezõfelülete alu és peremes.

#32670
Spityu

Spityu

    vendég

  • fórumtag
  • 109 hozzászólás
Én is úgy tudom... max hõlégfúvóval :D De azért tényleg nem rossz, hogy 8 éve / 32E km óta nincs baja!

#32671
voti

voti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.179 hozzászólás

Ezt hogyan centrírozzák?

Szerintem sehogy!

#32672
Spityu

Spityu

    vendég

  • fórumtag
  • 109 hozzászólás
Ezt hogyan centrírozzák?

#32673
efi99

efi99

    vendég

  • fórumtag
  • 245 hozzászólás

Persze nálam nem lesz karbonkerék, nemcsak anyagi korlátok miatt, hanem egyéb kényelmetlenségek miatt is (spec. fékbetétek, szingós, centrír nehézségei stb.), A a vázszettnek hivatalos tömegadatai : váz:1080 gr., villa: 335, nyeregcsõ 190, természetesen ez alapméretben (feltételezem S méretben), a villa végül tényleg lehet 335 gr., mert a végébõl szerintem a legtöbb esetben le kell vágni, olyan hosszú. És van még hozzá egy igencsak jó FSA kormánycsapágy.


A keréken a fékfelület alu, drótperemes, centírozni nem kellett az elmúlt 8 évben. Utóbbi adat 8 év - 32 000 km a minõségrõl is sokat elárul. Sajnos ma már nem gyártják.
A vázszett adatok hivatalosan így vannak, a villából 61 mm-t kellett levágni.
A méretezés körül volt egy kis keverés, mert "L 57-59 cm" matrica van rajta, valójában 56/56,5..57cm (tényleg kicsit több)

#32674
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
Szerintem az 57-es akkor sem lesz feltétlen nagy, ha nem aránytalanul nagyok a végtagjaid, mert nemcsak az ülõcsõ mérete döntõ, hanem az egész váz geometriája. Aztán a mérés helye sem mindegy, az újabb vázaknál nem az ülõcsõ végéig méretezik (monoblokkház közepétõl), hanem a felsõ és ülõcsõ találkozásának közepéig. HAgyományos felsõcsövûnél jó az 57-es is, de leginkább 56. Ha slopingos, akkor 57 talán nagy lehet (Giantnél biztosan).

#32675
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
A Scultura enyhén slopingos, saját mérésem szerint: 56/57cm. A felsõcsõ és fõleg a hátsó támvilla kimunkáltsága szenzációsan jó: mesteri "csavarok" vannak benne (valszeg ez okozza a nagyon jó rezgéscsillapítást a merevség mellett).

#32676
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
Efi99: ez igen, szép lett! Az a hátsó Spinergy karbonkerék még hab a tortán. Szóval nekem is kb. így fog kinézni majd készen... Persze nálam nem lesz karbonkerék, nemcsak anyagi korlátok miatt, hanem egyéb kényelmetlenségek miatt is (spec. fékbetétek, szingós, centrír nehézségei stb.), a meglévõ MAvic open pro/AmClassic kombó lesz applikálva. A a vázszettnek hivatalos tömegadatai : váz:1080 gr., villa: 335, nyeregcsõ 190, természetesen ez alapméretben (feltételezem S méretben), a villa végül tényleg lehet 335 gr., mert a végébõl szerintem a legtöbb esetben le kell vágni, olyan hosszú. És van még hozzá egy igencsak jó FSA kormánycsapágy.
MAtthias: amiket belinkeltél, pont arra mondtam, hogy középkategóriásak (ez nem mindig a minõségre vonatkozik, hanem a piaci helyzetre is) és nemsokkal lehetnek "gyengébbek" (ha egyáltalán), mitn a kiemelt márkák, viszont elérhetõ árúak. Szerintem a Pinarello belépõ vagy valamivel magasabb szintû vázai is 300 körül lehetnek, olyanok, amik más márkánál 100-150e.

#32677
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás

56/56 (üléscsõ/felsõcsõ). A villával és kormánycsapággyal együtt valamivel 1600 alatt. A villa, ha igaz 355 gr.



Jól hangzik. Egyébként akkor ez L-es és slopingos igaz?(bár merida.com-on 56/57,5 van megadva)

#32678
Spityu

Spityu

    vendég

  • fórumtag
  • 109 hozzászólás
A klasszikus geometriát figyelembe véve tipikusan 55-56-os, de ha aránytalanul hosszabbak a végtagjaid, ahogy nekem is, az 57 sem lesz nagy. (178->57)

#32679
Tyito

Tyito

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.067 hozzászólás
Sziasztok!

Lehet, hogy már volt róla szó az elõzõekben, még is megkérdezném, mivel nem régóta vagyok országútibirtokos: mekkora váz kellene egy 176 Cmes krapeknak?

Kössszz a választ!

A vázakról annyit: nekem Simplon Exos keróm lett. Majd még kiderül, hogy fog szolgálni!

Üdv.: tyito a nem hegylakó! Peace ;)


#32680
Spityu

Spityu

    vendég

  • fórumtag
  • 109 hozzászólás
Grat. :) Szép kis darab, bár az elsõ kerék kilóg, gondolom nemsokáig. :D