Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#32621
Írta 2006. október 24. - 20:16

Még rosszab mint vot ugyanis az idõfutamkormányon nincs egyenes rész sõt a testartásom még meredekebb lett ugy sajog a derekam mint a huzat,azota nem ültem az országutimon.
Tulajdonképpen az a kérdés van valami trükk vagy buktam tíz rugot,ráadásul a régit sem akarom visszarakni,mert a Ricsihez képest nehéz mint a kõ.
Ha valaki tud valami okossat a bajomra zuzzon már egy pár sort kérem.
Még a stucnit is megforditottam hátha segit de igy már a bovdenek is rövidek lettek meg ugy néz ki mint a DHgépem.
Ha autoval parkolsz hagyd bekapcsolva az ablaktörlõd,ugy nem tudják a szélvédõre rárakni a büntetõcédulát:afro:
#32622
Írta 2006. október 24. - 19:13

Katt a linkre:
http://forum.bikemag...read.php?t=2513
#32623
Írta 2006. október 24. - 18:19

Én egy pocakos vénember vagyok
, te pedig látom Balatonalmádiban laksz, ha ismered a Mátyás Kir utcát, no én ott felmegyek 39-25-el igaz szép lassan tüdõmet kiköpve dehát az 20% felett van végig! Szerintem nem fogod kihasználni a kistányért, de te tudod én inkább nem szóltam
Felmentél azon az utcán? végig? :wtf: Amikor legutoljára jártam arra elég poros, murvás, csúszós volt :-(
na mind1, legfeljebb kerülöm az ilyen emelkedõket!!! :-)
Ha felmész a 20% os emelkedõkön akkor a 10[?]%-os Megye-hegy Neked már nem is jelent akadályt?
Látom 50%-ban Almádiban laksz. nyaraló? Merre fele? [ha nem vagyok tolakodó]
#32624
Írta 2006. október 24. - 17:51

Én egy pocakos vénember vagyokez a 39-27 es áttétel dolog meg szerintem olyan hogy, Te felmész mindenhová, de én [MÉG] nem
.


Láttam Xenont vagy Miraget 100 alatt, Velocet 130-ért, igaz nem most volt. A Veloce 10-es volt és karbonvillás Wilier egy éves, elmentem megnézni, mint az új olyan volt!Nézeggettem már az aprót, valóban van egy pár jó bringa. De én egyelõre csak egy alap bringát szeretnék.
#32625
Írta 2006. október 24. - 17:30

Érdemes bekukkantani az apróhirdetõbe is 160ért 10-es Chorus szettes bringa van karbon villákkal, vagy 170ért 9-es Dura Ace szettes. Persze meg kell nézni nincs-e benne két versenyszezon
.
Én is innen használtan vettem a bringámat és nem cserélném el semmilyen belépõszintû új gépre...
szerk: szerintem nincs itthon olyan hegy amire ne lehetne 39-27-el felmászni.
Nézeggettem már az aprót, valóban van egy pár jó bringa. De én egyelõre csak egy alap bringát szeretnék.
ez a 39-27 es áttétel dolog meg szerintem olyan hogy, Te felmész mindenhová, de én [MÉG] nem

Bár alapvetõen igazad van

szerk: efi99: Asszem vágom ezt a váltókar témát, bár elég jól bezavartál ;-)
Tehát a különbség csupán az a kis "pöcök" fékváltókaron?
pl ez elvileg sora: http://www.sheldonbr...ages/LD3334.jpg
ez meg asszem dura-ace [az a lényeg nem sora]: http://images.amazon...SCMZZZZZZZ_.jpg
ha ez a különbség akkor az nem zavar.
Köszi h fegyelmeztettél erre!!!
#32626
Írta 2006. október 24. - 17:24

Áttételek elõl 50, de inkább 52 v. 53 megy a 40 v. 39-hez. Egyébként elég sok országútit árulnak már triplával is. A fékváltókarok között van olyan, ami tudja a hármast és a kettest is kezelni, ilyen kar még akkor is elõfordulhat alapból a bicón, ha amúgy a hajtómû éppen kettes.
Hátul jellemzõen 11 v 12 tõl indul az utolsó 23..28 között. Ha 12-sel kezdõdik, elõfordulhat, hogy a testre 11-sel kezdõdõt nem lehet késõbb feltenni. A 8-as test egyébként jó lesz késõbb 9 v 10 sorhoz is, meg a hátsó váltó 100%, az elsõ 90%. Minden mást cserélni kell, esetleg az elsõ lánckerekek még passzolnak a késõbbi vékonyabb láncokhoz.
#32627
Írta 2006. október 24. - 16:37


Én is innen használtan vettem a bringámat és nem cserélném el semmilyen belépõszintû új gépre...
szerk: szerintem nincs itthon olyan hegy amire ne lehetne 39-27-el felmászni.
#32628
Írta 2006. október 24. - 16:31

-Henger-: A tripla hajtómût nem tuningnak szántam, hanem ilyet szeretnék alapból. Lehet jól jön egy pár nagyobb emelkedõn

[a mostanin asszem 52-39 van elöl, hátul meg 28-11 (6os rendszerben) De a mostani egy csotrogány :cool2: ]
pcycle: Belépõ szintû modellre gondoltam, nem versenyre valót. A sora tényleg jó lenne, mer pl ha cserélni kell váltót vagy akármit, nem túl húzós az ára... d)
a 8as 9es rendszer meg majd lehet a boltban dõl el d)
Még van idõm, majd valószinû csak télen vagy tavasszal veszem meg az outit.
nah mégegyszer köszönöm a segítségeteket!!!
#32629
Írta 2006. október 24. - 14:14

Sac: hát az ilyen nagy ugrásos és apránkénti fejlesztés, sajnos, nem nagyon mûködik, mert nem igazán kompatibilis egy 8-as és egy 10-es rendszer (kivéve a tuningmestereknek), ezt egyszerre jó kicserélni. A másik, hogy így sokkal drágább lesz, mintha egyszerre, kompletten veszel egy jó vázú - jó felszereltségû bicajt, a különbség lehet 100e Ft is!
#32630
Írta 2006. október 24. - 09:40

#32631
Írta 2006. október 24. - 09:34

EGyetlen hátránya leeht, hogy idõvel nem lesz könnyû beszerezni 9-es sort és láncot.
Azért ennyire nem vészes a helyzet.

De ha idõvel azt érted, hogy 5-10 év mûlva, akkor nem szóltam.

Race, no Rest!
#32632
Írta 2006. október 24. - 09:29

HA belépõ szintû bicajtól jobbat akarsz, szét lehet nézni a használtak között is (persze óvatosan), pld. 105-ös szett (vagy hasonló Campa) + egy jó acél vagy esetleg alu vázas bicaj kb. oylan árban van, mint egy új sorás.
#32633
Írta 2006. október 24. - 09:29

Mind outin, mind montin 8-as rendszert használok, és nem értem a többieket. Eddig mindenhol elég volt, 2-3. fokozatban van eltérés (két szélsõ lánckerék a soron ugyanakkora), az meg nem számottevõ. Nem ezen fog múlni, milyen gyorsan érsz a kör végére. A Sora fvkar is megbízható (5000 km tapasztalat), bár nem olyan finom a mûködése, mint egy 8-as 600/Ultegra típus.
Használtam 9-es rendszert is, de "visszafejlõdtem". Nekem nem éri meg kétszer annyi pénzt kiadni sorra, láncra, mint 15 helyett 12 % fordulatszám különbség a váltásoknál.
Race, no Rest!
#32634
Írta 2006. október 23. - 22:03

... mások elmondása alapján a 10-es rendszer érezhetõen rövidebb élettartamú a 9-eseknél, adódóan a kisebb anyagvastagságokból, pl. láncnál.
Jé tényleg! Ez eszembe sem jutott. akkor most már a 9est favorizálom! :spoko:
Ja és Köszi a segítésget!!!
#32635
Írta 2006. október 23. - 21:57

és bár 8-as rendszert használok,azt is montinál, mások elmondása alapján a 10-es rendszer érezhetõen rövidebb élettartamú a 9-eseknél, adódóan a kisebb anyagvastagságokból, pl. láncnál.
#32636
Írta 2006. október 23. - 21:52

Mondjuk tegyük fel hogy 3tárcsásat veszek, és valamiért ki akarom cserélni az elsõ váltót/váltókart. Mennyire van alkatrész ilyenhez?
Ez a 3tányér - 2tányér lehet h csak az én hülyeségem

#32637
Írta 2006. október 23. - 21:45

#32638
Írta 2006. október 23. - 21:39

Hallottam, illetve olvastam - többek között itt, a fórumon is - hogy van 9es ill 10es rendszer. Az ilyen "alapmodellekre" milyet raknak? Vagy ez ettõl független?
Az a plusz egy kerék jelent valamilyen elõnyt? Vagy hobbi szinten tök mindegy h 9es vagy 10es?
#32639
Írta 2006. október 23. - 21:30

#32640
Írta 2006. október 23. - 21:19

... és mivel shimano sora szetes így szépen lassan lehet pakolni rá a cucokat...
Ezt hogy érted? :scratchhe
Amúgy köszönöm szépen a segítséget!
