Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#31261
Írta 2007. szeptember 15. - 10:27
Sajnos professzionális árakon adják a nem professzionális réteget megcélzó sporteszközt. Amíg ez nem változik, addig ez erõsen gátat szab az elterjedésének, még a nálunk szerencsésebb múltú és jelenû országokban is.
X.
Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!
#31262
Írta 2007. szeptember 15. - 09:00
kb ugyanez a helyzet lenne mint most
Ittt mintha ellentmondásba keveredtem volna magammal hogy mondom hogy ugyan az lenne a szitu, aztán meg mondom hogy más lesz minden az egyenlõtlenség miatt.
A megoldás az hogy úgy gondoltam az ugyanazt hogy ugyanolyan izgalmas a verseny a nézõ számára. Pl. : mint most az F1 nincsenek egyenlõ esélyek mégis izgalmas(már akinek:) )
A másik ami eszembe jutott alvás közben az az hogy vajon mennyivel több baleset történne?
Egyrészt a nagyobb sebesség miatt. Jó jó tudom vannak motorok is amik gyorsabbak, de valahogy a bicklit sokkal kevésbé irányíthatónak tartom pl 45nél, mint egy robogót pl. Gondolom azért mert a pedálozás lengeti a bicót, meg az úthibák is jobban megviselik a bicót. Nem tom lehet ki lehetne küszöbölni ezeket fejlesztéssel, de akkor is szerintem mondjuk a nagyobb sebesség több balesettel is járna.
Másrészt mivel alacsonyak lennének a bicók, ha nem lennének szabályok, úgy az autósok is kevésbé vennék észre.
Egyelõre ezek jutottak eszembe(az elõzõ hozzászólással együtt), mint az érem másik oldala.
#31263
Írta 2007. szeptember 15. - 07:39
Egyébként szerintem nem nagy baj hogy a UCInál megmaradtak a régi bringáknál. Ha ilyenek lennének kb ugyanez a helyzet lenne mint most csak nem 40-45 között lennének az átlagok hanem 60-65 között vagy nem tom. A verseny szempontjából ez kb tök mindegy. Egyébként ha mindent engednének akkor az járna jól akinek sok pénze van fejleszteni, és akkor már nem csak az emberi teljesítmény számítana. Legalábbis én úgy gondolom, hogy ha nem lennének szabályok olyan dolgok jönnének be amit még most el sem tudunk képzelni és megdrágítaná a bicókat(a versenyzõk bicajaira gondolok), amit már mondjuk nem tudna megvenni akárki, míg mondjuk most 2millából(persze úgy értem hogy akárki, hogy pénz lenne rá, de az emberek másra költik) bármelyik protour bicót(vagy olyasmit) meg lehet venni. A másik hogy nem is akarna senki olyan bicókat venni. Gondoljunk csak a Forma-1re, mikor megjelentek a 6kerekû kocsik, meg a szárnyak, stb. Mennyire különböznek az F1es autók, azoktól amit megveszünk.
Igen, szerintem is igazad lehet. A súlyhatár is pont azért van, mert ha lehetne 3 kilós bicóval menni, akkor nem tudom, hogy azt mennyien tudnák megfizetni. Mármintm, hogy az biztonságos legyen, teljesen ûrtechnika kell hozzá, aranyárban.
A másik is igaz, hogy ha mehetne akárcsak egy reku is a touron, akkor az onnantól kezdve reku verseny lenne, mert ha jobb veresnyzni vele, mindenki átálna arra.
Viszont ha lenne egy ilyenem tuti azzal járnék le a balcsira
De az igazsághoz hozzátartozik, hogy mikor megnéztem az árlistát, hát....azért ez még túl nagy áldozatot jelent egy átlagembernek szerintem. (Én városban tekerek napi 40-50 kilcsit, gondolom aki országúton teker inkább, annak a reku sokkal jobban "megtérül")
#31264
Írta 2007. szeptember 14. - 23:17
#31265
Írta 2007. szeptember 14. - 22:32
Igen, errõlén is hallottam. Nem tudom mi lehet a hátterében, gondolom az egyenlõ esélyek, az ár és biztonság.
Igazából, hogy nem terjedt el én arra gondoltam, hogy a mindennapokban (városban, falun, akárhol) mennyire praktikusak, használhatóak ezek? egy idõs néni tud vele menni szoknyában, vagy lehet vele városban padkázni. Pl, hogy lehet felmennei egy magas járdaszegélyre?
Természetesen nekem nagyon tetszik a reku, csak gondolkozom mi élehett az oka, hogy nem terjedt el szinte sehol.
szerintem a fõ ok az emberek rugalmatlansága, nyitottságának hiánya...
én például azért nem próbálok ki rekut, mert szinte biztos, hogy akarnék abból is egyet (-kettõt), mostanra meg már elég a bicókból!
#31266
Írta 2007. szeptember 14. - 22:29
Énn nem rekuzom, de az okok nagyjából egyértelmûek:Természetesen nekem nagyon tetszik a reku, csak gondolkozom mi élehett az oka, hogy nem terjedt el szinte sehol.
Az UCI szabályozás miatt nincs a versenysportban, és a brigások nagy része a versenyzõket "imitálja", a reku meg nagyon kilóg. Valljuk be, furán is néz ki.
Aztán ott van a kezelhetõség. Ezzel nem fogsz padkázgatni, súlyáthelyezéssel átvergõdni rázósabb részeken, vagy mondjuk városban önbizalommal, biztonsággal cikázni a sávok között. Magad alá/mögé nem is nagyon látsz, a forgalomban elõre se sokat. Sztem megállni/elindulni sem annyira eccerû/gyors. Ráadásul olyan piszok alacsonyan vagy, hogy jobb eséllyel megy át rajtad egy figyelmetlen IFA pilóta.
Plusz a kis darabszámok miatt pofátlanul drága is.
Egyértelmû sebességelõnye van, csak azok, akik komoly bringások és a sebességet szeretik, inkább oútiznak, mint a "nagyok".
Hosszú távú túrázáshoz, kemény egynapos kerülõkhöz sztem kurva jó lenne... ki ne akarna negyvenes-ötvenes utazóval közlekedni?
Egyszer én is felteszem a seggem egyre.
#31267
Írta 2007. szeptember 14. - 21:52
Megszokást igényel ha igazán jól akarsz menni de nem nehezebb mint egy"normál" bringa.Alattuk vagy, mármint a mezõnynek ezért teljesen máshol látsz elõrre mint õk.Mondjunk pont hegynek fel nem láttunk országútit mellette.
És biztonságra milyenek ezek pl mezõnyben nem rossz?
#31268
Írta 2007. szeptember 14. - 21:06
Az UCI sajnos ennél "kevesebbért" is kizárt bringákat, egyértelmûen a fejlõdés gátjai. A teljesség igénye nélkül:
nem gyémánt-geometriájú vázak (visszamenõleg is, 1-órás világrekordokat töröltek visszamenõleg!), könyöklõ kormány mezõnyversenyen, egy darabból készült kerék mezõnyversenyen, deréktámaszos nyereg (az általad is említett elõnyei voltak), áramvonalas csövek, toldalékok, alulról limitált kerékpártömeg.
Igen, errõlén is hallottam. Nem tudom mi lehet a hátterében, gondolom az egyenlõ esélyek, az ár és biztonság.
Igazából, hogy nem terjedt el én arra gondoltam, hogy a mindennapokban (városban, falun, akárhol) mennyire praktikusak, használhatóak ezek? egy idõs néni tud vele menni szoknyában, vagy lehet vele városban padkázni. Pl, hogy lehet felmennei egy magas járdaszegélyre?
Természetesen nekem nagyon tetszik a reku, csak gondolkozom mi élehett az oka, hogy nem terjedt el szinte sehol.
#31269
Írta 2007. szeptember 14. - 20:07
Itt nem kímélik magukat és van országúti hegynek fel is!
Mondjunk pont hegynek fel nem láttunk országútit mellette.
És biztonságra milyenek ezek pl mezõnyben nem rossz?
#31270
Írta 2007. szeptember 14. - 17:39
nem gyémánt-geometriájú vázak (visszamenõleg is, 1-órás világrekordokat töröltek visszamenõleg!), könyöklõ kormány mezõnyversenyen, egy darabból készült kerék mezõnyversenyen, deréktámaszos nyereg (az általad is említett elõnyei voltak), áramvonalas csövek, toldalékok, alulról limitált kerékpártömeg.
#31271
Írta 2007. szeptember 14. - 15:23
Rövidesen lesz demóbringa is belõlle!Na igen, jóféle masina lehet. De gondolom, hogy rekumbenseknek az elõnyei mellett számos olyan hátrányuk van ami miatt nem volt jelentõs szerepük a kerékpáros világban az elmúlt 120 évben
A jelentõs szerepüket akkor elvágták amikor több 10 évvel ezelõtt nem fogadták el a nevezésüket semilyen komolyab országúti viadalra sem mivel mindenkit agyonvertek ezek a kerékpárok!
Ezért van az, hogy nem láthatsz ilyet a tour sorozatokon sem pl!
Pl. hegynek felfelé lehet simán befogod a Bianchiddal
Ami furcsa és elsõre nem érzõdik az a következõ ha normál bringával kiállsz a nyeregbõl akkor a kormányhúzástól eltekintve csak a saját súlyoddal tudod nyomni a pedált a gravitáció miatt ugye de egy fekvõnél ahol "beékelõdsz a pedál és a hátad támasztó formázott fotel közé ott már annyi erõt fejtesz ki amennyit csak bírsz mert nem fogsz te hátrébb menni a pedálhoz ami a normál bringán lehet!
De azért kurvára kipróbálnék egyet országúton
Én nagyon meglepõdtem a 60km/h átlépésénél!
Akit a fekvõ bringák használhatósága érdekel terepen vagy aszfalton hegynek fel annak a következõ videókat javaslom;
http://www.evobike.hu/dl_video.php
Itt nem kímélik magukat és van országúti hegynek fel is!
Nem értem miért zárták ki ezeket a bringákat a kerékpáros evolúcióbol csak azért mert az emberi teljesítményt egy másik sebesség tartományba emelte egy fizikai felismeréssel!A közegelenállás hatványozottan arányos a sebeséggel!
Így lett egy ígéretes irányból zsák utca szerintük.
A jelenlegi önerejû kerékpáros csúcstartó 130km/h természetesen egy ármavonalasan burkolt fekvõ!
http://www.evobike.h...t.php#recumbent
#31272
Írta 2007. szeptember 14. - 14:45
Én meg egy Toxy-Zr-t kergettem meg és nem nagyon látok rá esélyt , hogy szakadék és hátszél nélkül valaha is sikerül a Bianchi-mmal a régi RX100 shimano szetemmel ennyivel menni!?Megtalálható : http://www.evobike.h...ent/toxy-zr.php
Na igen, jóféle masina lehet. De gondolom, hogy rekumbenseknek az elõnyei mellett számos olyan hátrányuk van ami miatt nem volt jelentõs szerepük a kerékpáros világban az elmúlt 120 évben
Pl. hegynek felfelé lehet simán befogod a Bianchiddal
De azért kurvára kipróbálnék egyet országúton
#31273
Írta 2007. szeptember 14. - 10:54
#31274
Írta 2007. szeptember 13. - 19:22
hát ez bezony óóóóriási nagy hiba és szerintem egyáltalán nem bánnád meg, hatalmas örömet okoznál vele az új tulajdonosának.. nekem!!!!!!!
mert az egy olyan kerékpár...sírtam is mikor már nem találtam a hírdetést.....módfelett szép
no de ha meggondolnád magad..én vevõ leszek rá
És a reynolds és colombus csöves kerékpárok között milyen lényegi különbség van illetve van még az oria?
Szerintem csináld azt, hogy lemész devecserbe és ott próbálsz meg venni olcsón egy szép darabot A külsõ soha nem tévesszen meg (jó értelemben), pár hónappal ezelõtt kinevettek a barátaim mikor 5 ezerért megvettem egy romos fészer mögül, gumi nélkül, parszt kormánnyal (bár az is ITM volt:) ). Igaz sokat költöttem rá, meg sok idõmbe telt mire összeállt, de megérte és olyan lett amilyennek elképzeltem
Amúgy hogy reynolds vagy colombus, hát szerintem nem sok. Mind a kettõ kurva jó minõség és ennyi
Pl. a bordó puch hátulja nem pattan el az útról bukkanókon, nem úgy mint a trekkingem jóval nagyobb, de névtelen cro-mo váza, pedig azon conti contact 700X37 -es gumi van olyan 4,5 - 5 báron, nem pedig szingó 8-12 báron.
#31275
Írta 2007. szeptember 13. - 17:50
#31276
Írta 2007. szeptember 13. - 17:36
katalóg szerint 6,84 kompletten és 1,54 a váz+villa....szal vhol 7.2-7,4 kg körül meg cca 1,7 igazából...
a gyarto szerint a vaz 870 gr..hogy melyik meretben az passz... szerintem a legkisebb. Tehat akkor 57cm-es vaz+ rozsaszin festek+ matrica+ lakk... hat ja, szerintem olyan 1150gr korul...
http://soloszabi.blogspot.com
#31277
Írta 2007. szeptember 13. - 17:31
katalóg szerint 6,84 kompletten és 1,54 a váz+villa....szal vhol 7.2-7,4 kg körül meg cca 1,7 igazából...igen az, a sulyat meg nem tudom, de nemsokara csekkelem. Teljessen szet fogom szedni, a vazon villan kivul mindent kicserelek
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#31278
Írta 2007. szeptember 13. - 17:28
#31279
Írta 2007. szeptember 13. - 17:26
jól látom hogy ez egy Deda Scuro váz?
igen az, a sulyat meg nem tudom, de nemsokara csekkelem. Teljessen szet fogom szedni, a vazon villan kivul mindent kicserelek
http://soloszabi.blogspot.com
#31280
Írta 2007. szeptember 13. - 17:21
jóljól látom hogy ez egy Deda Scuro váz?
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

Belépés
Felhasználó létrehozása

Ugrás az oldal tetejére





