Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34343 hozzászólás a témában

#31221
kit23tian

kit23tian

    vendég

  • fórumtag
  • 55 hozzászólás

Egyébként értem mi nem tetszik neked, csak én nem írnám mind az UCI számljára. És õket is meg lehet érteni, nem akarnak technikai sportot csinálni a kerékpársportból. A versenyek így is gyorsak, így is elég sok baleset történik. Nem kell ennél gyorsabbnak lennie szerintem.

Full igazad van csak olyan jó lenne látni itt is valami mozdulást!UCI nem tehetõ felelõssé ez még nálla is nagyobb dolog!Innovácó éhségem van a bringákat látva mert az élet többi területén tömnek minket fölöslegesen is hülyébbnél hülyébb újításokkal amirõl meggyõznek, kell nekünk!Karbon túra bringám vagy valami ilyesmi meg mikor lesz kemping árban ha nem engedik az 5 kg-os cangákat fejleszteni egy-két pofára esés után úgyis rájönnek hogyan kell karbont csinálni vagy hasonlót olcsón erõset?Sok tévút kell, hogy megtalálják a jót, valamiket fejlesztenek és az élet bizonyítja 5-10-1 év után sz..t sem ér de tanulnak belõlle
és jön valami új!Alkatrész , meghajtás, agyak nagyon kaptafa évtizedek óta elvek nem újjak csak anyagokat cserélnek nem?Lehet csak én látom így de pörgetnék rajta kicsit ha lehetne már most ráülnék vagy feküdnék valamire amit én hajtok és megy mint állat mert akkor komolyabb alternatíva lehetne a közlekedésben is ha gyorsabban oda lehetne érni brinyóval is!Pl:http://www.evobike.h...t.php#recumbent
Szerintem önerõböl 130 km/h az zsír!Speciális szélsõség nem használható az életben csak gondoljunk bele ennyi a magyarországi megengedett tempó AUTÓKNAK az autópályán!CSak van valahol bibi!?:)

#31222
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás

De akkor hogyan jöttünk rá hogy a karbon féktárcsa izzás közben is tuti jól fog?


Kb ez az egy ami átjött az utóbbi idõben, és csak a fullos szupersportautókhoz lehet rendelni 2milláért. És emlékszem volt belõle balhé hogy a Mercin 3000km után repedezni kezdett. Ja és hidegen szarul fog. Tehát kb semmi haszna a közúti autózásban, viszont remekül eladható a kõ gazdagoknak, mert az F1esen is "ilyen" van. Persze lehet majd jó lesz, de még nem az.

Egyébként pl a telefon is amit mondasz csupán gazdasági igény hatására fejlõdik. Az informatika is már, az autó ipar is. Pl turbó F1ben betiltották Rallyban meghatározták mekkora lehet a max lóerõ, és mégis fejlõdött(pl BMW twin-turbo) és egyre több lesz mostanában az utcai autókban.(bár szerintem nem annyira jó dolog, de most ezt nyomják a marketingesek) Én a gazdasági erõt nagyon nagynak érzem. Pl nemsokára lesz Galileo(GPS európai változata), amit kizárólag polgári célra fejlesztettek ki.

Egyébként értem mi nem tetszik neked, csak én nem írnám mind az UCI számljára. És õket is meg lehet érteni, nem akarnak technikai sportot csinálni a kerékpársportból. A versenyek így is gyorsak, így is elég sok baleset történik. Nem kell ennél gyorsabbnak lennie szerintem.

#31223
kit23tian

kit23tian

    vendég

  • fórumtag
  • 55 hozzászólás

Azért ez csúsztataás, mert most sem gátolja semmi a fejlesztést, csak a versenysportban vannak ezek a szabályok, attól még lehet fejleszteni. És az autózás is kb ugyanitt tartana ha a forma1ben llennének gátló szabályok, mert gazdasági igény volt/van a korszerû autókra. Másrészt meg szerintem már kb semmi fejlesztés nem jön át az F1bõl az autóiparba, mert "kicsit" mások a követelmények. A másik hogy a kerékpár más, mert míg az F1 technikai sport, a kerékpározás nem.

A telefonnak meg semmi köze az ûrkutatáshoz:) Akkoriban még abban sem hittek hogy lehet egyáltalán repûlni:) (1849)

Nem kimondottan ez volt a gondolatom de lehet nem voltam pontos!Reménykedem azért érthetõ mire gondoltam?A hadiipar a legnagyob fejlesztõ és kutatás szponzoráló dolog a világon, de bringázni nem lehet háborús célokért manapság ugye ezért közvetlen hatása nem sok lessz.Talán a bringa világban ha nem lenne gátakkal tele akkor a verseny szegmensbõl jönnének le az új fejlesztések, technológiák a közönség számára is!?Azért szerintem mindig kell valami szint vagy verseny vagy expedíció ahol a legkomolyabb technológiákat fejlesztik, hogy legyen mit lebutítani nekünk!Az autós részt nem igazán értem mert a gazdasági igény az igaz de az kevés magában ha nem kísérleteznek valahol akkor lehet igény nincsen válasz rá!??Minden sport rengeteget fejlõdik mintahogyan minden technológia is csak szerintem a bringáknál sokkal lasabban megy ez mint Én szeretném!?Zavaró, hogy nincsen egy olyan szitu ahol a legújabb dolgokat megérné valakinek fejleszteni mert ugye a F1 bõl nem sok minden jön már át szerinted a hétköznapokba!?De akkor hogyan jöttünk rá hogy a karbon féktárcsa izzás közben is tuti jól fog?Stb.....CSAk én nem látok akkora fejlõdést és szintbeli elõrre lépést a kerékpározásban mint mondjuk a telefonálásban vagy az informatikában?CSak az utóbbi 10 évben többet ment mint a kerékpárok vagy 100 év alatt!???Ez lehet kérdés is?????:)
Senki nem gátolja a fejlesztést csak kevesen fejlesztenek úgy ha nincsen benne motiváló erõ vagy esetleg PÉNZ!?Érdekes, eladás növelés miatt még a BMW vagy a Renault is beszállt a F1-be!??Pedig a Clióban nem lessz több 100 lóerõs motor ezután sem mégis mások az eladások!??

#31224
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás
Compact hajtómû!

#31225
sac1

sac1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.163 hozzászólás
hát itt nem fog sok szavazatot kapni a 3 tányér :D
me mindenkinek a célja hogy minél nagyobb tányérokon menjen :P én meg hogy minél nagyobb fordulatszámot bírjak :D... én 3 tányérra szavazok ... de te vegyél 2 tányérost mert olcsóbb könyebb eladni és sok idióta nincs rajtam kívül aki csak hegyen edz :D

#31226
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.592 hozzászólás
3 tányéros hegyen jó dolog, bár sokaknak nem tetszik.sac1-nek is 3 tányér van mert õ aszongya h az jó:D

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'

ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960

#31227
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás

Mi lett volna ha az autózást ami úgyszintén lassan és biznisz orientáltan fejlõdik meg állítják egy Evolúciós szinten?Most is mehetnénk vagy 40-60 km/h val és külön gépész kéne aki tudja vezetni!?

...
Teflon melyik háztartásban nincsen szerintünk?Elvileg az ûrkutatásra fejlesztették ki mára mindenkinek van és filléres!




Azért ez csúsztataás, mert most sem gátolja semmi a fejlesztést, csak a versenysportban vannak ezek a szabályok, attól még lehet fejleszteni. És az autózás is kb ugyanitt tartana ha a forma1ben llennének gátló szabályok, mert gazdasági igény volt/van a korszerû autókra. Másrészt meg szerintem már kb semmi fejlesztés nem jön át az F1bõl az autóiparba, mert "kicsit" mások a követelmények. A másik hogy a kerékpár más, mert míg az F1 technikai sport, a kerékpározás nem.

A telefonnak meg semmi köze az ûrkutatáshoz:) Akkoriban még abban sem hittek hogy lehet egyáltalán repûlni:) (1849)

#31228
kit23tian

kit23tian

    vendég

  • fórumtag
  • 55 hozzászólás

Én nem azt mondom, hogy engedélyezni kéne e rekuk indulását a "normál" kerékpárok között. De azért az túlzás, hogy megszabják a vázgeometriát, a kerekek technológiáját, súlyt stb.
Az árakról. Nem ritkaság, sõt minden sportágban az a jellemzõ, hogy a profi versenycuccok sokkal drágábbák és ez teljesen érthetõ. Gyakorlatilag a kerékpár az egyetlen sport, ahol az amatõrõk (már ha van rá pénzük) drágább (és jobb pl. könnyebb v. más váz) cuccot is használhatnak, mint a profik. És ez nem jól van így, ebbõl is látszik, hogy lenne hova fejlõdni, de nem engedik.

Igazad van nagyon lenne hova fejlõdni!Szerintem agyrém ez a tökölés ami van a kerékpárok között.80 éve csak két kerék és lánc hajtás :( közben meg voltunk a holdon állítólag!?Én nagyon nem értek eggyet a bugyuta fejlõdési gátakon!Ez bizony bizniszrõl szól kiépítettük a technológiát akkor minek eltérni ez eltart minket nagy gyárakat!Nem akarok márkákat mondani de hihetetlen minden évben lejön néhány gramm és van új szín eg ha nem kell tartós tudjuk ezt a nagy ....art karbonból is!Mi van az új irányokkal meg az új technológiákkal azért engem nagyon kíváncsivá tesz a dolgog, hogy mi lenne ha nem lenne limit meg begyöpösödött gondolkodás mód!?Nem ez szokta elõrre vinni a világot amit a kerékpározásban látok!Mi lett volna ha az autózást ami úgyszintén lassan és biznisz orientáltan fejlõdik meg állítják egy Evolúciós szinten?Most is mehetnénk vagy 40-60 km/h val és külön gépész kéne aki tudja vezetni!?Mi lett volna az informatikával ami megint csak lassú és nagy a tehetelensége ha nem engedik tovább egy szintnél akkor most nem tudnánk itt egymással levelezni meg fórumozni mert illegális comodorokon illegális vetkõzös póker gagyi játékokat csencselnénk foci után!??:)
Ne értsetek félre imádom a Bianchi-m csak épen elavúlt dolognak tartom független attól hogy milyen hálás már vagy 10 éve hozzám!ha nem fékeznék a dolgot és nem lenne pénz limit akkor az új fejlesztések is lejönnének nekünk gagyi mezei bringásoknak nem?Teflon melyik háztartásban nincsen szerintünk?Elvileg az ûrkutatásra fejlesztették ki mára mindenkinek van és filléres!Drága bringák ha elhitetik akkor az!Ha mi nyitottak vagyunk vagy lennénk az újra mindennek menne le az ára!!Egy jó mobil telcsi régen vagy 200.000 ft volt ma már ugyanaz fingot sem ér!Computer stb nem sorolom!
:( Lehangoló ez a lassú fejlõdés és még dolgoznak is érte, hogy lassabb legyen!Recu is csak egy evolúciós szint de már le is törték nehogy haladjunk!A klasszikus országútis imázs le ne omoljon hisz anniyan jól élnek belõlle már!!!
Rajtunk is múlik mit fogadunk el mit veszünk meg mire fordítunk figyelmet!?
Na kb ez!

#31229
kit23tian

kit23tian

    vendég

  • fórumtag
  • 55 hozzászólás

szerintem a fõ ok az emberek rugalmatlansága, nyitottságának hiánya...

én például azért nem próbálok ki rekut, mert szinte biztos, hogy akarnék abból is egyet (-kettõt), mostanra meg már elég a bicókból! ;)

Nekem is van mindbõl a fene egye meg!Monti, országúti, összecsukhatóból a csajómét használom amíg eldöntöm milyet akarok jobban új Mobikyt 16" kerékkel vagy Birdy-t ami fullos túragép is tud lenni?Recuban meg a Toxy-ZR és egy Nazca között hezitálok:)

#31230
kit23tian

kit23tian

    vendég

  • fórumtag
  • 55 hozzászólás

Valljuk be, furán is néz ki.
Egyértelmû sebességelõnye van, csak azok, akik komoly bringások és a sebességet szeretik, inkább oútiznak, mint a "nagyok".

Hosszú távú túrázáshoz, kemény egynapos kerülõkhöz sztem kurva jó lenne... ki ne akarna negyvenes-ötvenes utazóval közlekedni? :D
Egyszer én is felteszem a seggem egyre.

Azért van ami nekem nagyon bejön esztétikára is:
http://www.evobike.h...ent/toxy-zr.php
Igen dögös szerintem, semmi csicsa nincsen rajta.
http://www.evobike.h...nazca-fuego.php
Matt fekete, kényelmes, korrekt rugókkal.
http://www.evobike.h...eam-ultegra.php
Egyszerû koncepció vázra de ettõl még ütõs is :)

#31231
brumbie

brumbie

    vendég

  • fórumtag
  • 143 hozzászólás

Sziasztok!
Nem tudok dönteni a 2 és 3 tányéros hajtómû között! Most építem a bringát, ezelõtt még nem volt o.utim! Árban 5-6 ezer a különbség, fõként városban lenne használva de ki tudja....
Kell a 3 tányér?

Plusz egy szavazat a kéttányéros verziónak ... Nyíregyházán egyébként is sosem tudnád kihasználni :)

#31232
epinefrin

epinefrin

    vendég

  • fórumtag
  • 224 hozzászólás

Sziasztok!
Nem tudok dönteni a 2 és 3 tányéros hajtómû között! Most építem a bringát, ezelõtt még nem volt o.utim! Árban 5-6 ezer a különbség, fõként városban lenne használva de ki tudja....
Kell a 3 tányér?


Ha városban, akkor szerintem tök fölösleges, de ez egy személyes vélemény. Én még a montin is csak kirívó esetekben használom a kistányért, így számomra egyértelmû volt, hogy az outimon 2 tányéros hajtómû lesz.

"Embernek lenni nagy betegség. És gyógyíthatatlan is" (Rejtõ Jenõ)

- - -> LOVAK <- - -


#31233
szepii

szepii

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 457 hozzászólás
Sziasztok!
Nem tudok dönteni a 2 és 3 tányéros hajtómû között! Most építem a bringát, ezelõtt még nem volt o.utim! Árban 5-6 ezer a különbség, fõként városban lenne használva de ki tudja....
Kell a 3 tányér?

#31234
sac1

sac1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.163 hozzászólás
alátámasztom a súlyhiány szélben lejtmenetben elégé érezhetõ...

#31235
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
Azért nem annyira technika és pénzfüggõ a kerékpársport. Nem minden a tömeg, a szuper váz, meg profi cucc, stb. Simán lehetne nyerni protour etapot is egy "átlagos" 8-9 kg-os normál aluvázas, középkategória szettes géppel is. Nem beszélve amatõr versenyekrõl, ahol van aki acélvázas géppel több tíz pecet ad karbonos csúcsgépen tekerõ sporinak. Szerintem igenis meg kell határozni geometriára, kerékre, tömegre vonatkozó szabályokat, legfeljebb idõnként módosítani kell: pld. a tömeget le lehetne vinni 6,5 kg-ra, mert már sok gyártó tud építeni ilyen tömegben biztonságos és stabil gépet. Egyébként a súlyhatárt most sem célozza meg mindenki és mindig, néhány hegyi menõ hegyi etapon, vagy idõfutamon. A hiperkönnyû gépek pedig egyáltalán nem számítanak elõnynek, mert nagyon instabilak, szélben kifejezetten veszélyesek, lejtmenetben rosszabbak mint az átlagosak és nagy terhelésekre azért nem nagyon alkalmasak.

#31236
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.702 hozzászólás
az ár szerintem csak tömeggyártás kérdése lenne... nagyjából (amennyiben mondjuk az oútik is drágábbak a montiknál, itt is valszeg lenne differencia, de ez a néhol szükséges jobb alkatrészeknek, és megintcsak az elõállított darabszámnak tudható be)

ha országútik között indulhatna reku, az egyenlõtlen lenne. onnantúl rekuverseny volna... egyszerû, kell ilyet is, olyat is rendezni :)

#31237
efi99

efi99

    vendég

  • fórumtag
  • 245 hozzászólás
Én nem azt mondom, hogy engedélyezni kéne e rekuk indulását a "normál" kerékpárok között. De azért az túlzás, hogy megszabják a vázgeometriát, a kerekek technológiáját, súlyt stb.
Az árakról. Nem ritkaság, sõt minden sportágban az a jellemzõ, hogy a profi versenycuccok sokkal drágábbák és ez teljesen érthetõ. Gyakorlatilag a kerékpár az egyetlen sport, ahol az amatõrõk (már ha van rá pénzük) drágább (és jobb pl. könnyebb v. más váz) cuccot is használhatnak, mint a profik. És ez nem jól van így, ebbõl is látszik, hogy lenne hova fejlõdni, de nem engedik.

#31238
Xabi

Xabi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 751 hozzászólás
SzVSz az elterjedésének gátja jelen pillanatban az ismeretlensége (még brinás körökben is csak most kezd beépülni a köztudatba, hogy egyáltalán van ilyen), másrészt pedig a pofátlanul magas ára. Azon az áron, amiért kapsz egy alapfelszeretségû rekut mondjuk alivio (alsókategóriás) felszereltséggel, azért már egy igen komoly országúti vagy MTB kerékpárt veszel, felsõ kategóriás alkatrészekkel. (vagy egy országúti és egy MTB kerékpárt egyszerre középkategóriás alkatrészekkel)

Sajnos professzionális árakon adják a nem professzionális réteget megcélzó sporteszközt. Amíg ez nem változik, addig ez erõsen gátat szab az elterjedésének, még a nálunk szerencsésebb múltú és jelenû országokban is.

X.

Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!



#31239
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás

kb ugyanez a helyzet lenne mint most


Ittt mintha ellentmondásba keveredtem volna magammal hogy mondom hogy ugyan az lenne a szitu, aztán meg mondom hogy más lesz minden az egyenlõtlenség miatt.
A megoldás az hogy úgy gondoltam az ugyanazt hogy ugyanolyan izgalmas a verseny a nézõ számára. Pl. : mint most az F1 nincsenek egyenlõ esélyek mégis izgalmas(már akinek:) )

A másik ami eszembe jutott alvás közben az az hogy vajon mennyivel több baleset történne?

Egyrészt a nagyobb sebesség miatt. Jó jó tudom vannak motorok is amik gyorsabbak, de valahogy a bicklit sokkal kevésbé irányíthatónak tartom pl 45nél, mint egy robogót pl. Gondolom azért mert a pedálozás lengeti a bicót, meg az úthibák is jobban megviselik a bicót. Nem tom lehet ki lehetne küszöbölni ezeket fejlesztéssel, de akkor is szerintem mondjuk a nagyobb sebesség több balesettel is járna.


Másrészt mivel alacsonyak lennének a bicók, ha nem lennének szabályok, úgy az autósok is kevésbé vennék észre.

Egyelõre ezek jutottak eszembe(az elõzõ hozzászólással együtt), mint az érem másik oldala.

#31240
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Egyébként szerintem nem nagy baj hogy a UCInál megmaradtak a régi bringáknál. Ha ilyenek lennének kb ugyanez a helyzet lenne mint most csak nem 40-45 között lennének az átlagok hanem 60-65 között vagy nem tom. A verseny szempontjából ez kb tök mindegy. Egyébként ha mindent engednének akkor az járna jól akinek sok pénze van fejleszteni, és akkor már nem csak az emberi teljesítmény számítana. Legalábbis én úgy gondolom, hogy ha nem lennének szabályok olyan dolgok jönnének be amit még most el sem tudunk képzelni és megdrágítaná a bicókat(a versenyzõk bicajaira gondolok), amit már mondjuk nem tudna megvenni akárki, míg mondjuk most 2millából(persze úgy értem hogy akárki, hogy pénz lenne rá, de az emberek másra költik) bármelyik protour bicót(vagy olyasmit) meg lehet venni. A másik hogy nem is akarna senki olyan bicókat venni. Gondoljunk csak a Forma-1re, mikor megjelentek a 6kerekû kocsik, meg a szárnyak, stb. Mennyire különböznek az F1es autók, azoktól amit megveszünk.


Igen, szerintem is igazad lehet. A súlyhatár is pont azért van, mert ha lehetne 3 kilós bicóval menni, akkor nem tudom, hogy azt mennyien tudnák megfizetni. Mármintm, hogy az biztonságos legyen, teljesen ûrtechnika kell hozzá, aranyárban.

A másik is igaz, hogy ha mehetne akárcsak egy reku is a touron, akkor az onnantól kezdve reku verseny lenne, mert ha jobb veresnyzni vele, mindenki átálna arra.

Viszont ha lenne egy ilyenem tuti azzal járnék le a balcsira :) Hosszútávon számít igazán, hogy mennyire kényelmesen és gyorsan tudsz vele menni.

De az igazsághoz hozzátartozik, hogy mikor megnéztem az árlistát, hát....azért ez még túl nagy áldozatot jelent egy átlagembernek szerintem. (Én városban tekerek napi 40-50 kilcsit, gondolom aki országúton teker inkább, annak a reku sokkal jobban "megtérül")