ui.: na akkor úgy értem hogy ne legyen vita ebbõl a fordulatból .. hogy mindenkinek igaza legyen ... szóval ha nagy tárcsán vagyok azaz mászok valahova akkor ugye nem 40 el szánkázok azaz a kerék széppen óvatosan fordulgat mp 1et 2t azaz lassaban fog a ledobóponthoz érni de ha kis kereken vagyok akkor azért forog rendesen a cucc szóval mp enkét kb 7-8< is átmegy a váltóponton azaz ha "nem sikerülne ledobnia 1. re akkor is ott van még vagy 6 lehetõség...
Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#31181
Írta 2007. október 04. - 22:13
ui.: na akkor úgy értem hogy ne legyen vita ebbõl a fordulatból .. hogy mindenkinek igaza legyen ... szóval ha nagy tárcsán vagyok azaz mászok valahova akkor ugye nem 40 el szánkázok azaz a kerék széppen óvatosan fordulgat mp 1et 2t azaz lassaban fog a ledobóponthoz érni de ha kis kereken vagyok akkor azért forog rendesen a cucc szóval mp enkét kb 7-8< is átmegy a váltóponton azaz ha "nem sikerülne ledobnia 1. re akkor is ott van még vagy 6 lehetõség...
#31182
Írta 2007. október 04. - 22:11
Amelyiknek nagyobb az átmérõje, az ugyanannyi idõ alatt hosszabb utat tesz meg, tehát gyorsabban forog. "Ülj rá" képzeletben a lánckerékre és rájössz.
Mivel fixen össze van rögzítve az összes lánckerék, egy kerékfordulatra egyet fordul az összes, legyen az akármekkora fogszámú. A kerületi sebességük az jelentõsen eltérhet, de a fordulatszámuk az sosem.
#31183
Írta 2007. október 04. - 22:09
'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#31184
Írta 2007. október 04. - 22:01
#31185
Írta 2007. október 04. - 22:00
#31186
Írta 2007. október 04. - 21:56
na kérdés szerintetek miért van az hogy a hátsó váltóm (9es 105 12-25) a 4 legnagyobb tárcsáról nagyon nehezen akarja levenni a láncot... leveszi de vagy 4et fordul a kerék ... az alsókról meg szinte azonnal (persze forgási sebességük különbözõ ez is egy magyarázat de akkor is lassan vált lefele)
felfele teljesen tökéletesen hangtalanul vált de lefele naon lassan ... be van állítva a max min kitérés és minden sebességnél pont síkba rakja a görgõket a tányérokkal.... na 5let?
Azt hogy érted, hogy a forgási sebességük különbözõ? Mindegyik lánckerék ugyanannyit forog, nem?
#31187
Írta 2007. október 04. - 21:48
#31188
Írta 2007. október 04. - 21:45
#31189
Írta 2007. október 04. - 20:46
de ennek nem kellene valami tüneti jellemzõnek lenni elötte.. monjuk egyre lassabban vált? mert ez hipp hopp sikerült elérnem
csak találgatok... mondjuk a bowdenezés gondjai inkább felfelé váltásnál szoktak gyengíteni elõször, kivéve ha szorul a drót.
#31190
Írta 2007. október 04. - 20:30
#31191
Írta 2007. október 04. - 20:29
felfele teljesen tökéletesen hangtalanul vált de lefele naon lassan ... be van állítva a max min kitérés és minden sebességnél pont síkba rakja a görgõket a tányérokkal.... na 5let?
akkor a síkban levés ellenére megpróbálnám a tekerõs finombeállítóval engedni kicsit a bowdent, és próbálgatni.
ha nem segít, allítsd vissza, és talán a bowdenezés szorul, vagy nyúlik. nekem volt hasonló rossz minõségû bowdennel, persze nem biztos hogy ez a kulcsa.
#31192
Írta 2007. október 04. - 20:23
#31193
Írta 2007. október 04. - 20:07
#31194
Írta 2007. október 04. - 19:55
na kérdés szerintetek miért van az hogy a hátsó váltóm (9es 105 12-25) a 4 legnagyobb tárcsáról nagyon nehezen akarja levenni a láncot... leveszi de vagy 4et fordul a kerék ... az alsókról meg szinte azonnal (persze forgási sebességük különbözõ ez is egy magyarázat de akkor is lassan vált lefele)
felfele teljesen tökéletesen hangtalanul vált de lefele naon lassan ... be van állítva a max min kitérés és minden sebességnél pont síkba rakja a görgõket a tányérokkal.... na 5let?
5let 1: Elképzelhetõ, hogy a váltód rugója meggyengült, ezért nem mûködik rendesen a nagyobb tárcsákon. Ez már csak azért is lehet, mivel a nagyobb átmérõjû fogaskerekekre váltáskor feszít jobban a váltó, a bowden, minden.
#31195
Írta 2007. október 04. - 19:46
felfele teljesen tökéletesen hangtalanul vált de lefele naon lassan ... be van állítva a max min kitérés és minden sebességnél pont síkba rakja a görgõket a tányérokkal.... na 5let?
#31196
Írta 2007. október 04. - 11:53
Akkor ez elhagyható ? Mert hogy én sehogyan sem tudom rátekerni az új villa menetére pedig ez is 1 colos. El nem tudom képzelni , hogy hol volt a korábbin 2 darab, pláne , hogy a kontra anyának a válla pont bele megy a szórító anya süllyesztékébe.
Mert a régi villanyakban volt egy függõleges vályú a pöcöknek, az újban meg nincs. Nem a csavarmenetre kell ráerõltetni, egyenesen rá kéne esnie.
Valszeg azért volt kettõ, mert vki egy kicsit hosszabbra hagyta a villanyakat és rárakott egy második alátétet, h ne lógjon ki a kcs tetején a villanyak.
1ébként az a funkciója, h a kcs fölsõ csészéje ne forduljon el, mikor ráhúzod a kontraanyát (így 1 kulccsal is beállítható a kcs). Valszeg a tiedet eredetileg alátét nélküli üzemre tervezték, ezért passzol össze a kontraanya a csészével.
Konklúzió: hagyd ki nyugodtan.
#31197
Írta 2007. október 03. - 21:32
Kis kiegészítéssel élnék a Surján-völgye Kupához. A korcsoportok dobogósai 66, ill. 99km-en érmet kapnak. A 99km-es távon a 88-as korosztálytól lehet indulni, a pénzdíj a 99-es táv összetett dobogósaira vonatkozik. Az 1. 15000, a 2. 10000, a 3. 5000Ft pénzjutalomban részesül. Az indulók oklevelet kapnak!
Mindenkit szeretettel vár a Sportolók Egyesülete!
Üdv.
Ember Zoltán Levente
#31198
Írta 2007. szeptember 27. - 20:27
Szeretnélek titeket meghívni az általunk (Sportolók Egyesülete) szervezett pénzdíjas országúti versenyre.
Surján-völgye és Surján-völgye - Dolce Vita Kupák
Idõpont: 2007. október 13.
Helyszín: Szentbalázs, faluközpont (Kaposvártól kb 13 km, 66-os út)
Távok: nyílt, pénzdíjas 99 km, amatõr 66 km
Rajt: 11:00
Szakasz: Szentbalázs-Cserénfa-Kaposgyarmat-Hajmás-Gálosfa fordító Gálosfa-Hajmás-Cserénfa-Szentbalázsi tetõ-Szentbalázs (33 km, 1 kör)
Nevezésí díj: 1500 Ft amiért minden induló eredeti olasz tésztát és pestot kap, illetve a verseny alatt Pölöskei frissítõ állomás lesz
Csoportok: a szokásos összes korcsoport, nem tervezzük az összevonásokat, montival is lehet indulni, gumikorlát nélkül!
A verseny alatt több program is lesz (hastáncos bemutató, airsoft lövészeti lehetõség), illetve egyazon idõben triál verseny is folyik majd!
Kérdezhettek az ember.zoltan@t-online.hu -n.
Köszönöm, h elolvastátok, várok mindenkit.
Ember Zoltán
#31199
Írta 2007. szeptember 27. - 19:31
Egyáltalán olyan a villamenete hogy van benne horony?
#31200
Írta 2007. szeptember 27. - 18:17

Belépés
Felhasználó létrehozása

Ugrás az oldal tetejére





