Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34361 hozzászólás a témában

#31141
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.703 hozzászólás

Ne méricskélj, feleannyit húz, mint amennyi a V fékhez kellene.


jó-jó, de erre mondtam, hogy a véfékemmel canti állásban használom a fékkart, mert így tetszik.. és remekül mûxik.
tehát ettõl valszeg nem félnék.


inkább az bánt, hogy ahogy nézegetem, 9sebis fékváltókar elég durván van árazva :( Tiagra 17 körül, és ez egy darab... más nincs?
szóval elég sokba lenne egy ilyen kis koskormányos átalakítás... és ahogy számolgatom, még súlyban is rosszabbul jönnék ki, bár az a 100-200 g elviselhetõ.

#31142
Xabi

Xabi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 751 hozzászólás

ezt nem értem.
a kanti fék ugyanoda megy, mint a V-fék... szerintem is a legkézenfekvõbb megoldás lehet, és az Avid gyárt is jónak tûnõt..

mondjuk a bowdenvég ilyenkor hova rögzül? fõleg elöl, mert hátul hátha van középsõ szem a vázon... :gondolgondol:


Bocsánat, félreértettem (valamiért országúti 2forgáspontosra gondoltam), a kanti fék nem jó, mert hátul nincs középsõ szem (elöl nem lenne gond, mert lehet venni az aheadsetbe illõ közdarabot, ami tartja a bowdenvéget.


X.

Henger: Hopp, most olvastam: ilyen kantihoz való bowdenakasztót ("zsiráfnyak") hol lehet beszerezni? Mert van itthon stx kanti fék komletten, mindenestül, csak kellene valami, amibe bele lehet akasztani a bowdent... :)

Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!



#31143
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.181 hozzászólás

ezt nem értem.
a kanti fék ugyanoda megy, mint a V-fék... szerintem is a legkézenfekvõbb megoldás lehet, és az Avid gyárt is jónak tûnõt..

mondjuk a bowdenvég ilyenkor hova rögzül? fõleg elöl, mert hátul hátha van középsõ szem a vázon... :gondolgondol:


Avid, B+ hasonló kialakítású. B+t használtam, merem ajánlani. Ott van még az Alhonga. Szemtelenül olcsó, kialakítása a '93-as LX-re hajaz. Jó fékpofával foghat erõsen. Vagy ott a rengeteg retro cucc. LX, XT, XTR, csak hogy az ismertebbeket említsem. Ezek nagyon jók, és olcsón hozzájuk lehet jutni.

Bovdenház rögzítésére ott van az úgynevezett zsiráfnyak. Lehet a stucni alá szerelni a villanyakra, vagy a villanyak alján a sárvédõ furatába. Ugyanígy van hátra is, többféle.

duzmath: "Kb mennyit húz egy országúti fékkar?"

Ne méricskélj, feleannyit húz, mint amennyi a V fékhez kellene.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#31144
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.703 hozzászólás

Csufi lenne a V-fékcsonkokkal.

X.


ezt nem értem.
a kanti fék ugyanoda megy, mint a V-fék... szerintem is a legkézenfekvõbb megoldás lehet, és az Avid gyárt is jónak tûnõt..

mondjuk a bowdenvég ilyenkor hova rögzül? fõleg elöl, mert hátul hátha van középsõ szem a vázon... :gondolgondol:

#31145
duzmath

duzmath

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 354 hozzászólás
[quote name='Xabi']Csufi lenne a V-fékcsonkokkal.

Kb mennyit húz egy országúti fékkar? Lehet ezt tudni? Mert akkor méricskélnék, hátha :)

Talán ez megoldás lehet.http://cyclocrosswor...avagcabred.html

#31146
sac1

sac1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.163 hozzászólás

Egyébként ki milyen pedál fordulaton teker, és mi a tapasztalata, véleménye?



Én egy 2 kerekû mákdaráló vagyok :D 100 fölött mindig .. hegyen 130-150 sõõt afölött.. (egyébként meg csak hegyezek :D)

#31147
Xabi

Xabi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 751 hozzászólás

Van, pl. a Dia Compe 287-V. 76USD, hoppá.
Ehelyett olcsóbb kantiféket szerelni a bicajra.


Csufi lenne a V-fékcsonkokkal.

Kb mennyit húz egy országúti fékkar? Lehet ezt tudni? Mert akkor méricskélnék, hátha :)

X.

Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!



#31148
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.703 hozzászólás

Létezik olyan, hogy V-fékkel kompatibilis országúti fékkar?

Az alapvetõ problémám, hogy van egy Merida Speederem, és kacérkodom a gondolattal, hogy egy drop kormányt teszek rá. Viszont V-fékes az istenadta, amihez nem találtam még megfelelõ húzású fékkart. Csak fékkar kell, nem fék-váltókar.

X.


ezt konkrétan nem tudom, de az SD7-es karjaimat a legalacsonyabb bowdenhúzással használom a V-fékekhez, ez talán közel van az oúti karok húzásához. megjegyzem, én is gondolkodtam már hasonló elvetemültségen :D
még nem szántam rá magam, meg lehet hogy ki is marad, nemtom...

#31149
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.181 hozzászólás

Létezik olyan, hogy V-fékkel kompatibilis országúti fékkar?

X.


Van, pl. a Dia Compe 287-V. 76USD, hoppá.
Ehelyett olcsóbb kantiféket szerelni a bicajra.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#31150
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás

Egyébként ki milyen pedál fordulaton teker, és mi a tapasztalata, véleménye?


Én igyekszem mindig 100 fölött tartani.

#31151
Xabi

Xabi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 751 hozzászólás
Létezik olyan, hogy V-fékkel kompatibilis országúti fékkar?

Az alapvetõ problémám, hogy van egy Merida Speederem, és kacérkodom a gondolattal, hogy egy drop kormányt teszek rá. Viszont V-fékes az istenadta, amihez nem találtam még megfelelõ húzású fékkart. Csak fékkar kell, nem fék-váltókar.

X.

Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!



#31152
ivory

ivory

    vendég

  • fórumtag
  • 16 hozzászólás

legjobb dolog :) aki 20 as pedálfordulattal teker az inkább menjen súllyemelõnek :D


Egyetértek. Egyébként ki milyen pedál fordulaton teker, és mi a tapasztalata, véleménye? Mondjuk lehet, hogy értelmesebb a kérdés, ha megkülönböztetünk három kategóriát:
"idõfutam" (30-90 perc max erõkifejtés),
hegy,
mezõnyben/endurance edzésen (2-6 óra aerobhatár alatt).

Hogy én kezdjem a sort:
"idõfutam" 90-100
hegy: 60-85 (65-70 között megyek a legjobban, viszont fáj tõle a térdem)
endurance edzés: 95-110 az elején gyorsabban aztán egyre lassabban.

Kiváncsian várom a véleményeket, tapasztalatokat akár a a kategóriákkal akár az értékekkel kapcsolatban.

#31153
sac1

sac1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.163 hozzászólás
legjobb dolog :) aki 20 as pedálfordulattal teker az inkább menjen súllyemelõnek :D

#31154
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás
Csak el ne repülj a nagy pörgetéstõl :D



#31155
Nordenfor

Nordenfor

    vendég

  • fórumtag
  • 59 hozzászólás

A váltókarnál adott, mennyi bovdent tud húzni maximum. A vátónál meg a két szélsõ helyzet adott. Az a kérdés, hogy a bovdenhúzáshoz arányosan mennyit mozdul a váltó.
Frikciós váltókar képes kezelni 8-as sort. Láttam mûködés közben Shimanot. A 9-es meg ugyanolyan széles, tehát azt is tudja. Vagyis gyakorlatilag bármit megeszik, csak váltásnál kell kis rutin.


Köszi, Henger, idõközben megtaláltam kérdésemre a válaszodat a "régi idõk bicajai" oldalon. Királyság, hogy az "antik" frikciós váltókarral meg tudok majd dolgoztatni 8 vagy 9 fokozatú fogsort is. Mondjuk a közel 180°-os váltókar ív erre engedett következtetni:)

Különben elég vicces dolog, hogy a mostani 5 fokozatú fogsorral (ahol a legkisebb fogaskerék 22-es!) majdnem olyan sebességet tudok elérni, mint a másik bringámon (az egy trekking) 9 fokozattal, pedig ott a legkisebb kerék 12-es:lol1:. Persze, világos, hogy ez sokminden más miatt is van, nem csupán a fokozatok száma miatt, de azért mégis érdekes.

#31156
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.181 hozzászólás

A régi frikciós rendszerû váltókarok hány fokozatot képesek átfogni? Vagy ez csak a hátsó váltótól függ? Feltételezem, hogy igen, de szeretnék biztos lenni benne:9


A váltókarnál adott, mennyi bovdent tud húzni maximum. A vátónál meg a két szélsõ helyzet adott. Az a kérdés, hogy a bovdenhúzáshoz arányosan mennyit mozdul a váltó.
Frikciós váltókar képes kezelni 8-as sort. Láttam mûködés közben Shimanot. A 9-es meg ugyanolyan széles, tehát azt is tudja. Vagyis gyakorlatilag bármit megeszik, csak váltásnál kell kis rutin.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#31157
Nordenfor

Nordenfor

    vendég

  • fórumtag
  • 59 hozzászólás
A régi frikciós rendszerû váltókarok hány fokozatot képesek átfogni? Vagy ez csak a hátsó váltótól függ? Feltételezem, hogy igen, de szeretnék biztos lenni benne:9

Másik kérdésem az lenne hozzátok, hogy lehet valahol kapni bowdenház tartó szemeket (acél) vagy kezdjek csövet fûrészelni?

Elõre is dankesõn!

#31158
_Mickey_

_Mickey_

    vendég

  • fórumtag
  • 136 hozzászólás
Megtudná valaki mondani, hogy ez a váz hány gramm?
Állítólag most 140k-ért hozzánk vágják, amiben van karbon támvilla, karbon villa, karbon nyeregcsõ, kormánycsapágy. Szerintetek megéri?

http://www.specializ...jsp?sid=07Allez

#31159
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.181 hozzászólás

Azt én sem tudom, ez milyen fékkar, ha országúti, akkor országúti fékbowdent vegyél hozzá, egyenes kormányra való, akkor monti fékbowdent (nem egyforma a hordó a végükön).


A fékkar outi kormányra megy fel (nagyobb átmérõhöz jó). Mindkét oldalról bovdenház csatlakozik hozzá. Iserf, elõbb nézd meg, melyik vég fér el. Ha a nagyobb is, azt hagyd meg.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#31160
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás

...még egy kérdés az elözõ bringához, hol lehet beszerezni és milyen árban egy egyenes kormányt?
Köszi!

Mindenhol, mindenféle árban.
Most komolyan... egyenes kormány? 1000Ft és 25000 Ft között minden elõfordul, és nem hiszem h lenne 10m2 fölötti bolt ahol nincs.