A váltókarnál adott, mennyi bovdent tud húzni maximum. A vátónál meg a két szélsõ helyzet adott. Az a kérdés, hogy a bovdenhúzáshoz arányosan mennyit mozdul a váltó.
Frikciós váltókar képes kezelni 8-as sort. Láttam mûködés közben Shimanot. A 9-es meg ugyanolyan széles, tehát azt is tudja. Vagyis gyakorlatilag bármit megeszik, csak váltásnál kell kis rutin.
Köszi, Henger, idõközben megtaláltam kérdésemre a válaszodat a "régi idõk bicajai" oldalon. Királyság, hogy az "antik" frikciós váltókarral meg tudok majd dolgoztatni 8 vagy 9 fokozatú fogsort is. Mondjuk a közel 180°-os váltókar ív erre engedett következtetni:)
Különben elég vicces dolog, hogy a mostani 5 fokozatú fogsorral (ahol a legkisebb fogaskerék 22-es!) majdnem olyan sebességet tudok elérni, mint a másik bringámon (az egy trekking) 9 fokozattal, pedig ott a legkisebb kerék 12-es:lol1:. Persze, világos, hogy ez sokminden más miatt is van, nem csupán a fokozatok száma miatt, de azért mégis érdekes.

Belépés
Felhasználó létrehozása

Ugrás az oldal tetejére





