Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34343 hozzászólás a témában

#3081
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

tajvan mehet, főleg, ha megnézed az eladó termékeit, és azt látod, hogy kerékpáros dolgokat árul.

 

kína nem oké, főleg, mert a legtöbb kínai eladónál a kerékpáros bizbazok mellett találsz kutyapórázt, szelfibotot, vákuumos önkielégítőt, bizsukat, és még női piszoár adaptert is.

 

http://www.ebay.com/...cvip=true&rt=nc

 

ökölszabály: olyan eladótól ne vásárolj, aki minden kacatot árul a kerékpáros termékeken kívül.

 

ahol csak kerékpáros alkatrészek vannak, onnan hajrá! :)

 

pl. meetbike-tól vásároltam már, korrekt:

 

http://www.ebay.com/...=1&_ipg=&_from=

 

vagy tőle:

 

http://www.ebay.com/...872.m2749.l2654

 

ezek mind kerékpáros shopok, alig van jobb áruk, mint egy wiggle-nek, vagy pbk-nak a legtöbb esetben, sőt, néha drágák. 

 

http://www.ebay.com/...119.m1438.l2654

 

szóval annyira azért nem éri meg, max, ha csak 1-2 dolgot szeretnél, és van 1-2 heted h várakozz :)


Vejne módosította - 2016. augusztus 12. - 14:41


#3082
inas

inas

    fórumtag

  • fórumtag
  • 91 hozzászólás
Az ebay-en olcsóbbak a márkásabb cuccok is. Hamisítják őket vajon? Tajvan, Nagy-Britannia, honnan érdemes rendelni?

#3083
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Valójában nemis vagyok ilyen vállas, magam is csodálkoztam. Mérőszalaggal csalós, mert hajlik. Van egy régi acél koskormányom, azzal mértem mégegyszer, de így is két méret között vagyok. Nem hiszem, hogy akkora a különbség, hogy bármelyikkel is rosszul járnék.

óvatosan azzal, ha gondolod, próbáld majd ki.

 

Én alapvetően ellenék a keskennyel. De, mint írtam, legtöbb szituációban segíthet a széles.

 

Mondjuk a városi bringásokat is megkérdezném a témában, mert abból meg két vállfajt találni csak: métertől szélesebb krúzerkormányos és 20cm-re lecsapott figzis. Más méretet mintha nem is ismernének :)



#3084
inas

inas

    fórumtag

  • fórumtag
  • 91 hozzászólás
Valójában nemis vagyok ilyen vállas, magam is csodálkoztam. Mérőszalaggal csalós, mert hajlik. Van egy régi acél koskormányom, azzal mértem mégegyszer, de így is két méret között vagyok. Nem hiszem, hogy akkora a különbség, hogy bármelyikkel is rosszul járnék.

#3085
inas

inas

    fórumtag

  • fórumtag
  • 91 hozzászólás
Majd feldobok egy érmét szerintem.

#3086
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

@J4ni: nincs. Még 8s claris sem, szóval pech. Max a velocsét tudná beállítani tűrhetően hetes sorhoz. Én nem vennék olyan tourneyt amúgy sem, inkább Ridelife kollegának a fülét rágnám egy szép hetes rsx-ért (a410) 

http://forum.bikemag...16389-ridelife/

 

@Andris: fontos még a csúszásmentes bandázs. Pont ezért szeretem azt, ami van, mert izzadtan rákönyökölve sem csúszik :) Egyébként nekem mindig a széllel példálóznak a keskeny-hívők, pedig szerintem, az itteni viszonyok közt (változó széljárások, sokszor oldalról öklelő lökések, és a rengeteg busz-kamion-teherautó a 33-35-ös főutakon) pont, hogy előny a szélesebb kormány "biztosítása". 

 

@Ave:

 

http://bikemarkt.mtb...egories/rennrad

 

http://forum.tour-ma...ay.php?44-Biete

 

de sokszor jó ajánlatokat kapsz willhaben.at-n 

 

https://www.willhabe...r-radsport-4525

 

Egyébként Andersen fórumtag elérhetőségeiről továbbra sem tud nyilatkozni senki? :(


  • j4ni kedveli ezt

#3087
j4ni

j4ni

    vendég

  • fórumtag
  • 330 hozzászólás
  • LocationBudapest

Sziasztok!

 

Ismerősöm akar "Shimano Tourney ST-A070 3 x7 STI Lever Set" fékváltókart venni.

 

Én analfabéta vagyok ebben az országúti témában. Azt szeretném megkérdezni, hogy ebben a webshopban:

https://www.bike-com...order=price_asc

 

van-e esetleg a Shimanonak valami funkcionalitásában azonos fékváltókarja (mást is rendelnénk onnan)?

Ha nincs, akkor hol érdemes nézelődni?

 

Előre is köszi!

J.


j4ni módosította - 2016. augusztus 11. - 15:44


#3088
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

Mindig elfelejtem a nemet (esetleg osztrak) hasznaltbringas weboldalakat.    Raguglizni se tudok, vagyis hat tudok, csak nem talalok!

 

Szoval, kedves apróbújók, linkeket kernek!    Koszi elore is.   ;)



#3089
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

az én vállam csonttól csontig 41.5, a karbon bringán (évi 4000km/ 40-50K m) 44-es kormányt használok, és nem cserélném le 42-esre soha. Érzékelhetetlen, hogy mennyivel fogsz több levegőt a szélesebb fogás miatt...az emelkedőkön kényelmesen szélesen fogsz, az meg sokkal fontosabb.

Én a helyedben nem gondolkodnék.

Ha tudsz, lapítottat vegyél, arra kényelmes letámaszkodni. :D

 

Mindemellett a városi rombolón (évi 8000km/ ? m +téli edzések-néha 120+km) 38-as kormányom van, és ezen sem cserélném le... :)

 

Most ket orszagutim van, mindketton ugyanaz a kormany, csak az egyik 44-es a masik 42-es.   A 42-es kenyelmesebb, a 44-es nagyon szelesnek erzodik.  Persze meg lehet szokni, nem zavar igazan, de elonye nincs az biztos a szelesebbnek.   Az idofutam bringamon 40-es van, es azt is csak addig erzem keskenynek, amig nem mentem 2x egymas utan vele.

 

En megertem mar a 38-ast is sprintereknel, felvezetoknel.  Nem hatrany, viszont szukebb helyen is elfer.       De azert orszagutin nekem marad a 42.



#3090
Andris_savaria

Andris_savaria

    read only

  • fórumtag
  • 2.189 hozzászólás

43cm vállszélességhez 42-es kormányom van. Kipróbáljam a 44-est? (Csonttól csontig mérve, a kormány középtől-középig.)

az én vállam csonttól csontig 41.5, a karbon bringán (évi 4000km/ 40-50K m) 44-es kormányt használok, és nem cserélném le 42-esre soha. Érzékelhetetlen, hogy mennyivel fogsz több levegőt a szélesebb fogás miatt...az emelkedőkön kényelmesen szélesen fogsz, az meg sokkal fontosabb.

Én a helyedben nem gondolkodnék.

Ha tudsz, lapítottat vegyél, arra kényelmes letámaszkodni. :D

 

Mindemellett a városi rombolón (évi 8000km/ ? m +téli edzések-néha 120+km) 38-as kormányom van, és ezen sem cserélném le...:)


SOHA TÖBBET magyar országon!

Flickr


#3091
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

ha nem versenyzel, nem szélhámoskodsz, nem futárkodsz, és pökhendi kivagyigyerek sem vagy, akkor a szélesebb alapvetően előnyösebb, olyan apró okokból, hogy kisebb terhelés jut a tricepszedre, trapézizmodra, valamivel nyitottabb a mellkasod, és kicsivel nagyobb erőkart irányítasz, hangyányival kiegyensúlyozottabb a bringa irányítása.

 

Én tudnék menni 40-essel is, próbáltam. Sőt, még a 38-ast is rövid távon, azt már nem vállalnám hosszú távra be. DE a vasárnapi szeles-oldalszeles időben sokszor nagyon örültem neki, hogy szélesebb kormánnyal megyek. Attól, hogy pl. a városin az egyenes kormányt 36-37 szélesen fogom, s országútin is gyakran "csúszik" fékváltókaron belülre a mancsom, nem azt jelenti, hogy hosszú távon (3.5-4 óra) szívesen vállalnék egy keskeny kormányos karikázást.

 

Ha gondolod, kísérletezz, rossznak nem fogod érezni, könnyebben alkalmazkodsz a szélesebbhez, mint a keskenyhez.


Vejne módosította - 2016. augusztus 10. - 14:44


#3092
inas

inas

    fórumtag

  • fórumtag
  • 91 hozzászólás
http://cyclingcentra...ebar-width.html
itt azt írja adjunk hozzá 2cm-t.

#3093
inas

inas

    fórumtag

  • fórumtag
  • 91 hozzászólás
43cm vállszélességhez 42-es kormányom van. Kipróbáljam a 44-est? (Csonttól csontig mérve, a kormány középtől-középig.)

#3094
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 hozzászólás

Napi retro a '84-es olimpiáról: http://cyclingtips.c...hat-almost-was/

 

(aki tud angolul annak egy jó kis sztori a női és férfi versennyről. Mellesleg a női verseny győztese az anyukája egy mostani TT érem esélyesnek és ugyanennek a valakinek az apukájáé a bringa a cikkben, akitől meg győzelmet vártak '84-ben)



#3095
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.348 hozzászólás

http://apro.bikemag....tt-l355208.html a nagyon megérős szett. vlki vigye el,mert megveszem. :D


  • Vejne kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#3096
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

másik: aki extra komfortot szeretne, és jó fogást, annak tudom ajánlani a bandázs alá ragasztott régi zselés bandázs darabokat.

 

volt egy bontott, kicsit nyúlt, de tűrhető állapotú bht-05-ös tekercs, abból vágott darabok kerültek a kormányra felragasztva, s rá a bandázs.

 

érezhetően puhább-gélesebb állagú, de nem a zavaróan kocsonyás sz.r. Pont ideális, és alig lehet észrevenni, hogy vastag a kormány tőle. a legjobb a bandázs, amit a tavalyi dale-ről mentettem át, nem tapad, nem ragad, de még vizesen sem csúszik rajta a tenyered-alkarod, nem lesz kellemetlen meglepetés, ha kormányra könyökölve elkapsz egy kátyút pl. egyszerűen csak nem mozdul el rajta a mancsod.

 

DSC_0200_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
 

DSC_0157_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
 
egyébként jó így a fékkar beállítás? kényelmesnek nagyon komfortos, minden kézre áll, és teljesen semleges fogású, de, többen tanácsolták, hogy szemre kellemesebb lenne, ha fentebb tolnám a kart, a kormányt meg lentebb forgatnám.. de úgy szerintem túl messze kerülne a fékkar és kioldó alsó fogásban..

 

 



#3097
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás

Miert, most akkor a Pinarello, Colnago sem olasz?

 

Mivel már a legelső, Tajvanban készült alkatrészeken (középcsapágy, fejcsapágy) is az anyavallálat emblémája szerepelt (TH Indsutries), így legfeljebb egy amerikai és olasz tervezőstúdióval rendelkező cégnek lehet nevezni. Ami persze nem baj, bár nem teljesen általános eljárás. A TH Industries folyamatosan hirdette az olcsó alkatrészeit a '90-es évek szaklapjaiban, aztán kitalálták, hogy az új termékvonal neve legyen FSA.



"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#3098
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

Tajvani az is, mint a legtöbb.

http://www.cyclingne...heel-factories/

Miert, most akkor a Pinarello, Colnago sem olasz?



#3099
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

kis gumiügy:

 

év elején apróban találtam cst cito névre keresztelt külsőket, hartje clivo névre matricázva. a 4500 ft-os ár&170-es szövetsűrűség és 28mm-es kivitelben 236 grammos tömeg megfogott, beruháztam rá.

 

Nem tudom, mennyit mentem vele pontosan, mert egy ideig conti gp-vel futottam hátul idén, de kb. 3ezer km-re saccolom a hátsó futását.

 

Pontosan mérethelyes a keskeny (kívül 21, belül 15) felnimen, s elég puha keverék. Utóbbi két fronton tűnik föl: egyrészt kiválóan tapad, nagyon magabiztossá teszi az izgágát is, cserébe viszont már ilyen kevés km után is kezd picit érződni a futófelületen, hogy már nem szép kerek. Úgy gondolom, ez nagyjából csak 6 ezer km körül fog bírni hátul, bár, kisebb tömegűeknek (80kg alatt) biztos tovább tartana.

 

Ja, defektem nem volt vele, miért is lett volna? Egyébként kis csirke belsővel használom, ami elvileg 18-25mm közti külsőkbe való, de, nincs probléma a 28mm-essel sem. 80-90psi körüli értéken fut, de ez nem készpénz, a lidl-ös pumpa nyomásmérője nem a pontosságáról híres.

 

Elöl tartósan a 25mm-es conti ultrasportII teljesít, ez egész évben így volt. 26mm-re mértem a keskeny felnin. Defekt nulla, pedig minden nap több üveget kerülgetek kis sugárban. Szerintem az áráért (16 euró) ez egy nagyon jó gumi, bár, kis ráfizetéssel (21-22 euró körül) már van a sima grand prix, ami 180-as szövetsűrűségű és black chilis-poly-x-es. 

 

Az én kocaszintemen várhatót, hogy ne csússzon, legyen stabil kanyarban, és ne kapjak vele defektet, szépen hozza. 

 

Egyébként ezt 90psi-vel szoktam használni.

 

A vittoria diamante radiálék is jól vannak, az óra szerint azokban is már 3000 van, és, az elvileg "szövetig kopik 1500 alatt" hátsó is tartja magát, igaz, már-már szögletesen kockás a futófelület. 

 

Ahogy gyűlöltem ezt a gumit tavaly, úgy megszerettem idén. a 24mm-es változata pontosan 25mm keskeny felnin, és PONTOSAN 100psi-n érzi magát legjobban. Hátra akár alacsonyabb nyomással is használhatod, mert nem tűnik föl. Elöl jó, ha van benne 100. Furcsa, hogy ekkora nyomáson ha a futófelületre nyomsz rá ujjal felülről, alig deformálódik, ellenben, az oldalfalát nyomva úgy érzed, mintha kb. 3-4 bar lenne a gumiban. Pont ezért érdemes elöl magasabb értékkel használni, mert, tavaly nem egyszer volt, hogy a villaváll belső oldaláról fekete guminyomokat kapargattam :)

 

De valami fenomenálisan jó vele menni. Kényelemre-viselkedésre egy kiváló gumi, sajnos, hátrányok vannak. Egyrészt radírozódik a futófelület hamar, nagyon lágy keverék. Másrészt érzetre kissé lomhább, mintha "nehezen gurulna". Ja, és minden porszemet gyűjt, ugyan defektet még nem kaptam vele, de kisebb kavics is szépen bele tudja magát ütni a futófelületbe. szóval, csak ésszel-óvatosan.

 

És olyan jó, hogy 90-100 psi értékkel használom a gumijaimat 80 kg fölötti tömeggel, míg néhányan 55-60 kg-al a 130-140-ek mellett kardoskodnak. :) én szeretek az úton lenni, kapcsolatban az anyafölddel, ha nem bringázok, úgyis két méterrel a föld fölött lebegek kb. :D



#3100
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás

Az FSA olasz gyártó???

 

Tajvani az is, mint a legtöbb.

http://www.cyclingne...heel-factories/


enté módosította - 2016. augusztus 06. - 17:46


"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]