kis gumiügy:
év elején apróban találtam cst cito névre keresztelt külsőket, hartje clivo névre matricázva. a 4500 ft-os ár&170-es szövetsűrűség és 28mm-es kivitelben 236 grammos tömeg megfogott, beruháztam rá.
Nem tudom, mennyit mentem vele pontosan, mert egy ideig conti gp-vel futottam hátul idén, de kb. 3ezer km-re saccolom a hátsó futását.
Pontosan mérethelyes a keskeny (kívül 21, belül 15) felnimen, s elég puha keverék. Utóbbi két fronton tűnik föl: egyrészt kiválóan tapad, nagyon magabiztossá teszi az izgágát is, cserébe viszont már ilyen kevés km után is kezd picit érződni a futófelületen, hogy már nem szép kerek. Úgy gondolom, ez nagyjából csak 6 ezer km körül fog bírni hátul, bár, kisebb tömegűeknek (80kg alatt) biztos tovább tartana.
Ja, defektem nem volt vele, miért is lett volna? Egyébként kis csirke belsővel használom, ami elvileg 18-25mm közti külsőkbe való, de, nincs probléma a 28mm-essel sem. 80-90psi körüli értéken fut, de ez nem készpénz, a lidl-ös pumpa nyomásmérője nem a pontosságáról híres.
Elöl tartósan a 25mm-es conti ultrasportII teljesít, ez egész évben így volt. 26mm-re mértem a keskeny felnin. Defekt nulla, pedig minden nap több üveget kerülgetek kis sugárban. Szerintem az áráért (16 euró) ez egy nagyon jó gumi, bár, kis ráfizetéssel (21-22 euró körül) már van a sima grand prix, ami 180-as szövetsűrűségű és black chilis-poly-x-es.
Az én kocaszintemen várhatót, hogy ne csússzon, legyen stabil kanyarban, és ne kapjak vele defektet, szépen hozza.
Egyébként ezt 90psi-vel szoktam használni.
A vittoria diamante radiálék is jól vannak, az óra szerint azokban is már 3000 van, és, az elvileg "szövetig kopik 1500 alatt" hátsó is tartja magát, igaz, már-már szögletesen kockás a futófelület.
Ahogy gyűlöltem ezt a gumit tavaly, úgy megszerettem idén. a 24mm-es változata pontosan 25mm keskeny felnin, és PONTOSAN 100psi-n érzi magát legjobban. Hátra akár alacsonyabb nyomással is használhatod, mert nem tűnik föl. Elöl jó, ha van benne 100. Furcsa, hogy ekkora nyomáson ha a futófelületre nyomsz rá ujjal felülről, alig deformálódik, ellenben, az oldalfalát nyomva úgy érzed, mintha kb. 3-4 bar lenne a gumiban. Pont ezért érdemes elöl magasabb értékkel használni, mert, tavaly nem egyszer volt, hogy a villaváll belső oldaláról fekete guminyomokat kapargattam
De valami fenomenálisan jó vele menni. Kényelemre-viselkedésre egy kiváló gumi, sajnos, hátrányok vannak. Egyrészt radírozódik a futófelület hamar, nagyon lágy keverék. Másrészt érzetre kissé lomhább, mintha "nehezen gurulna". Ja, és minden porszemet gyűjt, ugyan defektet még nem kaptam vele, de kisebb kavics is szépen bele tudja magát ütni a futófelületbe. szóval, csak ésszel-óvatosan.
És olyan jó, hogy 90-100 psi értékkel használom a gumijaimat 80 kg fölötti tömeggel, míg néhányan 55-60 kg-al a 130-140-ek mellett kardoskodnak. én szeretek az úton lenni, kapcsolatban az anyafölddel, ha nem bringázok, úgyis két méterrel a föld fölött lebegek kb.