Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#30461
Írta 2008. április 08. - 21:51
Dani, és miért gyári kerekeid vannak akkor?
'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#30462
Írta 2008. április 08. - 21:38
Vki amúgy montizott elõtte?Milyen a monti után egy ilyenre ülve tekerni?
#30463
Írta 2008. április 08. - 21:28
A bontrager az a TREK gyárialkatrésze a zoom az az alsó kategória... (nekem is vannak zoom cuccok a gépen és mocskos masszív és csak néhány 10g nehezebb)
kerékbõl a fûzetést javallom én is.. vannak nagyon pró nagyon jól kinézõ felnik a küllõ meg potom pénz.. agyat meg adnak setbe 8)
#30464
Írta 2008. április 08. - 21:05
én már számolgattam, és ugyanazt a bringát össze is tudnád rakni, csak a sok gyári alkatrész miatt (Bontager,x-mission,kbix,zoom és ennek átfestett változatai) nem jönnél ki olcsóbban, mint a gyártó. meg ha valami erõsebb kereket akarsz akkor fûzetni kell, mert a sh alsó kategóriás gyári kereke nem valami csodás 25-35-ért akkor inkább fûzetek olcsóbban,erõsebbet
a Mátra sajnos tõlem nagyon messze van, a Mecsekbe járok, de így is kell tekerni 35 km-tert hogy az ember lásson valamit a hegybõl. az oda-vissza már 70, szóval ilyenkor muszály dönteni hogy mennyit tudok ehhez hozzátekerni, és akkor úgy tervezek:)
#30465
Írta 2008. április 08. - 21:01
#30466
Írta 2008. április 08. - 21:00
Ott van forgalom.Autósok ,motorosok,busz.Van ott minden.Még sztem a repülõk is alacsonyabban szálnak.
A rossz minõségû utakról meg annyit ,hogy lassan már minden útra monti való.
Az a Mali nekem is tetszik.Gondolkoztam azon is h veszek egy vázat aztán lassan felépítem ,csak itt az lenne a baj h az tényleg lassu lenne és anyagiakban egy komplett bringából jobban jönnék ki sztem.
#30467
Írta 2008. április 08. - 20:51
ja és ne akard látni az eredeti festést:)
én is tekerek egy ideje országúton, számomra a legrosszabb az országúton hogyha jönnek mögötted, jönnek szembõl,szar az út széle és ez a 3 dolog találkozik. jobbesetben beállnak mögéd, a másik eset meg az hogy a majom nem tud várni 15-20 másodpercet, és mégiscsak megelõz a kérdéses pillanatban...na akkor van para:sÉn nem érzem veszélyesnek országúton tekerni. Persze attól is függ milyen a forgalom. De én pl a kerékpárutakat sokkal veszélyesebbnek érzem.
másjellegû problémák nálam elhanyagolhatóak ehhez képest, próbálom elkerülni a forgalmas másodrendû utakat (65-ös Szeki-Siófok itt a 30 km átkötõ szakaszomon rövid idõn belül 10 szer is újjászülethetsz)
más útjaimon meg nem akkora a forgalom hogy kockáztatni kelljen
kerékpárutat itt a településeken kívül én eggyet tudok, a Bonyhád-Pécs a régi 6-os nyomvonala, de oda montival érdemes menni és csak 40 km...
#30468
Írta 2008. április 08. - 20:10
#30469
Írta 2008. április 08. - 19:54
A Camparól.Én nem nagyon akarok ilyen cuccot venni.Ezzel nem azt akarom mondani ,hogy nem jók vagy bármi ilyen.A nagy oúti fanok sztem sokan vannak ezzel úgy ,hogy ha óuti bringa akkor csak olasz váz és olasz rendszer.Én a nagy S-t ismerem ,meg voltam elégedve vele.Az össztelós Giantomon is Tiagra volt hátul.
A használt bringáról annyit ,hogy nézegetem õket,de olyan gépet akarok ami nem 100éves,tudom jók azok is de azért vmi kornak megfelelõ és normálisan utólag még fejleszthetõ gépet szeretnék.Én amúgy is utálom a retro bikekokat.
Ez mondjuk nem rossz számomra,bár egyes alkatrészeket ,pl kerék nem tom milyenek. http://piacter.bikem...t=128491&cat=56
Bár vmi eredeti festéssel jobb lenne
#30470
Írta 2008. április 08. - 18:32
Eddig is bringáztam xc majd dh.De van egy 19 hónapos kislányom és ugy gondoltam vmi veszélytelenebb területet próbálok ki.Ami szinte szerte is foszlott dolog mivel az oúti bringázás is nagyon veszélyes a sok kedves autós kollega miatt.Szeretem õket:)Volt már olyan kedves Kamazos kollega aki olyan nagy ívben kikerült ,h majdnem megismertem a kerekeit közelebbrõl.De ilyen asszem mindenkinél elõfordul.
Sosem paráztam még annyira terepen, mint néhány alkalommal országúton. Terepen magadra vagy utalva, és ha buksz, akkor a saját hibádból történik (na jó, egy kolléga keze is benne lehet a dologban). Lehet nagyot bukni, de ritka, és a nagy buktáknak is max 1-2 csonttörés a vége. Országúton ezzel szemben kb 3%-ot számít, hogy te mit csinálsz, 27% a szerencse, 70% a közlekedõtársak viselkedése. Eddig három alkalommal csuktam össze bringát, egyszer sem terepen.
Szóval jól érzed, az országút nem veszélytelen sport, fõleg itthon és tõlünk keletre. Persze ha már elég rutinos vagy, fel sem veszed, ha három centire megy el melletted valaki kilecvennel, csak ott motoszkál az ember fejében, hogy mi lesz, ha egyszer nem lesz meg az a három centi.
A Sorával meg nincs semmi gond, a fékváltókarját is meg lehet szokni, inkább azok panaszkodnak rá, akik egy jobb szint után próbálkoznak vele, mert valóban kevésbé ergonómikus.
Ritka holló itthon a Campás gép, de ha találsz valamit, érdemes rá vetni egy pillantást. Igaz ezért az árért legfejebb Xenont kapsz, ami tartósabb, versenycentrikusabb szett, mint a Sora, de sajnos bûn ronda...
#30471
Írta 2008. április 08. - 16:15
- If you tell the truth you don't have to remember anything. - Mark Twain
#30472
Írta 2008. április 08. - 15:26
kb simánmocorog bennem egy kerdes, miota a kezemben volt egy alig 8 kilos karbon bico: egy atlag outi (~10kg), hogy bir el egy 100 kilo kornyeki embert? persze az ertelmes outi felhasznalast szamitva - mondjuk a magyar katyukat figyelembe veve.
az enyém olyan 8,5 lesz és mometán vagyok 100 de a legjobb versenysúlyom is 90. de abszolút nem félek hogy nem fogja bírni.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#30473
Írta 2008. április 08. - 14:38
ui.: miért szerinted az Outi veszélytelenebb? 8) ki kell hogy ábrándítsalak 60-70 környékén egy pill könnyû bringával papír vékony ruciban 1 szál bukóban ujnyi vastag kereken... és ez csak egy példa volt... itt nincs Full Helmet nincs térdvédõ könyökvédõ (fogvédõ) itt ha esel a fejed megmarad minden más radír... (és szerintem nincsenek sokan azok akik még nem estek .. vagy ön vagy máshibából)
#30474
Írta 2008. április 08. - 14:20
- If you tell the truth you don't have to remember anything. - Mark Twain
#30475
Írta 2008. április 08. - 14:08
Egyenlõre csak ilyen árban gondolkozom.Az alkatrészek meg ha ugy adódnak és elkopnak akkor cserélném Tiagrára v 105re.De kezdésnek nem gondolkoztam profi gépben.Sajna még lehetõségem sem volt soha normális oútit kipróbálni.Nagyon kíváncsi vok rá h milyen.Mennyivel másabb mint pl montival felmenni a hegyre.Eddig is bringáztam xc majd dh.De van egy 19 hónapos kislányom és ugy gondoltam vmi veszélytelenebb területet próbálok ki.Ami szinte szerte is foszlott dolog mivel az oúti bringázás is nagyon veszélyes a sok kedves autós kollega miatt.Szeretem õket:)Volt már olyan kedves Kamazos kollega aki olyan nagy ívben kikerült ,h majdnem megismertem a kerekeit közelebbrõl.De ilyen asszem mindenkinél elõfordul.
#30476
Írta 2008. április 08. - 12:30
Szeretnék egy kezdõ szintû országutit.Egy ilyen alkalmas lenne?
http://www.author-hu...mod=tip&ev=2008
Anno engem itt nem tudtak rábeszélni a használtra. Azóta vettem városi használatra egy Moser-t exage szettel. 35eFt volt és imádom. Nem hasonlítható össze az új géppel, de nem is szabad.
Szerintem érdemes megfontolni a használt vásárlását.
#30477
Írta 2008. április 08. - 12:20
Szeretnék egy kezdõ szintû országutit.Egy ilyen alkalmas lenne?
http://www.author-hu...mod=tip&ev=2008
Nem szeretnék kampányolni, egy Trek 1000-est választottam 3 éve:)
én maximálisan megv.-ok vele elégedve!
2008-as verzió: http://www.trek.hu/1_2_E.html
Nézd meg!
#30478
Írta 2008. április 08. - 11:27
Sora szettrõl: két éve nyûvöm; problémám nincs vele.
Persze a kérdés mindig az meddig vagy hajlandó elmenni anyagilag. Ha tudsz többet ráfordítani és nagyon komolyan gondolod, akkor hosszú távon inkább a tiagra/105-re érdemesebb beruházni....
Nem utolsó dolog az sem ha alu helyett karbon villát veszel.
A bringa különben jól néz ki.
#30479
Írta 2008. április 08. - 10:46
Nekem volt sora szetem oan mint a suzuki .. semmi finnya és elnyûhetetlen 2 lábbal ugrálok a fékváltókaron és semmi baja abba nincs semmi kec-mec .. acél-alu itt ott mûanyag de csak elvétve
#30480
Írta 2008. április 08. - 09:37
Azt tudom mert próbáltam és nyilván Te is tudod hogy a fváltkarral alsó fogásból nem lehet váltani.
Ezt az állításodat cáfolnám.