Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34366 hozzászólás a témában

#30101
carbon-dani

carbon-dani

    vendég

  • fórumtag
  • 186 hozzászólás
na jóóóó!ez már nekem kezd bonyolultá válni....:wtf: :wtf: :wtf:
valaki foglalja már össze ami az elõzõ 2 oldalon le van írva.
plíz:)

#30102
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.954 hozzászólás

Persze minél nehezebb annál több energiát tárol, ez evidens. Minél többet gondolkozom ezen a kérdésen annál jobban azt érzem, hogy ugyanannyi energiából(!) ugyanolyan gyors lehet lenni egy idõfutamon(egy nehezebb és egy könnyebb kerékkel). De alszom rá egyet.



Hogy megbonyolítsam a témát, nehezebb kerekek felnijei magasabb profilúak, vegyétek bele az elmélkedésbe a kevesebb küllõszámot is, a rövidebb küllõk kevéssé kavarják a szelet stb-stb.

#30103
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás

lendkerékként mûködik, és elraktározza az energiát. Egyszer felgyorsítod, utána megy. hiába mondod ezt, mondod azt, ha kipróbálod, igaz. erre a célra azért nemjók az olcsó-nehéz kerékszettek, mert ott az agyban is van súly, és alacsonyprofilú. idõfutam kerékszettnél meg a felniben van a súly (minél kiljebb (hogykell írni?) a kerék középpontjától, annál inkább számít. sprintelésnél, mászánásnál fordítva, ott minél könnyebb a jobb, mert gyorsan be leeht pörgetni.


Persze minél nehezebb annál több energiát tárol, ez evidens. Minél többet gondolkozom ezen a kérdésen annál jobban azt érzem, hogy ugyanannyi energiából(!) ugyanolyan gyors lehet lenni egy idõfutamon(egy nehezebb és egy könnyebb kerékkel). De alszom rá egyet.

#30104
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás

Az lehet. Csak aki 28-ig lassult le 5 mp alatt, az máris nyert 5mp alatt 4 cm-t, meg végig a visszagyorsítás alatt is gyorsabban megy.


Gondlkoztam ezen picit és arra jutottam azt is figyelembe kell venni, hogy a 30as tempóhoz egyszer már több energiát kellett befektetni a nehéz keréknél.

#30105
sac1

sac1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.163 hozzászólás
és így igaz :D monjuk kiskubai benne van a témában :D kb most kell tanulnotok 8)

#30106
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.925 hozzászólás

Ez nagyon szép és jó, csak ez nem magyaráz meg semmit. Nagyobb a forgási energiája(a nehezebb keréknek). Még jó hogy, mert több energiát is kell befektetni, hogy felgyorsuljon. Emiatt ha nem tekerünk tovább is gurul. Csak ebbõl semmilyen módon nem következik szerintem, hogy forgásban tartani könnyebb, mint egy könnyebb kereket.


lendkerékként mûködik, és elraktározza az energiát. Egyszer felgyorsítod, utána megy. hiába mondod ezt, mondod azt, ha kipróbálod, igaz. erre a célra azért nemjók az olcsó-nehéz kerékszettek, mert ott az agyban is van súly, és alacsonyprofilú. idõfutam kerékszettnél meg a felniben van a súly (minél kiljebb (hogykell írni?) a kerék középpontjától, annál inkább számít. sprintelésnél, mászánásnál fordítva, ott minél könnyebb a jobb, mert gyorsan be leeht pörgetni.

#30107
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás

na akkor OFF :
Newtoni klasszikus mechanika -> forgási energia ->
Ef= 1/2 (Theta)*(kis omega)·2
ez az az energia amit forgás közben a kerekednek átadsz és õ eltárol ... ahol a Theta (bocs nem találtam a szimbólumot :( ) a Tehetetlenségi nyomaték ami forgásnál tömeggel aszem egyenesen arányos vagy analóg most meg nem mondom 6 éve tanultam :D ... de az biztos hogy kg*m·2 a mértékegysége 8)
na vita lezárva 8) ON


Ez nagyon szép és jó, csak ez nem magyaráz meg semmit. Nagyobb a forgási energiája(a nehezebb keréknek). Még jó hogy, mert több energiát is kell befektetni, hogy felgyorsuljon. Emiatt ha nem tekerünk tovább is gurul. Csak ebbõl semmilyen módon nem következik szerintem, hogy forgásban tartani könnyebb, mint egy könnyebb kereket.

#30108
sac1

sac1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.163 hozzászólás
na akkor OFF :
Newtoni klasszikus mechanika -> forgási energia ->
Ef= 1/2 (Theta)*(kis omega)·2
ez az az energia amit forgás közben a kerekednek átadsz és õ eltárol ... ahol a Theta (bocs nem találtam a szimbólumot :( ) a Tehetetlenségi nyomaték ami forgásnál tömeggel aszem egyenesen arányos vagy analóg most meg nem mondom 6 éve tanultam :D ... de az biztos hogy kg*m·2 a mértékegysége 8)
na vita lezárva 8) ON
aki gramm mániás egy 6kg os kerékpárt próbáljon ki lejtõn lefele... életembe nem féltem még annyira...

#30109
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.925 hozzászólás

Kiváncsi vagyok, hogy eladható áron, szériatermékek esetében még meddig tudnak fejleszteni farigcsálni a mérnökök.


ezen gondolkodtam énis valamelyik nap. ugye olyan mint a szalmakupac a szekéren. 1-2szalmaszálat rádobsz attól nem dõl össze. de ezt nemcsinálhatod a végtelenségig, mert elõbbutóbb összedõl. nah így van a grammoknál is. 1-2gramm innen-onnan de nem lehet a végtelenségig csinálni...kéne már valami új anyag, a Carbon már uncsi :D:D

#30110
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.954 hozzászólás

ha összesen 44g-ot lefaragnak még, akkor megvan a 2kg alatti szett...


Kiváncsi vagyok, hogy eladható áron, szériatermékek esetében még meddig tudnak fejleszteni farigcsálni a mérnökök.
Bõdületes különbség, most vetem össze a Sram adataival, a gyári adatok 280!!g ot hoznak a Red fékváltókarra, de még a Force is csak 308g!!!
Döbbenetes adatok. Viszont a hajtómûvek terén még van mit behozniuk..

#30111
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 hozzászólás
háháhá szeptembertõl nekem is ilyenekkel fogják tömni a búrám




Ez igaz. Viszont minél kevesebb ideig hagyjuk lelassulni a kereket annál kisebb lesz ez a veszteség, míg eljutunk oda, hogy ugyanakkora sebességen tartjuk a két kereket ugyanannyi energiával. Legalábbis szerintem.:) Nem találtam olyan képletet még(de keresek) ahol a kerék forgásánál tömeg is szerepel. Most már kiderítem ha addig élek is.:)

Eddig ezt találtam: http://www.gjt.bme.h...uvek/KJ_1.3.pdf



#30112
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.925 hozzászólás

Új/régi

Hajtómû 53-39: 725 / 740
Fékváltókar 378 / 419
Lánc 116szem 252 / 280
Váltók H+E: 166+67 / 180+74
Fékek: 293 / 314
Fgksor11-23 163 / 173


ha összesen 44g-ot lefaragnak még, akkor megvan a 2kg alatti szett...

#30113
efi99

efi99

    vendég

  • fórumtag
  • 245 hozzászólás

Azért a tömegadatokra kiváncsi leszek majd, mennyit sikerült faragniuk a súlyból.


Új/régi

Hajtómû 53-39: 725 / 740
Fékváltókar 378 / 419
Lánc 116szem 252 / 280
Váltók H+E: 166+67 / 180+74
Fékek: 293 / 314
Fgksor11-23 163 / 173

#30114
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.925 hozzászólás

pont jó az idõzítés:)
http://www.cyclingne...dura-ace_790008
nekem tetszik:|:|
az agyaknál is lehetne valami új festés


gyönyörû:) <3

#30115
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.954 hozzászólás
Azért a tömegadatokra kiváncsi leszek majd, mennyit sikerült faragniuk a súlyból. Az ergomo-s hajtókarhoz nagyon nem passzolnak a tányérok.
Marha jól néz ki ahogy megjönnek a japánok az új prototípus szettel börõndbõl elõvarázsoljk az új szupertitkos fejlesztéseket.

#30116
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.954 hozzászólás

pont jó az idõzítés:)
http://www.cyclingne...dura-ace_790008
nekem tetszik:|:|
az agyaknál is lehetne valami új festés


Hááát.. ez nagyon nem az igazi. A hajtókart is sikerült túlcicomázni, a fékváltókar sem túl esztétikus... nekem nem tetszik. Az eddigi legszebb dura ace szett a 7700as volt szerintem.

#30117
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás

Az lehet. Csak aki 28-ig lassult le 5 mp alatt, az máris nyert 5mp alatt 4 cm-t, meg végig a visszagyorsítás alatt is gyorsabban megy.


Ez igaz. Viszont minél kevesebb ideig hagyjuk lelassulni a kereket annál kisebb lesz ez a veszteség, míg eljutunk oda, hogy ugyanakkora sebességen tartjuk a két kereket ugyanannyi energiával. Legalábbis szerintem.:) Nem találtam olyan képletet még(de keresek) ahol a kerék forgásánál tömeg is szerepel. Most már kiderítem ha addig élek is.:)

Eddig ezt találtam: http://www.gjt.bme.h...uvek/KJ_1.3.pdf

#30118
efi99

efi99

    vendég

  • fórumtag
  • 245 hozzászólás

Hát ez azért fizikailag nem állja meg a helyét szerintem. Tekintsünk két esetet. Van egy könnyû kerék szett, meg egy nehéz. Ha mész 30al és nem tekersz 5mp-ig akkor mondjuk a könnyû kerékszettel lelassulsz 26-ra a nehézzel meg 28-ra. De ha visszaakarsz gyorsítani 30-ra akkor ugyanakkora energiát kell befektetned mind a kettõnél.


Az lehet. Csak aki 28-ig lassult le 5 mp alatt, az máris nyert 5mp alatt 4 cm-t, meg végig a visszagyorsítás alatt is gyorsabban megy.

#30119
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás

Most szeretnek kerekszettett venni. A Campagnolo legalapabb valasztekabol neztem ki magamnak a Vento-t (csak hobbi szinten tekerek). Arban megfelel. Sulyban is sokkal jobb mint a mostani kerekem. Jelenleg 85kg korul mozgok (5-6kg-ot szeretnek majd leadni, tavaly felszedtem sokat, mert betegseg miatt nem tudtam mozogni). Megfelel nekem ez a szett? A Campagnolo oldalan nem talaltam ajanlast testsulyra. A Roadbikereview-n azt irjak, hogy 200pounds sulyu embernek is ajanlott, ami kb 90kg. Megvehetem? A jelenlegi kerekeim kb. 2700g nehezek. Szeretnek lefaragni ebbol.



Én Vento-t használok. kb 1800km-et mentem vele és nincs baja 100kg vagyok. Viszont oldalirányba nem túl merev. Kiálva a nyeregbõl emelkedõn jobb kiakasztani a fékeket, nehogy beleérjen a fékpofákba. Nemrég vettem Mavic Cosmos kerekeket, de még nem próbáltam ki. Viszont a küllõi vastagabbak, mint a Vento-é, valószínûleg merevebb is a Mavic. A felni magassága is kisebb, így valoszínûleg rosszabb a légellenállása. De ennek ellenére(és annak, hogy még nem próbáltam ki) szerintem érdemesebb megvenni, mint a Ventot és még olcsóbb is. Campás rotorral 37e a probike-ban.

#30120
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás

aki TT-n nem teker vegig az el se induljon... nekem volt szerencsem kiprobalni nehany kereket .. sebeseget tartani egy nehezebb kerekkel sokkal konnyebb a mostani egy bo 200g al nehezebb mintt a regi de megdobbentoen konnyu tartani vele a 40et csak be kell forgatni utanna sima..


Nem lehet hogy más a légellenállása a két keréknek? Nem hiszem, hogy a súly miatt könnyebb tekerni. Ennyi erõvel rakhatnál rá még súlyt egy sima TT-n. Meg a könnyû(50kg) profik is rakhatnának magukra 10-20kg-ot egy olyan idõfutamon mint a vasárnapi Giro-i.