Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#30101
Írta 2008. június 03. - 10:59
valaki foglalja már össze ami az elõzõ 2 oldalon le van írva.
plíz:)
#30102
Írta 2008. június 03. - 10:00
Persze minél nehezebb annál több energiát tárol, ez evidens. Minél többet gondolkozom ezen a kérdésen annál jobban azt érzem, hogy ugyanannyi energiából(!) ugyanolyan gyors lehet lenni egy idõfutamon(egy nehezebb és egy könnyebb kerékkel). De alszom rá egyet.
Hogy megbonyolítsam a témát, nehezebb kerekek felnijei magasabb profilúak, vegyétek bele az elmélkedésbe a kevesebb küllõszámot is, a rövidebb küllõk kevéssé kavarják a szelet stb-stb.
#30103
Írta 2008. június 03. - 00:04
lendkerékként mûködik, és elraktározza az energiát. Egyszer felgyorsítod, utána megy. hiába mondod ezt, mondod azt, ha kipróbálod, igaz. erre a célra azért nemjók az olcsó-nehéz kerékszettek, mert ott az agyban is van súly, és alacsonyprofilú. idõfutam kerékszettnél meg a felniben van a súly (minél kiljebb (hogykell írni?) a kerék középpontjától, annál inkább számít. sprintelésnél, mászánásnál fordítva, ott minél könnyebb a jobb, mert gyorsan be leeht pörgetni.
Persze minél nehezebb annál több energiát tárol, ez evidens. Minél többet gondolkozom ezen a kérdésen annál jobban azt érzem, hogy ugyanannyi energiából(!) ugyanolyan gyors lehet lenni egy idõfutamon(egy nehezebb és egy könnyebb kerékkel). De alszom rá egyet.
#30104
Írta 2008. június 02. - 23:56
Az lehet. Csak aki 28-ig lassult le 5 mp alatt, az máris nyert 5mp alatt 4 cm-t, meg végig a visszagyorsítás alatt is gyorsabban megy.
Gondlkoztam ezen picit és arra jutottam azt is figyelembe kell venni, hogy a 30as tempóhoz egyszer már több energiát kellett befektetni a nehéz keréknél.
#30105
Írta 2008. június 02. - 23:35
#30106
Írta 2008. június 02. - 23:32
Ez nagyon szép és jó, csak ez nem magyaráz meg semmit. Nagyobb a forgási energiája(a nehezebb keréknek). Még jó hogy, mert több energiát is kell befektetni, hogy felgyorsuljon. Emiatt ha nem tekerünk tovább is gurul. Csak ebbõl semmilyen módon nem következik szerintem, hogy forgásban tartani könnyebb, mint egy könnyebb kereket.
lendkerékként mûködik, és elraktározza az energiát. Egyszer felgyorsítod, utána megy. hiába mondod ezt, mondod azt, ha kipróbálod, igaz. erre a célra azért nemjók az olcsó-nehéz kerékszettek, mert ott az agyban is van súly, és alacsonyprofilú. idõfutam kerékszettnél meg a felniben van a súly (minél kiljebb (hogykell írni?) a kerék középpontjától, annál inkább számít. sprintelésnél, mászánásnál fordítva, ott minél könnyebb a jobb, mert gyorsan be leeht pörgetni.
#30107
Írta 2008. június 02. - 23:15
na akkor OFF :
Newtoni klasszikus mechanika -> forgási energia ->
Ef= 1/2 (Theta)*(kis omega)·2
ez az az energia amit forgás közben a kerekednek átadsz és õ eltárol ... ahol a Theta (bocs nem találtam a szimbólumot) a Tehetetlenségi nyomaték ami forgásnál tömeggel aszem egyenesen arányos vagy analóg most meg nem mondom 6 éve tanultam
... de az biztos hogy kg*m·2 a mértékegysége 8)
na vita lezárva 8) ON
Ez nagyon szép és jó, csak ez nem magyaráz meg semmit. Nagyobb a forgási energiája(a nehezebb keréknek). Még jó hogy, mert több energiát is kell befektetni, hogy felgyorsuljon. Emiatt ha nem tekerünk tovább is gurul. Csak ebbõl semmilyen módon nem következik szerintem, hogy forgásban tartani könnyebb, mint egy könnyebb kereket.
#30108
Írta 2008. június 02. - 22:53
Newtoni klasszikus mechanika -> forgási energia ->
Ef= 1/2 (Theta)*(kis omega)·2
ez az az energia amit forgás közben a kerekednek átadsz és õ eltárol ... ahol a Theta (bocs nem találtam a szimbólumot
na vita lezárva 8) ON
aki gramm mániás egy 6kg os kerékpárt próbáljon ki lejtõn lefele... életembe nem féltem még annyira...
#30109
Írta 2008. június 02. - 22:35
Kiváncsi vagyok, hogy eladható áron, szériatermékek esetében még meddig tudnak fejleszteni farigcsálni a mérnökök.
ezen gondolkodtam énis valamelyik nap. ugye olyan mint a szalmakupac a szekéren. 1-2szalmaszálat rádobsz attól nem dõl össze. de ezt nemcsinálhatod a végtelenségig, mert elõbbutóbb összedõl. nah így van a grammoknál is. 1-2gramm innen-onnan de nem lehet a végtelenségig csinálni...kéne már valami új anyag, a Carbon már uncsi
#30110
Írta 2008. június 02. - 22:33
ha összesen 44g-ot lefaragnak még, akkor megvan a 2kg alatti szett...
Kiváncsi vagyok, hogy eladható áron, szériatermékek esetében még meddig tudnak fejleszteni farigcsálni a mérnökök.
Bõdületes különbség, most vetem össze a Sram adataival, a gyári adatok 280!!g ot hoznak a Red fékváltókarra, de még a Force is csak 308g!!!
Döbbenetes adatok. Viszont a hajtómûvek terén még van mit behozniuk..
#30111
Írta 2008. június 02. - 22:04
Ez igaz. Viszont minél kevesebb ideig hagyjuk lelassulni a kereket annál kisebb lesz ez a veszteség, míg eljutunk oda, hogy ugyanakkora sebességen tartjuk a két kereket ugyanannyi energiával. Legalábbis szerintem.
Nem találtam olyan képletet még(de keresek) ahol a kerék forgásánál tömeg is szerepel. Most már kiderítem ha addig élek is.
Eddig ezt találtam: http://www.gjt.bme.h...uvek/KJ_1.3.pdf
#30112
Írta 2008. június 02. - 22:02
Új/régi
Hajtómû 53-39: 725 / 740
Fékváltókar 378 / 419
Lánc 116szem 252 / 280
Váltók H+E: 166+67 / 180+74
Fékek: 293 / 314
Fgksor11-23 163 / 173
ha összesen 44g-ot lefaragnak még, akkor megvan a 2kg alatti szett...
#30113
Írta 2008. június 02. - 21:56
Azért a tömegadatokra kiváncsi leszek majd, mennyit sikerült faragniuk a súlyból.
Új/régi
Hajtómû 53-39: 725 / 740
Fékváltókar 378 / 419
Lánc 116szem 252 / 280
Váltók H+E: 166+67 / 180+74
Fékek: 293 / 314
Fgksor11-23 163 / 173
#30114
Írta 2008. június 02. - 20:32
pont jó az idõzítés:)
http://www.cyclingne...dura-ace_790008
nekem tetszik:|:|
az agyaknál is lehetne valami új festés
gyönyörû
#30115
Írta 2008. június 02. - 19:38
Marha jól néz ki ahogy megjönnek a japánok az új prototípus szettel börõndbõl elõvarázsoljk az új szupertitkos fejlesztéseket.
#30116
Írta 2008. június 02. - 18:32
pont jó az idõzítés:)
http://www.cyclingne...dura-ace_790008
nekem tetszik:|:|
az agyaknál is lehetne valami új festés
Hááát.. ez nagyon nem az igazi. A hajtókart is sikerült túlcicomázni, a fékváltókar sem túl esztétikus... nekem nem tetszik. Az eddigi legszebb dura ace szett a 7700as volt szerintem.
#30117
Írta 2008. június 02. - 18:22
Az lehet. Csak aki 28-ig lassult le 5 mp alatt, az máris nyert 5mp alatt 4 cm-t, meg végig a visszagyorsítás alatt is gyorsabban megy.
Ez igaz. Viszont minél kevesebb ideig hagyjuk lelassulni a kereket annál kisebb lesz ez a veszteség, míg eljutunk oda, hogy ugyanakkora sebességen tartjuk a két kereket ugyanannyi energiával. Legalábbis szerintem.
Eddig ezt találtam: http://www.gjt.bme.h...uvek/KJ_1.3.pdf
#30118
Írta 2008. június 02. - 17:23
Hát ez azért fizikailag nem állja meg a helyét szerintem. Tekintsünk két esetet. Van egy könnyû kerék szett, meg egy nehéz. Ha mész 30al és nem tekersz 5mp-ig akkor mondjuk a könnyû kerékszettel lelassulsz 26-ra a nehézzel meg 28-ra. De ha visszaakarsz gyorsítani 30-ra akkor ugyanakkora energiát kell befektetned mind a kettõnél.
Az lehet. Csak aki 28-ig lassult le 5 mp alatt, az máris nyert 5mp alatt 4 cm-t, meg végig a visszagyorsítás alatt is gyorsabban megy.
#30119
Írta 2008. június 02. - 17:11
Most szeretnek kerekszettett venni. A Campagnolo legalapabb valasztekabol neztem ki magamnak a Vento-t (csak hobbi szinten tekerek). Arban megfelel. Sulyban is sokkal jobb mint a mostani kerekem. Jelenleg 85kg korul mozgok (5-6kg-ot szeretnek majd leadni, tavaly felszedtem sokat, mert betegseg miatt nem tudtam mozogni). Megfelel nekem ez a szett? A Campagnolo oldalan nem talaltam ajanlast testsulyra. A Roadbikereview-n azt irjak, hogy 200pounds sulyu embernek is ajanlott, ami kb 90kg. Megvehetem? A jelenlegi kerekeim kb. 2700g nehezek. Szeretnek lefaragni ebbol.
Én Vento-t használok. kb 1800km-et mentem vele és nincs baja 100kg vagyok. Viszont oldalirányba nem túl merev. Kiálva a nyeregbõl emelkedõn jobb kiakasztani a fékeket, nehogy beleérjen a fékpofákba. Nemrég vettem Mavic Cosmos kerekeket, de még nem próbáltam ki. Viszont a küllõi vastagabbak, mint a Vento-é, valószínûleg merevebb is a Mavic. A felni magassága is kisebb, így valoszínûleg rosszabb a légellenállása. De ennek ellenére(és annak, hogy még nem próbáltam ki) szerintem érdemesebb megvenni, mint a Ventot és még olcsóbb is. Campás rotorral 37e a probike-ban.
#30120
Írta 2008. június 02. - 17:01
aki TT-n nem teker vegig az el se induljon... nekem volt szerencsem kiprobalni nehany kereket .. sebeseget tartani egy nehezebb kerekkel sokkal konnyebb a mostani egy bo 200g al nehezebb mintt a regi de megdobbentoen konnyu tartani vele a 40et csak be kell forgatni utanna sima..
Nem lehet hogy más a légellenállása a két keréknek? Nem hiszem, hogy a súly miatt könnyebb tekerni. Ennyi erõvel rakhatnál rá még súlyt egy sima TT-n. Meg a könnyû(50kg) profik is rakhatnának magukra 10-20kg-ot egy olyan idõfutamon mint a vasárnapi Giro-i.

Belépés
Felhasználó létrehozása

Ugrás az oldal tetejére






