Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34362 hozzászólás a témában

#30061
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.181 hozzászólás

Csakhogy ez szemmel láthatóan nem fáradásos törés.


Naja, ez nem az anyag hibája.


Rémhöri, csak a kerékszettet, külön nem lehet megvásárolni?
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#30062
Rémhörcsög

Rémhörcsög

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.108 hozzászólás
gyzsolt én is ilyet hajtok, ha gondolod összeollózok 1 kicsit a Janes-al történt priv üzikbõl :) ;)

Nekem Tiagrás van, szerintem 160ért nem kapni ilyen jól felszerelt modellt...
A Sorás meg asszem 113, ez is szintén fullos ezért az árért...
High5 ->A világ leggyorsabb sportitala

#30063
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.925 hozzászólás

ja, ezé rossz a karbon váz, ha elüt egy ótó, már nem lehet visszahajlítani :)


Mert az alut vissza lehet?:) az is törik. Acélváz meg...én nem mennék olyan vázzal ami baleset után lett visszahajlítva...

#30064
gyzsolt

gyzsolt

    vendég

  • fórumtag
  • 18 hozzászólás

Egy Wenson R-way-el.:)

Majd érdekelne a véleményed...
Most épp habozok pár gép között, és ez is feltûnt a Dema Alvito DC, a Merida 880-16, az Author A3300, meg az Orbea Fleche mellett.

ja, ezé rossz a karbon váz, ha elüt egy ótó, már nem lehet visszahajlítani :)

#30065
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.954 hozzászólás
Egy külföldi fórumon találtam ezt a képet, nagyon komoly. Úgy emlékszem elütötte a srácot egy autó. De neki semmi baja nem lett. Talán csak egy kis szívroham, amikor meglátta mi maradt a bringából. :( Jól megfigyelhetõek a külsõ optikai bevonat karbonszálai.

#30066
Janes

Janes

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 hozzászólás

Milyen bringával léptél be?

Bizony a jó öreg Spinergy.. Nekem is 300ezres számú volt. Érdekes, hogy hosszútávú triatlonversenyeken is inkább a Zippeket favorizálják, mint a Xentis Mark kerekeket, amik azért közelebb vannak a Spinergy-hez. Mondjuk Csomor Erika azt hiszem Xentis-t használ.

Szerintem is felesleges itthonra ez a karbonfelni mizéria. Amikor látom ezeket a cuccokat mindíg eszembe jut,hogy egy-egy túrára viszek magammal 2szer fél háromnegyed kilónyi vizet, akkor minek tököljek egy könnyebb kerékkel, vagy egyéb alkatrésszel. Meg nem is vagyok olyan edzettségi szinten, hogy ilyen apróságokon múljon bármi.

Majd ha már 35ös átlaggal fogom hajtani az Ironman 180km-es kerékpáros távját, elgondolkodom a fejlesztésen :D


Egy Wenson R-way-el.:)

#30067
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.925 hozzászólás

Egy fullratörött Isaac karboncsoda.

http://kepfeltolto.hu/i/?119649

Bár nem kerék, viszont durva törés. Érdekes, hogy a nyeregcsõ is karbon, de az egy az egyben kiszakadt a váz darabkájával együtt.


a baleset milyenségére utal a nyeregnek a KITÉPETT pálcája, ami a nyeregcsõben maradt...

#30068
efi99

efi99

    vendég

  • fórumtag
  • 245 hozzászólás

Egy fullratörött Isaac karboncsoda.

http://kepfeltolto.hu/i/?119649

Bár nem kerék, viszont durva törés. Érdekes, hogy a nyeregcsõ is karbon, de az egy az egyben kiszakadt a váz darabkájával együtt.


Csakhogy ez szemmel láthatóan nem fáradásos törés.

#30069
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 hozzászólás
helyeshelyes:D

Mától beléptem én is az outisok népes táborába.



#30070
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.954 hozzászólás
Egy fullratörött Isaac karboncsoda.

http://kepfeltolto.hu/i/?119649

Bár nem kerék, viszont durva törés. Érdekes, hogy a nyeregcsõ is karbon, de az egy az egyben kiszakadt a váz darabkájával együtt.

#30071
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.954 hozzászólás

Mától beléptem én is az outisok népes táborába.:D :)



Milyen bringával léptél be?

Bizony a jó öreg Spinergy.. Nekem is 300ezres számú volt. Érdekes, hogy hosszútávú triatlonversenyeken is inkább a Zippeket favorizálják, mint a Xentis Mark kerekeket, amik azért közelebb vannak a Spinergy-hez. Mondjuk Csomor Erika azt hiszem Xentis-t használ.

Szerintem is felesleges itthonra ez a karbonfelni mizéria. Amikor látom ezeket a cuccokat mindíg eszembe jut,hogy egy-egy túrára viszek magammal 2szer fél háromnegyed kilónyi vizet, akkor minek tököljek egy könnyebb kerékkel, vagy egyéb alkatrésszel. Meg nem is vagyok olyan edzettségi szinten, hogy ilyen apróságokon múljon bármi.

Majd ha már 35ös átlaggal fogom hajtani az Ironman 180km-es kerékpáros távját, elgondolkodom a fejlesztésen :D

#30072
Janes

Janes

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 hozzászólás
Mától beléptem én is az outisok népes táborába.:D :)

#30073
efi99

efi99

    vendég

  • fórumtag
  • 245 hozzászólás

Nekem Spinergy-m volt ami karbonfelnis kerék, bár ott is a felni karbon-alu keverék volt, egy alumínium házra volt ráragasztva a karbon "feltét" így a súlya baráti, és nem jönnek elõ a fullkarbon miatt a fentiekben fejtegetett problémáim. Sok km-t nem tettem bele,így hosszú távú tapasztalatom nincs de nagyon bírta a kátyúzást. Sajálom hogy megváltam tõle.


Az egy igen jó kerék,megkockáztatom az egyik legjobb a világon, legalábbis a 3xxxxx sorozat, az elsõ kettõvel voltak gondok állítólag. Én 9 éve használom folyamatosan hátul, 28 ezer km van benne és ugyanolyan jó, mint anno, pedig 10 éves karbon-technológiáról van szó. Tojás nulla, 1mm-nél kisebb a nyolcas benne, gyakorlatilag a gyári méretek. Nagy kár, hogy már nem gyártják, mindenki elment a súlycsökkentés irányába ill a mezõnyversenyeken megtiltották a felnivel egybeküllõs kerekeket.

#30074
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.925 hozzászólás

Egy karbon kerékszett fajlagos költségei piszok magasak:
-speciális fékpofa kell hozzá, amit általában csak külföldrõl vagy hosszas várakozás árán itthon is be lehet szerezni. Egy ilyen fékpofa drágább is mint a hagyományos alu felnihez való.
-ha karbon a küllõ (pl Mavic R Sys) neadjisten történik vele valami, egyrészt nehéz a plusz küllõ beszerzése, másrészt ez is piszok drága
-ha felütsz egy karbonfelnit nem tudom mi történik vele, egyáltalán lehet-e javítani valahogy, vagy egybõl kukázni kell.
-mindennapos használatra ezért egy karbonfelnis kerék elég drága mulatság lenne.
.


Ha valakinek van 300ezre egy carbon kerékszettre, akkor szerintem nem a fékpofa ára és beszerzése okoz problémát:D
versenykeréknek kérdeztem, és a dura ace az alu "magos" amit én néztem.
csak hallottam ilyen rémhíreket hogy párezer km után lehet kukázni õket...

#30075
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
A fullkarbon kerekekre nem sok magyarországi tapasztalat lehet, a nyugati viszont elég jó, de ott jobbak az utak is, nemigen kell centrírozni, fõleg mert általában 40-50mm mély a felni. A gondok amikrõl írnak, inkább a különbözõ karbonmárkák minõségérõl, felületkezelésérõl szólnak, néha azért itt is van probléma (berepedõ, beroppanó fékezõfelület). Viszont olyan is van, hogy egy frontális ütközés után aa karbonfelniben nincs kár (közepes nyolcas), de kitörik az összes küllõ. Nálunk és egy igazi amatõrnek abszolút irracionális egy fullkarbonba befektetni, csak annak akinek amellett hogy jó sok pénze van, még csapatban is teker és/vagy van kisérõkocsija, különben imádkozhat, hogy a tufó lötyi fogja meg a defektet vagy ne kerüljön bele egy menetrendszerûen jövõ bukásba...

#30076
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.954 hozzászólás

arra nemtud senki semmit mondani hogy az ilyen carbon kerékszettek mennyit bírnak? pl dura ace 7850 c50?


Egy karbon kerékszett fajlagos költségei piszok magasak:
-speciális fékpofa kell hozzá, amit általában csak külföldrõl vagy hosszas várakozás árán itthon is be lehet szerezni. Egy ilyen fékpofa drágább is mint a hagyományos alu felnihez való.
-ha karbon a küllõ (pl Mavic R Sys) neadjisten történik vele valami, egyrészt nehéz a plusz küllõ beszerzése, másrészt ez is piszok drága
-ha felütsz egy karbonfelnit nem tudom mi történik vele, egyáltalán lehet-e javítani valahogy, vagy egybõl kukázni kell.
-mindennapos használatra ezért egy karbonfelnis kerék elég drága mulatság lenne.

Nekem Spinergy-m volt ami karbonfelnis kerék, bár ott is a felni karbon-alu keverék volt, egy alumínium házra volt ráragasztva a karbon "feltét" így a súlya baráti, és nem jönnek elõ a fullkarbon miatt a fentiekben fejtegetett problémáim. Sok km-t nem tettem bele,így hosszú távú tapasztalatom nincs de nagyon bírta a kátyúzást. Sajálom hogy megváltam tõle. Mondjuk az is egy másik kategória, mert ugye nem a hagyományos fûzött kerék volt.

#30077
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.925 hozzászólás
arra nemtud senki semmit mondani hogy az ilyen carbon kerékszettek mennyit bírnak? pl dura ace 7850 c50?

#30078
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
Hát már ezt régen feltalálták, gondolattal mûködõ teljes hajtásrendszer/váz- és kerékszett. Ezt a forradalmi innováció teljes titokban hajtották végre és gyakorolja ismeretlen de elég nagyszámú egyén: otthon fotelben elnyúlva kerékpározik fejben. Van is ennek szakirodalma a Kerékpáros topikban az elméleti kerékpározás...
A súlycsökkentésnek jóval mélyebben van a határa, mint ezeknél az ismert szettgyártóknál láthatjuk. Vannak egyéni fejlesztõk (~amatõrök), akik pld. sorban csinálnak 4 kg alatti gépeket, most 3,3 kg-nál tartunk. Itt egy hajtómû 300 gr. alá kerül, egy kerékszett meg 698 gr., váz 600 gr. hátsó váltó 120 gr. körül, stb. És ezek mûködnek is, használják! Bár igazi igénybevétel és sorozatgyártás azért feltehetõleg nem képzelhetõ el.

#30079
Delma01

Delma01

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.247 hozzászólás
remélem ezzel nem sértek fórum szabályt:

Dura-Ace
http://www.dura-ace.com/start.htm



#30080
gyzsolt

gyzsolt

    vendég

  • fórumtag
  • 18 hozzászólás

[...] kiváncsi lennék, hova fejlesztené tovább a Sram a szuperkönnyû fékváltókarjait.

gondolattal mûködõ váltóhoz és fékhez nem kell kar se!
akkor már csak a gondolattal mûködõ fogaskereket kéne megcsinálni, hogy a hajtókar és a pedál súlya is lejöjjön... (csak nem tom mit szólha hozzá az UCI, bár ha elég erõsen kéne gondolni, hogy tekeredjen, talán...)