Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#30121
Írta 2008. június 02. - 10:03

#30122
Írta 2008. június 02. - 09:48

õõõõõ azért gyors fizika... ha van súlyod és leginkább a kerekedbe akkor azzal igaz veszted a gyorsulásod... elég mocskos mód elveszted a kigyorsítási lehetõségeidet .. sõõõt mászásra se alkalmas de idõfutamra és lejtmenetre egyszerûen mesés ... hihetetlenül magas menetstabilítást ad és szinte semmi erõ nem kell ahoz hogy megtartcsd a sebességed (lásd pörgettyû.. és nem hiába a 90kg bika állatok a jó idõfutam menõk... akkora tehetetlenségük van hogy a menet szél nem tudja õket lassítani)
Hát ez azért fizikailag nem állja meg a helyét szerintem. Tekintsünk két esetet. Van egy könnyû kerék szett, meg egy nehéz. Ha mész 30al és nem tekersz 5mp-ig akkor mondjuk a könnyû kerékszettel lelassulsz 26-ra a nehézzel meg 28-ra. De ha visszaakarsz gyorsítani 30-ra akkor ugyanakkora energiát kell befektetned mind a kettõnél. Forgásbantartani mind a kettõt ugyanannyi. Jó idõfutam menõket nem nagyon ismerek 80kg fölött:)
#30123
Írta 2008. június 01. - 23:52

#30124
Írta 2008. június 01. - 21:05

UCI limit 6.8kg. Egy Durás bicaj is lehet 6.8, egy Recordos, és meglepõ módon egy Red-es is. A keréken megspórolt grammok amúgy 3X annyit számítanak. Nem véletlen lett Obermayer, Cosmic Ultimate, Extralite Ultraclimb, Hyperion, stb
persze hogy 3x annyira számít, mert azt a "tömeget" (950g-os kerékSZETT esetében lehet tömegrõl beszélni?

#30125
Írta 2008. június 01. - 20:45

És mikor kapunk már képet az elkészült outiróóól???
Csak félkész még. Hiányzik a komplett meghajtás és a fékek. Azt olvastam félkész bringáról nem illik képet belinkelni. De ha ilyen csigalassúsággal haladok, csak a jövõ szezonra lesz kész. Igaz nem kerget a tatár, összecsapni meg nem akarom.
#30126
Írta 2008. június 01. - 20:34


'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#30127
Írta 2008. június 01. - 20:29


#30128
Írta 2008. június 01. - 18:51

#30129
Írta 2008. június 01. - 18:45

UCI limit 6.8kg. Egy Durás bicaj is lehet 6.8, egy Recordos, és meglepõ módon egy Red-es is. A keréken megspórolt grammok amúgy 3X annyit számítanak. Nem véletlen lett Obermayer, Cosmic Ultimate, Extralite Ultraclimb, Hyperion, stb
Ez így van, bár amikor az árcéduláikat böngészem, lehervadok. Meg az én szintemen nincs is rá szükség, hogy 2-3évenként elnyúzzak a rossz utakon egy Obermayer-t



Nálam messze a sram a befutó, eddig viszont Shimano párti voltam. Kiváncsian várom a konkurencia 2009es szettjeit, illetve az összehasonlító teszteket..
#30130
Írta 2008. június 01. - 18:29

épp ezért így nem jelenteném ki hogy a sram jobb mint a shimano, a váltás érzése más ez tény. teljesítményben szerintem ugyan ott van, és itt már tényleg csak a versenyzõ számít
akármelyiket választod, nem fog cserbenhagyni sehol
a campa meg már szinte csak legenda, de aki igazán olasz, vagy teljesen olasz bringát szeretne, az úgyis campát fog venni
Jett: a sram váltását azért érzed jobbnak, mert keményebben, határozottabban vált mint a shimano. ez mint országútinál, mint mtb-nál így van. ez megint olyan hogy ki melyiket szereti, azt választja, teljesítménykülönbségrõl szó nagyon itt sincs
végszónak: én is sramra gyûjtenék, márcsak azért is mert jobban néz ki
#30131
Írta 2008. június 01. - 18:09

campáról meg egyre inkább az a véleményem hogy divat set lett, túlságosan kihasználják a record nevet
Mi a véleményetek a 2009es országúti fejlesztésekrõl? Nekem kicsit olyan az egész, mintha a SRAM surranó pályán meglepte volna a Campagnolo-t akik csak ücsörögtek a Recordon, "mert az jobb mint a Dura Ace" alapon. A Red nagy durranás lett, pláne ha Contador megnyeri nekik a Giro-t, az olaszok csak hüledeznek. A Shimano mérnökei meg valami elkeseredett ütemben próbálják lemásolni a Sram fékváltókarjainak a designját (most láttam a 2009es Dura Ace karjai is kicsit kifele állnak) mindezt úgy, hogy megtartsák a plusz sok fogási lehetõséget a fékváltókar tetején. A fék prototípusa meg engem a KCNC agyonkönnyített alu fékjére emlékeztet. Meg azt sem igazán értem, hogy miért nem alkották még meg a fullkarbon hajtókarjukat? A 2009es Dura Ace is alumagos lesz
#30132
Írta 2008. június 01. - 18:01

#30133
Írta 2008. június 01. - 17:04

A Shimano PD-M520 nagyon bírja a strapát, azt használtam futármelóban, kapott nem keveset. Szerettem.
Meg is tartom, Cyclocross gépre jó lesz...
én is félre fogom rakni:) késõbb ha össze lesz dobva egy egysebis bicó akkor felrakom rá

#30134
Írta 2008. június 01. - 14:51

Én is úgy jártam, hogy szétkopott a Look pedálom felülete. Vettem helyette egy Campagnolo ProFit Plus Chorus pedált. Ebben acél lemez van a taposófelületen. Azóta semmi gondom nincs vele. Ajánlom.
Campa' ProFit Centaurt hajtok, tényleg nagyon eltalálták azt a szériát. Megpörgetem és nem akar megállni

A Shimano PD-M520 nagyon bírja a strapát, azt használtam futármelóban, kapott nem keveset. Szerettem.

#30135
Írta 2008. június 01. - 13:20

-azért nézz meg szembõl egy sram fékváltókart, az azért elég extrém értékben dõl kifelé, mint az új Dura Ace.
Tiagra, a kép bal alsó részén:
http://www.paul-lang...no/race/tiagra_
A DA 2009-nél azért feltûnõbb, mert a kar egyenesen kezdõdik, aztán van benne egy "törés":
http://cronometro.co.../03/7900-02.jpg
De szerintem errõl ne nyissunk vitát.
#30136
Írta 2008. június 01. - 12:39

de már takarékoskodok a Sram szettre.
én most veszek Ultegra SL szettet nyáron, aztán váz aztán kerékszett, és ha ez így meglesz akkor elkezdek gyüjtügetni a SRAM szettre:D
#30137
Írta 2008. június 01. - 12:10

Szerintem nem teljesen van így.
A szettek tudása között nincs nagy különbség. Ha Contador alatt DA lenne, lehet azzal nyerné.
A fékváltókarok régóta kifelé dõlnek, a mostaniak is.
A DA azért 2009-ben jön, mert ciklikusan cserélik a Sh-nál a csoportokat. 5 csoport van, a DA 2004-ben újult meg utoljára, most van soron. (Elõtte meg 7-évenként)
A prototípusok nagyon gyakran CNC-zett darabok, mert így lehet gyorsan 1-2 nap alatt produkálni új példányokat, ami mondjuk pár mm-rel eltér. A végleges bizonyára igényesebben fog kinézni.
Hajtókar esetén szerintem jobb az alu. A Sh szíve szerint most se tett volna rá karbont, dehát a divathullám...
-nyilván Contador nem amiatt nyer ha nyer, mert Red van alatta. Marketingszempontból fontos ha Srammal nyernek. (emlékezzünk a Shimano és Lance Armstrong sorozatára)
-a fékformán nem fognak radikálisat változtatni, max kap valami felületkezelést
-azért nézz meg szembõl egy sram fékváltókart, az azért elég extrém értékben dõl kifelé, mint az új Dura Ace.
-tudom, hogy nem a Sram miatt jön most a Dura Ace, hanem ciklikusan (ha ez nem így lenne, akkor már tavaly ki kellett volna hozniuk az új designt a Force miatt, akkor még az volt a top csoport) csak véleményem szerint a tervezõk alaposan megnézték a Sram fékváltókarját.
Félreértés ne essék világéletemben Shimano-t használtam, nem fikázni akarom õket, (95%ban, mert volt Campa szettem is) de már takarékoskodok a Sram szettre.

#30138
Írta 2008. június 01. - 11:41

Mi a véleményetek a 2009es országúti fejlesztésekrõl? Nekem kicsit olyan az egész, mintha a SRAM surranó pályán meglepte volna a Campagnolo-t akik csak ücsörögtek a Recordon, "mert az jobb mint a Dura Ace" alapon. A Red nagy durranás lett, pláne ha Contador megnyeri nekik a Giro-t, az olaszok csak hüledeznek. A Shimano mérnökei meg valami elkeseredett ütemben próbálják lemásolni a Sram fékváltókarjainak a designját (most láttam a 2009es Dura Ace karjai is kicsit kifele állnak) mindezt úgy, hogy megtartsák a plusz sok fogási lehetõséget a fékváltókar tetején. A fék prototípusa meg engem a KCNC agyonkönnyített alu fékjére emlékeztet. Meg azt sem igazán értem, hogy miért nem alkották még meg a fullkarbon hajtókarjukat? A 2009es Dura Ace is alumagos lesz
Szerintem nem teljesen van így.
A szettek tudása között nincs nagy különbség. Ha Contador alatt DA lenne, lehet azzal nyerné.
A fékváltókarok régóta kifelé dõlnek, a mostaniak is.
A DA azért 2009-ben jön, mert ciklikusan cserélik a Sh-nál a csoportokat. 5 csoport van, a DA 2004-ben újult meg utoljára, most van soron. (Elõtte meg 7-évenként)
A prototípusok nagyon gyakran CNC-zett darabok, mert így lehet gyorsan 1-2 nap alatt produkálni új példányokat, ami mondjuk pár mm-rel eltér. A végleges bizonyára igényesebben fog kinézni.
Hajtókar esetén szerintem jobb az alu. A Sh szíve szerint most se tett volna rá karbont, dehát a divathullám...
#30139
Írta 2008. június 01. - 11:36

aztán a hajtómûnél is elég nagy hátránya van súly tekintetében, azon is lehetne könnyíteni. De az 100% hogy a Dura Ace hajtómû a legszebb az összes közül. A Sram RED hátsóváltója nagyon tetszik nekem, az a szögletes, industriális forma nagyon bejön nekem:D
#30140
Írta 2008. június 01. - 10:32

shimano pd-m520. fém SPD pedál....csakhát az a négy év használat...ráadásul elõzõ tulaj napi fix 80km, tehát használta rendesen.
Én Egg Beatert használok (slick gumis montim van) az nagyon jó. mondjuk csak 2ezer megtett km van bennük, de napról napra nõ a táv.
Speedplay-rõl van valakinek tapasztalata? Az épülõ országútimba lehet, hogy olyat teszek majd.