Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34361 hozzászólás a témában

#30121
sac1

sac1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.163 hozzászólás
aki TT-n nem teker vegig az el se induljon... nekem volt szerencsem kiprobalni nehany kereket .. sebeseget tartani egy nehezebb kerekkel sokkal konnyebb a mostani egy bo 200g al nehezebb mintt a regi de megdobbentoen konnyu tartani vele a 40et csak be kell forgatni utanna sima..

#30122
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás

õõõõõ azért gyors fizika... ha van súlyod és leginkább a kerekedbe akkor azzal igaz veszted a gyorsulásod... elég mocskos mód elveszted a kigyorsítási lehetõségeidet .. sõõõt mászásra se alkalmas de idõfutamra és lejtmenetre egyszerûen mesés ... hihetetlenül magas menetstabilítást ad és szinte semmi erõ nem kell ahoz hogy megtartcsd a sebességed (lásd pörgettyû.. és nem hiába a 90kg bika állatok a jó idõfutam menõk... akkora tehetetlenségük van hogy a menet szél nem tudja õket lassítani)



Hát ez azért fizikailag nem állja meg a helyét szerintem. Tekintsünk két esetet. Van egy könnyû kerék szett, meg egy nehéz. Ha mész 30al és nem tekersz 5mp-ig akkor mondjuk a könnyû kerékszettel lelassulsz 26-ra a nehézzel meg 28-ra. De ha visszaakarsz gyorsítani 30-ra akkor ugyanakkora energiát kell befektetned mind a kettõnél. Forgásbantartani mind a kettõt ugyanannyi. Jó idõfutam menõket nem nagyon ismerek 80kg fölött:)

#30123
sac1

sac1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.163 hozzászólás
õõõõõ azért gyors fizika... ha van súlyod és leginkább a kerekedbe akkor azzal igaz veszted a gyorsulásod... elég mocskos mód elveszted a kigyorsítási lehetõségeidet .. sõõõt mászásra se alkalmas de idõfutamra és lejtmenetre egyszerûen mesés ... hihetetlenül magas menetstabilítást ad és szinte semmi erõ nem kell ahoz hogy megtartcsd a sebességed (lásd pörgettyû.. és nem hiába a 90kg bika állatok a jó idõfutam menõk... akkora tehetetlenségük van hogy a menet szél nem tudja õket lassítani)

#30124
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.925 hozzászólás

UCI limit 6.8kg. Egy Durás bicaj is lehet 6.8, egy Recordos, és meglepõ módon egy Red-es is. A keréken megspórolt grammok amúgy 3X annyit számítanak. Nem véletlen lett Obermayer, Cosmic Ultimate, Extralite Ultraclimb, Hyperion, stb


persze hogy 3x annyira számít, mert azt a "tömeget" (950g-os kerékSZETT esetében lehet tömegrõl beszélni?:D) kell bepörgetned, és folyamatosan forgatni...

#30125
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.954 hozzászólás

És mikor kapunk már képet az elkészült outiróóól??? :)


Csak félkész még. Hiányzik a komplett meghajtás és a fékek. Azt olvastam félkész bringáról nem illik képet belinkelni. De ha ilyen csigalassúsággal haladok, csak a jövõ szezonra lesz kész. Igaz nem kerget a tatár, összecsapni meg nem akarom.

#30126
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.592 hozzászólás
És mikor kapunk már képet az elkészült outiróóól??? :)

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'

ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960

#30127
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.954 hozzászólás
Viszont amellett meg elég nehéz elmenni szó nélkül, hogy a Shimano csúcs szettje kb 780 Euro, míg a Sram Force: 800 Euro, Chorus: 860!! Record: kb 1350 Euro és a Red 1450 Euro körül van. Ár érték arányokat nézve egyértelmû hogy a Dura Ace a legjobb. Amikor a Sram mellett tettem le a voksom, nem ezek a szempontok alapján történt. :)

#30128
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 hozzászólás
oké:D Delmának sikerült a legértelmeseben összefognia a problémát:)

#30129
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.954 hozzászólás

UCI limit 6.8kg. Egy Durás bicaj is lehet 6.8, egy Recordos, és meglepõ módon egy Red-es is. A keréken megspórolt grammok amúgy 3X annyit számítanak. Nem véletlen lett Obermayer, Cosmic Ultimate, Extralite Ultraclimb, Hyperion, stb



Ez így van, bár amikor az árcéduláikat böngészem, lehervadok. Meg az én szintemen nincs is rá szükség, hogy 2-3évenként elnyúzzak a rossz utakon egy Obermayer-t :D Kiváncsi vagyok, ha tönkremegy,mennyi lehet a javíttatása? :D :D

Nálam messze a sram a befutó, eddig viszont Shimano párti voltam. Kiváncsian várom a konkurencia 2009es szettjeit, illetve az összehasonlító teszteket..

#30130
Delma01

Delma01

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.247 hozzászólás
egy olyan szinten mint a Red vagy a Dura, használat közben nem fogsz lényegi különbséget találni
épp ezért így nem jelenteném ki hogy a sram jobb mint a shimano, a váltás érzése más ez tény. teljesítményben szerintem ugyan ott van, és itt már tényleg csak a versenyzõ számít
akármelyiket választod, nem fog cserbenhagyni sehol
a campa meg már szinte csak legenda, de aki igazán olasz, vagy teljesen olasz bringát szeretne, az úgyis campát fog venni

Jett: a sram váltását azért érzed jobbnak, mert keményebben, határozottabban vált mint a shimano. ez mint országútinál, mint mtb-nál így van. ez megint olyan hogy ki melyiket szereti, azt választja, teljesítménykülönbségrõl szó nagyon itt sincs

végszónak: én is sramra gyûjtenék, márcsak azért is mert jobban néz ki

#30131
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 hozzászólás
sztem csúnya a sram kifele dõlõ fékkarja és a sh fvkarjai messze a lgekényelmesebb, viszont váltásban tényleg jobb a sram
campáról meg egyre inkább az a véleményem hogy divat set lett, túlságosan kihasználják a record nevet



Mi a véleményetek a 2009es országúti fejlesztésekrõl? Nekem kicsit olyan az egész, mintha a SRAM surranó pályán meglepte volna a Campagnolo-t akik csak ücsörögtek a Recordon, "mert az jobb mint a Dura Ace" alapon. A Red nagy durranás lett, pláne ha Contador megnyeri nekik a Giro-t, az olaszok csak hüledeznek. A Shimano mérnökei meg valami elkeseredett ütemben próbálják lemásolni a Sram fékváltókarjainak a designját (most láttam a 2009es Dura Ace karjai is kicsit kifele állnak) mindezt úgy, hogy megtartsák a plusz sok fogási lehetõséget a fékváltókar tetején. A fék prototípusa meg engem a KCNC agyonkönnyített alu fékjére emlékeztet. Meg azt sem igazán értem, hogy miért nem alkották még meg a fullkarbon hajtókarjukat? A 2009es Dura Ace is alumagos lesz :(



#30132
t-works

t-works

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 964 hozzászólás
UCI limit 6.8kg. Egy Durás bicaj is lehet 6.8, egy Recordos, és meglepõ módon egy Red-es is. A keréken megspórolt grammok amúgy 3X annyit számítanak. Nem véletlen lett Obermayer, Cosmic Ultimate, Extralite Ultraclimb, Hyperion, stb

#30133
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.925 hozzászólás

A Shimano PD-M520 nagyon bírja a strapát, azt használtam futármelóban, kapott nem keveset. Szerettem. :) Meg is tartom, Cyclocross gépre jó lesz...


én is félre fogom rakni:) késõbb ha össze lesz dobva egy egysebis bicó akkor felrakom rá:)

#30134
swn

swn

    vendég

  • fórumtag
  • 116 hozzászólás

Én is úgy jártam, hogy szétkopott a Look pedálom felülete. Vettem helyette egy Campagnolo ProFit Plus Chorus pedált. Ebben acél lemez van a taposófelületen. Azóta semmi gondom nincs vele. Ajánlom.


Campa' ProFit Centaurt hajtok, tényleg nagyon eltalálták azt a szériát. Megpörgetem és nem akar megállni :)

A Shimano PD-M520 nagyon bírja a strapát, azt használtam futármelóban, kapott nem keveset. Szerettem. :) Meg is tartom, Cyclocross gépre jó lesz...

#30135
efi99

efi99

    vendég

  • fórumtag
  • 245 hozzászólás

-azért nézz meg szembõl egy sram fékváltókart, az azért elég extrém értékben dõl kifelé, mint az új Dura Ace.


Tiagra, a kép bal alsó részén:
http://www.paul-lang...no/race/tiagra_
A DA 2009-nél azért feltûnõbb, mert a kar egyenesen kezdõdik, aztán van benne egy "törés":
http://cronometro.co.../03/7900-02.jpg
De szerintem errõl ne nyissunk vitát.

#30136
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.925 hozzászólás

de már takarékoskodok a Sram szettre. :D


én most veszek Ultegra SL szettet nyáron, aztán váz aztán kerékszett, és ha ez így meglesz akkor elkezdek gyüjtügetni a SRAM szettre:D

#30137
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.954 hozzászólás

Szerintem nem teljesen van így.
A szettek tudása között nincs nagy különbség. Ha Contador alatt DA lenne, lehet azzal nyerné.
A fékváltókarok régóta kifelé dõlnek, a mostaniak is.
A DA azért 2009-ben jön, mert ciklikusan cserélik a Sh-nál a csoportokat. 5 csoport van, a DA 2004-ben újult meg utoljára, most van soron. (Elõtte meg 7-évenként)
A prototípusok nagyon gyakran CNC-zett darabok, mert így lehet gyorsan 1-2 nap alatt produkálni új példányokat, ami mondjuk pár mm-rel eltér. A végleges bizonyára igényesebben fog kinézni.
Hajtókar esetén szerintem jobb az alu. A Sh szíve szerint most se tett volna rá karbont, dehát a divathullám...



-nyilván Contador nem amiatt nyer ha nyer, mert Red van alatta. Marketingszempontból fontos ha Srammal nyernek. (emlékezzünk a Shimano és Lance Armstrong sorozatára)
-a fékformán nem fognak radikálisat változtatni, max kap valami felületkezelést
-azért nézz meg szembõl egy sram fékváltókart, az azért elég extrém értékben dõl kifelé, mint az új Dura Ace.
-tudom, hogy nem a Sram miatt jön most a Dura Ace, hanem ciklikusan (ha ez nem így lenne, akkor már tavaly ki kellett volna hozniuk az új designt a Force miatt, akkor még az volt a top csoport) csak véleményem szerint a tervezõk alaposan megnézték a Sram fékváltókarját.

Félreértés ne essék világéletemben Shimano-t használtam, nem fikázni akarom õket, (95%ban, mert volt Campa szettem is) de már takarékoskodok a Sram szettre. :D Most a háromszereplõs piacon a Dura Ace a leghalványabb

#30138
efi99

efi99

    vendég

  • fórumtag
  • 245 hozzászólás

Mi a véleményetek a 2009es országúti fejlesztésekrõl? Nekem kicsit olyan az egész, mintha a SRAM surranó pályán meglepte volna a Campagnolo-t akik csak ücsörögtek a Recordon, "mert az jobb mint a Dura Ace" alapon. A Red nagy durranás lett, pláne ha Contador megnyeri nekik a Giro-t, az olaszok csak hüledeznek. A Shimano mérnökei meg valami elkeseredett ütemben próbálják lemásolni a Sram fékváltókarjainak a designját (most láttam a 2009es Dura Ace karjai is kicsit kifele állnak) mindezt úgy, hogy megtartsák a plusz sok fogási lehetõséget a fékváltókar tetején. A fék prototípusa meg engem a KCNC agyonkönnyített alu fékjére emlékeztet. Meg azt sem igazán értem, hogy miért nem alkották még meg a fullkarbon hajtókarjukat? A 2009es Dura Ace is alumagos lesz :(


Szerintem nem teljesen van így.
A szettek tudása között nincs nagy különbség. Ha Contador alatt DA lenne, lehet azzal nyerné.
A fékváltókarok régóta kifelé dõlnek, a mostaniak is.
A DA azért 2009-ben jön, mert ciklikusan cserélik a Sh-nál a csoportokat. 5 csoport van, a DA 2004-ben újult meg utoljára, most van soron. (Elõtte meg 7-évenként)
A prototípusok nagyon gyakran CNC-zett darabok, mert így lehet gyorsan 1-2 nap alatt produkálni új példányokat, ami mondjuk pár mm-rel eltér. A végleges bizonyára igényesebben fog kinézni.
Hajtókar esetén szerintem jobb az alu. A Sh szíve szerint most se tett volna rá karbont, dehát a divathullám...

#30139
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.925 hozzászólás
végre hálistennek a fékváltókarnál rejtett bowdenezés. viszont a fékváltókarok súlya még ígyis elég "dúrva", pl a SRAM asszem minimum 50g-al könnyebb nála...
aztán a hajtómûnél is elég nagy hátránya van súly tekintetében, azon is lehetne könnyíteni. De az 100% hogy a Dura Ace hajtómû a legszebb az összes közül. A Sram RED hátsóváltója nagyon tetszik nekem, az a szögletes, industriális forma nagyon bejön nekem:D

#30140
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.954 hozzászólás

shimano pd-m520. fém SPD pedál....csakhát az a négy év használat...ráadásul elõzõ tulaj napi fix 80km, tehát használta rendesen.


Én Egg Beatert használok (slick gumis montim van) az nagyon jó. mondjuk csak 2ezer megtett km van bennük, de napról napra nõ a táv.

Speedplay-rõl van valakinek tapasztalata? Az épülõ országútimba lehet, hogy olyat teszek majd.