Nekem 19-es, 21-es és 23-as gumik közül a 23-as volt az optimális. Ne felejtsétek, hogy a vékonyabb és keményebb gumi egy idõ után kizárólag tükörsima felületen biztosít kissebb ellenállást, mivel a göröngyösebb úton folyamatosan elakad az a gumi aminek nincs rugózása, ellenben a ballonosabbal, ami képes átgördülni ezeken az egyenetlenségeken.
Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#29001
Írta 2009. január 14. - 13:08

#29002
Írta 2009. január 14. - 12:06


Kattints a linkre és görgess a a lap aljára és eléd tárulnak a KTM strada vázgeometriák:
http://www.ktm-bikes...da3000&kat=Road
KTM-ék az itt megadott vázméretet egészen az üléscsõ becsatlakozásig számolják. A belsõ lábhosszx0,66 képlet ha jól tudom az átlépési magasságot adja meg. Nálam ez az érték cipõben: 51.5 cm
Mi a véleményed? Jól gondolom, hogy ehhez az 51,5cm-hez hozzá kell adnom a felsõcsõ vizszintes vonalától az üléscsõ becsatlakozásig mért függõleges rövidke távolságot is?(ezt a weboldalon nem adják meg, de kb. 3-4cm lehet) És így kapom meg a számomra megfelelõ strada vázméretet, magyarul ahogy írtad is 54-55cm a jó méret!
Naná, hogy szeretnék ráülni a leendõ bringámra, mielõtt leszámolom a zsét, de a kipróbálás nem olyan sima ügy. A legtöbb boltos nem tart készletet a 400 000 ft-os bringákból, mert a webáruházak árakban lealázzák.
#29003
Írta 2009. január 14. - 11:32

http://www.ktm-bikes...da3000&kat=Road
KTM-ék az itt megadott vázméretet egészen az üléscsõ becsatlakozásig számolják. A belsõ lábhosszx0,66 képlet ha jól tudom az átlépési magasságot adja meg. Nálam ez az érték cipõben: 51.5 cm
Mi a véleményed? Jól gondolom, hogy ehhez az 51,5cm-hez hozzá kell adnom a felsõcsõ vizszintes vonalától az üléscsõ becsatlakozásig mért függõleges rövidke távolságot is?(ezt a weboldalon nem adják meg, de kb. 3-4cm lehet) És így kapom meg a számomra megfelelõ strada vázméretet, magyarul ahogy írtad is 54-55cm a jó méret!
Naná, hogy szeretnék ráülni a leendõ bringámra, mielõtt leszámolom a zsét, de a kipróbálás nem olyan sima ügy. A legtöbb boltos nem tart készletet a 400 000 ft-os bringákból, mert a webáruházak árakban lealázzák.
nekem nagyon bejönnek a narancs ktm-ek iszonyat jól néznek ki, nem hiszem h gagyit gyártanának, az meg h 55ös a váz az új vázgeoknál már nem sokat mond, függ a slopingtõl (ejtett felsõ-csõ), meg a felsõcsõhossz, stb, rá kell ülni meg kell nézni hogy áll, am sztem hagyományos geoból neked olyan 54es lenne jó, de sztem nem lehet így megvennei egy bringát h nyeregvázcsõhossz, oké akk ezt kérem...
#29004
Írta 2009. január 14. - 10:43

lehet a régi bringádba szar volt a kormánycsapágy?

am biztos hogy nem a karbontól van
lehet rövidebb a láncvilla, v tengelytáv, esetleg kormány(azt nem nagyon hiszem)
olvass vissza kicsit nemrég volt vkinek hasonló problémája
SZiasztok aazert ahogy olvasgattam van itt egy két nagy szaki:) En kb egy éve tekerek csak.Sikerult nyernem egy versenyt./De az ilyen vazgeometriakhoz meg nem igen ertek/ .Ennek örömére aztan vettem egy franko carbon bringat../bianchi/ Na de ez az uj bicikli sokkal fordulekonyabb vagy inkabb ugy fogalmaznek hogy a kormany olyan idegesen viselkedik..Ez nem tetszik.Most ezen gondolkodok mitöl lehet.Lehet a carbont kellene megszoknom mert maskepp viselkedik.Vagy azert van mert ezen az uj bringan sokkal hosszzabb stucni van mint a regi biciklimen./13 as /..N a de vegulis ez is lenne a kerdésem.Hogy ha a stucni hosszabb az növeli a stabilitását a biciklinek vagy csökkeniti???Na ki tudja????
#29005
Írta 2009. január 14. - 10:40

Nagyjából hasonló a méretünk (170cm vagyok)Írtad, hogy méreted az 52-es. Ezt az 52 cm-ert melyik két pont között mérted? És a bringád gyári méretezési adata melyik távolságot takarja? A legtöbb helyen a függõleges vázméretet a hajtókar tengelyvonalától az üléscsõ becsatlakozásig mérve adják meg. Van ahol viszont a felsõcsõ vonaláig számolnak. Most aztán jó nagy a rendetlenség a fejemben! Mond meg nekem légyszíves, melyik képlet helyes:
belsõ lábhossz(cipõben)x0,66=vázméret átlépési magasságig mérve
belsõ lábhossz(cipõben)x0,66=vázméret üléscsõ becsatlakozásig mérve
#29006
Írta 2009. január 14. - 09:39

belsõ lábhossz(cipõben)x0,66=vázméret átlépési magasságig mérve
belsõ lábhossz(cipõben)x0,66=vázméret üléscsõ becsatlakozásig mérve
Nekem 20-as gumim van most, és eddig elég jól bírta (kop-kop), a következõ szélesebb lesz, de a 23 már tényleg hatalmas különbség, a 25 meg már-már túra-szerû kényelem lehet
Az ára persze az ellenállás, leginkább próbáld ki, h. Neked mi fér még bele. Az élet bizony csupa kompromisszum
Én kurta lábú vagyok 168 magassággal, és nekem az 52-es váz jó. (De a városi csótányom meg 58-as, szívok is vele rendesen... Nem kell vkinek?) Amúgy átlépõ magasságból számolj vázméretet!
#29007
Írta 2009. január 14. - 06:32

10 éve használok egy karbon kereket, (felni+küllõk egybe karbon) és kutya baja. Azért egy hátsó kerék kap rendesen ütéseket.
De gondolom ez csak versenykerék (persze tíz év akkor is sok). Városi zúzásra kicsit bátor volna - és nagyon drága...
#29008
Írta 2009. január 14. - 05:36

#29009
Írta 2009. január 14. - 05:34

#29010
Írta 2009. január 14. - 00:00

#29011
Írta 2009. január 13. - 22:25

Nekem 19-es, 21-es és 23-as gumik közül a 23-as volt az optimális. Ne felejtsétek, hogy a vékonyabb és keményebb gumi egy idõ után kizárólag tükörsima felületen biztosít kissebb ellenállást, mivel a göröngyösebb úton folyamatosan elakad az a gumi aminek nincs rugózása, ellenben a ballonosabbal, ami képes átgördülni ezeken az egyenetlenségeken.
Na mégegyszer!
#29012
Írta 2009. január 13. - 22:25

Nemtudom mi ez a nagy kényelem probléma...letekertem 210km-t a balatonkör nem 100%-os állapotban lévõ aszfaltján...specialized avatar nyergem van, Shimano XTR gatya, 23-as schwalbe blizzard-ok, carbonvilla, alu váz. És igen, fájt a seggem másnap. És?
Nekem meg volt hogy acél váz, acél vila, 36küllõs fûzött kerék 20-as gumi-val se fájt semmim, meg a mostani aluváz, karbonvilla Vento kerék 23-mas gumi-val se fájt semmim balatonkör után. Szóval szerintem se vészes annyira a helyzet.

#29013
Írta 2009. január 13. - 21:51

#29014
Írta 2009. január 13. - 21:47


#29015
Írta 2009. január 13. - 21:38

A karbonvázról nemrég hallottam, hogy bizony egy ütõdéstõl vagy eséstõl nagy esélye van, hogy nem látható hajszálrepedések alakulnak ki, amik lappangva jelen vannak. Aztán a valahányadik túra után a repedés mentén egyszer csak ketté törik az ember alatt a váz.
Ez tényleg így van?
Szerintem nem rossz ennyire a helyzet. Nagy bukta után mindegyik váz necces, más kérdés, hogy a karbonon esetleg nem látod, hogy már baj van, ez igaz, de én úgy sejtem, hogy valami nyöszörgõ hangokat, meg furcsa viselkedést ez is mutat, szal egy törés azért nem lesz figyelmeztetõ elõjel nélküli.
Viszont azért elég jól bírja a karbon. A tartósságról nem egyszerû nyilatkozni, mert egyrészt nem olyan régi technológia, másrészt kevesen használják 10+ évig is akár ugyanazt. A magam részérõl annyit tudok hozzátenni, hogy 10 éve használok egy karbon kereket, (felni+küllõk egybe karbon) és kutya baja. Azért egy hátsó kerék kap rendesen ütéseket.
#29016
Írta 2009. január 13. - 21:36

#29017
Írta 2009. január 13. - 21:29

#29018
Írta 2009. január 13. - 19:02

Huú...A 23-as is fotel. Ez jól hangzik. A KTM strada 3000-es ugye azért már nem az összetákolt alu kategória? Meg szabad venni? Öreg osztrák gyártó, remélem nem járatja le magát valami vacak vázzal. A régiben az aksium kerekek vannak, az újban pedig a dt-k. Nekem a régi a jön be. De csak 55-ös méretben elérhetõ. Az én 170 cm-hez szerinted nem túl nagy? Ennél a típusnál az 55-öt az üléscsõ becsatlakozásáig kell érteni, nem pedig a felsõcsõ magasságáig. Úgy látom nem túl sportos a geometria, mert ehez a vázmérethez mindössze 55-ös (ugyanakkora mint a vázméret) felsõcsõ és 147-es homlokcsõ tartozik. Szóval nem az a belegörnyedõs, elõrehajolós igazi versenybringa . Jól gondolom, hogy fentiek miatt szabadna a magasságomhoz inkább illõ 52-es helyett kicsit nagyobb 55-ös méretet választanom? Jettison! Egyébként köszi, hogy foglalkozol velem! Jól jön a tapasztalatod.
#29019
Írta 2009. január 13. - 18:21

Huú...A 23-as is fotel. Ez jól hangzik. A KTM strada 3000-es ugye azért már nem az összetákolt alu kategória? Meg szabad venni? Öreg osztrák gyártó, remélem nem járatja le magát valami vacak vázzal. A régiben az aksium kerekek vannak, az újban pedig a dt-k. Nekem a régi a jön be. De csak 55-ös méretben elérhetõ. Az én 170 cm-hez szerinted nem túl nagy? Ennél a típusnál az 55-öt az üléscsõ becsatlakozásáig kell érteni, nem pedig a felsõcsõ magasságáig. Úgy látom nem túl sportos a geometria, mert ehez a vázmérethez mindössze 55-ös (ugyanakkora mint a vázméret) felsõcsõ és 147-es homlokcsõ tartozik. Szóval nem az a belegörnyedõs, elõrehajolós igazi versenybringa . Jól gondolom, hogy fentiek miatt szabadna a magasságomhoz inkább illõ 52-es helyett kicsit nagyobb 55-ös méretet választanom? Jettison! Egyébként köszi, hogy foglalkozol velem! Jól jön a tapasztalatod.
Nekem 20-as gumim van most, és eddig elég jól bírta (kop-kop), a következõ szélesebb lesz, de a 23 már tényleg hatalmas különbség, a 25 meg már-már túra-szerû kényelem lehet


Én kurta lábú vagyok 168 magassággal, és nekem az 52-es váz jó. (De a városi csótányom meg 58-as, szívok is vele rendesen... Nem kell vkinek?

#29020
Írta 2009. január 13. - 17:15

ez a dt se tûnik rosszak, nagy név, bár nincs még tapasztalatom velük
25ös gumi sztem 12kph-val tuti megfogja, semmi pénzért nem tennék fel 25ös gumit, 23as is fotel