Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34362 hozzászólás a témában

#28581
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Kösz mindenkinek a tanácsot, azt hiszem szingósat fogok venni.


Peremes szingó az peremes felnire való...

Szingós kerék-gumi

Elõnye: könnyû, nehéz felütni - bár nekem a peremessel sincs ilyen gondom

Hátránya: viszonylag drága, itthon (is) kevés márka kevés típusából lehet válogatni, ha defekt kuka (tufó lötyi se fogta meg a nagyobb lyukat), ragasztani elég macera - majd egy nap mire teljesen megköt, kell hozzá pálmatex, defekt esetén az út szélén nem tudod visszaragasztani, és azért elég para, ha monjuk 50-nél leugrik a szingó az elsõ kerékrõl

Én megkönnyebültem mikor sikerül elcserélnem a szingós kerekeket peremesre.

#28582
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.954 hozzászólás

ave-nak igaza van gyorsabb szerelni a szingost mint a peremest... illetve a tufonak ugye ott van az okos kis Peremes szingoja amit sokan használnak... + defektáló lötyi(na ez is egy külön story)
Versenyen meg jó mezõnyben
Sprinten-Gyorson ha defektelsz úgyis mindegy már a dolog
Középtávon jófutással még simán hozható(Szigetmonostor-Benõcs Zoli)
Hosszún meg nem ráérsz? 5óra bringában az a 2 perc....



Kösz mindenkinek a tanácsot, azt hiszem szingósat fogok venni.

#28583
sac1

sac1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.163 hozzászólás
ave-nak igaza van gyorsabb szerelni a szingost mint a peremest... illetve a tufonak ugye ott van az okos kis Peremes szingoja amit sokan használnak... + defektáló lötyi(na ez is egy külön story)
Versenyen meg jó mezõnyben
Sprinten-Gyorson ha defektelsz úgyis mindegy már a dolog
Középtávon jófutással még simán hozható(Szigetmonostor-Benõcs Zoli)
Hosszún meg nem ráérsz? 5óra bringában az a 2 perc....

#28584
Saint_MCP

Saint_MCP

    vendég

  • fórumtag
  • 53 hozzászólás
Mathias, tamaska köszönöm a valaszokat.

Akkor meg bûvölöm egy kicsit, meg hamarosan úgy is nézek a szerelõm felé, aztán tovább bûvöljük.. csak lesz belõle valami, legrosszabb esetben egy váltó csere...

#28585
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

Kereket készülök venni, de nem tudom eldönteni, hogy szingós vagy peremes legyen. Szerintetek? Szívem szerint szingósat vennék, egyrészt még sosem volt szingós kerekem, másrészról tartok egy kicsit a nehezebb szervízelhetõségtõl, defekttõl, na meg a kátyúkkal teletûzdelt jó magyar utaktól. Még annyit, hogy triatlon versenyre használnám fõleg a kereket. Ebbõl kifolyólag célszerû lenne a peremes, mert az az út mellett javítható. Másrészrõl viszont karbonfelni lenne a kerék, amibõl ha peremeset vennék nem tudnám tönkrevágni egy út mellett sbtében elkezdett barmolással? Lepattan belõle elreped stb stb.. emiatt hajlok a szingó felé. Max ha versenyen defekt ér, feladom.. :)


Hat szerintem szingot talan meg gyorsabb is cserelni ut szelen, mint belsot. Persze nem lesz tokeletes, leven csak ideiglenesen szabad cementezes nelkul menni, de nem esik le egykonnyen. Egy kriteriumon mondjuk biztos nem mennék igy, de egy triatlonversenyen szerintem nem lehet gond, ha kanyarokban kicsit ovatos az ember.

Viszont a rendes szingok eleg dragak, es bar javithatoak, de nem otthon.

Tiszta karbon peremest szerintem ne vegyel. A legtobb peremes karbon kereken (Zipp, DA7850-C50, stb)alubol van a peremes resz, nem veletlenul.

#28586
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás

Lenne egy kérdésem. A hajtómûvem 53-39-es. Míg 50-39-30-as volt, könnyebben váltott. Egy Campa Mirage teszi a dolgát, igaz hivatalosan 52 fogig viszi... Mostanság viszont nagyon küszködik. A kérdés, ha felteszek egy jobb váltót könnyebben fogja pakolni, vagy akkor is szenvedni fog a 14 fog különbség miatt, esetleg egy kicsit javít a dolgon?
Van valakinek ilyen térû tapasztalata??



Nekem az volt télen, hogy szabadgörgõzés közben nem akart nagytányérra váltani, csak nehezen.
Aztán tekergettem az állítócsavart(bowdenfeszesség) és akkor nem váltott sehogy.:) Aztán addig tekergettem(kitapasztaltam hogy mûködik), hogy most már felkapcsolok és egybõl felvált a cucc. Mindig le kell néznem, mert nem hiszem el, hogy ilyen könnyedén felváltott. Szóval elsõ körben állítani kéne rajta hátha segít.

#28587
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
ha elindulsz egy versenyen akkor van ra esely hogy meg is nyered? mert akkor szingos karbonfelni mehet

ha csak mesz a reszvetel kedveert, akkor szerintem inkabb peremes es alu
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#28588
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.954 hozzászólás
Kereket készülök venni, de nem tudom eldönteni, hogy szingós vagy peremes legyen. Szerintetek? Szívem szerint szingósat vennék, egyrészt még sosem volt szingós kerekem, másrészról tartok egy kicsit a nehezebb szervízelhetõségtõl, defekttõl, na meg a kátyúkkal teletûzdelt jó magyar utaktól. Még annyit, hogy triatlon versenyre használnám fõleg a kereket. Ebbõl kifolyólag célszerû lenne a peremes, mert az az út mellett javítható. Másrészrõl viszont karbonfelni lenne a kerék, amibõl ha peremeset vennék nem tudnám tönkrevágni egy út mellett sbtében elkezdett barmolással? Lepattan belõle elreped stb stb.. emiatt hajlok a szingó felé. Max ha versenyen defekt ér, feladom.. :)

#28589
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

Tessék, ez van kéznél, nagyjából oldalról van:
http://www.speedshar...p?id=C275B68213


Koszi. Szep gep!
Ha nem akarnal elol lejebb menni, akkor aranyaiban vegulis tenyleg nem tunik rossznak. De altalaban megis azt gondolom inkabb legyen 13-as strucni es 1-2 tavtarto alatta.
Az ulocson mi van a kulacstarto helyen?

36kullo... Nekem is ennyi van (elol-hatul). 15 ev alatt nem latott kullokulcsot. Igaz mostanra mar azert lehet raferne, de szepen gurul. Kivi leszek az uj 16/21 kullo mennyire lesz tartos.

Hopp, ez pont olyan, mint a tied, nem? Meret is.
Feltöltött kép

#28590
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
ez olyan dolog hogy ha egy tapasztalt szerelo megkapja a bringadat fel orara, akkor valoszinuleg tud javitani a helyzeten, vagy legalabbis megmondja hogy melyik alkatreszt kell cserelni ahhoz hogy javuljon a helyzet
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#28591
Saint_MCP

Saint_MCP

    vendég

  • fórumtag
  • 53 hozzászólás
Lenne egy kérdésem. A hajtómûvem 53-39-es. Míg 50-39-30-as volt, könnyebben váltott. Egy Campa Mirage teszi a dolgát, igaz hivatalosan 52 fogig viszi... Mostanság viszont nagyon küszködik. A kérdés, ha felteszek egy jobb váltót könnyebben fogja pakolni, vagy akkor is szenvedni fog a 14 fog különbség miatt, esetleg egy kicsit javít a dolgon?
Van valakinek ilyen térû tapasztalata??

#28592
efi99

efi99

    vendég

  • fórumtag
  • 245 hozzászólás
Fenébe, mindig mindenki azt a fránya elsõ kereket veszi észre a bringából...

Szerintem jó méret, az elsõ kerék "kockaköves" hangulatot kölcsönöz a bringának. :)



#28593
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás
Szerintem jó méret, az elsõ kerék "kockaköves" hangulatot kölcsönöz a bringának. :)

#28594
efi99

efi99

    vendég

  • fórumtag
  • 245 hozzászólás

Egy fotot tudsz mutatni a bringarol, oldalrol? Tenyleg kivi vagyok.


Tessék, ez van kéznél, nagyjából oldalról van:
http://www.speedshar...p?id=C275B68213

#28595
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás
Nekem xl-es meridám van, de szívesen kipróbálnék egy l-est. Mondjuk a nyeregcsõ már elég brutálisan ki lenne húzva, de a homlokcsõ tényleg nagyon hosszú, bár ezen még tudnék segíteni, mert a gyári kormány csapágy is nagyon magas.

#28596
swn

swn

    vendég

  • fórumtag
  • 116 hozzászólás
183cm/68kg/89cm lábhossz és L-es Meridát használok én is, sokkal kényelmesebb, mint a korábbi 56-os azonos márkájú váz. A magasságnak túl sok köze nincs ehhez, súlynak még annyira sem, hacsak nem extrém... de Sipi bácsi szokta mondani, hogy kövér bringást látsz. :)

Országútival nyugodtan lehet menni földútra. Sokat fog javulni a technikád, nem véletlenül edz sok profi is így. Természetesen nem 10km-ekre gondolok... köves földutakat pedig kerüld!
Alle!

#28597
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

Hát én 181cm/74 kg-mal L-est használok (Scultura), 110-es stucnival. Szerintem kell is ennyi.
Merida szerint:
http://www.bikefun.h... ajánlás 09.xls


Egy fotot tudsz mutatni a bringarol, oldalrol? Tenyleg kivi vagyok.

#28598
efi99

efi99

    vendég

  • fórumtag
  • 245 hozzászólás

1: 0 tapasztalatom van outikkal és kérdésem lenne, hogy egy merida "M" es országúti bringa nem túl kicsi e egy 180cm-es, perpill. 75kg-os embernek. ( hivatalosan "L" es kellene ) A bringa már megvan, bár még darabokban. Nem szeretném versenyzésre használni a kerékpárt tehát minimális hátrányok nem zavarnak.


Hát én 181cm/74 kg-mal L-est használok (Scultura), 110-es stucnival. Szerintem kell is ennyi.
Merida szerint:
http://www.bikefun.h... ajánlás 09.xls

#28599
eddie1978

eddie1978

    vendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás
Udv!

Deda Zero 100 stucni es melle egy Newton kormany mennyire lehet tartos? Esetleg picit nehezebbet? 85kg vagyok.

#28600
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.181 hozzászólás

Ez fõként azért érdekelne mert a környéken ahol lakom ( szerencsére és sajnos ) elég sok a földes/homokos/kavicsos/kátyús/padkás/etc. út. A földes, kavicsos utak adott részeken gyakorlatilag kikerülhetetlenek.


A ciklokrossz kerékpárok tökéletesen alkalmasak ilyen útviszonyokra.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!