Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34362 hozzászólás a témában

#28521
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc

szerintem is ugy mukodik nagyjabol ahogy remhorcsog irja

a 44-22 ugyanolyan attetel mint a 36-18. mindketto 2:1


44-22 annyiból szerencsésebb, hogy hosszabb részen fekszik a lánc a lánckerékre igy kisebb a stressz.

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#28522
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
szerintem is ugy mukodik nagyjabol ahogy remhorcsog irja

a 44-22 ugyanolyan attetel mint a 36-18. mindketto 2:1
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#28523
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás
Nézd meg ezt:

http://www.sheldonbrown.com/gears/

#28524
Rémhörcsög

Rémhörcsög

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.108 hozzászólás
Pedig tokegyszeru matematika...
Ha az 53 egyet fordul, akkor hatul a 14 az 2 tizedesjegyig 3.78-at.
Namost ahhoz hogy az 50 ugyanugy 3.78-at forgasson hatul, 13.22es fogaskerek kell...
High5 ->A világ leggyorsabb sportitala

#28525
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.954 hozzászólás
Ezek szerint az 53-14 az annyi lenne mint egy 50-13? Elsõre nehezen hihetõ.

#28526
Rémhörcsög

Rémhörcsög

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.108 hozzászólás
Ez tökegyszerû...
Ha 53-14-et (3,78)
lecseréled:
52re, akkor hátra 13,75-ös fogaskerék
50-re, akkor hátra 13,22-ös fogaskerék kell

Azonos áttételhez.
High5 ->A világ leggyorsabb sportitala

#28527
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.954 hozzászólás

Ezt hogy érted pontosan? Milyenek léteznek, vagy, hogy milyen kombináció mit erdményez?


Milyen kombináció mit eredményez. Pl egy 53-14 es áttételt ha mondjuk 52-re vagy 50re cserélem, hátul mekkora hozzá a kis fogaskerék ilyesmire gondoltam.

#28528
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás

Valo igaz, azt nem mondja, hogy mekkora gumiba erti ezt a nyomast.


A cyclingnews-ra felkerült a bicója.
http://www.cyclingne..._roubaix_sl2_09

Itt úgy mérték, hogy 25-ös. A márkája meg valószínûleg dugast.
http://www.a-dugast.com/dugasteng.html
Az oldalon azt írják a Roubaix gumikba 5-7,5bar kell.

Amúgy jó drágák majd 30e Ft.:)

#28529
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás

Tudtok ajánlani valami oldalt, ahol össze vannak foglalva az országúti áttételek?


Ezt hogy érted pontosan? Milyenek léteznek, vagy, hogy milyen kombináció mit erdményez?

ave: a cycle sportot hol veszed?

#28530
Big30

Big30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 522 hozzászólás
Na ugy néz ki megvan a hiba.
A h.váltó- váltókar ok, viszont a vázpapucs el van görbülve, sajna eddig a láncvonalat hátulról nézegettem , hogy egyezik vagy sem-innen nézve jónak tûnt, de sajna felül nézetbõl látszik a gond.
Ekkora görbület pedig épp elég ahhoz, hogy a nagytányérra való váltás esetén kattog.
Tudom is az ellenszerét a dolognak, Franciakulcs:)
Ave: kösz az infókat.



Amit en csinalnek.
Allvanyon, vagy egyeb modon egyhelyben hajtani a bicot.
Az also lancszakasz kozepen egy fadarabbal feszitenem oldalra a lancot egy picit, kb. annyit mintha ha a masik tanyerrol jonne. Es kozben valtogatni hatul, hogy jol indexel-e. Elol vegig az egyik tanyeron lenne fixen, igy a lanc felso agan ettol a feszitgetestol ugye meg nem valtozna semmi.[/QUOTE]

#28531
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.954 hozzászólás
Tudtok ajánlani valami oldalt, ahol össze vannak foglalva az országúti áttételek?

#28532
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

Ja nem tudtam, hogy a CS egyezményesen a számomra nem ismert Cycle Sportot jelenti. Így azt hittem, hogy a Vittoria Evo CS gumira gondolsz, és hogy abban van 6 bar:)

Mondjuk az, hogy Boonen 6-6,5 bart használt az még sokat nem jelent, mert tudni kéne mekkora gumiban. Mert minél nagyobb annál kevesebb nyomás kell bele.


Nem baj, ha nem ismered. Jo lap egyebkent. En meg pl. a Vittoria CS gumijat nem ismerem. De a ragozast azert igen. ;) Nem CS-rol kerdeztek, hanem CS-ben. (Igen, az ekezeteket viszont nem ismerem)

Konkretan ezt talalta mondani:
"Boonen on the climbs of Flanders: Six and a half bars of pressure is enough, not seven or eight. Don't walk up them if at all possible. Sitting down, however slowly you'r going, is always better. And don't hold onto the handlebars too tightly. Rest your hands on them as lightly as possible"

Valo igaz, azt nem mondja, hogy mekkora gumiba erti ezt a nyomast. Ahogy neztem par bringan 24-es szingok voltak, de konkretan Boonenet nem tudom. Ennel szelesebb azert nem tul valoszinu.

Egy pici van, két szezont már belehajtottam.


Amit en csinalnek.
Allvanyon, vagy egyeb modon egyhelyben hajtani a bicot.
Az also lancszakasz kozepen egy fadarabbal feszitenem oldalra a lancot egy picit, kb. annyit mintha ha a masik tanyerrol jonne. Es kozben valtogatni hatul, hogy jol indexel-e. Elol vegig az egyik tanyeron lenne fixen, igy a lanc felso agan ettol a feszitgetestol ugye meg nem valtozna semmi.

#28533
Big30

Big30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 522 hozzászólás
Egy pici van, két szezont már belehajtottam.





En a valtora tippelnek, bar meg kell hagyni eleg nehez ezt elkepzelni, leven a lanc csak felul feszes, tehat a lancvonal kevesse teritheti el a valtot.
Holtjateka van erzesre?



#28534
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás

He?
Idecopyzom megegyszer: "Boonent kerdeztek Rondee kapcsan a CS-ben."
CS = Cycle Sport



Ja nem tudtam, hogy a CS egyezményesen a számomra nem ismert Cycle Sportot jelenti. Így azt hittem, hogy a Vittoria Evo CS gumira gondolsz, és hogy abban van 6 bar:)

Mondjuk az, hogy Boonen 6-6,5 bart használt az még sokat nem jelent, mert tudni kéne mekkora gumiban. Mert minél nagyobb annál kevesebb nyomás kell bele.

#28535
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

Országuti bicajommal lenne problémám, elöl a kistányéron/34/ van a lánc belövöm a hátsóváltót remekül vált/9speed 11-23/, azonban ha elöl a nagytányérra/50/ váltok akkor szinte minden fogaskeréken hátul rossz lesz a pozició.
Ha finomállítóval állítok rajta megint jól mûködik, de ha kistányérra teszem kezdõdik elõröl a dolog!
Bovdent kicseréltem a bovdenházak nincsenek megtörve, új fogaskoszorú- lánc van a masinán, a váltó nincs elgörbülve szemre jó!
Szerintem vagy a hátsóváltó lehet a ludas, vagy a fékváltókar./mindkettõ 105 ös széria/
Szerintetek?


En a valtora tippelnek, bar meg kell hagyni eleg nehez ezt elkepzelni, leven a lanc csak felul feszes, tehat a lancvonal kevesse teritheti el a valtot.
Holtjateka van erzesre?

#28536
P.rider

P.rider

    vendég

  • fórumtag
  • 191 hozzászólás
hello!
egy 170cm magas leányzónka kb hány cm-s országuti váz a megfelelõ méret?



#28537
Big30

Big30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 522 hozzászólás
Országuti bicajommal lenne problémám, elöl a kistányéron/34/ van a lánc belövöm a hátsóváltót remekül vált/9speed 11-23/, azonban ha elöl a nagytányérra/50/ váltok akkor szinte minden fogaskeréken hátul rossz lesz a pozició.
Ha finomállítóval állítok rajta megint jól mûködik, de ha kistányérra teszem kezdõdik elõröl a dolog!
Bovdent kicseréltem a bovdenházak nincsenek megtörve, új fogaskoszorú- lánc van a masinán, a váltó nincs elgörbülve szemre jó!
Szerintem vagy a hátsóváltó lehet a ludas, vagy a fékváltókar./mindkettõ 105 ös széria/
Szerintetek?

#28538
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás
+ kimaradt a roppant nehéz felniszalag (20gr/db) és a legalább 15 grammos mûanyag bizbasz, ami elvezeti a bowdent a középrész alatt. nem beszélve a bowdenmegszakítókról

#28539
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás
ha gyári adatok alapján számoltok, akkor pár gramm még befigyelhet, amire elsõre nem is gondol mindenki:

pl: bowdenek és bowdenházak: 180-250 gr
bandázs: 40 gr körül
km óra jeladóval: 40 gr körül
gyorszárak: 120-200 gr/pár
kulacstartó (nem karbon): 40-60 gr/db
nyeregcsõbilincs: 30gr
csavarok, ami nincs benne az alkatrész gyári tömegadatban:
- stucni kupak és 1 1/8 átalakító (ha kell), stucni csavar, rózsa
- hajtómû rögzítõcsavarok

ez így összesen máris 600-700 gramm

#28540
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
shimano is sram is jo lesz oda
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F