Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#28341
Írta 2009. május 15. - 19:52

#28342
Írta 2009. május 15. - 19:22

RAUH-Welt
B E G R I F F
#28343
Írta 2009. május 15. - 18:06

Ha kerékcsere helyett inkább bringáznál akkor nem vitás a választás : két bringa! Jó aszfaltra 35-ös rücsigumis cyclo? Ki hallott még ilyet?
Háttal ülsz a monitornak?
Race, no Rest!
#28344
Írta 2009. május 15. - 17:28

Jó és rossz aszfalt között égbekiáltó különbségek vannak. Ez kishazánknban sajnos tény. Nagyon is elkél a két kerékszet vagy a két bringa. Ha kerékcsere helyett inkább bringáznál akkor nem vitás a választás : két bringa! Jó aszfaltra 35-ös rücsigumis cyclo? Ki hallott még ilyet?
Hidd el Kobuc, sokan vagyunk akik megoldják egy bringával és egy kerékszettel.
#28345
Írta 2009. május 15. - 17:11

Mavic-hoz elméletileg kapsz utólag is küllõt ha történik valami.
Alkatreszt Fulcrumhoz is kapni siman. Kullot, csapagyat, szabadonfutot, akarmit... 2ev gari. Szerintem mindketto jo valasztas.
Az Elite-hez is se kell felniszalag, ugye? Az R3-hoz biztos nem.
Azt hiszem a Mavic picit konnyebb. Legalabbis 1550g-t latok a Mavic oldalan reklamozva, a Fulcrum meg biztos 1648-ra jott ki nekem. (+gyorszarak)
(De a Fulcrum 1605-re van reklamozva, szoval lehet a Mavic is nehezebb mint a reklamozott tomeg)
#28346
Írta 2009. május 15. - 16:36

#28347
Írta 2009. május 15. - 15:16

A két bicaj akkor reális, ha teljesen más szakág. Teszemazt egy országúti és egy DH gép. Vagy egy CC bringa, és egy BMX...stb. De azért külön bringát venni, mert néha mész rossz minõségû betonon? heti 100km-t megyek rossz minõségû utakon (a többi 200km jó minõségû
), mégis bírja az országútim, semmi baja. Egy cyclocross lett volna a legjobb választás, az tökéletesen lefedte volna az igényeket, jó-rossz aszfaltra egyaránt jó, sõt terepre is lehet vele merészkedni.
Ismerem ezt a silány bringás érzést. Egy balatoni nyaralásnál nem volt ott a sajátom, csak a háziak tescós mtb-je. Ja meg egyszer ugyanígy jártam egy német nyaralásnál is. Iszonyú volt. Viszont örültem, hogy egyáltalán biciklizhetek. Most nem az erõfeszítésekre meg a pocsék bringára emlékszem, hanem a szép helyekre, ahová eljuthattam. Egy egész nyár Japánban? Ez igen! Mit csináltál ott?
Dehogyis, igazi kerékpáros még tesco bringával is tudja nyomni...
Errõl csak az jut eszembe amikor Japánban egy egész nyarat egy eléggé silány minõségû bringával nyomtam végig. No és akkor??? Jó volt és kész. Ugyanazzal mentem hegyre is, városba is... még tájfun idején is. Nem a kerékpáron múlott, az gurult akármikor.
#28348
Írta 2009. május 14. - 22:39

Hello,
Kicsit késõn válaszolva:
E kettõ között gondolkozom
Fulcrum R3 vs Mavic Ksyrium Elite.
És nem tudok dönteni:))
Észérvvel sajna nem tudok szolgálni, idáig csak a fulcrummal mentem, és egy sima átlagos kerékszett szerintem

#28349
Írta 2009. május 14. - 21:27

Ha volna egy montim azt bizony én is elcserélném egy cyclocrossra.
Engem zavarna, hogy nem tudok letérni a tükörsima (itt, Mo-on? Muhaha

Ha tetszik az outi, akkor használd egészséggel!
Gyereküléshez nem értem, miért nem passzol a kajlakormány.
Race, no Rest!
#28350
Írta 2009. május 14. - 21:04

csak en erzem ugy hogy kisse tul van lihegve a tema? :mybad:
Dehogyis, igazi kerékpáros még tesco bringával is tudja nyomni...

Errõl csak az jut eszembe amikor Japánban egy egész nyarat egy eléggé silány minõségû bringával nyomtam végig. No és akkor??? Jó volt és kész. Ugyanazzal mentem hegyre is, városba is... még tájfun idején is. Nem a kerékpáron múlott, az gurult akármikor.
#28351
Írta 2009. május 14. - 20:45

Hello,Konkrétan melyik két típusról lenne szó?
Kicsit késõn válaszolva:
E kettõ között gondolkozom
Fulcrum R3 vs Mavic Ksyrium Elite.
És nem tudok dönteni:))
#28352
Írta 2009. május 14. - 19:47

Nem értem mit problémáztok! A két bicaj egyáltalán nem túlzás! Van aki négyet tart: terepre-földútra-jó betonra-rossz betonra stb. Ráadásul, nem kell indulás elõtt kerékcserével bajlódni, hanem arra a bringára pattanok fel amelyik az aznapi útvonalhoz a leginkább megfelel. Ha csak egy cyclocrossom volna a kerékcsere mellett gyermeküléses napokon még egy röpke kormánycserét is kéne végeznem. A kisrác közben gondolom eljátszana a homokozóban. Mire végzek a munkálatokkal lemenne a nap és szerelhetném fel a világítást is.
Abban egyetértek, hogy a cyclocross több kerékszett esetén egy szuprejó könnyû univerzális bicó, ami egy fasza outis kerékszettel meg vékony gumikkal felvehetné a versenyt a strada 3000-el. Ha a cyclocrosst országútakra tervezték volna, akkor az outis futamokon mindenki vékonygumis cyclocrossal indulna! Úgyhogy maradjunk abban, hogy használjuk a bringákat arra a rendeltetési célra amire gyárilag tervezték õket.
Van akinek bejön, hogy naponta cserélgeti külsõket, vagy jobbik esetben- ha van rá lóvé- a kerékszeteket. Nekem nem! A kevés kis szabadidõmet inkább bringázással tölteném, nem szereléssel.
A két bicaj akkor reális, ha teljesen más szakág. Teszemazt egy országúti és egy DH gép. Vagy egy CC bringa, és egy BMX...stb. De azért külön bringát venni, mert néha mész rossz minõségû betonon? heti 100km-t megyek rossz minõségû utakon (a többi 200km jó minõségû

#28353
Írta 2009. május 14. - 19:02

RAUH-Welt
B E G R I F F
#28354
Írta 2009. május 14. - 09:56

Abban egyetértek, hogy a cyclocross több kerékszett esetén egy szuprejó könnyû univerzális bicó, ami egy fasza outis kerékszettel meg vékony gumikkal felvehetné a versenyt a strada 3000-el. Ha a cyclocrosst országútakra tervezték volna, akkor az outis futamokon mindenki vékonygumis cyclocrossal indulna! Úgyhogy maradjunk abban, hogy használjuk a bringákat arra a rendeltetési célra amire gyárilag tervezték õket.
Van akinek bejön, hogy naponta cserélgeti külsõket, vagy jobbik esetben- ha van rá lóvé- a kerékszeteket. Nekem nem! A kevés kis szabadidõmet inkább bringázással tölteném, nem szereléssel.
És ha feltennél outi külsõket, akkor is? Elég kifogásgyanús az indokod.
Outi helyett gondoltam a ciklokrosszt, nem mellé.
Ha volna egy montim azt bizony én is elcserélném egy cyclocrossra. A KTM stradat semmiképpen. Nagyon korrekt kis gép. Isteni érzés vele jó úton suhanni! Múltkor egy össztelós montival (áruházi 40 000 Ft-os kategória) elmentem a 600 m-re lévõ ABC-be bevásárolni. Hát arra sem volt jó. Inkább mentem volna gyalog. Sajgott a fenekem és izomlázam lett. Nem viccelek! A szatyrokat ráakasztani, talán arra jó! A strada-val egy 80 km-es kemény edzés után sem éreztem ilyet. No persze senkit nem akarok megbántani. ez az én szuverén értékrendem.
Inkább Kobuc érvei furcsák. Nem értem az alulteljesítéses dolgot; ha jól rémlik T. Frischknecht is indult o.úti versenyen cx géppel...
Én is osztom CX pártiak véleményét, igazi mindenes, stapabíró, erõs, merev, mindenhova jó, csak gumit kell cserélgetni.
Ha új bringát vennék, csakis ilyet!
Annak ellenére, hogy szeretem a montim (és kötõdöm is hozzá - bár ez sokaknak furcsa lehet), bármikor elcserélném egy hasonló állapotú cyclocrossra-ra.
Nem verrsenyzek. de az edzettségi szintemet fejleszteni szeretném. Az állólképesség mércéje pedig az, hogy hogyan teljesítek. Szar vagy célnak nem megfelelõ rosszul megválasztott bringával alulteljesítek és nem csak ez az eredmény lessz rosszabb, de nem nyújt akkora élvezetet a kerékpározás sem! Amikor megvettem a stradat próbaképpen felraktam rá a régi schvinn taposóját. Hatástalan is volt, csúnya is volt...Rájöttem igazad van lábrögzítésre nagyon szükség van még hobbi szinten is. Aztán jött a shimano pdm 324 patent-taposó egy merida trekking expert cipõvel. Munkábajárni (2x25km!) nagyon jó kombináció. A cipõ velúr utcai edzõcipõ megjelenésû, a stoplik diszkréten a talpba süllyednek. Ha bemegyek útközben reggelit vásárolni nem balettozok vele az üzletben a járólapon nem néznek utánam, melyik bolygóról jöttem. Azért ha volna egy korrekt lookos ûrhajós felszerelésem és biztosan tudnám, hogy annyival kényelmesebb, mint amennyivel drágább is, akkor tartanék inkább a munkahelyemen váltócipõt nem érdekelne mit szólnak amikor balettozok és büszkén lépkednék a boltosnál is hadd repedjen az a járólap.
Már ne haragudj, de mi az, hogy alul teljesítesz? Még ha versenyzésrõl volna szó megérteném, de ha jól emlékszem sima taposó pedállal tervezted használni a bringádat, azon meg szerintem inkább múlik a teljesítmény.
Már ne haragudj, de mi az, hogy alul teljesítesz? Még ha versenyzésrõl volna szó megérteném, de ha jól emlékszem sima taposó pedállal tervezted használni a bringádat, azon meg szerintem inkább múlik a teljesítmény.
#28355
Írta 2009. május 14. - 09:34

akkor biztos véletlenül tették rá
Nem egészen, de azt gondold el, hogy ezek 1 verseny 1 fékpofaszett 1 lánc 1 sor... stb.
#28356
Írta 2009. május 14. - 01:43

Országútikról mindent #2.
jogos. trekking/fitnesz/stb vasarlas temaban van masik topik [milyen bringat vegyek] ott az utobbi jonehany oldalon keresztul pont hasonlo gepekrol van szo
terjunk vissza az orszagutikhoz
RAUH-Welt
B E G R I F F
#28357
Írta 2009. május 13. - 21:50

Ennyire azért nem kéne. Vannak olyan betétek amelyek nem túlzottan lötyögnek abban a foglalatban (ha jól tévedek akkor talán követelmény is) és ha behúzod a féket, mégkevésbé fog kijárni belõle. Kicsit gondold végig. De ha nehéz, akkor hívj meg egy hobót egy sörre és egy hétig úgy jár a bringával hogy nincs a rögzítõcsavar a helyén. Részletkérdés egyébként.
#28358
Írta 2009. május 13. - 21:24

#28359
Írta 2009. május 13. - 21:16

mellesleg már megvan neki a Strada3000, szóval nem helyette akar valamit hanem mellé.
edit: bloke, rendkívül információdús volt az utóbbi két hsz-od.
#28360
Írta 2009. május 13. - 20:48

Ha két gépet akarsz venni, vegyél két gépet, de ne kérdezd meg a véleményünket, ha eleve eldöntötted magadban, hogy meg fogod venni a második gépet. Annyi ellenérvet felsoroltak itt, hogy választási kapmányt lehetne nyerni velük, te meg még mindig nem látod be hogy nincs szükséged két gépre...
Pont.