Nem tudom mikoriak, de a franciához necces lehet késõbb a menetes alkatrész, Én az olaszt venném.
Egyetértek, hogy olasz alkatrészt könnyebb (lesz) találni, mint franciát (ami tkp. ~1990 elõtti francia; azóta az ISO/BSA szabványt használják).
Az általános tájékoztatás kedvéért azonban szeretném megjegyezni, hogy a francia sem boszorkányság, a fõ különbség a középtengely/középcsapágy (más átmérõ és emelkedés), annak is különösen a jobboldala (jobbmentes, mint az olasz, de másképp). Ha nagyon kell, ilyet lehet találni Bp-n is (találtam, a XII. ker. Városmajor utcai jó szervízben).
Ha újonnan kell, úgy is van, de elég drágán. Két márkáról tudok, Phil Woods (US), ezt még boldogult Sheldon Brown reklámozta:
http://www.sheldonbr...ckets.html#philés Axis, ez mélyhornyú csapágyas vadiújat kínál (több tengelyhosszban), a Routens katalógusban (F) láttam.
http://www.routens.com/Másik különbség az 5-6-7 lánckerekes meghajtásnál az agyra csavarozandó menet átmérõje és emelkedése (más mint a Shimano). Ilyen hátsó lánckerék-sorokat is lehet találni - azok még
jóval tartósabbak, mint a maiak - de érdemes inkább kicserélni a hátsó agyat és egyúttal modernizálni a meghajtást kazettásra (több ilyet csináltam már).
Egyéb különbségek is vannak (ld. ismét
http://www.sheldonbrown.com/velos.html) a francia bicikliknél, de azok lényegtelenek ill. bárhol könnyen megoldhatók. (Könnyen beszélek, mert Fro-ban lakom, és a helyi klub tele van használható _francia_ alkatrészekkel.)