es egyebkent az nincs meghatarozva szabvanyba mondjuk hogy egy 58 as meretu orszagutira miylen stucnit raknak gyarilag?Nem tudom, nekem egyik se túl szimpatikus, ezek ilyen állítható szögüek, nem országútira valók, és még elég drágák is.
Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#28041
Írta 2009. június 20. - 20:36

#28042
Írta 2009. június 20. - 20:22

#28043
Írta 2009. június 20. - 20:12

az ebike link amit adtam?Na, találtam jobbat:
http://www.bringavil...&Topic=products
#28044
Írta 2009. június 20. - 20:00

#28045
Írta 2009. június 20. - 19:54

Ne mondd már, azért Miskolc a 2. legnagyobb magyar város,
OFF:
:no:
Debrecen a második;)
#28046
Írta 2009. június 20. - 19:44

#28047
Írta 2009. június 20. - 19:42

Ne mondd már, azért Miskolc a 2. legnagyobb magyar város, ha nem tévedek, valami biztos van. Az a baj, hogy ma már nem nagyon kapsz új, menetes kormánycsapágyhoz való stucnit (mert hogy ez ilyen), új kerékpáron már leginkább csak teszkó gazdazágos árszinten található, de persze azért egy két boltban biztos van.
http://www.sjscycles...hreaded-277.htm
tenyleg nincs miskolcon ilyen mûhely! Nagyobb boltban is latssz maximum 2 országúti bringát és ezzel kifújt... sajna montikból es monti alkatreszekbol van dömping! mennyi a realis ara egy ilyen stucninak amirol kepet toltottem fel?
ezek kozul valamelyik jo lenne hozzA? : http://ebike.hu/term...yomanyos-222mm/
nem 25,4 mm az atmeroje?
#28048
Írta 2009. június 20. - 19:39

az a baj miskolcon nincs ilyen
![]()
ave: tenyleg le kell venni a bandazst anelkul nem tudom kicserélni?: ( mennyire rughat egy stucni konkret linket kerhetnek?
Ne mondd már, azért Miskolc a 2. legnagyobb magyar város, ha nem tévedek, valami biztos van. Az a baj, hogy ma már nem nagyon kapsz új, menetes kormánycsapágyhoz való stucnit (mert hogy ez ilyen), új kerékpáron már leginkább csak teszkó gazdazágos árszinten található, de persze azért egy két boltban biztos van.
http://www.sjscycles...hreaded-277.htm
#28049
Írta 2009. június 20. - 19:30

Hiába teszel be képet a stucniról, abból még senki nem tudja megmondani, hogy milyen volna neked jó. 15 cm-esnél rövidebb, max ennyi. Próbálkozz olyannal, hogy elmész valami nagy múltú kerékpármûhelybe, ott tuti, hogy temérdek ilyen fajta stucni hever, és próbálgass.
az a baj miskolcon nincs ilyen

ave: tenyleg le kell venni a bandazst anelkul nem tudom kicserélni?: ( mennyire rughat egy stucni konkret linket kerhetnek?
#28050
Írta 2009. június 20. - 18:36

sziasztok vettem egy 58 as méretû orszagutit viszont a stucni rajta nagyon hosszu mint ahogy a kepen is latsszik.. http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg Alig érem el a kormányt .A csavartol kormany közepig 15 cm a hossza ! A kerdesem lenne milyen stucni lenne nekem az idealis? Ha tudtok linkeljetek mar konkret terméket! Köszi!
A kepbol aztan nem latszik.

Ha alig ered el a kormanyt, akkor egy olcso 10cm-est kell ratenni probanak eloszor.
Az a szivas ezekkel a regi stucnikkal, hogy a bandazst, fekkarokat is le kell venni a cserehez. Szoval ha leveszed egyszer, addig ne is tekerd be, amig nem vagy benne teljesen biztos, hogy mar jo.
#28051
Írta 2009. június 20. - 18:36

sziasztok vettem egy 58 as méretû orszagutit viszont a stucni rajta nagyon hosszu mint ahogy a kepen is latsszik.. http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg Alig érem el a kormányt .A csavartol kormany közepig 15 cm a hossza ! A kerdesem lenne milyen stucni lenne nekem az idealis? Ha tudtok linkeljetek mar konkret terméket! Köszi!
Hiába teszel be képet a stucniról, abból még senki nem tudja megmondani, hogy milyen volna neked jó. 15 cm-esnél rövidebb, max ennyi. Próbálkozz olyannal, hogy elmész valami nagy múltú kerékpármûhelybe, ott tuti, hogy temérdek ilyen fajta stucni hever, és próbálgass.
#28052
Írta 2009. június 20. - 18:24

#28053
Írta 2009. június 18. - 22:12

Fékkart úgy tudod állítani, hogy leszeded a bandázst (a betekerõ szalagot), és ha behúzod a féket, bekukucskálsz a résen, látni fogsz egy csavart, ami általában 5-ös imbuszkulccsal lazítható, a többit már csak sejted.
Áháá, igen, szedtem már szét a féket, de nem ennyire, de azzal a csavarral azt hiszem közeli barátságba kerültem, és elég rossz volt a viszonyom. Most nem bontom meg a bandázst, lehet, hogy úgy is veszek másikat, majd akkor belövöm a féket, hogy ott álljon, ahol lennie kell, remélem így se túl kényelmetlen.
Henger: Huhúúú!! Kezdem érteni, amit mondasz. Igen, ha a fék így van beállítva, mint most, akkor nem esik közé, egy picit hátrébb fogok. De ha elõrébb/lejjebb rakom majd, akkor szerintem pont egy síkban lesznek.
Szerintem a bandázs felrakását majd rábízom valakire, mert nem szeretnék csúf kormánnyal járni mindenhova...
#28054
Írta 2009. június 18. - 21:27

Bilincset fordítsd meg. Az sem jó, ha túl elöl v hátul van a nyereg. Nagyjából az a jó, ha a nyereg közepe a nyeregcsõ tengelyére esik. Nekem is tologatni kellett, mert középre téve fájt a jobb térdem tõle. Pont hátrébb tolva megszûnt. A nyereg-pedál távolság ugyanaz marad, csak más szögben fog esni a hajtókar. Hátrébb tolod a nyerget, a hátsó izmok fognak jobban dolgozni.
Kormányszárat lehet cserélni, vagy emelni-süllyeszteni. Többet a jobban hozzáértõk tanácsolhatnak. Attól függ, ha felsõ fékkarfogásban, a két tenyered közé esik az elsõ agy, az már jó kiindulási alap.
Kormányt azért javasoltam, mert nagyon durván ki kell tekerni a csuklód felsõ fogásban (a felsõ része elõre lejt).
És igen, a fékkart kicsit behúzva, a fékkar testében ott lesz a csavar, amit 4 vagy 5-ös imbuszkulcs nyit. Persze az állításhoz érdemes letekerni a szalagot (ha amúgyis cserélnéd, akkor teljesen).
Race, no Rest!
#28055
Írta 2009. június 18. - 20:41

Azta, mennyi hasznos infó.
A bilincset mikor érdemes megfordítani? Tehát milyen pozíciót keressek magamnak? (eddig azt hittem a térd attól készül ki, ha kicsi a váz, és nincsen kinyújtva. Montinál mindig úgy állítottuk be a magasságot, hogy a térd a pedál legalsó pontján nyújtva legyen, ez gondolom itt is jó, ugye?)
Egyébként a kormányszárral mit lehetne csinálni?
Beállítottam a kormányt kb 5fokos szögre, de a fékkart nem tudom állítani. Azt hogyan lehetne? Gondolkodtam, de semmilyen módot nem találtam rá :S.
Most a kormány felsõ része és az ülés ugyanezen része között pont 10cm a különbség.
178cm vagyok, a váz pedig 55ös (ez a hajtómûtõl mért magasság (a nyeregcsõ kibukkanásáig)).
(Közben észrevettem, hogy a kormány egyik végén a dugasz elveszett, úgyh a kormányszalag elkezdett szépen kijönni onnan is, úgyh gyorsan guberálok valamit, ami odaillik, mert így elég betegesen néz ki).
Fékkart úgy tudod állítani, hogy leszeded a bandázst (a betekerõ szalagot), és ha behúzod a féket, bekukucskálsz a résen, látni fogsz egy csavart, ami általában 5-ös imbuszkulccsal lazítható, a többit már csak sejted.
#28056
Írta 2009. június 18. - 20:12

Szerintem:
1. Nagy a váz, emiatt van fordítva felszerelve a nyeregcsõre a bilincs. ettõl legfeljebb a térded készülhet ki. Viszont, ha
2. hosszabb a kormány elõrenyúlása a kelleténél, akkor túlzottan nyújtott pozícióba kényszerít. Ahogy nézem, a kormányszár már elég rövid, azzal nem érdemes sokat bíbelõdni.
3. rossz a kormány, és fékkarok beállítása. Állítsd úgy, hogy a kormány felsõ része a vízszintessel 0..5 fokot zárjon be (elõre emelkedjen), és ehhez állítsd a fékkart, hogy nagyjából kövesse a kormány felsõ kontúrját.
4. lehet túl alacsonyan a kormány a nyeregcsõhöz képest. Az álmoskönyvek szerint úgy 10cm különbség még kényelmes tartást adhat (minél kisebb, annál komfortosabb).
Milyen magas vagy, és mekkora a váz?
Azta, mennyi hasznos infó.
A bilincset mikor érdemes megfordítani? Tehát milyen pozíciót keressek magamnak? (eddig azt hittem a térd attól készül ki, ha kicsi a váz, és nincsen kinyújtva. Montinál mindig úgy állítottuk be a magasságot, hogy a térd a pedál legalsó pontján nyújtva legyen, ez gondolom itt is jó, ugye?)
Egyébként a kormányszárral mit lehetne csinálni?
Beállítottam a kormányt kb 5fokos szögre, de a fékkart nem tudom állítani. Azt hogyan lehetne? Gondolkodtam, de semmilyen módot nem találtam rá :S.
Most a kormány felsõ része és az ülés ugyanezen része között pont 10cm a különbség.
178cm vagyok, a váz pedig 55ös (ez a hajtómûtõl mért magasság (a nyeregcsõ kibukkanásáig)).
(Közben észrevettem, hogy a kormány egyik végén a dugasz elveszett, úgyh a kormányszalag elkezdett szépen kijönni onnan is, úgyh gyorsan guberálok valamit, ami odaillik, mert így elég betegesen néz ki).
#28057
Írta 2009. június 18. - 19:37

Egyébként akkor a gumira tud valaki valamit mondani? 700*25, peremes. Már tudom, hogy ilyen kell nekem.
25X700C gumira egy tipp a CST darabja. Próbáltam, bejött, plusz a montin (26X1,4) bõ 3000 km óta fenn van, sztem még legalább ennyit elmegy hátul is, szóval elég tartós, kemény keveréknek tûnik a gumija.
Itt van e: http://www.bringabut...arlas/114/2076/
Race, no Rest!
#28058
Írta 2009. június 18. - 19:12

Szerintem:
1. Nagy a váz, emiatt van fordítva felszerelve a nyeregcsõre a bilincs. ettõl legfeljebb a térded készülhet ki. Viszont, ha
2. hosszabb a kormány elõrenyúlása a kelleténél, akkor túlzottan nyújtott pozícióba kényszerít. Ahogy nézem, a kormányszár már elég rövid, azzal nem érdemes sokat bíbelõdni.
3. rossz a kormány, és fékkarok beállítása. Állítsd úgy, hogy a kormány felsõ része a vízszintessel 0..5 fokot zárjon be (elõre emelkedjen), és ehhez állítsd a fékkart, hogy nagyjából kövesse a kormány felsõ kontúrját.
4. lehet túl alacsonyan a kormány a nyeregcsõhöz képest. Az álmoskönyvek szerint úgy 10cm különbség még kényelmes tartást adhat (minél kisebb, annál komfortosabb).
Milyen magas vagy, és mekkora a váz?
Race, no Rest!
#28059
Írta 2009. június 18. - 17:00

Ja igen. De érdekes módon vegyes gyártóknál a szingós kerék ugyanolyan súlyú mint a peremes.+felni
#28060
Írta 2009. június 18. - 16:42

Dehogynem tudod. Eleve forditva van felrakva. Vagyis a rudrol a bilincs elorefele nez, amikor hatra kellene. Ez maris ~4cm-t visz hatra.
Idofutamon komoly hasalasnal egyebkent ez a pozicio az idealis, legalabbis mindenkit nagyon eloremaszva latni a nyeregben, ahol meg nincs eloiras (amator ill. triatlon versenyek) ott gyakran ugyanigy eloretoljak, mint a tied is van.
TÉÉnyleg. Akkor majd megpróbálom átrakni rendesen. Azért ülnek így, mert akkor lehet a legnagyobb erõt kifejteni, ha pont a hajtómû felett vagy? (vagy minél inkább közel hozzá?)
Egyébként akkor a gumira tud valaki valamit mondani? 700*25, peremes. Már tudom, hogy ilyen kell nekem. A nemsokkal lejjebb látható biciklire. Minél inkább 8000ezer alatt, az 5000például szép kerek szám lenne...
Ahham, és nincsen semmi ragasztásnyom, úgyh peremes. Tuti. Leereszteni nem eresztem le, mert nincsen rendes nagy pumpám
