https://cyclingtips....d-bike-gearing/
na. Legyünk kreatívak!
MJani anno úgy hirdetett egy tripla daytona (athena-centaur) campag-hajtókart, hogy középső tányérral ss-rendszerben tökéletes láncvonalat lehet elérni, illetve, a tripla felfogatásnak hála akár nagyon-kompakt áttételezés is lehetséges, vagy rövidebb tengelyes középcsapággyal akár duplaként is használható.
Ennyike. Pl. egy régi tripla hajtás 42-32 tányérjai&rövidebb tengelyes középrész, és máris ott vagy, igaz, a négyszögtengely elavult, unalmas, tészta, és 55 kilósan beletaposod az átdobóba&nyeregvázcsőbe!
A lényeg: nincs új a nap alatt, régen is voltak ilyen megoldások, túrahajtókarok, etc. Csak újra-újra elő szoktak kapni korábbi koncepciókat.
Más: úgy vettem észre, 39-16 teljesen kényelmes 30 körüli tempóhoz. Így továbbra sem értem, mi a francnak építenek sokan 52-16-os áttéttelel városi ss-t. Az olyan csirkehuszárt elzavarnám budatétény környékére. Jó szórakozást!
szerk: na, várom a sárdobálást
jó lehet cyclocross-ra is az a 42-32.
most elég lassú a lábam. a 39-16 mostanában csak olyan 26-28 km/h-hoz elég nekem. ez kb 90-es pedálfordulat.
azt,h a városi jampecok miért használnak 52-16-ot,azt nem tudom. mondjuk ez az áttétel a milin egy jó 4000-es menőé is lehetne. vagyis régen ilyeneket használtak rajta.